Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak v professional šampionátu jsem byl druhej a už jsem o patro vejš. Naškudlil jsem si nějaký korunky, tak asi zabrousím rovnou do nejnovějších vod a koupím fiestu za 650k.

Jinak dneska začalo WRC, sledujete někdo? Začalo to celkem zajímavě, Meeke hned ve druhý erzetě vyšvihl jedenáct sekund na Ogiera a je ve vedení, snad to bude tenhle rok trochu zajímavější než ta nudná dominance Volkswagenu z posledních let.
Tak mám za sebou první finskou erzetu s novým BMW. Šestnáct kilometrů dlouhý kluziště, ale přesto jsem měl pocit, že jedu celkem dobře, skoro jsem neboural apod...a stejně jsem dojel čtvrtej se ztrátou víc než 40s na nejlepšího.:-D

Až se mi nechce věřit, že tuhle hru dělalo stejný studio jako předchozí Dirty, kde člověk dojel první s dvacetisekundovým náskokem (na minutový erzetě) i pokud se vůbec nesnažil.
Podle mě to zkrátka na 100% nehnali, ale třeba jen na 90% :D Ale patřilo to k době a ti jezdci a jezdkyně v tom vyrostli, pilotovat uměli a každý závodník musí mít zdravou důvěru v sebe sama. To že je to z dnešního pohledu dost šílený, o tom se nemůže nikdo přít.

Každopádně, ty zvuky, to je neskutečná nádhera a štve mě, že z WRCček i F1 ta parádní zvuková kulisa zmizela. Člověk musí jezdit koukat na historický auta, aby si sluchovody užily :)

V tomhle ohledu nezbývá než doporučit http://www.eifel-rallye-festival.de/en/ Není to ani nikterak daleko a za ten výlet to určitě stojí.
Já hlavně nechápu, jak do toho ty závodníci šlapali při projíždění tím davem. Třeba v tom videu ze skupiny B ve 3:16...představa, že se řítím s neovladatelným šestisetkoňovým monstrem po šotolině klikatou úzkou uličkou s lidma všude okolo, tak bych se asi zhroutil a do auta už nikdy nesedl.:-D

Jinak největší kraviny dělali lidi právě v těch osmdesátejch letech, kdy to bylo dost neregulovaný, jak z hlediska aut, tak i fandů. Ty dnešní pásky regulace jsou tam právě proto, že volnost se v minulosti moc neosvědčila.:-D

Škoda ale, že kromě fanoušků zkrouhli i auta, ty dnešní WRC vysavače jsou slabej odvar osmdesátkovejch aut:/.
@USER47 (19.01.2016 23:14): Jj, můžeme jim ty krásný zážitky jen a jen závidět. A kdo by nechtěl schytat do ksichtu kilo šotoliny od nějaký lancie? :D

@Kwoky (19.01.2016 23:56): Každej svýho štěstí strůjce. Zdá se mi, že v tomhle ohledu lidi hloupnou čím dál víc. A netýká se to jen rally. Dřív všechno fungovalo běz nějakých pásek a nařízení a dalo se to. Dneska jak někomu neřekneš co a kde může a nemůže, tak je bezradnej a bude vymýšlet kraviny.

Ten Pata78 má vůbec pěkný videa, už tu na to pěknou chvíli čumím, díky :D
@JohnCZ (19.01.2016 22:53): Kdysi, když jsem byl velký fanoušek rally, tak jsem to hrozně prožíval. Pokaždé jsem trnul hrůzou, když jsem viděl takováhle videa a měl jsem chuť s tím "něco udělat". A dneska už to neřeším a užívám si jen auta. Na fanoušky (zvlášť ty ožralé nebo dementní) už mám selektivní slepotu.
Jsem na sebe pyšnej. Konečně jsem odemknul professional rally obtížnost, koupil zadokolku BMW a hned první event - Rally Sweden. A nějakým zázrakem se mi podařilo bejt druhej.:-D

Ovšem první erzeta mě semlela brutálně. Dvanáct kilometrů, kde se mi auto zmítalo ze strany na stranu jak zběsilý, víc času jsem trávil v závěji než řízením a do cíle jsem dojel s více než minutovým zpožděním a bez dveří.

Je vůbec možný jezdit na těch švédskejch erzetách slušný časy se zadokolkama? Já jsem tam úplně zoufalej:/.
Já to moc ani nemám s čím srovnat. Poslední Rallye, které jsem opravdu pořádně hrál, byl Colin 2.0 a to už si vážně nepamatuju, jaký byl jízdní model, natož fyzika apod. Rallye šlo dlouho mimo mě. Jenže kolem Dirt Rally byl takový humbuk, že jsem se to po letech bez Rallye rozhodl vyzkoušet a rozhodně toho nelituju. Beru to jako poctu tomuto moto sportu a je na tom vidět, že to dělali s láskou, zájmem a naslouchali komunitě v otevřené betě.
@Cobot (18.01.2016 18:49): Tak pojem simulátor si každý přebere trochu jinak. Pro někoho je to simulace třeba jen proto, že když projedeš louží, tak máš mokré sklo a musíš zapnout stěrače :-) A taky je jasné, že když k tomu sedne někdo, kdo je zvyklý jen držet šipku dopředu a nějak se doodrážet od mantinelů až do cíle a vyhrát, tak pro něj to musí být přímo ultra hardcore simulátor jen pro otrlé :-)
Mimochodem, konečně jsou tam dlouhý tratě. A není jenom uměle prodlouženej čas projetí prostřednictvím milionu nesmyslnejch superpomalejch vlásenek, k čemuž se uchyluje třeba WRC 4 od Milestone, ale ta trať pořád působí normálně a přitom má třeba 10km.

Nemluvě o tom, že jsou tam i závody do vrchu, u kterejch do hry Codies vložili celej dvacetikilometrovej Pikes Peak 1:1.:)
Hele zase další Dirt to není. Oproti arkádovejm Dirtům 1-3 je to naprosto někde jinde. Koneckonců i proti těm Colinům.

Jak samotným serióznějším pojetím celý hry, kdy tě nezdržujou žádný nekonečný animovaný menu či kecy Kena Blocka a Travise Pastrany, tak i výborným designem tratí, stejně tak jako tím fyzikálním modelem, jehož přesnost nedovedu odhadnout, ale je to tak o 250% těžší než předchozí Codemasters hry v Colin/Dirt sériích.

Dost mě to překvapilo, asi k tomu vypotím i nějakej komentář.
Já v sobotu zaslech kus Replaye a tam z toho dělali uber simulator, že na to pomalu potřebujete křeslo a volant jaká je to simulace :D. A to ještě dorazil ten "odborník" recenzent, že prej zvuky sedí na devadesát procent oproti originálu. Podle mě super, že týpek co "kdáká" na Primě ví jak znělo Audi Quatro nebo Lancia Delta Integrale. Klobouk dolů :D

Takhle, já hry od Codies hraju a baví mě. Jsem v tomhle konzument a nijak mi to nevadí. Nicméně jsem od nich nehrál nic co by se jen vzdáleně blížilo ježdění autem. A tím myslím i ty do nebe vynášené Coliny 2.0, které mě tenkrát přišli oproti Rally 2000 totální shit. Dirt Rally jsem zatím nehrál. Určitě si je někdy koupím, ale nic moc od toho čekat nebudu. Prostě další Dirt.
@Widl (18.01.2016 17:36): Hmotnost a gravitace v Dirtu vůbec nefunguje a všechno je tak nějak našulené. Zkus zastavit v kopci na Turini a vyřadit, auto se ani nehne.
Mně celkově příjde, že ten "fyzikální engine" je pořád stejný už od prvního CMR, jen tam mění nějaké parametry ohledně gripu atd. Jakmile hráč zběsilejc zatáčí, tak auto nedrží stopu, kterou by mělo, ale "teleportuje" se ze strany na stranu - tato anomálie je v Colinech už od prvního dílu a je i tady.
Nebo třeba prokluz gum je snad dělaný jen přes nějaké skripty, když děláš "burnout" s nějakým Group B zadohrabem, tak se gumy vždy po určité (velmi krátké) době zázračně chytí, jako by se zapla nějaká kontrola trakce.
Zdá se mi to, nebo je tam něco trochu divně s hmotností aut/gravitací? Přijde mi, že třeba na finskejch erzetách ty auta lítaj přes sebemenší kopečky i v poměrně nízkejch rychlostech.
@Korbitch (15.01.2016 23:22): Kadett je výbornej na Rally Deutschland, člověk na těch asfaltovejch silničkách může driftovat jak v nějaký arkádě. Ale na štěrku nebo na ledu se to chová jak motorovej člun a je nutný bejt dost opatrnej:).
@pipboy (16.01.2016 00:25): Jo s klávesnicí, tak tam už je to těžší, ale znám týpka, který jezdí na klávesnici, jmenuje se blAdY, je to čech, a je jeden z nejlepších na světě, skoro pokaždé, co jede event tak top 10, ptal jsem se ho, jak to dělá, říká, že je to čistě o tréninku, nic jiného :D
@USER47 (14.01.2016 01:19): Jo, přesně Kadet je strašný zlo, ale co tak koukám po gameplay na YT, tak mi spíš přijde, že to prostě tak dobře neumím, ikdyž se snažím a pekelně soustředím. Jinak osobně jako největší zlo je pro mě řecká rallye.
Já hraju na klávesnici a ono to překvapivě taky jde. Třeba Kadett na namrzlejch švédskejch erzetách je peklo, ale to musí bejt i na volantu. Jinak je to celkem pohoda.
@MarezCZE (13.01.2016 18:34): Éra 60.a hlavně 70. let je celkem peklo. Ale to musí být pošušňání i na volantu. Dál už je to úplně v pohodě a jezdí se mi dobře. Ještě musím ale zapracovat na roční brzdě ve vracečkách.
No boha 60. a hlavně 70. léta mě stály hodně vlasů. Ovšem s příchodem let 80. už je to jiná liga. Ford Sierra Cosworth a pojď mi hop....Jinak hraju na gamepadu. Hrál jsem tak i Project Cars nebo Grid, ale tohle je první hra, která přímo vybízí ke koupi volantu. Zatím se bavím přímo skvěle!
Fábia tam měla být WRC... Aspoň ji teda měli na kartičce v kanclu, spolu s několika dalšími auty... Buď to budou v nějakém updatu / DLC nebo je prostě vyškrkli :-/
@pipboy (28.10.2015 17:05): Dyť máš celkově auto na kaši, tak se nediv. Nesmíš holt bourat :-). Jo někdy píchnu ani nevím o co, ale v reálu se to může stát taky kdykoliv, prostě to simuluje i náhodu :-D.
Je mi potěšením oznámit, že jsem definitivně vyřešil Full Screen problém na mé Nvidia GeForce 840M a to tím, že jsem upgradoval na Windows 10. Poté hra nešla vůbec spustit, error code 41, To mě donutilo hru odinstalovat a stáhnout a znovu ji nainstalovat. Poté jsem zvolil HD ready a Full Screen ON a vše funguje!
@Hoonza (03.10.2015 09:17): Jak já miloval výstřely z výfuku v CMR 2 :D Je to povedený update, jdou jednoznačně dobrým směrem. Jen ty zvuky občas stojí za prd jak píšeš, ale to snad ještě doladí.
Poslední update se fakt povedl. Doufám, že těch WRCček z let 99-2005 bude co nejvíce, protože podle mě to jsou prostě nejzábavnější a nejatraktivnější auta v historii rally a v Dirtu mě to s nimi taky baví nejvíc.

Docela mě ale nasrali se zvukem Imprezy S8, protože ten je tak mimo, že mě s tím autem ani nebaví jezdit :-( Na druhou stranu, Focus se dost povedl, jen mi tam ještě k dokonalosti chybí zvuk převodovky, který by správně měl dělat tak 80% zvukové kulisy při jízdě z kokpitu.

Taky se mi dost líbí různé detaily jako třeba výstřel z výfuku, při kterém se kromě ohně objeví i oblak kouře... Teď mě napadá, že toto je snad první hra, kde ten výstřel z výfuku vypadá fakt dobře :-)