Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
V rámci projetí všech DLC k F4 jsem si nechal N-W nakonec. Obdobně jako FAR HARBOR i tento přídavek sliboval novou mapu, víc frakcí, novou muziku...

Brzy po příjezdu se z člověka okamžitě stává král (overboss) všech nájezdníků. To ale vlastně znamená, že místo, abych kraloval, tak vlastně plním pochybný prácičky pro tři nájezdnický frakce (ano všechny frakce jsou nájezdníci - zcela nelogický už od samýho začátku). Ač po mě NPC chce, abych všechny vyvraždil (což mám v plánu taky udělat) nejdřív poplním pár questů pro nájezdníky. Za zábavnej se dá ale považovat jen průzkum Nuka worldu, jinak mi zadávají úkoly: zabij nebo zotroč (což je zpravidla "zabij a pak zmáčkni enter"). A to dokonce vždy na druhém konci PŮVODNÍ mapy - Commonwealth. (ano nepoužívám FastTravel!).

Dobře, řekl jsem si, asi bude lepší je postřílet co nejdřív: Opravdu, víc dementní fight jsem snad nezažil. Vystřílel jsem celý náměstí a jakmile jsem potom vstoupil do jednoho z úkrytů frakcí sesypali se na mě všichni a ve vteřině jsem dostal přes 500 a více HP damage. WTF? Musel jsem tak poprvé využít ten zasranej PA, abych to vůbec zvládnul (ano nepoužívám ani PA ani WATS...).

Jako pomyslnou kapku, která už šplouchala na okraj džbánu, zmíním Q, kdy hledám star-cores, přičemž znám informaci, kde si jich kolik nachází. JAK BLBEC jsem to tam pořád prohledával, metr po metru - jedna chyběla. OK asi na to nemám - řekl jsem si. (ano návody taky nepoužívám!) Jak mě potom nadzvedlo, když jsem potom poslední star-core našel na vrcholku veže, kterej je však přístupnej až po zprovoznění hlavní elektrárny, tedy zhruba o XX hodin dál v ději.

Nejvíc mě však sralo to obecný zaměření: PROČ vytváří autoři takovýhle DLC, který jsou jenom o nájezdnících? Lidech, co rozsekaný údy a hlavy považují za "dekorace". Snad dnešní hráči touží po bezdůvodném zabíjení, zotročování nevinných (questy od frakcí) a snad později i vybíjení farmářů s vidinou vydírání "slušnejch" obyvatel?

SUMMARY: Ač byl Nuka-Wold (mapa) zpracovanej celkem hezky a i muzika nebyla úplně špatná, děj toho DLC je hrozně nemocnej a opravdu často trapnej, nelogickej - zápetka jak jsem se stal jednou pánem všech nájezdníků je tak hloupá, až se mi chce plakat.

60%

Pro: Hezká mapa, rozloha, muzika, herní doba, nové zbraně a itemy

Proti: děj, všechny frakce stejný, nedotažený Q, nelogický, nezábavný

+8 +9 −1
  • PC 85
Nuka World je takový zvláštní datadisk. Na jednu stranu je to opravdu rozsáhlá nová lokace, posazená do celkem zajímavého zpustlého zábavního parku. Na druhou stranu příběhová linie je dost zvláštní, a pro mne jako typického klaďase (vždycky si vybírám tu hodnější stranu :-) ) je celkem těžký výběr, jak plnit úkol. Protože bych nejradši ty nájezdníky rovnou odstřelil, ale to se zase připravím o kus datadisku. Přiznám se, že tento datadisk mi připadá matoucí, a nějak se mi nepovedlo úplně v tom příběhu zorientovat (hrál jsem to pouze jednou, na rozdíl od základní hry, a přiznám se, že hře nájezdníků jsem se opravdu moc nevěnoval, spíše jsem zkoumal a procházel jednotlivé části lokace).

Ačkoli je z datadisků nejrozsáhlejší, s přehledem u mne vede Far Harbor. Třeba po dalším rozehrání změním názor, ale zatím to vidím takto.

Cenu vs. užitek nehodnotím, získáno v rámci Season Passu.

Pro: Nová rozsáhlá mapa

Proti: Matoucí příběh

+7
  • PC 75
Po vizuálnej stránke návrat k New Vegas – opäť tá vyprahnutá polopúšť s výhľadom do ďalekej pustiny. Pravdupovediac, po Far Harbor, kde nevidno na 20 metrov, mi to už fakt chýbalo.

Začiatok je "úchvatný" – prebojujem sa cez x chodieb plných vybuchujúcich, horiacich a strieľajúcich nástrah, a o pár minút som bossom celého parku, všetkých predajcov a všetkých otrokárskych frakcií. Byť bossom v tomto prípade nepochopiteľne znamená byť pre nich poskokom a plniť spinavé úlohy, samozrejme, zabezpečí to bezpečné voľné pohybovanie po nimi ovládaných územiach. Frakcie sú tri, každá má svoje špecifické spôsoby a hlavne vzhľad brnení, ale všetko sú to proste len nájazdníci a prakticky onedlho začnú nudiť. Frakcie na vás, ako bossa, zaútočia jedine v prípade, že vy fyzicky zaútočite prvý, hovoriť im môžete hocičo. Zozačiatku som sa bavil odmietaním ich ponúk na odstraňovanie donášačov. Zvolenie odmietavej možnosti odpovede vyvolá doslova výsmech zo strany mojej postavy a poriadne vytočenie dotyčného otrokárskeho machra alebo drsňáčky. Je to taká fallouťácka raritka. Ako boss im môžete dávať hocijaké sarkazmy a oni vám nič nemôžu, iba hromžiť a vyhrážať sa. Človek jednoducho nemá žiadnu motiváciu pre nich nezmyselné úlohy plniť, najmä keď tuší, že sa nedožijú konca týždňa. Viacero úloh (takých, ktoré nepošramotia karmu) som pre nich urobil. Dokopy som tým strávil asi 11 hodín. Ale keď odo mňa potom chceli zotročovať moje osady v okolitom svete, všetkých som vyhubil. Ostalo iba zo desať civilov a zopár predavačov s výbušnými obojkami na krkoch, ktoré nemá kto odstrániť, takže aspoň neutečú a ja si budem môcť nakupovať náboje. A... áno, ešte ostal nažive tarzan so svojimi opicami.

Milo ma prekvapili zmienky o akýchsi ekoteroristoch, ktorí si hovorili Animal Friends and Defenders. Túžil som z nich vidieť aj niečo iné ako kostry, dostať ďalšiu dávku dôvodov, prečo postrieľať čo najviac ľudí, a "zoznámiť sa" s Robin. Tie texty z terminálov by sa mali prepísať do nejakej reálnej knihy, ako samostatné sci-fi príbehy z prostredia postapokalyptického Nuka parku.

Chýba tomu nejaký koniec, ale aj tak neostalo nikoho, kto by ma niesol na rukách, takže by to bol aj tak smutný koniec. A zazvonil zvonec.

Pro: ekoteroristi, tarzan, masky frakcie Disciples

Proti: priamočiary dej

+3