Enchanter je prvním dílem nové série interaktivních próz, kterou Marc Blank a Dave Lebling umístili do fiktivního světa své předcházející úspěšné trilogie Zork. Hráč je v něm postaven do role čarodějnického novice, který musí porazit černokněžníka Krilla. Důvod, proč spolek mágů určil pro tuto výpravu pouhého učně, spočívá v tom, že Krill by mocnější kouzelníky detekoval, zatímco nevýznamného učně si nevšimne.
Hráč tedy musí proniknout do Krillova zámku a na své cestě posbírat několik magických svitků. Díky nim se naučí nová kouzla a bude moci s jejich pomocí překonat jak nejrůznější překážky, tak nakonec i samotného Krilla. Sbírání kouzel a hlavní záporná postava tudíž představují inovativní obměnu pouhého nalézání pokladů, o níž byla trilogie Zork. Během putování je však nutné dbát i na hlad, žízeň a únavu a hra má navíc časový limit. Obtížností proto spadá do kategorie "standard".
Další textovka od Infocomu opět ze světa slavného Zork. Hra byla dokonce původně vyvíjena pod názvem Zork IV. Na hratelnosti je to samozřejmě znát, hratelnost a postupy jsou velice podobné. Ale nebylo by správné očekávat pouze nastavovanou kaši. Zatím byl každý díl něčím dostatečně zajímavý a odlišný a platí to i pro Enchantera. V roli mladého čaroděje je totiž možné pochopitelně kouzlit. To je prvek v předchozích hrách nevídaný a příjemně osvěžuje hru. Samozřejmě to i zvyšuje obtížnost protože, kromě zkoušení obvyklejších postupů, je možné zkoušet rozrůstající se počet kouzel. Těch je téměř dvacet, což je slušná sbírka. Naštěstí je většina jejich použití logická. Systém magie je zajímavý. Obvykle je nutné zapsat nové kouzlo do knihy a před použitím si ho připravit.
Kouzla jsou reprezentována nesmyslnými slovy, které ale často slouží jako drobný easter egg. Nová je také potřeba jíst, pít a odpočívat. Toto také slouží jako časový limit hry - porazit Krilla dříve než dojde jídlo. Tradičně musím pochválit parser a také manuál. Je krásně zpracovaný, obsahuje dostatek informací o světě, ale i užitečné informace pro hraní. Oceňuji nápad vysvětlit proč jde po mocném černokněžníkovi začátečník - unikne snáz jeho pozornosti. Jednoduché vysvětlení, ale aspoň to není mlčky ignorováno. Herní doba se vyšplhala na zhruba 23h, ale rozhodně jsem se nenudil. Obtížnost bych hodnotil srovnatelně s předchozími Zorky, ale do začátku bych hru nedoporučil. Teď si dám asi pauzu, ale už se těším na pokračování této trilogie.
Kouzla jsou reprezentována nesmyslnými slovy, které ale často slouží jako drobný easter egg. Nová je také potřeba jíst, pít a odpočívat. Toto také slouží jako časový limit hry - porazit Krilla dříve než dojde jídlo. Tradičně musím pochválit parser a také manuál. Je krásně zpracovaný, obsahuje dostatek informací o světě, ale i užitečné informace pro hraní. Oceňuji nápad vysvětlit proč jde po mocném černokněžníkovi začátečník - unikne snáz jeho pozornosti. Jednoduché vysvětlení, ale aspoň to není mlčky ignorováno. Herní doba se vyšplhala na zhruba 23h, ale rozhodně jsem se nenudil. Obtížnost bych hodnotil srovnatelně s předchozími Zorky, ale do začátku bych hru nedoporučil. Teď si dám asi pauzu, ale už se těším na pokračování této trilogie.