Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Eastward

16.09.2021
01.12.2022
kompatibilní
59
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Prostý horník John strávil celý svůj život, aniž by spatřil oblohu. Dávno předtím, než se narodil, Zemi totiž dle příběhů obklopila tajemná substance zvaná miasma, která ničila a zabíjela vše, co jí stálo v cestě. Zbytkům lidstva se však povedlo ukrýt pod zemí a alespoň zčásti znovu vybudovat společnost. Život v komunitě Potcrock Isle pod nadvládou tyranského starosty sice není idylický, ale všechno je lepší než se postavit hrůzám čekajícím na povrchu. Johnův život jednoho dne ale převrátí naruby tajemná mladá dívčina Sam, kterou John nalezne hluboko pod zemí odpočívající ve stázi. Sam se ukáže být nejen bystrým a energickým dítětem, ale i dítětem problémovým – odváží se totiž tvrdit, že nadzemní svět není nebezpečný, ale překrásný, a co hůř, že na povrchu již byla...

Eastward je izometrická pixelartová akční adventura inspirovaná tituly jako The Legend of Zelda: A Link to the Past a EarthBound, v níž se hráč ujímá dvojice dobrodruhů Johna a Sam na jejich cestě postapokalyptickým světem na palubě vlaku směřujícího na východ. Jedná se převážně o lineární titul, kde příběhové části střídají výpravy “do dungeonů” plných soubojů a hádanek. Mezi jednotlivými dungeony se však nabízí i možnost prozkoumávat různá města, seznamovat se s jejich roztodivnými obyvateli, vařit širokou škálu receptů či na všudypřítomných automatech hrát minihru v podobě roguelike RPG EarthBorn.

John a Sam jeden na druhého spoléhají jak v boji, tak při řešení hádanek. Zkušený bitkař John slouží jako svalstvo družiny a v boji se zmutovanou zvířenou využívá jak své nepostradatelné pánve, tak arzenálu na dálku jako je brokovnice, plamenomet či různé druhy bomb, který v průběhu hry postupně rozšiřuje a upgraduje. Sam s nepřáteli nedokáže bojovat na vlastní pěst, ale může Johna podporovat svými psychickými schopnostmi, jako jsou omračující výboje, vytváření energetických štítů či léčení. Tyto schopnosti pár využívá i k řešení všudypřítomných hádanek, k čemuž se často musí rozdělit a na dálku pomáhat jeden druhému.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Velké, velké zklamání. Předně nutno říct
- vůbec mi nevadí ukecané hry
- vůbec mi nevadí hry upozaďující hratelnost za příběhem
- vůbec mi nevadí, když není příběh doslovný a má prostor pro interpretaci
Naopak jedny z nejlepších her co jsem hrál vykazují různý znaky výše.

Eastward si ze všeho bere bohužel to horší. Bojím se, že to jediné, co je na Eastward kladné, je vizuální styl, lehce nadprůměrné puzzle/bojové části a jakýsi závan potenciálně zajímavého světa, který tam však nakonec není.

Eastward měl obrovský potenciál a mohla z něj být klidně devítková hra. Jenže jí sakra chybí pevná ruka producenta/editora, který by jí osekal a udal jednotnější směr a přidal řadu iterací, kterými by se prošlo testování kvality, aby vyházelo, předělalo, přepsalo a upravilo spoustu míst.

Takhle máme před sebou hru, která je:
- nesmyslně natahovaná balastem. Kdyby ta hra byla čtvrtinová, maximálně třetinová, obrovsky by jí to pomohlo, samozřejmě pokud by se škrtalo na správných místech - nadbytečné postavy, nadbytečné texty, nadbytečné úkoly
- nedospělá a dětinská. Nemyslím graficky. Dokonce chápu i tu příběhovou stylizaci a posazení do pohledu "malé holky", ale to není omluva pro to, aby se tam 90% postav chovalo naprosto hloupě a bořilo jakýkoliv pokus o budování světa. Postavy v Eastward budete nenávidět - je jich spoustu, jsou ukecané a nudné.
- v nefunkčním světě. Hra od začátku nastiňuje zajímavý svět, ale čím hra pokračuje dále, tím se se představa o nějaké koherentní vizi bortí, celý svět je jen nutné zlo, aby mohl grafik do něčeho vysypat svoje nápady a um. Cokoliv se ale děje, jakkoliv svět funguje, je zcela nesmyslné a nefunkční. Až dojde na "kapitolu s opicemi", vše vyeskaluje do tak absurdního nesmyslu, že si uvědomíte, že tohle nikdy nebmělo být ani náznakem vážné a že jde o pouhou pohádku ve stylu pejska a kočičky vařící dort.
- naplněna nedomyšleným, naivním, hloupým a záměrně děravým příběhem. A tohle bolí nejvíce. Ledacos hře odpustím, pokud má dobrý příběh. Eastward se chvíli tváří, že má svá tajemství a že odkrývá karty záměrně pomalu. Ovšem jak příběh graduje ke konci, dojde vám, že scénárista stejně jako v případě světa, nemá příběh pevně v rukou. Plno věcí není vysvětlených z jednoduchého důvodu - scénárista je nemá domyšlené, sám je neví. Drtivá většina je zobrazena jen tak, aby se nemuselo moc přemýšlet nad detaily. Když se z těch kousků má pak upéct nějaké finále, smutně koukáte, k jakým trampotám musí příběh sahat, aby se posunul dále. V kontrastu s tím, že víte, jak silné příběhy i jednoduchá grafika může nabídnout (To the Moon ), ve vás Eastward nevyvolá žádné pocity, natož silné. Maximálně vám protočí panenky.

A to všechno je hrozná škoda, protože tam jsou slibné náznaky. Některé postavy jsou opravdu sympatické a vypadají, že mají zajímavý background, některé momenty, kdy hrála tajemná hudba a vy jste se procházely unikátními pasážemi, měli svou super atmosféru. To vše jsou bohužel záblesky toho, co Eastward mohl být, ale určitě není.

Nenechte se zlákat vizuálem a ušetřete se od zcela neopodstatněných 30hodin herní doby.

příjemnou atmosféru

Pro: vizuál, některé hudební podkresy, náznaky zajímavého světa a příběhu

Proti: příběh; svět; postavy; vata vata vata; rozhovory; jen průměrné akční/puzzle pasáže

+13