Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dark Fall 2: Lights Out

  • PC 75
Druhé pokračování titulu Dark Fall mě po čas hraní překvapovalo a rmoutilo podobným způsobem jako předchozí díl. Hra je inspirovaná skutečnou událostí, kdy jedné noci beze stopy zmizela posádka tří mužů, kteří pracovali jako obsluha majáku, který v nočních hodinách svým světlem upozorňoval na nebezpečí okolních mělčin a skalisek. Po zmizelých se nikdy nenašla žádná stopa ani vysvětlení, co se onu noc vlastně stalo.

Hráč se vydává v roli Benjamina Parkera na průzkum onoho místa a zde začíná pátrání, rozkrývání skutečnosti, skládání příběhu a jako obvykle nechybí puzzly ani na první pohled těžko patrné detaily, které jsou klíčové pro další postup.

Dark Fall 2 je hra, která má nesmírný smysl pro detail. Obsahuje spoustu důkladných, rozvedených a propracovaných pasáží, které ve své podstatě pro hru nejsou nepostradatelné. Je vidno, že tvůrce se nejen s příběhem, ale i s hrou samotnou maximálně vypiplal a toto je znát téměř na každém kroku, což zvedá herní zážitek o standard výše.

Opět jsem měl problém s trpělivostí a přehlížením toho, co je pro další postup klíčové. Když už konečně projdu nějaký nepříjemný zákys, zanedlouho se objeví další a ještě únavnější. Momenty nadšení tak střídají chvíle nudy a opakovaného bloumání na tím, kam kudy dál. Naštěstí hru drží pohromadě hodně slušný příběh a motivace dotáhnout vše do konce. Po dobu hraní mě hra několikrát mile překvapila a zároveň některé momenty mě děsně štvaly (stačí si nevšimnout maličkého neviditelného pole, které je aktivní na proklik a už se začínáte točit v kruhu).

Navzdory všem těm víceméně drobným negativům musím hru ocenit, protože mi poskytuje přesně to, co od takové hry očekávám - slušný příběh, atmosféru, pátrání po neznámém a určitý náboj duchovna. Pokud se toto spojí s láskou a pečlivostí, kterou tvůrce hře věnoval, pak jde o parádní zážitek. Myšlenka cestování v čase na jednom a tom samém místě se mi líbila a přišla mi povedená. Bohužel do té doby, dokud jsem nezjistil, že hráč musí navštívit budoucnost. Ano, svoji logiku a místo v příběhu to má, ale hrát jako pátrač v budoucnosti, to mi prostě nemohlo nějak sednout.

Pro: Atmosféra, příběh, propracovanost, detaily

Proti: Potíží nejsou ani tak puzzly jako spíš náhodné opomenutí detailů, které hráče zavedou do bludného kruhu

+9