Komentáře
Nechci říct, že by Doom 3 vypadal nějak zle, ale už tenkrát mi ta grafika přišla hrozně "plastová", a pro hru bylo jenom štěstí, že se všechny ty nedostatky částečně schovávají ve stínech a tmě. Té je tam požehnaně. Když jsem hru nainstaloval nedávno, protože jsem měl chuť na nějakou řežbu, tak v porovnání se Source enginem, který mi přšel hodně nadčasový vypadá D3 jako chudý příbuzný. Grafika samo není nejdůležitější a koukat se na to dá.
Co se moc nedalo bylo hraní samotné, "strašně lekající" momenty, které se po chvilce daly lehce odhadovat, celkem koridorový level design, nemožnost svítit a střílet najednou sice možná zvyšuje adrenalin, ale je lehce nelogická a po chvíli i otravná.
Hra očividně těží ze svého populárního jména, ale jinak jde o veskrze průměrnou střílečku ...
Pro: Hmm ... pro fanoušky série asi vše já, ačkoliv to není katastrofa jsem nic nenašel :)
Proti: Leveldesign, skritpy, nedůstojný nástupce předchozích dílů
Pro: tupé ale zábavné, občas príjemná atmosféra, tma
Proti: grafika, leveldesign, predvídateľnosť, tma
Nápravu jsem sjednal až teď na ! konzoli ! a po dprvních dvou dílech jsem se vrhnul i na kontroverzní Trojku, která se odhrává na základně na Marsu, kde začně jít vše do kytek a náš mariňák si to přes černočernou tmu ve svitu baterky musí vyříkat se starými známými pekelnými zplozenci v novém hávu v celkovém počtu 27 levelů až k finálnímu Bossovi.
Graficky a atmosféricky je to na úrovni, třeba pavouci byli skvělí, ale nedostatky bych viděl hlavně v často až zbytečné tmě, po pár levelech přichází stereotyp s nízkou interakcí a minimální rozmanitostí prostředí - ti kdo hrálli skvělý Alien Isolation, ví.
Stejně jako u prvního dílu to vidím na silný průměr, Peklo nikdo nespí - 70%
Pro: Atmosféra, bossové, pro mě velká porce zábavy.
Proti: Stereotypní prostředí, na nic fyzika...
Začátek hry byl výborný, jenže pak na základnu zaútočili nějáky obludy z pekla a já mutanty apod sračky ve hrách nesnáším. Ok, nějak to přežiju a hraju dál, je to ale hrozná nuda. Grafická stránka je sice perfektní (pokud náhodou zrovna vidíte a nemusíte používat baterku), samotná hratelnost se mi moc nelíbila. Atmosféra byla sice docela dobrá a místy strašidelná, to mi ale nějak nestačilo. AI tam snad ani není (no dobře přeháním) a celkově je to samý script.
Doom 3 mi příjde jako průměrná střílečka která svoje předchůdce rozhodně nepřekoná a dokonce se hraje o něco hůř. V porovnání s HL2 a Far Cry je podle mě nejslabší.
Pro: začátek hry, dobrá atmosféra
Proti: hratelnost, scripty, nuda
Na D3 se mě líbí dlouhá herní doba, poctivé iD-ácké guny (bez otravného sekundárního módu) a zpracování prakticky všech enemies (černooranžový nádech, který tak nějak prostupuje celou hrou, je myslím nesmírně šmrncovní). D3 měl ve své době celkem velké hardwarové roupy, on jednoduše žral a žral, aaano (dnes píšu o "cool černooranžovém nádechu", avšak v r. 2004 to byla spíše "640x480 babračka - Painkiller ftw?"), nicméně to už dnes asi nikoho dvakrát netankuje.
D2 = velice rychlá frenetická akce, kde jste neustále v pohybu a řežete to do desítek nepřátel na scéně. Famózní gunplay.
Doom3 temná, rádoby atmosférická, pomalá a totálně skriptovaná akce. Pomalé tempo a pár nepřátel na scéně se dá shodit na technologie. Prostě v pokročilé grafice napěchované normálovými a bump mapami nešlo udělat desítky objektů na scénu.
Ale leveldesignové boty s baterkou nebo zbraní (později změněno/opraveno) a neskutečně přiblble se respawnujícími nepřáteli dělá z téhle hry sotva šedý průměr.
Později jsem už místnosti procházel tak, že jsem do dveří prostě "nacouval" držel šipku dozadu. Enemák se zjevil přímo před očima.
Pro: Technologie, normal mapping, bump mapy, dynamické stíny. Prostředí.
Proti: Skripty, a špatné skripty, baterka nebo zbraň - nefungovalo to.
Pro: Pěkná grafika, HW náročnost
Proti: Stereotyp, po chvíli nuda
Pro: Grafika,atmosféra,baterka beze zbraně,zvuky
Proti: Krátká hrací doba.
edit pro Paul- to je pravda, 50% je průměr, ale já to spíše myslel, tak, že hodnocení 70% dostává průměru asi nejvíce her a činí je průměrnými, 50% se všude považuje už za bídu:)
Pro: grafika, zvuky
Proti: nezábavnost, malá hratelnost, truchu suché ssnad až nudné, existence daleko kvalitnějších dvou předchozích dílů
Proti: Možná až moc tmy.
Pro: Grafika
Proti: Chybí hudba (což je po geniálních soundtracích ke Quake 1 a 2 zklamání), stereotyp, řežba bez navození strachu