Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
HRÁNO NA XBOX360

Série Far Cry mě nebavila, tudíž jsem TŘETÍ díl nějak neočekával, ale trailery a gameplay-e mě přivedli(přesvědčili) na jiný názor! Hru jsem si zahrál a po dohraní mám hodně zážitků a emocí.

Příběh zasazený do pustého ostrova a detailně zpracovat hru je výkon za svatozář. Koho napadlo dělat takové téma, které od ostatních dílů nemělo ani nějakého nástupce ba dokonce ani úspěch. Vaas mě překvapil, takového pošuka jsem dlouho nezažil. Při potkání jsou většinou zkraty v mozku a když mi tam přeskočí tryska jak v motoru, tak se neznám. U takových her se většinou vyřádím po celodenním náročném dni, takže není divu, že jsem za úchyla, který nahání zablešené teroristy v CoDku, Battlefieldu a ve Far Cry chytá divou zvěř! Všichni ze mě mají respekt, který šířím do ostatních titulů.

Vrátím se k Vaasovi, pro někoho magor, pro mě génius, přivede vás několikrát do problémů, ale desing vás z toho vyhrabe. Proč génius? Má v hodně věcech pravdu, zabije Granta a dokáže vás podělat strachy!

V průběhu hry poznáme hodně nových postav, ať už naše kamarádíčky, tak dokonce i tajného agenta, pár pošuků, které následně smažete z mapy světa, další lidi co vám pomůžou nebo se vás pokusí zabít! Citra, Vaasova sestra, která se do Jasona zamiluje je taky pěkný pošuk a rozhodně se mi líbila její smrt. Pohledná, vtipná a dokonce i poslední konečná scéna s ní(nebudu zmiňovat) je veliké plus. Výrazně mě štve smrt postav, které jsem si hodně oblíbil, snažíte se jim pomoci a pak jsou mrtví - konec hry, smrt kamarádů. Celou hru se snažíte je zachránit a pak mají zemřít? Naštěstí jen dobrovolné!. K tomu patří i debilně nedomyšlený konec! Při všech možnostech konce stejně skončíte špatně, ale vyberte si odjezd z ostrova, je to lepší!

Potěšilo mě upgradování neboli vylepšování inventáře, sice to výrazně zdržuje masakroidní postup ve hře(při hledání oné zvěře jsem se zdržel až na 2 hodiny), na stranu první je ve hře obrovská volnost a nic mě do misí nežene, takže se můžu zdržet, odpočinout, projet se autem, zabít sem tam piráta, při tom hrála úchvatná hudba atd..
Při jízdě v autě jsem se bavil, nejenže to zkrátí cestu, ale dokonce se i můžete kochat krajinou jako takovou a vypadá to líp.

Dabing postav mě překvapil, všichni se snaží mluvit tak, aby jim bylo rozumět a dokonce mluví samotný hlavní hrdina!

You see the thing our loved ones, right?Our fucking loved ones, they come and they blindside you every fucking time.

Verdikt:
Prostě genialita, konečně nový smysl života a ne jen ty CoD, Medal of Honor, Battlefield, ale Far Cry. Ještě by k tomu mohly vydat zase (obrazně) 50 DLC a bylo by to ideální(sarkazmus)
Ačkoliv je hodně věcí napsaných v proti, tak to neovlivňuje hodnocení jako takové!

100%

Pro: Vaas,Citra, příběh, postavy, detaily ostrova, upgrade inventu, ježdění v autech, volnost, hudba, dabing

Proti: Vaas, Citra, nedomyšlený konec, smrt sympatických postav!

+16 +17 −1
  • PC 95
V úvodu se rovnou vyhnu řečem jak jsem se na hru strašně těšil nebo naopak nic nečekal apod, protože je to zbytečné a píše to každej........
No popravdě na hru jsem se docela těšil, ale radší jsem po ostudě s názvem FC2 radši nic moc nečekal....
No tak nic....

Teď zavřete huby a pořádně poslouchejte co vám chci říct..!!!!
Miluju karibik, tak krásné místo pro blažený odpočinek bohatých teenagerů frustrovaných džunglí velkoměsta, protředí tak nemilosrdného pro mladé američany hýčkané v přepychu svých rodičů, zbohatlých na chudobě druhých.
Naštěstí ale spravedlnost přece jen existuje. Chrabří mužové, odpadlíci kmene Rakyatti, vyvrhnuti do nehostinné divočiny vydáni na pospas divoké zvěři, nepřízni počasí, pronásledování nenávistí vlastní rodiny a kmene, museli se přizpůsobit. Otrokářství byl ten pravý byznys, který tyto nešťastníky vysvobodil z jejich agonie a utrpení. Pár amerických teenagerů byl jako dar z nebes. Byl to pocit zadostiučinění koukat na úžasná videa v drahém smartfounu a pak na vyděšené xichty jejich majitelů zavřených v kleci v tratolišti jejich vlastních výkalů. Číst v jejich tvářích strach a beznaděj, touhu utéct spátky k tatínkovi a mamince do států.. Ta chuť si do jednoho z nich vystřellit nebo alespoň bodnout nožem byla prostě hmatatelná. Ale to muselo chvíli počkat, napřed vyždímat jejich rodiče a pak můžeme vesele bodat, střílet, škrtit, topit, zapalovat, omračovat, mlátit, věšet, způsobovat strach a bolest - prostě to všechno krásné, co k životu správného otrokáře patří a z čeho se může radovat.
Bohužel jeden z těch spratků americkejch utekl, ale alespoň jsem stačil odprásknout jeho bráchu před jeho očima.. Ó děkuji ti osude, že jsem mohl najít důvod jednoho z nich voddělat jak psa.
Nějakým zázrakem se vyhnul dešti našich střel a nesežrala ho džungle. Dříve než se tak stalo ho bohužel objevil ten brejlatej negr. Nějak ho dokázal postavit na nohy a ještě mu vykéroval ty kraviny na ruku.. Prej magie tomu říkaj, prej je to kouzlo, prej bude silnej a bude ho to chránit a s každou novou čmáranicí prý bude rychlejší, silnější, odolnější..!! Pche! Jason Brody, ten americkej klučík s vytepleným hláskem. Ten určitě.
Bohužel se tak opravdu stalo. Vykuchal půl džungle jen aby měl víc peněz, střeliva a vetší krosnu na ukradený věcy vod mrtvol. Vyplenil značnou část naší flóry ve snaze necítit bolest, vyléčit zranění, nebo bez postihu řádit jako smyslů zbavený. A když už kytky došly, tak si kulky vydloubával kudlou nebo kombinačkama a různě se fašoval do izolep a obvazů. Fakt tvrďák.
Z počátku jsme ztratili jen pár stanovišť, několik mrtvých, to se dá přejít. Ale postupem času tenhle Jason s teplým hláskem začal osvobozovat většinu našeho území. Dělal to ještě k tomu tak chytře, že vylezl na vaysílací věž v dané oblasti, aby zničil naše blokování a pěkně se tak rozhlídl po okolí kde co je ukryto a zajímavýho.. Pak si to ještě vesele slaní jak kdyby se nechumelilo.. Prozkoumával každičkou část MÉHO ostrova, jeskyně, tajné skrýše, sbíral cenné relikvie, dopisy mrtvých - a to vše toho zmetka americkýho jen posilovalo.. Měl tolik volného pohybu a možnost si vybrat místo kam oko dohlídne až běda. Jednoho by to mohlo zmást a nudit, ale ne tak Jasona. Byl veden halucinacemi a tím negrem až příliš důsledně. Dokonce jen tak ze sportu zabíjel dle ztradice kudlou mé nejlepší velitele.. Svině.
Zničil naši největší plantáž na marjánku.. Kyby si řekl, tak mu toho džointa dám, není problém, ale ne tak on!! On ne, on se musí mstít a ještě si k tomu pouští raggae písničky a má z toho radost jak to pěkně hoří.. Svině.
A jak odpravil celou moou armádu? Stačí si jen vybrat.. Dělal to nožem, samopaly, útočnými puškami, granátomety, plamenomety (můj oblíbený), granáty, molotovy, minami. Občas celou oblast vyčistil bez odhalení sniperkou s tlumičem.. Ani poplach nikdo nestihl spustit. Dabl svině.
Pak ho povolá má sexy šílená sestra a dá mu ještě více síly i kuráže, ale naštěstí se v ní naše rodinná povaha nezapře a chtěla pěkně podříznou ty jeho kamarádíčky, hehe... Aspoň něco máme společné. Ještě že ji ten negr brejlatej tak pěkně sejmul, to se musí nechat... Ještě mě pěkně nasral ten zhoubovanej dědek co má barák na kopci, doufal jsem, že mu dá řádnou dávku aby hošánek skapal, ale bohužel ty svý haluze ukočíroval. Letos mám prostě smůlu.
Nejen že ve finále svinsky voddělal mě tím starým rezavým kinžálem ikdyž byl v totální halucinaci, ale ještě si to napochodoval k Hoyttovi na základnu a tam ho sejmul jak kdyby se nechumelilo u partičky pokru.. Fakt pohoda, ani Hoyttovi se letos nedaří koukám... To mu ještě pomáhal ten nácek co vypadá jak tapeta, ale dostal co si zasloužil - jak zaseješ, tak sklidíš..... Bohužel organizace v prdeli, naši gaunerští žoldáci stojí za kulový, blbci s molotovama si nabíhají na mušku, no prostě je to bordel.. Navíc se všude po ostrovech válí pěkný funkční káry, drahý skůtry a čluny s kulometem a von si to bere jak se mu zachce... Připadá mi, jak kdyby mu tuhle krvavou jízdu pěkně poctivě nekdo nachystal a dokonce nic nepodělal a navíc tomu dal konečně nějaký koule a hromadu zábavy na desítky hodin. Věřím, že se ten zmrd Jason královsky bavil celou dobu a nenašel ve svém terorizování naší milované otrokářské organizace větších zádrhelů a chyb. Věřím, že je tenhle madr fakr pěkně spokojenej a hodnotí to jednoznačně jako jízdu roku, protože nic asi letos nebylo líp vycajchnováno a zábavnějšího než tahle masová série vražd mých milovaných otrokářských bratrů a demolicí totálně všeho, co zdemolovat nebo alespoň zapálit jde.

S pozdravem ze záhrobí Váš Vaas.

Pro: Charaktery postav!!!!!, perfektní dabing, grafika, příběh, herní systém, hudba!!!!,

Proti: Teplý dabing Jasona

+16
  • PC 75
Far Cry 3 je jedna z prvních openworld her, kterou jsem kdy dohrála, neboť mě na rozdíl od jiných zástupců tohoto žánru během prvních několika hodin neunudila k smrti. Zásluhu na tom má její úžasná hratelnost a přehlednost - stala se pro mě přístupná tím, že mi hned zkraje představila všemožné aktivity, které můžu na ostrově dělat, takže jsem si mohla vybrat a rozmyslet si, co mi za to stojí a co ne.

Lov zvířat je skvělá zábava - ostrov je přeplněn nejrůznějšími tvory, kteří vesměs nemají na práci nic lepšího než se vás pokusit rozsápat, uklovat nebo utrkat, takže získávání jejich kůží a vytváření čím dál lepšího vybavení neomrzí. Vedle decimace místní přemnožené fauny (Jason neví, že je ve hře a že se všechno hned respawnuje) je další oblíbenou aktivitou vašeho hrdiny postupná kolonizace celého ostrova dobýváním nepřátelských základen. To je taky super, jsou klasicky dvě možnosti jak k tomu přistoupit - skrytě nebo přímo. Ani jeden přístup nepředstavuje nepřekonatelnou výzvu (nepřátelé jsou tupí a když nejste před nimi, nevidí vás - a když už vás spatří, není velký problém je všechny pokosit i s posilami). Na výběr je řada zbraní a výbušnin, s nimiž můžete v podstatě donekonečna experimentovat.

Hra se vás snaží co nejvíc bavit a nabízí vám škálu činností od plnění úkolů pro vesničany, přes lov trofejových zvířat a zabíjení hledaných zločinců až po nejrůznější závody a minihry. Nejotravnější pro mě bylo lezení na rádiové věže (které ovšem není zcela povinné, pokud máte dost peněz). Pak tu ještě byla možnost sbírat artefakty a dopisy z druhé světové, ale tyto pižlavé činnosti psychicky nezvládám, takže jsem získala jen těch pár, co jsem na ně narazila náhodou.

Veškeré pobíhání po krásách Švindlířova ostrova mě nadmíru pobavilo, ale bohužel je tu i pár nedostatků, které dojem z hry kazí. Hned zkraje mě napadá třeba blbý systém ukládání (při všem tom pobíhání nesmíte zapomenout průběžně mačkat F9, abyste nepřišli o všechen loot), nechtěné odhození zbraně místo prošacování mrtvoly způsobené stejnou klávesou pro obě, no a třeba detail jako že buvol opravdu není predátor.

Podstatnějším nedostatkem je hlavní dějová linka. Samotné akční mise, jež ji tvoří, jsou fajn - proměnlivé, přehnané, šílené a zábavné. S propojujícím příběhem, který se odehrává především v cutscénách, nemáte nad ním kontrolu a dřív nebo později ho musíte doklepat do jeho "šťastného" nebo "nešťastného" konce, je to horší.

Zaprvé váš hrdina, Jason, je idiot. Ze začátku je to vtipné (Vydrž, Lízo, jdu tě zachránit!), později už moc ne, i když to je pravděpodobně účel. Jasonovi kamarádi taky nejsou zrovna výkvět sympatičnosti či inteligence, navíc většinu času tráví opravováním jakési polorozpadlé lodi, jelikož jim Jason zapomněl říct, že pobřeží je plné funkčních lodí a nic se opravovat nemusí.

Zadruhé je tu neustálé uvozování vyprávění citáty z Alenky v říši divů, což vás přiměje čekat něco, co nikdy nepřijde - jako zajímavý zvrat nebo nějaká pointa. Jediné, co přijde, jsou různé psychedelické a snové sekvence, které jsou možná humorné -- ovšem až do té chvíle, než se v nich začnou odehrávat klíčové události. V jedné z nich několika QTE kliky odstraníte nejzajímavějšího antagonistu, psychotického Vaase, načež jste nuceni se přeorientovat na jiného, daleko méně výrazného záporáka. V další halucinaci je Jason donucen svou exotickou múzou bojovat s čímsi, co se nekecám jmenuje inkoustový obr a vrhá po vás mraky.

A zatřetí jsou tady domorodci, kteří mají údajně být tak veliké klišé, že vlastně klišé nejsou a vy se nad tím máte postkolonialisticky zamyslet. No nevím. Nakonec v příběhu nic nedrží pohromadě a jen tak tak to dává smysl. Navíc mi bylo jedno, co se s kým stane - takže jsem se vrátila k zábavnějšímu běháním po ostrově a dodělávání úkolů.

Ještě doplním, že nejlépe napsané postavy byli zmetci Vaas a Buck a i takový zneuznaný hrdina jako Sam, ale bohužel se na ostrově moc neohřáli.

Pro: ostrov a jeho pestré prostředí, aktivity na něm, hratelnost, rozmanitost misí

Proti: divný systém savů, nekonzistentní příběh

+15 +16 −1
  • PC 85
Začal bych tím, že originální Far Cry jsem nikdy nehrál. V roce jeho vydání můj počítač zkomíral u takových kousků jako NOLF, Medal of Honor AA, Call of Duty, RTCW apod. Později jsem se s novým železem dostal až k Far Cry 2, který se mi po grafické i příběhové stránce líbil, ale nedokázal jsem přejít přes fakt, že se na křižovatkách/stanovištích/whatever stále respawnují nepřátele. Hru jsem nikdy nedohrál... A tak plynul čas...

Far Cry 3 se zjevil na Steamu za pár "éček," a tak jsem neváhal a tento, podle všemožných recenzí, klenot zakoupil. A ono to skutečně fungovalo. Od začátku, kdy projdete výukovou misi jste uvedeni do otevřeného světa plného jak dobrodružství z hlavní dějové linky, tak menšího z postranních úkolů, které se hodí na expování.

Čtu zde nějaký výtky, že onen Open World není až zas tak opened. Je to jako série GTA. Pokud jste v misi, je splnitelná jedním, možná dvěma způsoby. Tak je tomu i ve Far Cry 3. Mezi misemi se můžete projíždět, osvobozovat vysílače, stanoviště, hledat jeskyně s poklady, stahovat zvířata a vylepšovat svou výstroj (ty poslední kousky jdou dokončit výhradně díky loveckým misím).

Hlavní dějová linka mě do sebe vtáhla jako zvědavost Alenku do díry za bílým králíčkem. Jedná se o velice povedený příběh plný zvratů a hráč se cítí odměňován jeho vývojem. Z rozmazleného spratka se stáváte bojovníkem kmene, který vás přijme poté, co dokážete totéž, co praví legenda. Vaas, tomu nevěří, Vaas je na drogách, Vass je na Die Antwoord. K příběhu mám jistou výtku: Po zabití Vaase, který se celou dobu tváří jako největší záporák, ikdyž je zpočátku jasné, že je pouhým sidekickem nějakého mocnějšího muže, již hra měla poloviční, ne-li nižší tempo. Ze zabití Hoyta jsem necítil žádné uspokojení, stejně tak z rádoby rozhodnutí hráče popravit své kamarády nebo zůstat se Citrou.

Verdikt: Konečně pořádná akční hra po dlouhé době, kde máte pocit odměnění za odvedenou práci a pocit svobody. Komu se to nelíbí, může si zahrát Assasin's Creed, které ho povede za ručičku jak matka malé děcko do školní lavice.

Pro: Zvraty v příběhu, svoboda pohybu, délka hry

Proti: Příběh graduje, aby nakonec silně upadl

+15
  • PC 85
Pamatuji si, jak jsem si jedničku Far Cry vysloveně užíval. Užíval si především grafiku, ale i samotný příběh, u kterého mi pak filmové verze dokázala, že herní svět nerovná se filmový (přestože si nemyslím, že film byl nutně špatný). Nicméně při koupi nového stroje a poslechu kamarádů, kteří už ten novější stroj nějaký čas měli jsem usoudil, že bych dvojku hrdinně měl přeskočit a zkusit si rovnou Far Cry 3. Tak jsem také udělal.
No a musím říct, že to chyba rozhodně nebyla. Far Cry 3 je totiž přesně to, co jsem v ten daný moment potřeboval. Volnost, kterou nabízela už dvojka a svoboda jednání s tím, že nic nebude zbytečně náročné včetně respawnu, což nabízela pro změnu dvojka a proto mě také odradila.
Já si to prostě užíval. Výborný příběh, tropické prostředí, na plakátu zmrd, kterej si pro tu kulku prostě jít musel. I proto jsem dychtil za tím, abych hru jako takovou dohrál. Respektive jsem pro to dělal maximum a do Far Cry 3 se maximálně zažral.
Musím vypíchnout to neuvěřitelně živé prostředí, kdy jsem se náhle dostal do přestřelky, ani nevím jak. Také ale musím vypíchnout důležité momenty ze hry, na které třeba i nikdy nezapomenu. I to je pro mě důkaz toho, že jsem se setkal s opravdu dobrou hrou. Také ale musím vypíchnout různé herní elementy, jako třeba nákup zbraní, hudbu, grafiku. Všecko prostě naprosto perfektně šlapalo a já si to užíval. Tak, jako hodně dlouho u jiné hry ne.
Na závěr snad jenom dodám, že to nejlepší, co tahle hra nabízela, byla realističnost. A to je přesně to, co jsem v rámci takové hry potřeboval (odkojen Operací Flashpoint) a to jsem také dostal.
+14
  • PC 75
Dovolte mi ujasnit jednu věc: Far Cry 3 je přeskinovaný Assassin's Creed (dále jen AC). Musím lézt na věže, tak jako jsem v AC lezl na chrámy či kostely, abych si odhalil mapu. Jenže na rozdíl od AC, ve Far Cry 3 je to celkem nuda. Stačí hledat texturu lana svěšeného z kraje. A pak zmáčknout mezerník. Můžu tiše likvidovat nepřátele jedním tlačítkem. Když se chci schovat, neschovávám se mezi davy lidí, ale v trávě, princip je však stejný. Můžu dělat postranní úkoly, kterých je paradoxně možná víc, než příběhů v hlavní linii - zabíjení lidí, zvířat či různorodé Česká pošta úkoly (najdi a přines). Můžu osvobozovat tábory. Musím vylepšovat zbraně a dovednosti.

Hlavní kampaň ve Far Cry 3 je velmi krátká a herní dobu "zachraňuje" omáčka kolem. Je to jako bych přišel do Dobré jídelny, kde mám za 80 Kč polévku, hlavní jídlo, moučník a čaj. Zní to skvěle, že? Jenže pak vidíte, že polévku přenášejí v desetilitrových bílých plastových kýblech, ve kterých já doma vytírám podlahu. Tuhé maso vám připomene krušné časy obědů na základní škole a o bramborové kaši podobné konzistence vám vyprávěl své zážitky z vojny už váš děd. Všechno je to zalité litrem UHO. Na obalu od moučníku je informace, že pochází z Polska a na hrníčku s čajem je jasně viditelný otisk červené rtěnky. Čaj samotný je ovšem v pořádku.

Já ten oběd klidně sním. Dohrál jsem i Far Cry 3. Je to zábava a zároveň nuda. Chtěl jsem více střílení, více přímočaré akce a ne absolvovat šílený quick-travel fest, abych mohl krocnout divočáky, jen abych unesl více nábojů. Nechci koukat na "return to mission area otherwise mission fails". Chtěl jsem víc Vaase!

Vaas je obrovský klad této hry. Charismatický šílený záporák mě vždy navnadil hrát dál a byla škoda, že umřel tak brzo. Poker s Hoytem byl taky super.

Hru jsem dohrál na 100 %. Splnil jsem všechny postranní úkoly, nalezl všechny skryté předměty, vycraftil vše na max. Byl jsem však zklamán tím, že jsem za to ve hře nedostal skoro nic. Ve hře jsem strávil 21 hodin čistého času. Far Cry 3 bych doporučil si zahrát všem fanouškům Assassin's Creed, se kterým to má společného nejvíc. Holt Ubisoft. Bavil jsem se, ale replayabilita je, obávám se, téměř nulová.

Pro: Pocit ze střelby, možný stealth postup, hezká grafika, charismatičtí záporáci

Proti: velká podobnost s AC sérií, nulová replayabilita, krátký hlavní příběh

+14 +20 −6
  • PC 85
Příběh okolo této série začal standartně prvním dílem, který udělal opravdu díru do světa. Dokázal ve své době konkurovat tak věhlasným sériím jako Doom a Half-Life. Druhé pokračování přineslo zajímavé novinky, ale způsobilo spíše rozporuplný dojem. Far Cry 3 si vzalo všechny chyby a neduhy předchůdce k srdci, vrátilo tropický ostrov a nasadilo klasické zbraně dnešní doby - frenectickou akci, krásnou grafiku a záporáka tak dobře napsaného, že to snad ani už ani nešlo.

Pro milovníka akčních her, pro mě bylo Far Cry 3 jasnou volbou! Proč? Protože jsem už z většiny rádoby akcí přejeden, letošní rok nedokázal, aby zabodovalo Call of Duty nebo Medal of Honor, muselo prostě přijít něco jiného. Jedním z letošních příkladů budiž Far Cry 3.

Akční titul, který se dokáže rychle dostat pod kůži. U mě například zabodoval uvěřitelný příběh s jednoduchou myšlenkou, která je rozvrstvena o šílené tajemství ostrova. Ostrov přímo vybízí k sandboxové hratelnosti a pokud zrovna nechcete plnit hlavní mise, je možné se jen tak rozkoukávat, plnit výzvy, zabírat nepřátelská stanoviště, či jen objevovat celý svět Far Cry 3, včetně jeho fauny. Uvěřitelnost života jde na ostrově tak daleko, že se občas musíte vypravit na lov zvěře, abyste měli možnost vůbec zdárně odolávat nepřátelům lidským. Ti se dokáží poměrně kvalitně krýt, kooperovat a celkově je jejich inteligence na velmi zdařilé úrovni. S tím souvisí i zajímavě napsané postavy s vrcholnou zajímavostí Vaase. O kterém by si každý myslel, že to je boss, kterého porazíte ve finálním souboji. Tvůrci si totiž byli určitě vědomi silou jejich charakteru a tak nám ho předkládají jako odměnu za postup ve hře. Sledovat totiž jeho monology je opravdu parádní, všechna čest!

O Far Cry 3 se dá psát hodiny, pozitiv je takové množství, že pořádně nevím, kterým začít a ty hlavní jsem zmínil. Negativa se samozřejmě také najdou. Nebavilo mě například zdlouhavé cestování přes ostrov - rychlé cestování mi přijde nereálné! Nepochopil jsem fantasmagorické vsuvky, kdy bojuji s nějakou příšerou, to si mohli tvůrci nechat pro něco jiného.

Ve výsledku je Far Cry 3 výbornou střílečkou s parádní grafikou, Vaasem, uvěřitelností, kopou herní doby, krásnou hudbou (viz.)a hlavně vynikající hratelností , kterou jsem ve střílečkách už dlouho neviděl!

Pro: grafika, hratelnost, zbraně a jejich vylepšování, Vaas, fauna

Proti: málo Vaase, cestování

+13 +16 −3
  • PC 95
No abych pravdu řekl po druhém díle se mi do tohoto absolutně nechtělo, ale jsem velice rád že jsem ho nakonec zkusil. Už od začátku kdy utíkáte se starším bratrem z pirátského tábora tak je to jedna velká jízda a nepustí vás to dokuď to nedohrajete.

Nezapomenutelná krásná grafika, skvěle zpracovaný ostrov (vlastně 2), velice slušný příběh, spousta postav a každá má něco do sebe (Hlavně Vaas a jeho teorie bláznovství), inteligence zvířat která se vám drápají po krku, spousta pojízdných a létajících hraček, a dále v neposlední řadě široký arzenál zbraní... Co určitě vytknu tak do příště (jestli bude) zlepšit Fyziku a pár drobných bugů, které zde můžeme nalézt, na inteligenci nepřátel by se dalo taky zapracovat...

Jinak jsem ale s touto hrou velice spokojen a doporučuji zakoupit vyplatí se to. Této gamesy jsem si užil více jak 27 hodin čistého herního času, což už se mi dlouho u takovéhle hry nestalo...

Pro: skvělá grafika, příběh, Vaas, herní čas, volnost a mnoho dalšího

Proti: pár bugů, inteligence nepřátel

+13
  • PC --
Dle mého názoru je singleplayerová část Far Cry 3 velmi povedená co se prostředí a příběhu týče. Velmi oceňuji dobře propracovaný otevřený svět, crafting, animace a možnost plnit úkoly ve zvoleném pořadí. Co hře ovšem musím vytknout je repetitivnost úkolů, umělá inteligence a nerozmanitost misí.

O kvalitě multiplayerové části už není vůbec řeč. Kooperativní režim, jenž jsem zkoušel nemá dynamickou obtížnost a i ve dvou osobách je na stejné obtížnosti jako při nejvyšším množství.

Pro: propracované a rozmanité prostředí; zvířecí npc; crafting; skvělé animace; volba úkolů;

Proti: repetitivnost úkolů; umělá inteligence lidských npc; nerozmanitost misí; multiplayer

+13
  • PC 70
Tak jsem se tedy odhodlal ke koupi Far Cry 3. Hra mě ihned po úvodu dokázala náramně chytnout, jak začal úvod intro a seznámení s pirátem Vaasem a hned na to zběsilý úprk z vezení, grafika pohyby postav a příběh (pomsta bráchy a kamarádů), začátek hry se prostě tvářil parádně EPICKY, na což u mě ale pořádně doplatil. To by bylo úvodem.

Dojem z příběhu a hraní.
Studio ubisoft nejsou zrovna amatéři a hry dělat rozhodně umí (assasin creed, Tom Clancy atp). Ale zpět k Tématu, takže já jako hlavní hrdina jsem vystudovaný trdlo co mělo výbornou z atletiky a po škole jsem se flákal různě po adrenalinových akcích, dobrý to ještě beru, vlastně to bylo docela prima prostě jste malý pivo vrhnutý do situace kdy má všechno zachránit a vůbec netuší co se děje, všechno rychle odsýpá zkušenosti přibývají nové charaktery nové způsoby vraždění nové zbraně, odkrývání historie ostrova a Rakyatu ( mile mě překvapily čínské dopisy a paměťové karty kdy jsem všechno nějak tak studoval a hezky na mě zapůsobilo to že jsi někdo dal tu práci a vytvořil jaký si alternativní sloupek s pěkně čitelnými informace) zní to opravdu jako ráj na první pohled a všechno by mělo být perfektní… jenže není, u mě to prostě nějak nefungovalo. A celý to působily až hrozně uměle.

Grafika, Cutscény, flóra a fauna,a zběsilé mačkání tlačítek ala xbox stlye.
Dále se pokusím vysvětlit proč mě osobně ta hra nějak nesedla, i když sem ji nakonec přelouskal do zdárného konce. Hned bych začal systéme zabití který sice vypadá grafiky nádherně ale časem a častokrát se mi stalo že "nefungoval" tak jak měl například zadrhnutí o cosi imaginárního a nebo prostě jenom to že se nepřítel divně otočil a místo zabitý následoval jenom prázdné pro máchnutí kudlou následné okamžité prozrazení a taky vytažení pistole či zabití vrhacím nožem(ano prošel jsem si tutorko a pochopil sem rozdíly v prováděni (pzn. Vysvětlivky pro jednotlivé akce jsou zvládnuty perfektně) v mém podání ale bohužel fungovaly tak 2 ze 3 možná moje chyba možná se vám to stávalo taky . Dále džungle a veškeré potvory, jednak jich bylo zbytečně mnoho a zdá-li se mi až podezřele agresivní prostě cokoliv na co jste v okolí narazily ... snad až na prasata a kozy tak vše okamžitě útočilo, což mně třeba u geparda docela štvalo, protože šel prostě po všem, ne že by ulovil něco na krmení a dal chvíli pokoj ale prostě vše co vyděl to chtěl zabít stejně tak jako šíleně velká koncentrace agresivních žraloků, na plavání jsem praktický okamžitě zanevřel protože jsme nemohl ani deset metrů od břehu. a pak celkově rozlehlost ostrova a jeho "kartografie" jo chápu jsme v džungli takže to asi bude působit tak že každý kopec a každý strom je stejný, ale prostě jsem se opravdu šílené moc ztrácel a navíc pády z "výšek" a sklouzávání po stržích a přeskakování překáže kdy se mi kolikrát stalo že jsem potřeboval na něco vylézt ale Jason si prostě řek že ne že nahoru nepotřebuje a tak proste než aby na něco "vyskočil" tak to pro jistotu rovnou "přeskočil" nevím možná moje chyba že jsem to dělal špatně, dále systém podrž klávesnici pro akci ... sakra stačí snad jenom zmáčknout ne, taky sebrání zbraň vedle těla s tím jsem měl často problémy protože i přesný pohled na mrtvolu často znamenal že sáhnu pro zbraň co leží tři metry mimo mířítko (proč proboha) co mě dále zarazilo byli přídavné úkoly "cesta lovce" a "zabij nožem" které byly ze začátku senzační, člověk se opravdu snažil i zabít jenom "šéfa" a zmizet ale to upadlo rychle do stereotypu takže později jsem už dělal jenom lov toho co jsem potřeboval pro výrobu vybavení. Další věc co mně ničila byla hláška "opustil jste vyhranění prostor pro misi, mise nesplněna".Jinak dopravním prostředkům se moc vyjadřovat nebudu jelikož jsem měl u všech stejný pocit, jak s bugatkou tak s autem či čtyřkolkou se mi jezdilo všude stejně a všude stejný problémy (co byl holí povrch přes to nejel ehm „vlak“) prostě tenhle kopec dopravní prostředek nevyjede ať chceš nebo ne. Na druhou stranu aspoň náklaďák si dokázal nějak tak proklestit cestu, teda ne zrovna džunglí ale když jste chtěli projet zátaras tak bylo poznat že máte auto o poznání větší, a taky mě naštval transportér a helikoptéra to byly snad jediný dopravní prostředky na který sem se za celou hru těšil abych pak zjistil že to jediný co je pro mě zajímaví je mi odepřeno no nic je to sice škoda ale naštěstí ne nic co by se nedalo ustát.

Story line – epický příběh epický konec epické epická epický.
Prostě všechno bude nejlepší nejdokonalejší a já nevím jaký ještě nejvíc. Ano potkáváte postavy odkrýváte ostrov a jdete si za pomstou. A papkáte drogy a prožíváte jaký si flashbacky o tom jak jste se dostaly na ostrov. A každého „bosse“ vraždíte v jakém si stavu Delíria, ano je to pěkný ale proč proboha asi pětkrát za hru, to je zbytečně moc.Pak mě zarazil konec kdy zachráníte bráchu který má pilotní licenci na letadlo ale sedne do helikoptéry což má s letadlem společné opravdu jen létaní, ovládání je komplet jiné vím o známého co má též pilotní licenci, to ale nevadí je to hra takže pohoda, ale to že že s vámi proletí celou základnu místo toho aby hned pádil pryč ... to mně hodně NAŠTVALO jo dobrý stal se ze mně rambo a chtěl jsem všechny vraždit ale když sakra zachráním bráchu tak s nim chci hned vypadnout ne se mstít dál, A taky Citřin chrám na konci kdy jsem si měl vybrat mezi kamarádi a novým osudem... na mě to bylo prostě přehnaný ... nevím prostě jsem byl ze hry jako z celku zklamán.

Klady záležitosti které se mi líbili.
Abych ale jenom nehanil. Takže UBISOFTU musíme nechat 1. Grafika a optimalizace, všechno nastavený na Ultra a krásně hladký plynulý přechody dne a noci a východ slunce kdy papsrky prořezávají džungli je nádherný (pzn. strejda má chatu na Šumavě a dokázat si ráno přivstat a kochat se vycházejícím sluncem, je prostě Euforický pocit na kterým nedám dopustit a zde byl splněn do puntíku snad poprvé sem se u hry dokázal kochat tak jako ve skutečném životě) takže bomba, dále systém RPG skill pointu a přerozdělování kdy je se věci učíte s jakousi takousi logickou posloupností a tvorba podpůrných látek z bylinek, ano uznávám udělat si rentgenové vidění je sice nesmysl(bylo to ujetý, ale správným způsobem)dále léčení a stimulanty to jsou věci které se sem už vzhledem k prostředí hodí a pasuje tak jak má... takže opět bomba. Potom velké plus "zkoušky rakyatů" těch nebylo mnoho takže jsem si je docela užil navíc se to většinou odehrávalo trochu jinak díky různým zbraním takže taky dobrý. No a nakonec docela široký výběr zbraní a možnost jejich upravování, sice sem na všechno rval tlumič a optiku ale i tak jsou to prvky které celé hře pomůžou, sám jsem tahal hlavně luk a granáty (parádní náhrada za raketomet)potom snipu s tlumičem na pohodlnou likvidaci z křoví, klasika SPAS12 na řešení potíží „closed assault weapon systém“ a nějaká útočná puška jako obyčejná záloha. No a jak již bylo zmíněno na začátku... začátek příběhu a celkově začátek hraní a seznamování s herními principy a postavy, opravdu snad každý kdo byl v hlavní dějové linii měl své kouzlo teda až na hoyeta, ten na mě působil jako kretén a ne jako záporák. To by bylo snad vše a doufám že jsem vám uspokojivě vysvětlil mé nízké hodnocení.

Děkuji s pozdravem
FM

Pro: zbraně, dovednosti, grafika,hudba, postavy, příručka která obsahovala pěkné čtení

Proti: Xboxoví styl akce (držení kláves) druhá polovina hry, závěr a celkově klišé story

+12 +14 −2
  • PC 75
Začnu tím co mi na hře vadí:

Otravný prvek č. 1:
neustále na vás bliká upozornění, že jste objevil novou kytičku, zvířátko, vozidlo atd. Všudypřítomná "encyklopedická stíha" vás provází celou hrou a musíte pracně odklikávat všechno, co jste objevili, aby vám dal žlutý vykřičník pokoj. Samozřejmě pokud zemřete a hra se vám načte do místa, kde kytičku ještě neznáte, vybafne na vás vykřičník po jejím nalezení znova...

Otravný prvek č. 2:
Save systém, během misí se nedá savovat, hra vás nenechá odejít když potřebujete a mimo mise nemá automatický autosave, takže pokud dvacet minut běháte po ostrově a zemřete, nic, co jste udělali se nestalo...

Až na tyhle dvě věci jsem byl hrou nadšen. Pestrý, živý, krásně nadesignovaný ostrov pěkně šlapal i na mém podprůměrném notebooku. Akce je skutečně adrenalinová a nabízí i filmové zážitky, např. když sestřelíte řidiče džípu a celá posádka sletí i s autem ze skály, dále létání rogalem, plížení se do nepřátelských teritorií, výbuchy, lov zvěře. Všechny tyhle věci ve hře fungují skvěle a zabaví.

Další věc, co se dá na hře určitě vyzdvihnout je arsenál zbraní, vyskytují se zde i chuťovky jako plamenomet, granátomet, ale mou nejoblíbenější byl stejně obyčejný luk, který umocňoval survival akci v dřungli.

Méně vydařený je už příběh, který začíná snahou o záchranu přátel, ale zvrhne se v přeměnu hlavního hrdiny na ultimátní mlýnek na maso. Myslím, že by hře slušel komornější přístup. Na druhou stranu oba dva hlavní záporáci Hoyt a Vaas se povedli a jsou správně vyšinutí.

Celkově jde o velmi podařený kousek se zábavnou hratelností, dobře zpracovanou střelbou i arkádovým jízdním modelem, nedokonalost herní omáčky však zamrzí.

Pro: Akce, ostrov, optimalzace - grafika

Proti: Příběh, save systém, encyklopedie

+12
  • PC 80
Třetí díl k titulu Far Cry 3 se podle mého názoru velice povedl. Otevřené prostředí jsme mohli zažít již u druhého dílu, ale tropit se džunglí a jen tak si plavat v čistém oceánu byl pro mě zážitek. Nehledě na to, létat na rogalu.

Co se týče dabingu a hereckých výkonů, tak opravdu smekám, hlavně Vaas jakožto první z nepřátel. Určitě bude spadat do mého žebříčku dobrých záporáků.

Hratelnost se opravdu dá naučit rychle, nápaditost v RPG stylu jak vylepšovat své schopnosti, které se potom "vytetují" na levou ruku. Ona pak tak ruka vypadá opravdu hezky.

Já osobně jsem byl se hrou velice spokojen, co se týče dějové linky tak trošku delší by neuškodila, ale naštěstí hra dokáže zabavit na více hodin, díky vedlejším úkolům, nebo hledáním sběratelských předmětů různě po chrámech, nebo pod vodou.

Co musím podotknout a zdůraznit, že mě velice pobavilo, tak to byla krásná hudba v poslední misi z Apokalypsy. :)

Pro: Nádherné prostředí, hudba

Proti: Krátký hlavní příběh

+12 +13 −1
  • PC 50
Nemůžu si pomoct, ale hra je naprosto příšerná. Když si tady čtu tu většinu hodnocení 80% a více tak mě napadá jediné: Pro Kristovy rány, lidi, co to s váma je ?

Pokusím se začít tím, že vyjmenuju nějaká pozitiva:

- grafika je slušná, efekty dobré, ostrov krásný
- mraky zbraní k dispozici, lze je tunit, pocit ze střelby perfektní
- příběh je v pohodě, vedlejší mise jsou +/- standard (někam jdi a tam někoho podřež, někam něco dones, někde něco znič, atd ..)
- krom bojování s nepřáteli můžete craftovat různé věci, sbírat různé bylinky, lovit pralesní zvířátka, jezdit károu po nákupech apod. Možných činností fakt dost.
- ostrov a mapa jsou příjemně veliké a rozlehlé, různé kouty ostrova mají svoji unikátní atmosféru
+ mnoho dalších supr-čupr fíčur ...

Za tohle dávám 50%. A teď kontrolní otázka: Myslíte, že tohle stačí k dobré hře ? Ne, nestačí. Výše popsané je naprosto zazděno asi 1000 drobnýma a mučivě iritujícíma věcma a herníma mechanismama. Začnu popořadě:

- plně aktualizovaná verze 1.05 je naprosto nechutná a odpudivá přehlídka odporných grafických glitchů a různých bugů, na které narážíte kam se hnete. Není před nima úniku. Budete si říkat každých 5 minut hraní - jak je tohle možné a každou čtvrthodinu budete vyskakovat ze hry, aby jste guglili jak vyřešit ten kterej technickej problém. Snad jediné pozitivum na které záhy díky guglu přijdete je, že v tom nejste sami a děje se to každýmu :)

- autosave systém je prostě děsnej. Skriptované scény a videa se nedaj přeskočit a poté, co vám hra 3x spadne během mise a vy pokaždý po restartu celé hry vidíte nepřeskočitelnou scénu znovu a znovu máte chuť něco zničit.

- spoustu dalších iritujících drobností technického rázu aka die antwoord jsou sice možná pro někoho cool, ale muzika se nedá ztlumit, dá se jen vypnout, menu je hnusně nabubřelé a zvukový notifikace, např. že jste viděli prase a teď se dostalo do almanachu, vám přijdou po nějaké době vyloženě mučivé stejně tak jako hnusné grafická notifikace, že jste právě získali 5XP bodů při přestřelce apod .. Hrozně to odvádí od hry

Myslím, že by se o těchto věcech dalo psát dlouho a to mluvíme v podstatě teprve o interfejs a technické stránce věci. Tohle všechno bych byl schopen odpustit a přimhouřit nad tím i své vnitřní oko, kdyby hra neobsahovala 1372 dalších debilit, které vám totálně znepříjemní herní zážitek a na každém kroku vám připomínají, že jste jen v počítačové hře a ne na skutečném ostrově. Pokud bych jich měl pár vyjmenovat, pak asi nejvíce votravné mi přišlo následující:

. Stealth systém je tragédie. Nepřátelé budí dojem, že krom toho, že jsou slepí jak čerstvě narozená koťata a hluší jak stoletej důchodce, tak jsou ještě mentálně retardovaní a asi (to bude asi takhle naschvál) i dost pravděpodobně sjetí nějakým fetem. Pokud se prostě rozhodnete, že všechny nepřátele povraždíte kudličkou, nic vám nebrání. Běháte po táboře jak se vám zachce, dokud nezačne akce, tak dohled nepřátel je cca 5m za bílého dne a jejich schopnost zaslechnout vaše kroky a další aktivitu je nulová. Jakmile začne vraždění (dokud je řežete potichu tak to nenazývám akcí), tak se jejich dohled se zvětší na úctyhodných 10-30 metrů (pokud jste v nízké trávě tak je dohled 10 metrů, stojíte-li uprostřed holého plácku, jsou schopni vidět vás na uctyhodných 30 metrů) a doslech začne reagovat na vaší sřelbu - dusot vašich kanad bohužel neslyší ani když jim běžíte s kudlou v ruce metr za zády - LOL

- Zvířátka v pralese by byla příjemné zpestření, kdyby v každý louži nežil krokodýl a na každém kroku se vám nepletlo pod nohy tu prase, tu agresivní pralesní kráva, co vydrží 4 zásobníky z pistole a jejímž jediným přáním je vás zabít, pokud ji neobejdete pěkně obloukem, tu nějaká antilopa co zmateně pobíhá sem a tam a o 25 herních metrů dál na sever je tygr a na jih zase po 30ti metrech buď opice, panter, varan, vlk nebo něco dalšího. Zvířátka jsou asi zdrogovaná taky, protože poté, co vystřílíte celej outpost a uděláte v lese ukrutnej bordel, co musel bejt slyšet kilometr všema směrama, tak se bojíte jít vyčůrat pět metrů k houští, aby vás tam něco nesežralo.

- systém kraftění je prostě chvílema LOL a chvílema fňuky-fňuky. Na vyprávění o systému kraftění by se dalo postavit asi tak hodinové vtipné vystoupení do pořadu na stojáku. Uvedu jen malý příklad. Na začátku, dokud jste nezabili a nestáhli žádná zvířatka, tak můžete v baťůžku, který si vytvoříte během tutorialu ze 2 prasečích kůží, nosit tak maximalně svačinu, peněženku na 1000 dolarů a pět injekcí. Aby jste mohli nosit injekcí 7, tak musíte zamordovat a stáhnout 2 chudáky tapíry a aby se zvetšila peněženka na $2000, tak musíte ulovit žraloka a divokého psa a z jejich kůží vytunit peněženku stávající. Aby jste mohli nosit o pár nabojů navíc, tak je pro změnu třeba kůži ze dvou leopardů, protože kůže z 5ti vopic, medvěda, antilopy a nebo žraloka, co máte zrovna v baťohu, bohužel nestačí, z té si tak maximálně můžete udělat vetší toulec na šípy a nebo zvetšit klasickou brašnu stylu žebradlo, do které se, dokud ji nevytuníte dalšíma kožkama, vejdou 3 granáty. Pro člověka, co by na sebe nikdy nevzal kožich a zvířátka si chce prohlížet a ne je vraždit, není na ostrově místo. Systém kraftění je až parodicky debilní. Dohramady muselo dát hlavy snad několik maniaků, protož tohle jeden, byť značně retardovanej a ujetej člověk, sám nevymyslí.

- Minimapa, která je součást HUDu, je kapitola sama o sobě. Ukazuje se vám totiž na ní - zřejmě je kouzelná - každá bedna, co jde vyrabovat, a každej list v okruhu, co jde utrhnout, takže se co chvíli přistihnete, že akorát běháte po okolí a sbíráte dolary z bedniček, protože si chcete koupit v nedalekém automatu na zbraně (něco podobného jako automat na limonádu, akorát po vložení peněz vypadávaj zbraně) bazuku a chybí vám 200 dolarů (bazuku samozřejmě potřebujete na obranu před agresivníma pralesníma krávama).

Takto bych mohl pokračovat opravdu dlouho.

55% pro toto dílko je nasprosto milosrdné ohodnocení. Hru jsem nebyl schopen ani dohrát jak mě štvala. Pěkná grafika, pěknej příběh, pěkné zbraně a hordy krásných zvířatek prostě nestačí protože hra budí dojem jako dort, co vařil pejsek s kočickou, ale v tomhle případě jim ještě pomáhalo asi tak 15 dalších zvířatek.

Můj finální verdikt zde https://youtu.be/zFPtST3wuGk?t=17
+12 +14 −2
  • PC 100
Okamžitě jsem si hru zamiloval. Nedá se ani nazývat hrou jde spíše o umění než o pouhou videohru. Myslím si, že Ubisoft se nápadně přiblížil výtvoru Illusion Softworks před deseti lety (určitě všichni víte o jakou legendu se jedná). Hra obsahuje vynikající grafiku, úžasný až srdcervoucí příběh, vylepšování vaší postavy (ve formě tetování), velký arzenál zbraní, unikátní možnost výroby, tajné akce, hraní pokeru, velký ostrov a volný pohyb po něm, obsazování základen, odstraňování rušiček z vysílacích věží, plnění úkolů pro domorodce, velmi krvelačnou brutalitu, někdy velmi těžké útěky či souboje (jako např. útěk z lodě Nostalgie, útěk od pokladu pana Zhang He, souboj s Butchem nebo Hoytem atd.) a nebo připomínaní scén nebo postav z určitých filmů (RUN FORREST, RUN!!! nebo zahrajeme si na Indyho a poslední náznak byl jen u některých načítání z Alenky v říši divů). Ohodnotil jsem stem, protože si myslím, že Far Cry 3 na něco má!!!!

Pro: Grafika, Příběh, Volný pohyb, Množství zbraní, Náznaky na určité scény z filmů viz. text, Neomezená akce, Brutalita, Závody, Všechny questy jsou důležité

Proti: Nejsem nějaký zapálený hledač bugů a proto říkám, že žádný závažnější problém tu nevidím :-)

+11 +15 −4
  • PC 90
Nesouhlasím s těmi lidmi, kteří považují Far Cry 3 za "urážku" celé této sérii. Doba se od posledních dílů změnila a změnil se i styl všech vývojářů. Stejně je tomu u každé moderní hry, která má kořeny ve starších dobách.
Každopádně, Far Cry 3 je co se týče mě naprosto luxusní hra. Abych řekl pravdu, dost mě navnadilo intro a oslava na pláži, ale někdy moje očekávání taky kolísalo. Ano, čekal jsem od toho trochu víc, ale nevěděl jsem kolik si toho můžu dovolit, jelikož se hry ujal Ubisoft. Ten nakonec hru od počátků pokroutil, ale podle mě k lepšímu. Přidal do něho některé své prvky, jako rádiové věže podobné jejich primárnímu dílu Assassins Creed.
Příběh Ubisoft vymyslel celkem slušně, ale některé jeho části přestávají symetricky zapadat. Zatímco některé cutscény jsou naprosto epicky ztvárněné, někdy se Ubisoft do všeho hrne moc rychle nebo zase moc pomalu.
To, co mě dost slušně ohromilo byla grafika, za kterou Ubisoftu zvyšuji hodnocení u této hry o 40%. Dovolil jsem si hrát na ultra detaily a některé "momentky" mě vážně nadchly. Jen tak dál, protože se s pěkným grafickým kabátkem hrají hry o moc lépe.
Další zajímavé zpestření je realistický arzenál zbraní. Když se vám zbraň dostane do ruky, je opravdu zábava střílet s ní. Pocit ze střelby si zde užijete naplno, což dnes postrádá spoustu primárních stříleček. Když už jsme u realistické hratelnosti, stejně na tom je podlé mého názoru řízení aut. Možná, že to způsobuje pohled první osoby, ale připomíná mi to, jako bych tam opravdu seděl a to že jsem si něco najezdil.
Soundtrack je další naprosto skvělá věc. Doplňuje atmosféru hry stejně jako grafika. Jedná se o zajímavé zpestření celé hry, zvlášť v již zmiňovaných cutscénách. Při hraní si jí moc neužijete, ale jinak super věc.
Takže shrnutí - Ubisoft se třetího dílu mé oblíbené střílečky ujal velmi dobře (podle mě) a dokázal vymyslet skvělý a "epický" zážitek od začátku až do konce. Navíc vás u toto nechá sedět dost dlouho a i přes únavné cesty přes celý ostrov vás neodradí. Za mě 90%, pokud uvažujete o koupi téhle hry, neváhejte. Více v "Pro" a "Proti".

Pro: příběh (většinou), soundtrack, zbraně, auta, cutscény, prostě neodradí, grafika

Proti: pár děr v příběhu, dlouhé cestování, konec, občas lineární

+11
  • PC 60
Málokterá hra je tak tupá a dětsky snadná jako FC3:

INSTAL

Hmm, ty zvuky jsou ňáký divný - střelba zní jak z dvou kilometrů, ale přitom se střílí z dvaceti metrů... Grafika je ale super - tývole ta voda.

Dal jsem si to na nejtěžší obtížnost a skryl zaměřovací kříž, že si to dám jako "realistic":

Radar (nedá se vypnout) prozradí vše, co by bylo možná zábava najít - nepřátele, kytky, prachy, munici, všechno.

Ukazatel pozornosti mě varuje, jestli mě uviděl někdo třeba za mejma zádama (o kom třeba nevím, ani že tam je),

naváděcí bod (šipka kam jít) nejde vypnout. Musím se dívat celou hru na tečku, která se navíc často mění po pár metrech, abych jako nebloudil (i když mám mapu a nevypnutelnej radar) - jak pro dementy.

Jo a když zamířím na nepřítele, zobrazí se u něj červená odporná ikona a vidím potom jeho tělo "rentgenově" i za překážkou - no to je jasný - vždyť v té jungli je hovno vidět, že?

Klávesu interkaci je nutno VŽDY držet. Masakr. To je nápad! Ta atmoška - držet enter pro sběr zbraně.

A že zde není autoheal? To je pravda - ještě něco lepšího - respawn bez jakýchkoli postihů. O možnosti teleportu radši pomlčím.

Momentík, tohle vše je tam i na nejtěžší obtížnost? ANO.
A to nic z toho nenjde v nastavení vypnout? NE.

UNINSTAL

Asi jsem spadnul z višně. Co na tomhle vidíte? Grafiku? Vždyť je to (jak) pro malý děcka! Všechno nám hra ukáže, všechno nám naservíruje a na hráči je, aby po place pobíhal jak střevo a kosil blbečky v džípech po desítkách. To je ta zábava, challenge?

60%

Pro: Grafika, prostředí

Proti: Nevypnutelnej HUD (radary, šipky, ukazatele, kraviny), přeplácaná jungle, příliš snadný, velmi brzy stereotypní

+9 +14 −5
  • PC 60
Moje hodnocení je pod očekávání špatné, nicméně od začátku:
Hra vypadá ze začátku slušně reálně, k tomu pomáhá nutnost šetřit náboje (není místo na další kvéry a nábojů utáhne Jason jen 60 tuším) a AI nepřátel taky vypadalo velmi slušně. Potom se začaly objevovat questy na lovení zvířat určitým typem zbraně, což bylo zpočátku užitečné na výrobu věcí, ale zhruba od půlky hry už má hráč vyrobené vše, takže není nutno zabíjet zvířata a hra se vrací do klasických kolejí typu táhnu bazuku, AK, 50. sniperku a plamenomet. Ehm. Úkoly na zabití banditů (a jejich vůdce nožem) jsou rutina forever. Ano, existují i jiné vedlejší úkoly, které jsou povedené, ale je jich 10 maximálně. Příběh celkem slušný, ale některé voodoo halucinace jsou zbytečné. Jo a mimochodem, aby hráč viděl mapu, je potřeba odkrýt věže (získávají se za ně i zbraně zdarma)...rutina forever. Hudba je super, zajímavě podbarvuje atmosféru, zbraně jsou slušně reálné a pocit ze střelby uspokojující...AI nepřátel ale přestřelky úplně zabíjí, ale kde chybí kvalita, přijde kvantita....
Talentový systém je hodně "propracovaný"-z prostředního stromu talentů je vše povinnost a ten zbytek je jen pro pár vyvolených talentů.
Shrnutí: Zajímavá hra ze slušného prostředí, kterou kazí obrovská míra stereotypu (tedy, pokud se hráč snaží plnit vedlejší úkoly).
+8 +18 −10
  • PC 60
Mno tak po několika letech jsem si dal repete a musim říct... že něco tak stupidního jsem v životě zřejmě ještě nehrál.

Jsou zde dva velké ostrovy, plno výborných zbraní, jejich úprava, krásná grafika a nějaké to stealth. Zbytek pro mě představuje naprostej žánrovej odpad. Všechno má mít svoje hranice. Scénář psal dement. Mise překypují hloupejma scriptama a všechno to za mě vlastně sepsal Garret.
Ještě ke všemu je celá story úplně nudná, hraju za naprostého ******, co všechno hloupě komentuje. Tři postavy mě zaujaly. Maj malej prostor. A ti ostatní, co zde pobíhaj a maj nějaké opodstatnění v příběhu, melou hrozný sračky.

Nikdo neví, jak Jason vypadá, přitom piráti i Hoytovi vojáci na prvním ostrově Jasona uvidí, včetně Hoyta na začátku. Mise bejvaj hodně, hodně roztahaný včetně hledání té posvátné kudly. Je zde plno stupidních scriptů, kdy se Jason zastavuje když před nim se vše bortí, všecko tupě komentuje a x dalších věcí. Polovinu misí jsem na první pokus nedokončil, pač jsem je chtěl dělat po svém. Obejít to. NÉÉÉ, musim lineárně. Vaas mě zajme s Lisou, nechá mi plnou výbavu. Vaas mě zajme po druhé, musim si pro výbavu i když bych se mohl teleportovat do stanoviště a vzít si výbavu zpět. Jdu pro Olivera - sorry Jasone, už je jinde, přesunuli ho. Proč mi to neřekneš asi 2 minuty předem, než dorazim na to místo???? U skály je připravená hlasitá sniperka (mám tichou, ale to je jedno, musim na sebe upozornit) místo 8mi pirátů jich tam je dvacetšesttisíc a všichni nabíhaj k výbušným sudům. Oliver vtipkuje, jezdí k břehu aby po nás mohli střílet. I ten Riley na konci hry, kdy letí nad letištěm, aby RPGčka po nás mohli střílet. X dalších misí je WTF, kde se nic pořádnýho neděje a jen hráč prochází v halucinacích. Nebo když kryju Willise a nabíhá miliarda pirátů, fuck this shit.

Fakt trash jako prase. Už mě ani nebaví obsazovat tábory z toho, jak se mi ta hra znechutila. Bojim se toho, co na mě vybafne čtyřka.
+8 +12 −4
  • PC 75
První Far Cry byl šlágr jak noha, podle mě nejlepší akce mezi lety 2001 a 2005, a to i v konkurenci po čertech vostrých pecek, jako byl Aliens vs. Predator 2 nebo Half-Life 2, ale trojka takhle cool teda neni. Příběh je chvályhodný, cutscény přirozené, všechny hráčovy kamarádky/přítelkyně velmi otlapkávatelné a nikdo na ostrově není duševně normální.

Na druhou stranu, open world/sandbox v této hře je úplně k hovnu. Lootování lavíruje mezi virtuální kleptomanií a nudou, syslení relikvií viditelných na (chaotické) mapě je fakt challenge jak hovado. Čorování mrtvol je pomalé jak slimák o berlích, a všude po zemi se do toho motají pohozené zbraně mrtvých ratatáků, které rozhodně nechcete nosit. Gunů je zde tolik, že jsem jich měl dobrou třetinu při nějaké Rakyat výzvě v ruce prvně, v jedničce jich bylo tak 10, ale všechny si je pamatuju, každá měla v určité fázi hry svůj smysl a všechny jsem se naučil ovládat. Vypadá to hezky, ale hraje se to stereotypně a průměrně, no. Jo a noci, ach ty dlouhé noci černočerné, noci líbezné z FC1 jsou tu fakt pitomě krátké. Jediné, co mě ve hře opravdu upoutalo, je ta reggae hudba z mise, kde podpalujete hromady zelí. Ubisoft provar.

Pozn. tak nakonec musim poštelovat hodnocení trochu nahoru, díky autorovi (či autorům) příběhu, jenž je sice potřeba brát z rezervou, nicméně graduje tak, že mi z toho málem narostlo třetí varle! Je tam všechno, mrd, smrt, zradička, fanatismus, Cidřiny kozy, hrdinovo tělesné tekutiny i apokalyptická jízda valkýr, tedy bezesporu chutný 18+ gulášek, který musim pochválit a vychválit. Navíc jsem nevědomky kliknul na zlej ending, a rozhodl tak o konečném řešení farcryácké otázky ne z vlastní vůle, ale v jistém afektu, což mě celkem rozesmálo a zaujalo.

Pro: V porovnání s konkurencí ma FC3 vynikající, citově našlapaný, mužskému oku a penisu lahodící:) příběh.

Proti: Nejméně fungujícím prvkem hry je asi ta humogenózní worldmapa, s tím spojenej trapnej fast travel apod.

+4 +15 −11