Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

MCZ - dobré, je vidět, že nejsi zaujatý, narozdíl od něj tu nikomu necpu, že píše ptákoviny a otravuje, ale pro tebe by to bylo těžký udeřit do řad svých spolubojovníků v téhle diskuzi a měřit stejným metrem nám objema. Takže říkám to znova, ne nejsem agresivní a dokonce jsem se omluvil pokud to někomu tak přijde, ale to ty si s chutí přehlédl. Jinak tedy končíš diskuzi jak je zvykem, tzv. moudrým řešením, nebavte se s ním, nemá pravdu, je neinteligentní a je s nim ztráta času, přitom jeidné co sjem chtěl byly nějaký pádný argumenty proč se jedno líbí a druhé ne, nikam nic neotáčím a když se někdo ohání pravidly je logické, že chci to pravidlo doložit a kde to pravidlo je a co obsahuje.

Hex - aha, takže pouze ve Fallout světě ti vadí, mluvící kytka o ktré 50% hráčů ani neví, protože ji neobjevilo a její quest zabere pár minu dává právo říct, že univerzum fallouta je mimo, je przní fallou 1 atd. jak napsal uživatel Hmaster.

Jen dodávám, že PRVNI otázka ohledně tohoto tématu směřovala na uživatele HAMSTERA, který se ještě nevyjádřil, nikdo vás nenutil sem nic psát a debatovat o tom, takže trochu soudnosti, díky.
Citace:
Last Jedi
btw: nie je to trosku vtipne aby fanusikovia hovorili, co si vyvojari mozu a nemozu dovolit? :)

Tohle je právě dost nebezpečný, něco jako signál vývojářům, že elfové, trolové a podobný cipoviny v každý druhý hře ANO, ale cokoliv jiného jako párač, zmutované kytky atd. NE. Takže posun žánru se konat nebude a 10 let po F2 bude pořád všechno stejný:) A já nevim jak ostatní, ale mně se eflfové a všemožná havěť, která se cpe do každý hry, která neni založena na současné realitě prostě hnusí, je to nudný, ohraný atd takže díky za každou odlišnost.

btw ještěre, bavíme se o F2 a to je po roce 2242 když už, rok 2077 tedy neni moc aktuální:D, jde hlavně i o to co se dělo celou dobu.

A co GECK? Ten ti taky nevadí? kufřík, který vnese život do pustiny a tvoří celý města to je přeci taky pěkná cipovina nebo ne?:)

Slayer: Konečně jsme na to kapli. Já nechci mluvící havěť ve světě Falloutu, ale nevadi mi ve fantasy světě (třeba ten Planescape), kde dokonce ani nevyžaduji její uspokojivé vysvětlení. No a ty to máš hozený přesně opačně…
Slayer: "a ještěrův projev neni ani trohu agresivní co?" tímhle nepřímo souhlasíš s tím, že ten tvůj byl. V tom případě by mohl být ještěrův tón celkem adekvátní.

Anyway, tahle diskuse je už mimořádně odpadová. Všichni ti neustále musí něco dokazovat, dokládat konkrétními příklady, abys ty pak jen otočil zase na něco jiného a cyklus se mohl znova opakovat.

Takže myslím, že jediné inteligentní zakončení zkrátka je s touhle "diskusí" přestat a to taky udělám - nestojíš mi za ten čas, ne, když vyloženě odmítáš pochopit jaký je rozdíl mezi světem Fallout a PST. Ne, žij si v tom svém vesmíru, kde je F2 nejlepší a bezchybná hra, kde s tebou všichni souhlasí a vůbec. Já tě tam milerád nechám.

A doufám, že všichni ostatní, co mají taky trochu rozumu, budou mého příkladu následovat, protože tohle už se fakt nedá.
ještěr - tak buď té lásky a najdi mi kde to je, nemám čas to číst, kdysi jsem to četl, ale jen část.

MCZ - a ještěrův projev neni ani trohu agresivní co?:)

A nikdo tady neřeší jestli zašli daleko, to je i můj názor, je trochu moc ta kytka, ale na druhou stranu si říkám proč ne? hry jsou plný takových kravin, že tohle mně nikdy nevadilo.

btw ještěre a Vindicator s kadencí 90 000 střel za minutu tě ani trochu nepálí? vždyť to je přeci taky kravina na entou a mimo všechno, a co plazma, pulsní pušky a gaussovky? stále tě to nepálí?:)

Teď mě napadá, neměl by mít fallout 2 hodnocení tak 10%?:D
lj: to je celkem irelevantní, v tomto případě autoři sami nezávisle na sobě připustili, že v některých ohledech zašli daleko.
někde tady je (Avellonem) přislíbený částečný distanc do budoucna, co se týče právě těchto tebou vychvalovaných ptákovin. otravuješ s tím, tak se zabav (4 stránky).
http://madbrahmin.cz/index.php?dir=spolecne/bible/polozky&id=odpovedi

také není bez zajímavosti, že Fallout nepřemýšlí ani tak nad tím, co bude reálně asi tak vynalezeno do toho roku 2077, ale jak uvažovali vědci v 50. letech. domnívám se, že mluvící zvířata (a rostliny, lol) nebyly v daném období zrovna primární starostí.
magia je uz extrem, navyse nadprirodzene schopnosti bez logiky je to co odlisuje fantasy od sci-fi, tak ci onak na to aka je rozlahla F2 hra zaberaju kecacie potvorky minimum miesta.
Anyway prečo by deathclawovia po tej manipulacii s RNA nemohli hovorit, moznost reci suvisi s inteligenciou, akusticke dorozumievacie organy maju.
btw: pravidla sa mozu expandovat a menit, nikdy nic nestoji na rovnakych pravidlach donekonecna. :)
btw: nie je to trosku vtipne aby fanusikovia hovorili, co si vyvojari mozu a nemozu dovolit? :)
MZC - takže by stačilo napsat od tvůrců, že Fallout je fantasy scifi post apo a vše je rázem v pořádku? Tak tomu se říká slovíčkaření

Jen ti připomenu, že řada dnešních technologiíí byla ještě před pár lety FANTASY, dnes jsou scifi a některé dokonce realitou, myslím, že dostatečný argument proč kromě těch tvorů co jsem vyjmenoval akceptovat i mluvícího párače a kytku.

btw - ještě něco kromě jen té kytky?
A tim bestiářem na vaultu š. brahmíny, který mám pročtený asi milionkrát si chtěl říci co?:)

Fallout má někde pravidlo, že se nesmí objevit mluvící párač o kterých jsou dokonce pochybnosti zda vůbec existují a tudíž mohou mít bohatší historii než si myslíme? Kde to je? prosím o pasáž kde to je doslova napsáno a určeno:)

HEX - najdi mi prosím pravidlo a vysvětlení toho proč trolové mluví a vypadají vlastně jako lidé, kde je vysvětleno a jaké pravidlo se vztahuje na levitující lebku co mluví a má humoru na vlastní show v TV? Předem děkuji.
Slayer: jaký dvojí metr? Jsou to dva žánry, tak samozřejmě každý posuzuješ jinak (nebo alespoň já ano).

Anebo jinak - vysvětlení mluvící kytky radiací je (z pohledu naší reality) stejně tak chabé jako vysvětlení mluvící lebky magií. Jenže pokud se to první hlásí ke sci-fi (tj. žánru, který by měl být založen na vědeckých poznatcích, jak to ostatně vyplývá z jeho návzu), tak je to chabé dvojnásobně (možná ještě vícekrát, nejsem matematik).
No v tom to právě je. Fantasy svět má svá daná pravidla, jaká mu byla vymyšlená. A sci-fi svět, má taky svá daná pravidla, kupodivu taky vymyšlená. A ta pravidla pro svět Falloutu byla vymyšlená v prvním díle…
Omff.

S přimhouřením levého i pravého oka se na Fallouta úspěšně vztahují pravidla reálného světa. Kentaur je třeba Masterův vedlejší experiment (patrně jeden z mnoha) a jde o mišmaš člověka a psa (to ti snad potvrdí Bible, bojová zaměřovací obrazovka i holodisky ve hře). Z čeho vznikli geckoni nebo prasečí potkani, je myslím taky evidentní.

Mluvící deathclawové jsou sice narychlo "mytologicky ošetřeni" J.D. Deilym (který jen tak mimochodem kašlal na univerzum i během práce na jemu svěřených lokacích Van Burena), ale už myslím celkem smrdí. Mluvící krysa/kytka je tudíž i v rámci velmi benevolentních pravidel Fallouta pouhá ujetost.
Ještěr, zkus přihodit nějaké vysvětlení a argumenty ať to někam vede, tim, že do mě budeš tahle rýpat mi pravdu moc neosvětlíš:) A mluvící trol, lesní víly, elfové, skřeti a já nevim co vše, to je vše normální a vysvětlitelné a v pohodě viď? stačí říct, "je to fantasy":)

HEX- víš co znamená sci-fi??? Pokud ano, nemusíme řešit proč tam takové anomálie jsou a divíš se jim, kdyby ti někdo před sto lety ukázal co žije v kilometrových hloubkách oceánu, pošleš ho tam kam Slunce nesvítí a hle dnes:)

Prostě když tolerujete a chválíte takový šílenosti jako troly, mluvící lebky, víly, efly, skřety, mimozemský zvířátka a já nevim co všechno, tak tolerujte animálie a šílenosti i v Fallout 2, který se to apsoň pokouší vysvětlit. Tenhle dvojí metr nechápu.
takový inteligentní škorpión nebo mluvící kytka jsou jevy jednoznačně protimytologické a zcela nevysvětlené, a do hry je střelil ten mamrd Dan Spitzley, "protože se mu to v daný chvíli zdálo cool".

kytka, co se jen tak naučí od samý povídat, je jednoznačně blbina.
Last jedi: Takže předpokládám, že bys uvítal kdyby Bethesda, třeba v 5.díle, příšla s tím, že radiace najednou začala přeživším propůjčovat magické schopnosti, protože "odmietat to v jednom a suhlasit s tym v druhom je prinajmensom divne"?!? Opravdu musí být každé sci-fi aspoň trochu zasviněný od fantasy aby se líbilo (v poslední době třeba případ Mass Effectu). Na Falloutu jsem oceňoval právě to, že jeho svět byl čisté sci-fi.
Však on to jednou Slayer pochopí, proč floater ano a mluvící kytička (ač dobře/vtipně napsaná) ne... beze srandy
MCZ - tak to se omlouvám, pokud zní agrsivně, ta první reakce kde jsem chtěl nějaké konkrétní věci je ale zcela neutrální a v klidu.

Proč Planescape? protože je to od Black Isle, takže proto aby byly síly vyrovnané a nemohl tady nikdo křičet, že se to nedá srovnávat apod.:) nebo to mám spíš srovnávat s Hvězdnými válkami, které jsou plné zvířátek, která mluví?:)

Možní je tam vše jistě, stačí říct, že je to fantasy a je vše objasněno, v fallout 2 je vše vysvětleno a a´t se to někomu líbí nebo ne, je to tam vysvětleno mutacemi atd., takže proč ne? je to scifi:)

A aby nedošlo k mýlce, na Planescape a Star Wars a dalších mi nevadí vůbec nic, mám na to svůj názor, ale to neni jádrem diskuze. Vám tady několika vadily nějaké věci na F2 a já je chtěl zdůvodnit a konkrétizovat a dostali jsem se k tomu, že se měří dvojím metrem.
Slayer: ale tvé reakce skutečně vyznívají agresivně. A proč se neustále pouštíš do Tormentu, co ti ta hra udělala? (Tedy doufám, že to není proto, že je v místním žebříčku nad F2.) Planescape je universum, které má s naším světem pramálo společného a je skutečně (dobře) navrženo tak, že v intencích tamních zákonistí je možno snad téměř vše. Zato F1 jsem chápal jako satiru na lidské počínání, jejíž svět (s určitou mírou nadsázky) vychází z reálií toho našeho. A je mimochodem opravdu VYSOCE nepravděpodobné, že v případě mutace způsobené radiací by se rostlině vyvinuly mluvící orgány.
HEX: fantasy a sci-fi spolu vela stycnych stvarnovacich bodov, odmietat to v jednom a suhlasit s tym v druhom je prinajmensom divne, ale budiz :)
co je divneho na mluvici lebce v Sigilu? Co je divneho na cemkoli v Sigilu :)
Mluvící kytka v radiací zamořeném scifi post apo prostředí se spoustou mutací ne?

Mluvící lebka ve fantasy prostředí bez jediného rozumného vysvětlení kde se ta lebka vzala a čím to, že mluví, tak to ano?

To nemá logiku:)
Mluvící lebka ve fantasy prostředí, proč ne. Mluvící kytka v posta-apo prostředí, tak to ne.
MCZ/HEX - a o co je absurdnější mluvící zvíře, které nikdy neexistovalo oproti levitující mluvící lebce (lebka existuje, má jí každý z nás:D) a jiným kreaturám v jiné hře? O co tomu ten mluvící párač přidává na absurdnosti?:D A nezapomeňte se vyjádřit k těm dalším dotazům, které jsem měl na toho Hamstera co se týče konkrétních příkladů:)

Je to asi tak podložené jako říct, že grafika Baldur´s Gate I stojí za prd a grafika Baldur´s Gate II je už špičková a líbí se mi, a kde je pointa? V tom že grafika a její styl obou her je naprosto stejná:)

MCZ-Mimochodem dotaz byl zcela přátelský a bez náznaku nějaké nevraživosti, tak ze mě nedělej nějaké dítě, které se vzteká, když někdo kritizuje jeho oblíbenou hru, mně je to jedno, já jí nedělal jen chci konkrétní příklady a něčím to podložit.
Mám prostě asi vrozený odpor k mluvícím zvířátkům, můj problém:)
Slayer: "A když mi někdo jako předmět své kritky uvede něco co jinde zase vychvaluje tak to skutečně působí trochu divně"

A proč by mělo? Každý má odlišný vkus, cítění, každému se líbí něco jiného (to je vcelku dokázaný fakt) a z toho taky vyplývá, že každý bude určitou vlastnost hry (konkrétně třeba humor v F2) hodnotit svým pohledem.
ja preferuju odlehcenou atmosferu dvojky, temna atmosfera jednicky mi byla celkem ukradena, dvojka ma tim spis aspon stavu a komu to vadi, jeho problem :)
HEX: no a? filozofia ostava rovnaka, postapokalypticky svet sa meni a vyvojari pouzili ine napady, aspon tie hry nie su totalne identicke a co je tak nepochopitelne nezgustnutelne na geneticky upravenych rozpravacich potvorach?
Last jedi: Ty vtipy se tam projevily, ne protože "vyvojari mali viacej priestoru", ale protože na tom dělal tým v trochu jiném složení.

Slayer: Jestli za vrchol originality považuješ, když na tebe ve hře promluví něco co normálně nemluví tak prosim. Ostatním bude stačit, že sami vývojáři prohlásili, po druhém díle, všechnu mluvící havěť za vyhynulou. A že Van Buren se měl nést daleko temnějším duchu.
ehm lol, prave som si vsimol kiks co som napisal, neviem kde som vtedy lietal uvahami, kazdopadne som mal na mysli Broken Hills a nie Broken Sword :))
MCZ - k tomu asi řeknu jen to, že nesouhlasím s každým názorem, který považuju za špatný, takže odpovídám jen na ten, s kterým nesouhlasím, se spousty tady souhlasím ale uznej že napsat, máš pravdu je zbytečné, proto reaguju jen na ty s kterými nesouhlasím.

A když mi někdo jako předmět své kritky uvede něco co jinde zase vychvaluje tak to skutečně působí trochu divně, ale takových je tu hafo, takže v čem vidíš problém?
ja len nechapem tu domnenku, ze fallout by mal byt len ponury postapokalypticky svet plny dramatickych temnych vizii. O tom, ze toto nebol ucel svedcia veci zacinajuce Vault Boyom a konciace nahodnymi stretnutiami uz v prvom dieli. Podla mna sa to v dvojke vacsmi prejavilo len preto, ze vyvojari mali viacej priestoru, vacsiu cast herneho sveta na spracovanie. Preco byt uzkoprsy, ze? Ked uz chameleon Jacksonov mohol narast do velkosti mensej dodavky, preco by nemohol aj rozpravat? Broken Sword dokazuje, ze aj supermutanti a ghoulovia su "len" ludia :) Naco sa pozastavovat nad vecami, ktore nie su vedecky dokazane, ved je to sci-fi ani star wars, star trek, star gate a podobne nikdy neboli univerza, kde vsetko ma logiku, je vazne a podobne. Zaklad je v originalite a v schopnosti ludi zabavat sa.
Slayer: (bez urážky) tvé komentáře soustavně říkají, že ty zkrátka odmítáš přijmout cizí názor a když se ti něčí komentář k tvé oblíbené hře nelíbí, tvrdošíjně žádáš hned po autorovi vysvětlení, jak se opovážil kritizovat pro tebe tak dokonalou hru.

Jen podotýkám, že mně se F2 také nelíbil (Saruman celkem vystihl některé mé dojmy), nicméně nehrál jsem ho tak dlouho, abych jej mohl jakkoli hodnotit.
Člověkoidní krysa-hitlerovec v Gecku, tři prdele píčovin v Broken Hills, žvanící deathclawové... mám pokračovat?


Aha, tak jo, po zvážení těchto argumentů ještěre jsem se rozhodl udělit kacířské odpudivé a nízké hodncoení planescape tormentu už jen az mluvící lebku a desítce dalších her, kde se něco trochu vymyká realitě:D ach jo:) opravdu trestuhodné chyby:) zapomněl si na inteligentního radškorpiona, mluvící kytku, ghoula šuka.ící nafukovací anču, trpaslíka lovící poklady a spousty dalších ne úplně reálných věcí, nebo to jsou ty píčo.iny jak si psal vlastně aha.
Člověkoidní krysa-hitlerovec v Gecku, tři prdele píčovin v Broken Hills, žvanící deathclawové... mám pokračovat?

To s tím bozarem je obecně taková oblíbená "vlajková hláška" všech těchhle nespokojených lidiček a jedná se v podstatě o překopaninu jisté repliky Tima Caina ("Chtěli jsme ve dvojce prozkoumat svět Falloutu do hloubky, ne udělat lepší plasmovou pušku" nebo tak něco.)
Hamster-nějaké příklady všech těch kritik, které si napsal, něco konkrétního? Čím konkrétně przní fallou 1, neodržuje univezum, ty designerské chyby (neplést s bugy) atd. atd. Díky.

Skutečně je podle tebe fallout jen kosení geckonů?:)) A soudit komunitu podle toho že jeden ze sta křičí "mám oblíbený bozar" tak to taky asi nebude úplně fér, přečti si třeba můj komentář, nic o bozaru a ani energozbroji:))
Tak jasně, že jednička je o něco vážněji pojatá, ale dvojka mi nepřijde jako parodie. Je tam plno "nerd" narážek, ale humor v dialozích mi přijde ve stejném stylu jako v původním Falloutu. Je ho ale pochopitelně víc, protože těch rozhovorů a vůbec všeho je tam větší počet...
No vidíš, a teď jak si to vytrhl z kontextu tak to oboje neni vtipné vůbec:)
Srovnávám první a druhý díl. Prostě mi víc vyhovovaly vtipy typu: Bob prodává dobrůtky od doktora Morbida, než: koukejte jakej sem nerd, vim, že čísla co sou napsaný na mapě sou stejný jako má nějáká loď ze Star Treku.
Osobne tiez nevidim na F2 nic zleho, maximalne bugy, ale inak bol uplne uzasny, kopec popkulturnych odkazov bol len dobrymi vtipkami, napriklad tie co sa tykali Monty Pythonov boli fajn. Rozdiel medzi F1 a F2 je v tom, ze v dvojke sa uz ten svet pomalym tempom snazi obnovovat. Osobne ho mam radsej nez jednotku, nie preto, ze by bola jednotka zla,ale vo vsetkych ohladoch je F2 lepsi a vacsi, mimochodom vtipy aj ked nie v takom pocte boli aj v povodnom Falloute.
ale máte recht, lepší je jen něco někam nosit, nebo zabít trola v jeskyni a to vše v suchých nudných jednoduchých dialozích jak je v rpg zvykem:D
No jo no, to je pech pánové, on je totiž ten humor právě inteligentní a pak je třeba ho chápat, znát filmy, kulturu a pak neni problém ty vtipy pochopit. Mluvící kytky, mimozemšťani a Marcu..atd.? No co, vždyť je to je hodně daleká budoucnost, o co je to divnější než mimozemšťani v Hvězdných válkách, groteskní potvory v Oblivionu???:D ach jo, to je právě ta neopodstatněná kritka o které mluvim, si buďte jistí, že 90% z toho co jste peochopili je kvůli tomu, že nevíte na co to naráží nebo vám chybí smysl pro humor, ale jako kritika je to dost slabý:)
jo, Fallout 2 je takova post-apokalypticka vlezdoprdelkovska vsehochut. ale proc ji neslupnout...
Mluvící kytky, mimozemšťani, Marcusův vtip o plodnosti, mluvící párači. Osobně mi celkem nesedlo New Reno a odkaz na scientologi. Celý Fallout 2 pak díky vtípkům a popkultůrním odkazům působil jako parodie(v dobrém slova smyslu) prvního dílu, jehož atmosféra mi vyhovovala víc.
Jako mě osobně ty "trapné vtípky" přišly jako celkem inteligentní humor...
ta otázka směřovala spíše na ty dva kritiky, chtěl bych slyšet něco konkrétního ne jen výkřiky do tmy, ale skutečné vady v tom smyslu jak je popsali:) je to jako šoupnout GTA:SA hodnocení 20% což bych nejradši udělal i přes tu zábavnost jen proto, že bytostně nesnášim Hip Hop image a kulturu s tím spojenou díky níž jen degeneruje společnost a prostě řekl, nemám rád Hip Hop a proto dávám 20%, to neni kritka, jen výkřik:)
těžko říct takhle po letech, za co skutečně může Chris Avellone a za co Shigor Birdmanů.
Nějaké příklady toho rádoby humoru, trapných vtípků, trapné nadsázky a ulítlých nápadů včetně toho co je otřesné na samotném příběhu? Celkem by mě to zajímalo:)

Rozvleklé? hm, v dnešní době herní doby nějakých 5 hodin pomalu u každé hry bych si na to asi nestěžoval, jedině vítám když je hra dlouhá:)