Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Death end re;Quest

19.02.2019
16.05.2019
27.04.2021
kompatibilní
58
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

World’s Odyssey je megalomanský herní projekt pro virtuální realitu, který měl být vším, co hráči fantasy her od MMORPG hry očekávají. Hra se ale nikdy nedočkala vydání, jelikož game director Shina Ninomiya je jednoho dne prohlášena za nezvěstnou. Celý projekt je tak rázem odložen až do doby, kdy Shinin kolega, Arata Mizunashi, dostane email právě od Shiny. Vrátí se tak zpátky k World's Odyssey a zjišťuje, že celý svět je zamořen bugy a Shina je jediným aktivním hráčem. Dokáže jí pomoct dostat se ze zajetí herního světa?

Death end re;Quest je další z řady budgetových JRPG od vývojářů z Compile Heart. Tentokrát ale sázejí na podstatně temnější podání příběhu, který prolíná virtuální realitu zmíněného MMORPG a skutečnost za monitorem. Důležitost příběhu pak podporují i dialogy po vzoru visual novel, které tvoří podstatnou část hry. Zbytek je pak klasicky party-based RPG s možností tvorby skupiny až o třech postavách. Souboje pak disponují takzvaným Triact systémem, který umožňuje zadat tři příkazy najednou. Jak je u Compile Heart her zvykem, ani zde nechybí několik možných zakončení.

V Japonsku hra stačila vyjít již v první polovině roku 2018, západ tak musel čekat na lokalizaci téměř rok.


Poslední diskuzní příspěvek

@Solidor (03.11.2022 20:25): Je, ale má to vážně super příběh přes ty tři díly, ta Mary.

Ripuku vysvetli ale bohužel si teď na honem nevybavim jak, něco ve stylu jiné dimenze, ale ona tam pak má málo pribehovych vstupu a je to spis takové soubojove eye candy :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Death end re;Quest musím zařadit mezi zklamání. "Karambolový" souboják a zajímavě rozjetý příběh naznačoval, že půjde o nadprůměrný zážitek, ale moc dlouho mi nadšení nevydrželo.

Příběh je asi největším plusem hry, pravda, postupně se dost zvrhne a taky je tu pár sadističtějších scén, ale nic, na co bych už nebyl zvyklý. Prudu vidím v dávkování, kdy mě uprostřed průzkumu jeskyně neviditelná stěna nepustí dál, dokud nepřepnu do reality a tam neřeším pochůzky - VN pasáže, co se tváří díky mapě jako něco víc. Co je horší, najde se tu velké množství dead endů (prakticky formou coinflipu) a zároveň delších pasáží, ve kterých nejde sejvnout. Popravdě jsem asi do půlky hry nevěděl, že můžu mimo tábor ukládat (možnost v menu byla vždycky zašedlá), a tak kolikrát sekce opakovat a probíhal je bez soubojů.

Souboják na papíře vypadá fajn, ale pokud nepřátelé nemají kulečníkovou slabost je to zbytečný opruz, a těch pár tisíc dmg navíc dělá minimální rozdíl. Člověk stráví zbytečně moc času mířením a následně pak sledování animací. Pobíhání po zabugované podlaze funguje o něco lépe a přidalo to zajímavý taktický prvek. Bohužel se o balancu soubojů nedá mluvit, křísit padlé spolubojovníky lze tak snadno, že pokud vám nepřátelé nezabijí celou skupinu v jednom kole, bez problému celý tým vyfáčujete zpět.

Pro: příběh, souboják na papíře

Proti: dead endy, narušování explorace přepínáním mezi dvěma světy, souboják v praxi

+9