Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Doom Eternal


Diskuze

< >
@Charllize (22.01.2020 11:46): Věřím tomu. Nebýt šéfa, tak by z toho lidi udělali závodní/derby kamiony, místo map by vycházely jednorožčí skiny a jako bonus by sis mohl v mapě postavit rampy a skákat třeba přes Petrohrad :)

@Gordon (22.01.2020 12:38): Tak marketingové rozhodnutí je většinou na vydavateli, resp. obchodní strategie, cena, slevy, lootboxy, skiny atd. Kolikrát už jsem četl, že studio přišlo s hrou a vydavatel rozhodl do toho narvat třeba zpeněžitelný obsah navíc. Těžko říct, jak moc id Softwaru do toho kecá Bethesda. To jsou věci, který se člověk stejně moc nedozví.
@SimonEndt (22.01.2020 11:40): Ja u Eternalu vidim tu pozitivni cast ze vydaji ve stejnou dobu i Doom64, ktery beru hned jak vyjde. Rikal jsem si ze kdyz bude soucasti vydani Eternalu tak to vezmu cele, ale nakonec to bude jen Doom64.

PS: jen nerikej, ony by vam nejake pekne rozjuchane skiny na ty vase nakladaky taky prinesly par zlataku do kasicky a jiste by nalakaly dalsi skupinu lidi kterym tohle dela dobre:)
@Gordon (22.01.2020 10:32): Popravdě, taky mam z toho pocit, že v prvních ukázkách to byl ještě takovej mezi stav a teď, když jsem se díval na gameplay z předváděčky v Polsku, tak to hýřilo barvami až hrůza. Ale možná jsem to předtím jenom nechtěl tolik vidět.

Jinak, ani bych se nedivil, kdyby tak za 2 roky vyšel kříženec Doom Eternal a Wolfenstein Youngblood (k čemuž příběhově nejspíš směřuje). Hráč tam bude hopsat s brokovnicí v každý ruce, coop režim, démoni s HP barem a jako exklusivka - skiny na zbraně :))
Mimochodem přílišnou barevnost jsem vyčítal už při prvních prezentačkách, udivuje mě, že vám to vadí až teď.
Barevnost jde ruku v ruce s okouzlením 80s které v popkultůře už několik let zdárně probíhá. V hrách bych to prvně viděl na Hotline Miami a Blood Dragon. Do nuDOOMa mi to ale nesedí, minulý díl byl reboot, který nastavil, jak by to teď mělo vypadat, tak proč tam ještě vychrsnout kýbl uřvanejch barev? A platform pasáže můžou jít chcípnout někam za roh.
Pokud to bude zábavná akce, tak proč ne ... ale podle dojmů z Polska, jak se zmiňují ty logické pasáže a skákačky ... trochu jsem z toho všeho znejistil.
Ale těším se tak či tak :)
@pajmič (21.01.2020 23:19): ja mam taky rad vesele barevny hry, kdyz se to k nim hodi. Doom neni ten pripad. Ale zas na druhou stranu muzem byt radi ze tam neprevlada ruzova a fialova. Kdyz si vezmu jak vypadal kritizovany Doom 3 a porovnam to s Eternalem, skoda mluvit. Doom 3 byla ultra desiva hra oproti tomuhle cirkusu na zvejkacce. A to ze nekomu 6x za minutu vypichnes oko a rozriznes ho vejpul to moc nezachrani at to pusobi efektne jak chce.

A zacalo to zhruba v dobe kdy Peter Molyneux, toho casu ve sluzbach MS, zacal nosit do prace ruzovou kosili a kydat nesmysly o tom jak budem hry ovladat jednim knoflikem a diky Natal technologii se dotkneme kvetin na rozkvetle louce. Presne v tuhle chvili slo vsechno pooooomalu ale jiste do sracek :)

Ale ted vazne. Ono to je modni, ty barvicky momentalne. Driv zase vsechno bylo strasne spinavy a hnedy. Navic na Switchi, svetove konzoli cislo jedna prebarvene hry pusobi skvele a prumerny tricatnik unaveny spinou kazdodenni kancelare, potrebuje hru o ktere muze na svuj youtube kanal udelat video kde velkym tucnym pismem napise..so relaxing. (sakra, a to jsem chtel napsat neco vazne)
https://youtu.be/0kVCgLq_LuI?t=2214
@SimonEndt (21.01.2020 22:06): Pamazuješ si, jak 14 let zpátky s příchodem Gears to skoro všechno bylo šedivý, hnědý, vyblitý "realstický"? Ani nevím, kdo tuhle health bar, barevnou eru začal.

Já rozmanitost a širokou baletu barev vítám, pokud to dává smysl v rámci série či kontextu příběhu/zasazení v dané lokalitě. Třeba ten Far Cry ND, se má oděhrávat v post apo světě, kde je všechno růžový, barevné kytičky kam se podíváš. To samý RAGE 2.

Doom byl odvakživa temná hra, v novym doomovi se všecchno leskne jak psí gule, z nepřátel tryskaji barevný tentononc, nemá to absolutně žádnou Doomovskou atmosféru, natož pak horrorovou.
Já osobně Doom zbožňuju, ale když vidím, co se s herním průmyslem za poslední 2 roky děje, zvláště s herními klasiky jako Far Cry New Dawn na tripu, bláznivej Wolfenstein Youngblood, Assassins Creed s hp barem, barevnej Rage 2 .. neříkám, že to je vždycky špatně, ale už jsem asi na tenhle trend starej. Jsem k tomu Doomu docela skeptickej po tom všem. Snad se pletu.
@pajmič (21.01.2020 18:44): Skace tam a lita jak gumovej panak :) A tech barev vsude. Ale asi to tak dneska lidi chteji, mit to trosku vic malovanou grafiku mohl by to byt Fortnite 2.

Jako Doom 2016 jsem i hral a byl celkem ok, ale tohle asi uz uplne vynecham.
A mimo toho mimozního platformingu tam budou ještě nějaký pseudo puzzle, aby se to tempo ještě víc zpomalilo? Prima.
Z toho platformingu taky nejsem nadšenej. Spíš naopak, docela mě to od pohledu irituje. Jako jo, chtěl jsem si zahrát nějakého Prince z Persie, ale tahat to sem ... no uvidim, třeba to bude zábavnější než to vypadá.
@Garret (21.01.2020 16:53): Když mně to přijde strašně stejný. Na to, že na tom dělali čtyři roky, fakt nevím, jestli bych ty hry od sebe rozeznal. Z pasáží jako ta v 13:15 asi budu chcípat nudou…
@Shoggot (16.01.2020 17:11): Hele, já bych radši jen rozdupával hlavy a lámal čelisti bez toho toho debilního story s nepřeskočitelnýma cutscénama.

@Tulareanus (16.01.2020 17:19): Jo, bylo by ale hezký, kdyby tak šli tak přeskočit i ostatní cutscény, že jo (nebo by je doomguy takto rezolutně ukončil všechny) což nejde, takže je to spíš prstředník na hráče a pokyrtectví ze strany developerů, ale co já o tom vim, poslední 3 doomy jsem dohrál jen 200x :)
@Shoggot (16.01.2020 17:11): Mne sa páčilo v tom predošlom Doome, keď ti "pán riaditeľ" začal dávať po prvom leveli "ponuku, ktorá sa nedá odmietnuť" a tvoja postava len rozbila komunikačné zariadenie, aby ho nemusela počúvať. :D Istým spôsobom je to aj taký malý prostredník hrám, ktoré sa berú extrémne vážne, napriek tomu, že ich dej je plytký, ale žijeme v dobe, keď sa všetko snaží byť podporené extra naráciou, bez toho, čo to je.
@Tulareanus (16.01.2020 17:05): +1
Ono už to bylo v předchozím díle, kdy jsou ti do cesty stavěné různé cringe pseudoscifi hračky a sebelibé monology, na které je tvou jedinou odpovědí zcela mlčící ničení a zašlapávání do země. Umím si představit, že to tak bude i tady, jsou tu nově nebesa, balanc mezi nebem a peklem, postavy, které k tobě promlouvají...a ty to prostě beze slova všechno rozstřílíš na kusy protože koho to sakra zajímá.

Funguje to.
@Gordon (15.01.2020 16:59): Možná proto, že Mick brnkal celou dobu toho traileru jednu notu pořád dokola :D

Jinak Celý soundtrack je postavený na dvou věcech: Djent+elektro s 7 možná 8 strunnou kytarou naladěnou hodně nízko. Předpokládám, že drop E. Pro Gordonovy účely se to chodí perfektně. Je to hlasitý, nikterak komplikovaný. Na druhou stranu to není extra kreativní a až na "Rip and Tear" "BFG division" nijak zvášt zapamatovánihodný. To už raději dávám přednost jeho OST k Prey.

Jinak ten trailer je cheeeeese, táhnoucí se eidam :D Proč tam do toho cpou cutscény a cringe záporáky by mě opravdu zajímalo :)
Trailer i hudba pecka ... už aby to tu bylo :) zase ti zařádit v Doomu.. :D
Všichni jsou odbouchnutý z hudby, ale mě přišla v traileru teda pěkně přetažená a utahaná... :)
@Syndrom (28.11.2019 00:07): Tempo je stejný. Příběh je velmi jednoduchý (Peklo napadlo Zem) a má tu pouze roli průvodce, není duležitý. To lezení mi přijde jen jako vyplňovačka prostoru, aby měl Slayer kudy chodit dál, tzn. zbytečný prodlužování koridoru. Zatímco hák na brokovnici mi přijde skvělej, prostě tě dostane blíž k nepřátelům abys ho mohl odbouchnout, na létající karbanátky bude ideální.
@Gordon (27.11.2019 23:38): Tou akčností jo, tempem ne (připomínám, že sem to nehrál); nemluvim o příběhu (o kterym, ale reálně stejně víme málo), ale o hratelnosti, která se liší např. tim, že tady přidali to šplhání nebo harpunovací brokádu třeba a je snad jasný, že po dohraní celý hry máš kvadrilion víc informací než z trailerů. Neříkal sem o čem Dům je nebo není, ale na co se těšim. Určitě to prostředí, ale patrný je ne. Masakruješ v něčem a to něco mě v Důmovi 2016 lahodilo.
@Filom3n (27.11.2019 22:03): To je kolekce všech ukázek ze hry spojených do jedné, není to všechno.
Singleplayer nejde stranou.

@Syndrom (27.11.2019 22:44): Když si porovnáš první Doom, Brutal Mod a nový dům, ve slutečnosti zjistíš, že si nový doom z Brutalu pár věcí bere a ve skutečnosti to k němu něco má.
Zatím toho pro představu víme strašně moc, tohle není kodžimůj smysl nedávající rébus, je to Doom, co víc o něm chceš vědět? Bum peklo, Bum nebe, Bum robot...
Doom není o prostředí, je o masakrování, zatímco se (2016) odehrával převážně v interierech a na Marsu, tohle bude nejen na Zemi ale i na nejrůznějších místech ve vesmíru a dimenzích (domovská planeta Slayera, Nebeská dimenze, Měsíce).
Přitlačili na pilu. Mě se právě líbilo, že čtyřka není jako Brutal Dům, teda zběsilej a nechutnej masakr na kolečkovej bruslích - nemyslim to hanlivě; nehrál sem - a zatim jako obvykle víme málo, ale kromě toho, že mi tady chybí ten PÁNI efekt z idtech 6ky, co poprvé, tak sou to zatím spíš "maličkosti". Pořád se těšim, jen to už není to poprvé a myslim, že atmosférou je to jinačí než 2016. Kdo ale ví žejo. Trailery většinou dobrý věci horší. Rozhodně se pořád těšim na prostředí a na bossy.
Tyjo 20minut sem fakt nedal, a) co to je za reklamu kdyz v ni vsechno ukazes, b) co je to za reklamu kdyz ma 20 minut!

Jinak singleplayer jde asi stranou. Tak nejak mi to zacina pripominat mix dungeon keeper doom a quake 3 - jak multiplayer bude i peklaci proti hracovi - vsichni ovladani lidmi. Nevím co si o tom myslet, nějak jsem se s podobnou hrou ještě nikdy nesetkal... Nevím co si o celým doom e myslet. Vám že to libi? Já jsem 50/50
Bojim se, že to bude ve stylu čím víc, tím hůř. Árkádovitější (jak "přistane" po vystřelení z BFC (Big Fucking Cannon) je.. no minimálně srandovní), přeplácaný (barevnější, ale arkáda) a s horším provedením zbraní (nejhůř vypadá oblíbený Gaussův kanón a samopal a opakovačka působí jak plivátka.) Zajímavý nápad s tim koop multiplayerem v singlu, ale o to víc to zřejmě ubere na atmosféře. Těžim z víc promovideí a nejvíc jsem toho našel asi v téhle koláži: odkaz

PS: Důmovi je tam vidět obličej?? Já vim, že byl i v jedničce, ale tady to působí naprosto zbytečně, bizarně a až škodlivě - vzhledem k verzi 2016 a jak to stálo na uctivym, přímočarym pojetí. Vy jste Dům. Dům je ikona.
@Bursoft (08.10.2019 17:08): Spíš si ukousli (slíbili) krapet větší sousto. Doom (nový) působí v porovnání s tímhle dílem (alespoň dle toho co víme) přesně jako komparace jedničky a původní dvojky. Na tu dobu těch novinek nebylo málo a to i s tím rozsahem a délkou kampaně.
@Bursoft (08.10.2019 17:08): RDR2 a Death Stranding vycházely 2 týdny před Doomem, navíc Death Stranding je PS4 only, takže v tom bych osobně problém neviděl, to spíš vypadá na produkční věci ... 20 března je dobré datum, jednak TLOU2 vychází měsíc před a Cyberpunk měsíc po, takže to taky nemá co kanibalizovat, a jednak to vyhází na moje narozky :))
@Gordon (02.10.2019 19:16): Nejspíš nerozdejchaly. Nemám samozřejmě data k ověření, ale přijde mi, že jsou daleko detailnější textury, enemáci mají daleko víc polygonů i kostí, animace jsou plynulejší a má to snad i víc barev. Jednou jsem poslouchal rozhovor tuším s Romerem? Jak Quake engine byl hrozně omezenej na paletu barev, proto je skoro vše v odstínech červené/hnědé.
@HELLER (12.06.2019 07:39): Bieda a nuda? Veď tam bol Cyberpunk 2077, BGIII, Bloodlines 2, Doom Eternal, čo viac by si chcel? Čaká nás skvelý rok plný zaujímavých titulov a ja nebudem vedieť, čo hrať skôr :)
Celkově E3 letošní je bída a nuda .. ale Doom Eternal byl pecka a jen mě to utvrzuje v tom, že se těším na datum vydání hry :)
Začíná se mi i líbit ten barevnější HUD. Víc to odpovídá té sytější hratelnosti. Začínám uvažovat i o sběratelce, což je už velmi netypické :))
Mě se spíš nelíbí ty ikonkové itemy, kdy se jako hologram raketometu točí na zemi.

Jinak ve hře potvrzení andělové, teď už jen očekavám, že konec hry proběhně nějak tak že Slayer pomalu přikráčí k bohovi a bůh řekně "Welcome back, my son". :-D

Viděl jsem i video, kde se Slayer nechá vystřelit kanonem, pak je na něj záběr jak se protahuje, fascinuje mě že pořád ve hrách vidím elastické brnění co se hýbe jako kůže, když má jít o tvrdý kus kovu, zatím jsem snad nehrál hru kde by to bylo správně.
@SimonEndt (10.06.2019 09:19): Já myslím, že v té frenetické akci ti to ani nepřijde. Podobný to bylo i v prvním díle, kde jsi mohl skákat mezi různýma plošinkama, ale tou rychlostí, jakou se ke všemu postava přitahuje nebo vyskakuje, si toho kolikrát ani nevšimneš. Vlastně pokud to bude stejný jak jednička, budu spokojenej. Takto čistá FPSka mi mezi tím výčtem dnešních her fakt chybí..
To skákání přes překážky mě docela překvapilo, připomnělo mi to hru SEUM: Speedrunners from Hell. Ani nevím, jestli jsem za to rád, na videu to vypadalo docela kýčově (rotující sekery uprostřed prostoru aj.). Podle reakcí publika je to taky trochu zaskočilo. Ukázka z multiplayeru mě osobně taky moc nepotěšila. No, nevím. Každopádně co si pamatuju, tak podobné rozčarování bylo i před Doom 2016 a nakonec to byl masterpiece.