Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Teda minca z fable 2 mi príde ako taký pomerne lacný žetón, v porovnaní s mincou z Oblivionu. Btw: tak všeobecne, čo je pre vás najhodnotnejší bonus content? Pre mňa asi tričká a figúrky.
No já doufám, že hra bude do roka a do dne v Tescu za dvě stovky, jako tomu bylo u jednčiky...
montana: To je sice pravda, ale pořád by bylo lepší rozdávat cechovní minci, než puzzle. Navíc pro řadu lidí Fable II jako by ani nebylo, protože nevyšl na PC. A i ti, co si ho kupovali to neprovedli na Xzone, jejichž ta mince byla výtvorem, takže si myslím, že tohodle není nikdy dost.
Tak já mám třeba trojku předobjednanou. Jedničku jsem dojel nespočetkrát a tohle je zase o kousek dál. Taky doufám, že o nebude jenom konverze, ale něco jako právě u jedničky, kdy tam byly někeré věci předělány/přidány.
Say: Tak to bude záležet hlavně na Lionheadu, byl v tom jejich zájem vydat to na PC. Microsoft akorát zazdil vydání Fable II a zpozdil Fable III jak to šlo...
RNDr. Gunár Pavel: Doufej, že o to líp bude optimalizovaná. Microsoftu bych to i věřil.
Tak to jsme dva, protože ode mne MS nemůže čekat plnou palbu za takhle zpožděnou konverzi. Zaklínač 2 takes the cake..
Ach jo, mně se hrozně líbí tohle téma magie vs technika, ale za originálku fakt utrácet nebudu, ani když mi k tomu přihodí puzzle. A obávám se, že Majkrosofťácké hry se na steamu nedočkám...

Nojo, kdo si počká, ten se dočká...
Say: To, že je niečo názor, neznamená, že dva rôzne názory majú rovnakú relevantnosť vo faktoch, alebo že sa má brať "len" ako názor. Tiež ti niekto môže povedať, že černosi sú v podstate modrí so žltými pásikmi - je to jeho názor, no relevantný je asi ako tie pásiky. :)
kurcatovium: v tomto úplne súhlasím :)

Say: "pohádkovým vizuálem" - hmmm to, že je to pastelkové je originálne? pohádkový vizuál ti spĺňa každé druhé MMORPG, quest for glory séria, bard's tale, v podstate aj Lands of Lore hry, Might & Magic... 90% fantasy sú pohádky (nerátam veci ako Planescape Torment, VtM: redemption) a ten vizuál nie je nijak svojský, mierna komiksovosť je skôr pre takéto hry úplne typická. Vývojem postavy? Prosím? To píšeš ako keby si nehral nič okrem AD&D.
"Dokonce i souboje byly svým způsobem (tenkrát) nové a originální (to až JE okopíroval a udělal z toho celkem rutinu)." - Nie, rozhodne neboli originálne, sú to typické súboje akčných hier, prídeš a mačkáš dve ability/zbrane, sek sek sek, spell, sek sek sek. A malo to kopec hier pred a aj po Fable.
Áno kopanie sliepok je originálna vec a úžasne to mení celý koncept a hrateľnosť hry. Na nejaký roleplaying nebol priestor, bol len jeden chodník s občasnými čiernobielymi voľbami, väčšinou ma nelákala ani jedna.

Johncz: "prostředí" - ak by si si postavil vedľa seba fantasy RPG za posledných 20 rokov a skúsil vymenovať, v ktorom nie je les s banditmi/goblinmi, tábor banditov, jaskyňa s príšerkami, kde treba oslobodiť zasrana, aréna... tak ich moc nenapočítaš. Ako originálne môžeme fakt rátať väzenie a celkovo tá časť s uväznením, tiež mi to prišlo asi ako jediné prekvapivé miesto v hre, lebo som to tam nečakal. A príbeh, niekto vypálil môj domov, nasekal mi rodinu na šalát a nejaký veľký hrdina/mentor ma zachránil a nastal čas pomsty/záchrany sveta a hrdinstva....to je tiež asi tak originálne ako Molyneuxove reči. :)
Každopádne s tými nedotiahnutými detailami sa zhodneme, kopanie sliepok na terč, rybárčenie, starnutie, kupovanie domov a ženenie a sex(Extra zbytočná featura, teda vlastne skoro všetko bolo extra zbytočné, lebo to zabavilo na cca 30 sekúnd) a minihry, ktoré prestanú baviť po prvom vyskúšaní, sú to skutočne nedotiahnuté prkotiny. A niektoré z nich originálne, ale stále ich je málo na to, aby sa dalo hovoriť o originálne hre. :) Inak v podstate vlastne s komentárom súhlasím, len ma to slovko originalita vie nakrknúť. :D Nechceš tú pasáž s originalitou prerobiť? Dal by som ti +. :D
Co si budeme povídat. Pokud by mělo RPG znamenat jen hrát roli hrdiny, pak by bylo RPG snad úplně všechno včetně SimCity. :-)
Pravda... Role-playing není vůbec špatný. Jen tomu všemu chybí akcent/dotažení/vyladění.
Originalitu shledávám v pojetí hry, prostředí a v mnoha, leč nedotažených, detailech. A RPGček, zejména fantasy, mám dohráno opravdu dost (Gothic, Zaklínač, většinu her od Bioware,...). Díky tomu taky poznám, že Fable je RPG jen minimálně.
Tulareanus: A co má věta "Fable je rozhodne jedna z hier, ktorá sebe nadmieru nielen fantasy klišé všetkých druhov" společného s originalitou? Negovat to celkem běžným problémem většiny dnešní produkce není vůbec na místě. Mě Fable přišel v mnoha ohledech originální. Třeba svým pohádkovým vizuálem, vývojem postavy, nebo i nakopáváním slepičího peří. Dokonce i souboje byly svým způsobem (tenkrát) nové a originální (to až JE okopíroval a udělal z toho celkem rutinu).
Keby tam bolo "Fable je rozhodne jedna z hier, ktorá sebe nadmieru nielen fantasy klišé všetkých druhov" tak rozhodne súhlasím, ale takto buď Johncz nehráva priveľmi fantasy/rpg hry (k tomuto sa prikláňam) alebo toho moc nehral (z číselneho hľadiska to popiera počet jeho hodnotených/dohraných hier) alebo má problém s rozoznávaním originality. Ako brať názor ti nechcem, len zas môj názor je to, že s tvojim názorom nesúhlasím. :)
"Fable je rozhodně jedna z nejoriginálnějších her co jsem kdy hrál." Tak to si toho asi moc nehral. :D
Daemon: Aha, dík. No, potřetí (myslím od checkpointu, který je ale kupodivu dál od konce, než bych čekal) už se mi to moc dohrávat nechce, ledaže bys prozradil jakou klávesu, ale na dobrý konec už jsem se podíval na youtube, takže už ho stejně znám.
Na konci je na výběr. Je to právě zajímavě udělané, že pro záporný konec se nemá reagovat, postava se nechá zlákat maskou pro kladný je potřeba odolat pokušení a masku zahodit, stačilo pro to zmáčknou jednu klávesu.
Mně právě nikdo na výběr nedal. Předtím s tím mečem jsem na výběr měl, tady ale ne.
Bodkin: Právěže jsem si myslel, že to tak má být a i v návodě jsem četl, že je to má volba. Já měl animačku, do které jsem nemohl zasáhnout. Nevím, jak té události šlo zabránit nebo do ní zasáhnout, nikde žádná klávesa nebo něco, co bych mohl zmáčknout.

EDIT: Měl jsem klaďase, co se rozhodl záporně :-D
Pivo: Počkej, ale pro ten konec ses rozhodl sám. Jako dobrý sis ji neměl nasadit, ale zbavit se ji či co.
Say: Já hrál za dobráka s tetováním Balveriny a plešatou hlavou a konec jsem měl ten špatný. Je pravda, že jsem dal dvě mise za bandity, ale stejně jsem měl o hodně blíže k dobru, tak jsem měl mít podle mě konec dobrý.
Pivo: Mě se líbily ty rohy. A hlavně tetování a sestřihy respekt z postavy kvalitně posílily. Což si dobráci dovolit nemohli.
No, hrál jsem za dobrého, měl jsem bílé vlasy, vousy. A stejně byl můj konec špatný, sakra. Nasadil si masku a splynul s Jackem
U těch dialogů chápu, že to hodně lidí naštve. Sám bych se s hlavním hrdinou taky více sžil, kdyby toho více nekecal, ale překousl jsem to a nakonec si i zvykl.
Asi to bude tím mým FPSkařením a hraním RPG po vzoru Diabla :-)
A Fable spíše beru jako napůl akční hru a napůl rpg a mé požadavky na hru celkem splnila.

btw: Gorodon ani ne. Podle dialogů jde vidět, že mluví. Akorát jeho hlas nikde. Jen při povelech ostatním členům družiny jde jeho hlas slyšet.
Say: bah, som zhýčkany tým, že dnes majú aj FPSky lepšie dialógy, ono v RPG nemá čo Gordon Freeman (ktorým hráčova postava vlastne je) hľadať...
Cobra: "Není potřeba dojíst, abych poznal, že jím hnůj ;-)" A když jsem dohrál Bloodlines jedním stylem a napsal, že po dohrání na více způsobů, bych názor nejspíš moc nezměnil, protože v jádru bude ta samá hra s pár odlišnostma v postupu hrou, tak jsi mě označil kreténem :-D
Myslím, že tady to bude ten samý případ (taky jsi nevyzkoušel vše a určitě by šlo zvolit i trochu jiný styl hraní, který jsi nevyzkoušel), ale upřímně si moc nemyslím, že kdybys u Fable vydržel déle, tak na něj změníš moc názor.


Každopádně Fable je koridorová rubačka, bez propracovaných rozhovorů, je tam spousta věcí okolo, které nejsou extra propracované a přesto se u toho hodně bavím. Pohádkové prostředí na mě působí dobře (jak graficky, tak designem nebo i tím jednodušším příběhem - opravdu si hraju na hrdinu :-)). A ta omáčka okolo sice není extra propracovaná, ale kdybych chtěl, můžu ji ignorovat. Přesto mě ale někdy baví.
Tulareanus: Jsi zhýčkaný BioWare a interaktivními rozhovory=)
Přesně tak. Největší problém je nekonečné opakování všeho - soubojů i miniher je moc a po desáté už jsou prostě o ničem.
No veď práve, myslím, že aj u mňa je dosť podstatná časť hodnotenia (myslím teraz ako množstvo percent) za prvých pár hodín a posledných pár hodín hry, kde som sa relatívne bavil, lenže po začiatku človek zistí, že nič nové ho nečaká, len vykonávanie toho istého, pričom v závere je človek aspoň dosť nabušený na to, aby ho celá hra v podstate len nezdržovala, lebo aj tie súboje, nepriatelia nikdy neboli silní alebo výzva (možno pár výnimiek), ale vždy dosť vydržali, tak to zaberalo zbytočne čas, tak ako napr. niektoré zdĺhavé bojové pasáže v KOTOR 2, lenže tam bola výhoda v tom, že keď som dobojoval, tak ma čakala nejaká iná činnosť alebo rozhovory, ktoré za to stáli, vo Fable ma čakali buď minihry, ktoré bavia človeka tak 1-2x, alebo...nič, pretože tá hra nemala ani dialógy a ako chce vytvárať emócie bojom o rodinu, keď hlavná postava sa stále tvári ako keby mala Downov syndróm?

A čo povedal Cobra, aby zistil, ako jedlo chutí, nemusí zjesť celú porciu + omáčka je na zvýraznenie úpravu chuti a keď nie je ani mastná, ani slaná ani nič, tak to vlastne nijak nedochucuje, skôr ešte znehodnocuje ten pokrm. :)