Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Začátek v copy-paste prostředí čističky je nezáživný až nudný. S příchodem kancelářských prostor se zábava jednoznačně zlepšuje, ačkoliv level-design se snaží zážitek, co nejvíce zhatit. Devízou celé hry je akce, která je opravdu kvalitně zpracována a šmrnc ji dodává bullet-time, který je jak efektní tak i efektivní. Překvapila AI nepřátel, kteří vám neběhají slepě do rány, ale snaží se taktizovat a domlouvat. Párkrát se jim málem podařilo mě obklíčit. Potěšila rozdílnost jednotlivých zbraní, i když jich není mnoho.

Příběh není nikterak úžasný či geniální, ale tvůrcům se podařilo až o mistrné dávkování informací a člověk díky tomu chce zjistit čím dál tím víc. O to více zamrzí zarytě mlčící hlavní hrdina, a to i při nejdramatičtějších situacích. Hře by bylo lépe i bez "hororových" prvků, které jsou ve většině případů ohrané.

F.E.A.R. se podle všeho snažil být hlavně řemeslným a zábavným titulem. Někdy se mu to daří, někdy zase ne.

Pro: akce, AI, dávkování příběhu

Proti: level-design, lekačky, mlčící hrdina

+23
  • PC 95
Každý si po vyslovení názvu hry F.E.A.R. automaticky vybaví významový překlad slova "fear" a tím je "strach". Tato čtyři velká písmena v této hře sice mají význam jiný, ale každopádně při hraní jsem strach občas měl, ovšem spíše ze začátku, než jsem si zvykl na občasné lekavé záběry na ksicht protivníka Fettela a jiných. Pak už občasné žuchnutí mrtvého těla těsně přede mne a další pokusy mě vylekat mi přišly poměrně nepovedené, což je škoda, jelikož na tom se zcela jistě dalo zapracovat, slovo "strach" by bylo tudíž na místě a hra by měla opravdu hororové prvky, jak se o ní tvrdí.

Dalším neduhem hry bych viděl stereotypní prostředí kancelářských budov, v nichž mi kolikrát připadalo, zda-li jsem např. z 6. levelu nějakým omylem nedošel do levelu úvodního. Ale na tohle vše jsem si nakonec zvykl a nebral to za velkou tragédii, jelikož jsem si na hře našel jedno obrovské pozitivum. Tím pozitivem byly přestřelky. Nemůžu si pomoct, ale takhle nějak si představuji akci v pravém slova smyslu, takže když se řekne F.E.A.R., v první řadě mě napadne právě téměř dokonalá akce. Nejsou to totiž jen parádní zvuky střelných zbraní a akčně znějící hlasy nepřátelských vojsk Replica, ale rovněž také velmi zdařilá umělá inteligence těchto protivníků. Ti totiž ve většině případů na mě slepě nenabíhali, ale útočili převážně v týmu, během této kooperace se domlouvali na způsobu mého obklíčení a já měl tak často pocit, že se neocitám v boji virtuálním, nýbrž reálném.

Po grafické stránce, která velmi dobře vystihovala atmosféru, se mi hra zamlouvala víc než dost, atmosféricky vykreslené prostředí působilo stísněně, takže i tady dávám palec nahoru. Efektní bullet time, který mi nejvíce pomohl při likvidaci robotů a dalších těžších protivníků, fungoval ve hře velmi spolehlivě, jeho účinnost bych přirovnal např. k Max Paynovi.

Hlavní postava sice v ruce moc zbraní neunese, ale pokud si hráč vybere správný arzenál, nevzniká zásadnější problém.

Obecně považuji hru na můj vkus za velmi vydařenou, škoda jen toho prostředí, které se mohlo častěji obměňovat a požitek by se tím ještě více zvýšil.

Co dodat? Po dohrání považuji F.E.A.R. za jednu z nejlepších hutných akcí, které jsem hrál a opravdu skvěle si ji užil.

Pro: kvalitní akce s téměř dokonalými přestřelkami, grafika, atmosféra(!), AI nepřátel(!)

Proti: příliš neměnné prostředí

+104
  • PC 80
Tak tahle hra mě uchvátila v prvé řadě svojí „hororovou“ atmosférou (inspirace Japonskými horory jí celkem sluší), i když osobně jsem se příliš nebál, ale i tak to byl opravdu nezapomenutelný zážitek a takové to mrazení v zádech jsem občas pociťoval. Grafika je celkem pěkná, zvuky velmi kvalitní, i když občas působí trochu předimenzovaně, ale k téhle hře se to opravdu takhle hodí. Docela se mi líbil i příběh, který sice byl pořádně vysvětlen až na samém konci hry, ale byl celkem zajímavý. Velmi dobře byl zpracovaný i bullet-time, fyzika nepřátel a nádherné atmosferické vize hlavního hrdiny. Často mi to spíše připadalo jako koukání na film, než hraní :), ale určitě to stálo za to.

Pro: Grafika, fyzika, zvuky, příběh

Proti: větší variabilita prostředí by neškodila

+15 +17 −2
  • PC 75
Osobně sice horory moc nemusím, ale na F.E.A.R., který měl skloubit hororovou atmosféru s adrenalinovou akcí jsem se dost těšil. Bohužel ale podle mě jedna z těchto složek hry nefunguje správně.

Hororovým momentům je na můj vkus věnováno až příliš prostoru, což má ve výsledku jediný dopad - zpomalování tempa hry. Typické lekačky jako odpadnutí poklopu nebo vypadnutí mrtvoly ze šachty bych ještě bral, ikdyž jsem je většinu hry sotva registroval. Horší už ovšem jsou momenty, kdy se objeví na scéně naše malá mylady Alma(někdo se asi moc díval na Kruh) nebo pomazaná huba Fettel. Jeden příklad za všechny - jsem na začátku dlouhé chodby, kterou si nejdřív zpomaleně projdu po pás v ohni, následně ještě po krk v krvi, abych se na jejím konci dočkal Almy, která mě přijde spíš trapná než děsivá, a následně byl navrácen na začátek chodby do normálního času/prostoru/reality a mohl konečně pokračovat dál. Tyto mnohdy zpomalené pasáže mě nejenže nepřišly děsivé, ale bohužel ani zábavné. Rozhodně mám větší strach z něčeho nepoznaného, než z toho, jak se přede mnou neustále někdo nebo něco promenáduje.

Akce je ve F.E.A.R. naprosto vynikající a tady není moc co vytknout. Zbraní sice není moc, ale jejich různorodost je o to větší a některé z nich si nelze nezamilovat. Výborná jsou i melee komba, jejichž kombinace je naprosto lahůdková - skluz k protivníkovi, následný kop do jeho úsměvu a je vymalováno. U nepřátel platí skoro to samé co u zbraní. Opět jich není moc, ale klidně bych i některé z nich vynechal, jelikož suverénně nejzábavnější protivníci jsou řadoví (super)vojáci. Sice jsem měl pocit, že bojuju proti plecháčům, ze kterých stříká kečup, ale nějaká ta urvaná končetina nebo rozpůlené torzo se občas objeví, což potěší. AI vojáků je velmi slušná, ale zároveň taky úzce podřízená stísněnému level designu. V rozlehlejších prostorách, kterých bohužel ve hře moc není, ale vojáci dovedou fungovat taky celkem obstojně. Naprosto parádní jsou jejich hlášky, kterými pohotově reagují na aktuální situaci, což nemálo přispívá k už i tak výborné atmosféře přestřelek. Docela mě zklamala absence jakýchkoliv spolubojovníků, kteří jsou hned na začátku mise něčím nebo někým zmasakrováni...škoda.

Dalším významným prvkem hry je bullet-time, který je zpracován velmi dobře. Při přepnutí z normálního času do bulletu mě potěšil přechod zvuku do nižších poloh(ostatně všechen zvuk ve hře nebo občasná hudba je na vysoké úrovni). Trochu mě ovšem zarazilo jeho rychlé doplňování, které spolu s kvantem lékárniček činí hru poměrně snadnou.

Level design je lineární a prostředí je celkově dost sterilní, což mi vůbec nevadilo při přestřelkách, ale při nebojových pasážích jako byly např. dlouhé postupy šachtami, podzemím nebo liduprázdnými kancelářemi jsem se nudil k smrti. Jednou se mi dokonce povedlo nepěkně zakysnout, jelikož jsem se v tom repetitivním prostředí trochu zamotal a nevěděl jsem už, jestli postupuju dozadu nebo dopředu...brrrr. V souvislosti s level designem mě nemile překvapil úvod - chápu sice že je pojat spíš jako tutorial, ovšem já si ho představoval trochu atmosféričtěji, a ne že se budu deset minut producírovat po liduprázdném domě. a závěr hry - závěrečný útěk z komplexu působí trochu jako špatný vtip - extrémně slabí duchové, kteří jdou skolit tři na jednu ránu + rádoby efektní všudypřítomné exploze, které ale hráči nijak neublíží + několik zpomalených pasáží s tentokrát nahou Almou = asi nejhorší level celé hry. Jediná věc, co mě na poslední misi potěšila byla možnost konečně rozstřílet tu malou bitch na cucky.

Příběh jsem sledoval a vnímal(dokonce jsem i poslouchal nahrané zprávy na telefonech, které jsou naprosto k ničemu) do té doby, než se na scéně objevil ten tlustej požírač koblih, jemuž autoři přikládali v dalších fázích hry takovou důležitost. Hra, protkaná řadou hororových momentů a temnou atmosférou a najednou se v ní objeví tato kreatura, jako vystřižená z nějakého humorného komiksu... to je skutečně originální.

Vůbec pro mě není snadné F.E.A.R. nějak zhodnotit. Akční část hry je naprosto fámozní a výborně jsem se při ní bavil. Bohužel je ale prokládaná spoustou nebojových a "hororových" momentů, které bych já osobně notně osekal, ne-li vynechal úplně. F.E.A.R. je rozhodně dobrá akce. Ale akce roku 2005 nebo jedna z nejlepších her roku 2005 jak byla nazývána v mnoha herních magazínech a na mnoha herních webech? To pochybuju...

Pro: Akční pasáže, umělá inteligence.

Proti: Hororové prvky, úvod a závěr hry, příběh, velká HW náročnost.

+21
  • PC 100
Tato FPS hra mě chytila a na dlouhou odbu nepustila.Už jenom kvůli skvělému AI nepřátel byla hra hned zajmavější a navíc suprova atmosfera sice občas stereotypní levely myslím disignem ,občas nudné ale ALMIČKA je uplne suprova takova mala roztomila holčička :D...U mě je to nejlepší horrorová hra skoro i svého žánru .

Pro: Grafika,Atmosféra,Hudba,Efekty,Hratelnost,Celkem dlouhá kampaň

Proti: stereotypní design levelů,

-1 +6 −7
  • PC --
FEAR je pro me vyjmecnou zalezitosti. Pri prvnim hrani jsem byl naprosto nadsen dynamikou prestrelek, grafikou, nazvucenim, atmosferou. Dnes uz se muj nazor dost zmenil. Stale je to vyjmecna hra a asi nejintensivnejsi akcni zazitek na pocitaci, ale proste tomu do dokonalosti trosku chybi. Neprilis kvalitni level design, malo nepratel a i na nejtezsi obtiznost prilis jednoduche. Uz to proste neni takova vyzva.
Zapomel jsem zminit jeden z hlavnich znaku FEARa a to je strach. Toto je pro me jednim z nejvetsich zaporu hry. Strach z FEARa proste nemam. Mozna poprve jsem nejake to simrani na zadech zazil, ale i tak to bylo jen hodne zridka.
S odstupem casu si vic vsimam chyb a nevyuziteho potencialu hry, ale i tak zustava FEAR v mem zebricku nejoblibenejsich akcnich her hodne vysoko.

Pro: AI, zpomalovani casu, slusna a nenarocna grafika, atmosfera

Proti: fear proste neni strasidelny, spatny level design, malo nepratel, nizka obtiznost

+12 +13 −1
  • PC 85
Paradoxně při druhém hraní jsem ocenil level design a nepřišel mi vůbec špatný,právě naopak skvěle podtrhával atmosféru.Jen protivníci mi už nepřišli tak dobří a stačí trocha cviku + dobrý výběr zbraně a nejsou žádný problém.

Pro: akce, efekty, příběh, Alma a ještě Alma!

Proti: délka, určitá nudnost prostředí

+4 +9 −5
  • PC 85
Hra určitě zaujme umělou inteligencí na vysoké úrovni a filmovými přestřelkami, ale jinak: levely jsou propracovány nepříliš podrobně a když se k tomu přidá, že hra je poměrně krátká výsledný dojem je hodně rozporuplný... Skalní příznivci akčních stříleček jistě dohrají několikrát, ti ostatní možná ani jednou.

Pro: A.I., Zpracování zbraní, Originální nápad

Proti: LEVELY, Herní doba

-3 +5 −8
  • PC 75
Tahle hra má úžasné přestřelky s docela inteligentními nepřáteli v koridorech všemožných budov.

Co nemá, je alespoň průměrný level-design, neb typů prostředí je dohromady asi tak přesně dvě a obě jsou zajímavá asi jako cihla. Graficky FEAR sice disponuje nějakým tím efektem, ale prostředí je tak unifmně hnusné, že je to stejně jedno. Jak se hra táhne kilometry kancelářských prostor, přestanou po čase bavit i ty přestřelky a jediné co, táhne je dál, je příběh, který ale taky zrovna nerve koule.
Horrorové prvky jsou poměrně zajímavé, ale celkem rychle jsem se u nich přestal i lekat. Prostě se najenou ocitnu někde, kde jsem nebyl, všechno se rozmázne, zalije krví nebo zapálí, do toho nějaké zvuky na pozadí, já se pooomaaaluuu přesunu z bodu A do bodu B a jsem zas tam kde jsem byl, hurá.

Možná že v mulťáku to je docela zábavné, ale jinak je FEAR velmi monotónní a hnusná hra a přestřelky se slušnou AI zábavu až do konce prostě neudrží.

Pro: přestřelky, umělá inteligence

Proti: level-design, grafika, monotónnost

+1 +9 −8
  • PC 90
FPS, která chytne a nepustí. Sice hodně, hodně lineární a s unylým leveldesignem, ale za tu Almičku, množství lekaček a navozenou atmosféru to Monolithu odpustím. Navíc vysklít místnost a bullet-timem si ten bordel prohlédnout zaslouží + poslední záběr neskutečně ruluje!

Pro: Hororová atmosféra, rozbitnost prostředí, bullet-time

Proti: Podobné interiéry, příliš přímočaré

+13 +14 −1
  • PC 65
Výtečně vypadající a díky A.I. občas i zábavné přestřelky vs. uniformní nudnost prostředí (s odstupem času FEAR jako celek opravdu nevypadá moc dobře)a velmi špatný level-design. Na poprvé skvělý zážitek, potom už jen údiv, jak se mi to mohlo kdysi líbit...

Pro: Umělá inteligence, silné zbraně, fyzika, ničení prostředí....

Proti: Level-design, uniformita, šeď

+6 +11 −5
  • PC 80
Strach. Do strachu má tato hra daleko. Sice se najde pár lekavých momentů, ale ty jsou v této hře jen tak navíc. Opravdové kouzlo tkví v akci. Střílení je zde naprosto nezapomenutelným zážitkem, kterej mě dokopal hru dohrát až do konce. Když zapnete bullet-time, tak cítítě každý výstřel, každou kulku zarytou v těle nepřítele, vidíte každej hrníček, kterej spadne z poličky, vnímáte a vidíte všechno. K tomu, fyzika a ragdoll efekty jsou prostě úžasné, nepřátelé nelítají po celých místnostech, ale vždy je rozstřílíte na místě a efektně (občas dojde i na nějakou tu ustřelenou ručku nebo nožku). Dobře, zní do hnusně, ale je to efektní :D. Hra má nějaký neduhy, hlavně je to věčně stejnej design levelů. Ale jak už jsem napsal, hra vás dokáže natolik uchvátit akcí, že na to ani moc nemyslíte. FEAR je pro mě jedna z nejlepších akcí, když se zaměřím na samotnej boj, v jiných směrech hra pokulhává, ale vysoké hodnocení si zaslouží, myslím si.

Pro: Atmosféra, grafika, nezapomenutelné souboje, lekačky

Proti: Level design, level design a level design

+13
  • PC 70
Na Fear jsem se velice těšil. Dle obrázků hra vypadala perfekně. Skutečnost ale byla taková, že sice vojáci měli velice slušnou AI, hra občas byla lekavá, ale problém byl, jak již zde bylo nastíněno, v level designu. Tak neuvěřitelně nudnou a stereotypní hru z hlediska toho, jak vypadá a neustále střídá své vlastní nápady v designu, jsem ještě neviděl. To je i důvod, proč jsem hru nedohrál. Nebýt hrátek s časem a velice obstojných soubojů, odložil bych jí daleko dříve, ale nakonec jsem to nedokázal dotáhnout do konce ani tak. Hra mě prostě nudila.

Pro: AI, protivníci, hrátky s časem, zpočátku atmosféra.

Proti: Neuvěritelně stereotypní level design.

+4 +7 −3
  • PC 90
Hru jsem vcera dohral a jsem mile prekvapen. Ze zacatku to vypada na hodne nadejnou hru, ale jak se dostanete dal, tak zjistite ze je to silene stereotypni hra. Ale protoze mate vychytavku v podobe zpomaleni casu, tak Vam to az tak neprijde. No hru sem nak proplul a nsatal konec. Ted sem prochazel s dokoran otevrenyma ocima. Protoze me uplne chytil a na konci pri vybuchu ty bomby a naslednym letu ve vrtulniku (+ prekvapko na konci :D ) sem byl uz skoro prilepenej na obrazovce. Zahrajte a uvidite sami...

Pro: Grafika (ale ne vsude), zpomaleni casu, efekty (hlavne krve a odletajicich casti zdi), AI, a hlavne KONEC hry

Proti: Delka hry (prilis dlouha), stereotyp prostredi a misi.

-9 +2 −11
  • PC 85
Jedna z mých nejoblíbenějších her.Opět hraní poze a jedině v noci se sluchátky.Horor jedna báseň,pocit ze střelby nepřekonatelný.Příběh se mi líbil a jsem zvědav na pokračování v Project Origin.Zejména bych chtěl vyzdvyhnout zvukovou stránku hry,která byla jedním slovem dokonalá.Graficky ve své době na špičce,i dnes se nemá za co stydět.Fyzika a zejména zničitelnost prostředí na vysoké úrovni.Samozřejmě leveldesign-toť jediný kámen úrazu,ale to je prostě FEAR.Pro mě s velkým F.

Pro: Grafika,fyzika,účinek zbraní,bullet time,příběh,brutální atmosféra,špičkové nazvučení,Alma

Proti: Level design

+2 +5 −3
  • PC 60
Naprosto otřesnej level design, příběh kterej nedává smysl a je neuvěřitelně směšnej, trapný lekačky jak z lacinýho bollywoodskýho horroru.K tomu přimíchat solidní přestřelky okořeněný bullet timem, velice slušnou AI nepřátel, pěknou atomovku na konci...a dalo mi to naprosto průměrnou hru.Kde jsou časy AvP2 a NOLFu, Monolithe?!

Pro: AI, přestřelky

Proti: stereotypnost, otřesnej level design, stereotypnost, otřesnej level design, stereotypn...

+5 +11 −6
  • PC 75
K této hře chovám tak velký respekt, který mi ani nedovolil ji dohrát.
-7 +2 −9
  • PC 90
Velmi kvalitní FPS a ačkoliv v ní není tolik S.T.R.A.C.H.U. jak by se podle názvu dalo čekat, tak o to víc v ní je zábavy. Od přestřelek s klony, kterých nikdy není dost, přes neviditelné klony s antigravitačním zařízenim, až po perfektně zpracovaný bullet-time. Když připočtu relativně dobrý fyzikální model a občasné "rozprsknutí" nepřátel všude kolem, byla by téměř dokonalá hra. Nicméně hry se bez chyb neobejdou. Ne jinak je tomu ve F.E.A.R. Již zmiňovaný nedostatek strachu s tolikrát zmiňovaným level designem a postupný stereotyp sráží celkovou kvalitu. 90%.
+11 +13 −2
  • PC 75
F.E.A.R. rozhodně není dokonalá akční FPS. Přesto patří spíše do horní poloviny titulů, prodávaných s dovětkem 'AAA'. Mohu tak konstatovat díky brilantním grafickým efektům, četným lekavým a psychedelickým scénám, děvčátku ve vínově červené košilce a opravdu pořádným přestřelkám.

80% a škoda mizerného level designu.

PS: nebýt ošklivý krpy v podobě zamrzlého NPC, tak tu hru snad i dohraju.
+11 +13 −2
  • PC 65
Jde vidět, že hru skutečně tvořili profíci, z hlediska funkcionality není hře moc co vytknout, navíc i přestřelky jsou výborné, pohyby vojáků a efekty jsou opravdu skvělé. No ale ten zbytek... škoda mluvit. Prostředí jedno jako druhé, zde je toto dotaženo až do extrému. Škoda, mohla to být tak dobrá hra...

Pro: Atmosféra, efekty, přestřelky

Proti: Je to stále stejné stejné stejné stejné stejné stejné stej...

+10 +12 −2