Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Mor, krysy, runy, zbraně tohle není hra jako nějaká střílečka ale tohle je hra o pomstě. Hra Dishonored je akční dobrodružna hra od vývojářů Arkane Studios, kteří také vytvořili hru Dark Messiah Might and Magic. Distributoři hry jsou Bethesda Softwor. Hra Dishonored je podobnej do Thief, a všechno ostatní se dozvíte v recenzi.

Ve hře Dishonored se dostanete do role Corvo Attano, který je osobní strážce císařovny. Corvo se právě vrací z neúspěšné zahraniční cesty domů, do císařského města Dunwall. Po svém návratu je přijat u císařovny Jessamine Caldwin, která je zavražděna cizími utočníky a její dcera Emily, dědička trůnu, je unesena nevědomo kde ? Corvo celou tuto situaci sledoval a kvuli kouzlu kterým ho zasáhli nemohl nic udělat, a aby toho nebylo málo Corvo byl z této vraždy obviněn.

Skoro jsem zapomněl na začátku dodat hra jede na unreal enginu a kvůli tomu není hra ani moc náročná a má k tomu dobrou optimalizaci a dokonce hra má i české titulky. Což je podle mě velmi výborné a k tomu lépe pochopite příběh. Také si ve hře můžete vybrat jak hru hrát. Můžete využívat Corvovy schopnosti nebo můžete projet bez menšího odhali výběr je na vás.

Pote co Corvo byl zatčen s vraždy Cisařovny tak mu později někdo zvenčí pomohl utéct. Mezi tím jak budete utíkat musíte si dávat pozor na Mor který je přenášen přes krysy.
Jak utečete z vězení tak seznámíte s člověkem, který vám pomohl utéct, a jmenuje se Samuel, který vás pak odveze do Houd Pits.

Kde se pák seznámíte s dalšíma lídma a to jsou Haverlock a Pendleton kteří vám pak pomohou zachránit Emily. Pak dostanete i assassinsou masku která vám umožni přibližovat objekty. Vždycky na začátku každé mise dostanete úkol na která vás vždy odveze váš kamoš Samuel a eště vám něco o této misi řekne.

Čím více budete ve hře zabíjet tím vice bude krys a bude se více šířit mor, ale pokut‘ nechce více krveprolití tak nepřátele můžete uspat.
Ještě se vrátím k zabíjení. Je potvrzeno že hru můžete projet bez jediného zabiti ale jestli budete chtít všechny zabíjet ták hra bude vědět že sté jeden z těch kteří všechno zabijí a změní vám konec než jaký by sté měli kdyby sté nezabíjeli. To už nechám na vás.
Už se blížíme ke konci recenze.

Ve hře také naleznete runy, a kouzla co to znamená ? Corvo má dokonce schopnost používat kouzla jako je například teleportace na kratkou vzdálenost. A runy jsou předměty které potřebujete do kouzel neboli schopností a abyste runy našli potřebujete magické srdce které obdržíte na začátku hry. Runy vždycky vydávají tajemný zvuk tak jak sté blízko runy tak to uslyšíte.

Zbraně zbraní ve hře Dishonored je málo což je podle mě dobře.
Máte tam hlavní kudlu a na dále tam máte pistoli a kuš z uspávacíma šípy nebo z normálnimy, a nakonec máte granáty a miny.
Podle mě jak hrajete hru bez zabiti podle mě je to snažší než se zda.
I když si dáte težkou obtížnost sice nepřátele budou chytřejší ale ne úplně.
A moje finálové hodnocení. Tuhle hru bych hodnotil 10/10, protože hratelnost téhle hry je tak na 8 až 10 hodin a obtížnost byla dobra, a dobře optimalizována grafika a příběh byl dobrý.

Pro: Tato hra má dobrý příběh, dobrou hratélnost a také dobrou optimalizaci.

Proti: Uměla inteligence na mizerné úrovni ale i když to je tak skoro pořád u her(nemluvím že úplně u všech her), tak jsme na to zvykli.

+6 +14 −8
  • PC 70
Nebylo to boží, ani poloboží, ani super, a ani to nebyla hra roku, ALE je to celkem dobrá hra na volné chvilky, když si chcete u hraní posmrknout nad tím, jak jednoduché, a přitom promakané, hry se kdysi dělaly. Když budu na hru zlý, tak vám tu napíšu, že je tu spousta kravinek a nikdo mi nebude moci napsat, že nemám pravdu, aniž by si chtěl zalhat do vlastní kapsy. Že si zvyšujete energii papáním všeho co naleznete se nedá přejít bez změny výrazu ve vaší bluclaté tvářičce. Hrdina Dishonored papá všechno, co nalezne, to je prostě dobrý fór ze začátku devadesátých let, ale cpát tohle do dnešních her? To mi pošimrejte rozkrok. Tohle má být moderní hra? Pánové autoři zřejmě nechápou, že dnes už takové hry neobstojí a kritika je za to semele, ať jsou jejich úmysly takové, či marcipánové. Stylem jde o mišmaš všeho možného. Jako dort od zvířátek. Prý tu máme dvě možnosti, jak hrou postupovat, ale realitou je, že žádnou možnost ovlivnit hru nemáme, protože hra pokračuje stejně, zvolíme-li jakýkoli způsob. Nezlobte se na mě, ale Dishonored prostě je nadhodnocená hra, až běda. Smrk.

Pro: Hudební soundtrack

Proti: Krok zpět

+5 +21 −16
  • PC 55
Cca léta páně 2007-13 jsem měl videoherně velmi dietní období (a nebojme se to říci otevřeně, ono nepřekypovalo bohatostí ani jinak), kdy vyšlo několik velmi přiznivě až bezkriticky přijatých (prý) pecek, které ovšem nemohly uniknout mému radaru, a které postupně konzumuju dřív, než se pomalu přestanou chytat graficky. Prozatím ovšem nemám ten pocit, že by mě za dotyčných 7 let něco významného uteklo.

Dishonored měl konkrétně tu smůlu, že jsem ho hrál po Rise of the Tomb Raider, který hodnotím po všech stránkách jako o třídu lepší hru. Asi nejvíce mě mrzely charaktery, které jsou jednoduše odfláklé (němý hero jak z roku 1998, jediná neošklivá postava ve hře je Emily), a navrch zamleté do příběhu, který mi upřímně neříkal nic.

Určité přitažlivé momentum skýtá neotřelý a kreativní gameplay (někde uprostřed defenestrování omráčených rajdiček z okna kurvince a metáním hlav strážných po jiných strážných jsem se začal poměrně zajímavě realizovat), který je možná mírně překombinovaný a jemně brakový, ale určitě si za něj Arkane, kteréžto sleduju už od dob dinosauří kobky Arx Fatalis, zaslouží pochvalu. Na druhou stranu, svět jimi vytvořený mě nijak nenadchl (ale ani neurazil), jak už tady někdo pronikavě poznamenal přede mnou, je to takový milý, až pohádkový, mišmaš vypůjčený tu či onde. Jelikož jsem ale v reálu rád, když nastartuju auto, nebo přehodím řetěz u své motorové pily bez toho, aniž bych si ufikl ruce, asi mizerná technologická věrohodnost Dishonored není nic, co by mě jako herního kritika tankovalo.

AI hry je velmi kolísavá, tedy špatná. Právě uměláky považuju za kámen úrazu FPS. AI "udělala" z mého pohledu skvělými hned několik (jinak nikoli dokonalých) her jako Unreal 1, Far Cry, FEAR. Dishonored není ten případ. AI mě vždy dokáže nějak dostat do hry. Tady se o něčem takovém nedá mluvit, nedá se pokoušet, provokovat, protože se chová směšně, zapomíná třeba, že jsem jakoby mimochodem přiškrtil nebo povraždil půl baráku, dost se schovává za skripty, není žádnou výzvou. Občas, fakt zřídka, mě mile zaskočila, což byly vlastně ty nejlepší pasáže.

Level design první a druhé půlky vypadá jako kdyby hru mastily dvě oddělená studia. Autory druhé půlky hry bych za odvedenou práci odměnil prací v bývalých uranových dolech Příbram. Ve hře je slušný přetlak debilních momentů - velmi ošklivé nudné zombie mor-tě-sper pasáže, laciný trik se zabaveným vybavením (kolik her toto kua ještě použije), panáky v ocelových kyberpornopavoucích nezabije 1-2 rány do hlavy ale 8, aby se nějak "zracionalizovala" jejich velikost a mocnost, atd. Ve srovnání s chudokrevným story a character designem to byly ale jen takové úsměvné mouchy.

Nyní (2016) se dá Zneuctěný koupit asi za 6 éček, což je směšné, pro autory možná potupné a smutné, protože se určitě snažili. Za tyhle nulový prachy se hra upřímně asi nedá nedoporučit už pro to milé combat kolečko plné šílené magie. Kdybych za ni ale býval v minulosti vysolil plnou cenu, patrně bych si teď okousával své pečlivě střižené nehty, nebo vytrhával pramínky nepříjemně šedivějících vlasů. Horko-těžko si mě udržovala do svého konce, což je natolik nemilé zjištění, že je mě srdečně jedno, jak moc je nemainstreamová a originální.

Dvojka půjde mimo mě, cyberpunk ani průmyslová revoluce nejsou moje světy, takže hra musí být opravdu kvalitní, aby mě chytla za koule, jako např. film The Prestige. Dishonored - pro mě - nebyl ten případ. Dokonce i proklínaný (kopírovaný, nebo v tomto případě spíš kopírující - Sokolov x Montonessi) Thief 4 plný nedomrlostí byl pro mě lepší a zábavnější hrou a s takovým Deadly Shadows se to podle mě nedá vůbec srovnat, jak řekl negr Jules, to je úplně jinej sport. Strašidelné až mrazivé geniální levely původních Looking Glass Studios, jako The House of Widow Moira, The Tower nebo (omg!) Shalebridge Cradle, to je zjevně zcela mimo schopnosti Arkane.
+4 +14 −10
  • PC 100
Existuje spousta her, které jsou vyjímečné svým style, svými vlastnostmi. Ale pouze jedna jediná je tak výjímečná a nezapomenutelná, že nemá konkurenci. Samozřejmě epická záležitost Half Life patří mezi tyto hry ovšem u mě je touto hrou právě Dishonored. Považuji za zbytečné rozepisovat všechny aspekty hry a dále hru rozebírat jediné co mohu říct je to, že Dishonored je první hra, která bere dech a dokázala, že v herním světě jde stále vytvořit klenot tohoto formátu. Bez váháni mohu říct, že vznikla nová úroveň hraní, modla všech co už ani nedoufali, že vznikne něco podobného formátu. Tohle vše je podle mě Dishonored.Dishonored ve vás zanechá pocit, který jen tak ze sebe nedostanete.

Pro: Nový nápad, Město plné moru, Celkový dojem ze hry

Proti: Já chyby nehledám a kdybych hledat zde je nenajdu.

+3 +15 −12
  • PC 100
HRÁNO NA PC

TENTO TEXT OBSAHUJE SPOILERY!
Po několika měsících od dohrání hry jsem konečně úspěšně zrehabilitován a mám tu schopnost něco napsat.

Hru jsem poprvé spustil až v lednu, takže jsem měl do té doby sledovat samé pozitivní reakce na tuhle peckovici.
Na mém průměrném PC jsem hru nakonec rojzel na střední až vysoké detaily, takže to nebyla až taková hrůza.

Nápad hry je úžasný, za tohle bych udělil Nobelovu cenu za nejlepší nápad v herním průmyslu. Bethesda svých dolarů určitě nelituje a taky získaly nějaké navíc...
Příběh je geniální jeden z těch, co mě po dlouhé době navnadil na delší hraní -když někdo zabije císařovnu a nástupkyně je malá Emily, tak je to vždy fascinující a přiotravený Corvo Attano na konci hry je motivován na pomstu!

Hratelnost je excelentní, na PC se to hrálo úžasně, sám jsem byl překvapen tím, čeho byli vývojaři schopni. Zamlouvala se mi i možnost vlézt pod stůl nebo do kontejneru.
Taky jsem mohl chodit jen tak po okolí a spíše se kochat prostředím než hrát, někdy jsem ani neplnil mise, ale zacházel daleko do detailů.
Celé je to úžasné a hlavně "vymoženosti" - teleport, ovládaní zvířat nebo vojáků.

I když na mém polorozpadlém PC jsem hru rozjel, nevšiml jsem žádných bugů. Ba dokonce ani technických lagů. No polygony pracují pilně!

Hra mě chytla i tím, že jsem mohl hrát na více stylů, takže nejen že jsem mohl jen tak vraždit, ale ani jsem nikoho zavraždit nemusel, ale jak to tak bývá, jsem hodně líný přemýšlet, takže jsem se snažit to projít co nejjednodušeji a když jsem něco zapomněl zasebou, už se mi nechtělo vracet.

Grafika není reálná, čehož jsi na poprvé nevšiml. Ale časem si člověk zvykne na to, na co musí!
Corvo nemluví! Což bylo vlastně mírně debilní... Kdyby uměl mluvit, tak jim přeci řekne,jak to doopravdy bylo. Ale možnost výběru dialogů to spravila. Není to až taková hrůza.
Hra mě taky překvapila svou hravostí a možností kreativovat své dosavadní schopnosti. Mohl jsem si přečíst tuny knih a neměl jsem dost.. Stále jsem hledal nové a nové knihy ke čtení(ve hře).

Hru jsem dohrál za 27hodin. Hodně jsem si ji užil, ale už se mi nechce hrát znova. Pořádně jsem se vykochal okolím, klidně prošel tutéž lokaci 3x a snažil se zapamatovat co nejvíce detailů a projít každou skulinu.

Verdikt:
Hru jsem vychválil, to je u mě obvyklé, protože k hrám mám určitý vztah a vždy hledám i v té největší kravině pozitivum, které ji aspoň trošku pomůže s hodnocením.
Bohudík bezchybné hře dávám 100%



Pro: bez chyb,více stylů, příběh, zábavnost, rozmanitost, hratelnost a další..

Proti: překvapivě nic.

-5 +9 −14