Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Fall 2: Lights Out

Lights Out

24.08.2004
68
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Lights Out je nepřímým pokračováním adventury viděné z prvního pohledu Dark Fall: The Journal. Její děj je tentokrát zasazen do Anglie roku 1912, kde se dříve ztratili tři pracovníci tamního majáku. Příběh je do jisté míry inspirován skutečnou událostí nazývanou "The Mystery of Flannan Isle". V roli Benjamina Parkera, mladého kartografa, se tak vydáváte do přístavního městečka Trewarthen, abyste zjistili, co se opravdu toho roku stalo.

Hra obsahuje přes padesátku předrenderovaných lokací, atmosférickou hudbu a lokace vytvořené podle skutečných předloh.


Poslední diskuzní příspěvek

@Drolin (06.03.2015 09:50): Přesně tak, je to velká škoda. Alespoň mně jako nadšenci to přijde, že by byla velká škoda se s takovou sérií nesetkat. Třeba budu mít to štěstí, abych s ní někoho nadšeného seznámil. Bohužel v mém okolí lidi mají převázně jiné preference.

Na trojku se jsem zvědav, ale zase si dám nějakou menší pauzu, chci se mít na co těšit :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Druhé pokračování titulu Dark Fall mě po čas hraní překvapovalo a rmoutilo podobným způsobem jako předchozí díl. Hra je inspirovaná skutečnou událostí, kdy jedné noci beze stopy zmizela posádka tří mužů, kteří pracovali jako obsluha majáku, který v nočních hodinách svým světlem upozorňoval na nebezpečí okolních mělčin a skalisek. Po zmizelých se nikdy nenašla žádná stopa ani vysvětlení, co se onu noc vlastně stalo.

Hráč se vydává v roli Benjamina Parkera na průzkum onoho místa a zde začíná pátrání, rozkrývání skutečnosti, skládání příběhu a jako obvykle nechybí puzzly ani na první pohled těžko patrné detaily, které jsou klíčové pro další postup.

Dark Fall 2 je hra, která má nesmírný smysl pro detail. Obsahuje spoustu důkladných, rozvedených a propracovaných pasáží, které ve své podstatě pro hru nejsou nepostradatelné. Je vidno, že tvůrce se nejen s příběhem, ale i s hrou samotnou maximálně vypiplal a toto je znát téměř na každém kroku, což zvedá herní zážitek o standard výše.

Opět jsem měl problém s trpělivostí a přehlížením toho, co je pro další postup klíčové. Když už konečně projdu nějaký nepříjemný zákys, zanedlouho se objeví další a ještě únavnější. Momenty nadšení tak střídají chvíle nudy a opakovaného bloumání na tím, kam kudy dál. Naštěstí hru drží pohromadě hodně slušný příběh a motivace dotáhnout vše do konce. Po dobu hraní mě hra několikrát mile překvapila a zároveň některé momenty mě děsně štvaly (stačí si nevšimnout maličkého neviditelného pole, které je aktivní na proklik a už se začínáte točit v kruhu).

Navzdory všem těm víceméně drobným negativům musím hru ocenit, protože mi poskytuje přesně to, co od takové hry očekávám - slušný příběh, atmosféru, pátrání po neznámém a určitý náboj duchovna. Pokud se toto spojí s láskou a pečlivostí, kterou tvůrce hře věnoval, pak jde o parádní zážitek. Myšlenka cestování v čase na jednom a tom samém místě se mi líbila a přišla mi povedená. Bohužel do té doby, dokud jsem nezjistil, že hráč musí navštívit budoucnost. Ano, svoji logiku a místo v příběhu to má, ale hrát jako pátrač v budoucnosti, to mi prostě nemohlo nějak sednout.

Pro: Atmosféra, příběh, propracovanost, detaily

Proti: Potíží nejsou ani tak puzzly jako spíš náhodné opomenutí detailů, které hráče zavedou do bludného kruhu

+9