Daikatana je asi nejkontroverznější hrou vůbec. Na jednu stranu neuvěřitelně rozsáhlá a fanaticky propracovaná záležitost, na druhou stranu hra, která ukázala, jak moc lze produkt vyhypovat a medializovat (viz třeba známá věta: Romero z vás udělá svou děvku). Hra, která skoro zruinovala Ion Storm a Eidos a také hra, která zničila hvězdnou reputaci Johna Romera (spoluzakladatel id Software, podílel se např. na Doom či Quake.
Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů a je rozdělen na 4 obrovské nesourodé epizody, na kterých je perfektně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, která se bude časem zlepšovat, bude vždy spoleh.
Ve hře jsou implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, který jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíš odrazoval.
Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů a je rozdělen na 4 obrovské nesourodé epizody, na kterých je perfektně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, která se bude časem zlepšovat, bude vždy spoleh.
Ve hře jsou implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, který jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíš odrazoval.
Daikatana je asi nejkontroverznější hrou vůbec. Na jednu stranu neuvěřitelně rozsáhlá a fanaticky propracovaná záležitost, na druhou stranu hra, která ukázala, jak moc lze produkt vyhypovat a medializovat (viz třeba známá věta: Romero z vás udělá svou děvku). Hra, která skoro zruinovala Ion Storm a Eidos a také hra, která zničila hvězdnou reputaci Johna Romera (spoluzakladatel id Software, podílel se např. na Doom či Quake.
Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů a je rozdělen na 4 obrovské nesourodé epizody, na kterých je perfektně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, která se bude časem zlepšovat, bude vždy spoleh.
Ve hře jsou implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, který jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíš odrazoval.
Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů a je rozdělen na 4 obrovské nesourodé epizody, na kterých je perfektně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, která se bude časem zlepšovat, bude vždy spoleh.
Ve hře jsou implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, který jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíš odrazoval.
Daikatana je asi nejkontroverznější hrou vůbec. Na jednu stranu neuvěřitelně rozsáhlá a fanaticky propracovaná záležitost, na druhou stranu hra, která ukázala, jak moc lze produkt vyhypovat a medializovat. Viz třeba známá věta: Romero z vás udělá svou děvku. Dále také hra, co skoro zruinovala Ion Storm a Eidos, nejen díky tomu tak zničila hvězdnou reputaci Johna Romera - spoluzakladatele id Software, podílel se např. na střílečkách Doom či Quake.
Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů, a je rozdělen na 4 obrovské, nesourodé epizody. Na nichž je zřetelně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, jenž se bude časem zlepšovat, bude vždy spolehnutí. Jsou tu též implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, ten jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíše odrazoval.
Daikatana je taktéž známa nepříliš povedeným způsobem ukládání, jelikož jste v průběhu jejího hraní často nuceni hledat artefakty v podobě červených kamenů. S jejichž pomocí můžete teprve hru klasicky uložit, těch ale není k dispozici velké množství a je proto potřeba s nimi zacházet s rozvahou, aby jste jimi zbytečně neplýtvali.
Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů, a je rozdělen na 4 obrovské, nesourodé epizody. Na nichž je zřetelně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, jenž se bude časem zlepšovat, bude vždy spolehnutí. Jsou tu též implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, ten jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíše odrazoval.
Daikatana je taktéž známa nepříliš povedeným způsobem ukládání, jelikož jste v průběhu jejího hraní často nuceni hledat artefakty v podobě červených kamenů. S jejichž pomocí můžete teprve hru klasicky uložit, těch ale není k dispozici velké množství a je proto potřeba s nimi zacházet s rozvahou, aby jste jimi zbytečně neplýtvali.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na její vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společností id Software.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v různých časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje odlišnou lokaci a časové období. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. Pro každou epizodu disponuje hráčova postava odlišnou sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechny období mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky, Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množstvích. Hratelnost osvěžovali i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková byla orientována hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v různých časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje odlišnou lokaci a časové období. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. Pro každou epizodu disponuje hráčova postava odlišnou sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechny období mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky, Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množstvích. Hratelnost osvěžovali i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková byla orientována hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.
Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,
Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.