Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana

John Romero’s Daikatana

John Romero’s Daikatana

John Romero’s Daikatana

John Romero’s Daikatana

Ion Storm
Ion Storm
Ion Storm
Ion Storm
Ion Storm
Ion Storm
Ion Storm
Ion Storm
Ion Storm •  Kemco (N64)
PC
23.05.2000
PC
23.05.2000
PC
23.05.2000
PC
23.05.2000
PC
23.05.2000
PC
23.05.2000
PC
23.05.2000
N64
21.11.2000
PC
23.05.2000
N64
21.11.2000
PC
23.05.2000
N64
21.11.2000
Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana Daikatana
Žánr
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *
akce > 1st person akce *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano ano ano ano ano ano ano

Daikatana je asi nejkontroverznější hrou vůbec. Na jednu stranu neuvěřitelně rozsáhlá a fanaticky propracovaná záležitost, na druhou stranu hra, která ukázala, jak moc lze produkt vyhypovat a medializovat (viz třeba známá věta: Romero z vás udělá svou děvku). Hra, která skoro zruinovala Ion Storm a Eidos a také hra, která zničila hvězdnou reputaci Johna Romera (spoluzakladatel id Software, podílel se např. na Doom či Quake.

Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů a je rozdělen na 4 obrovské nesourodé epizody, na kterých je perfektně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, která se bude časem zlepšovat, bude vždy spoleh.
Ve hře jsou implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, který jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíš odrazoval.
Daikatana je asi nejkontroverznější hrou vůbec. Na jednu stranu neuvěřitelně rozsáhlá a fanaticky propracovaná záležitost, na druhou stranu hra, která ukázala, jak moc lze produkt vyhypovat a medializovat (viz třeba známá věta: Romero z vás udělá svou děvku). Hra, která skoro zruinovala Ion Storm a Eidos a také hra, která zničila hvězdnou reputaci Johna Romera (spoluzakladatel id Software, podílel se např. na Doom či Quake.

Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů a je rozdělen na 4 obrovské nesourodé epizody, na kterých je perfektně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.
Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, která se bude časem zlepšovat, bude vždy spoleh.
Ve hře jsou implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.
Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, který jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíš odrazoval.
Daikatana je asi nejkontroverznější hrou vůbec. Na jednu stranu neuvěřitelně rozsáhlá a fanaticky propracovaná záležitost, na druhou stranu hra, která ukázala, jak moc lze produkt vyhypovat a medializovat. Viz třeba známá věta: Romero z vás udělá svou děvku. Dále také hra, co skoro zruinovala Ion Storm a Eidos, nejen díky tomu tak zničila hvězdnou reputaci Johna Romera - spoluzakladatele id Software, podílel se např. na střílečkách Doom či Quake.

Celý příběh hry se točí okolo mystického meče Daikatany a cestování v čase za přítomnosti trojice hrdinů, a je rozdělen na 4 obrovské, nesourodé epizody. Na nichž je zřetelně vidět, jak dlouho vývoj hry trval a kolik lidí se při něm vystřídalo. Podíváte se do futuristického Japonska, starověkého Řecka, středověkého Norska a post-apokalyptického San Francisca.

Jak jsou jednotlivé epizody navzájem designově odlišné, tak se liší i kvantum zbraní, které v nich budete používat. Ale pouze na Daikatanu, jenž se bude časem zlepšovat, bude vždy spolehnutí. Jsou tu též implementované i lehké RPG prvky - zkušenost získáváte ze zabitých nepřátel a zlepšujete základní atributy jako životy nebo třeba síla zbraní.

Na svou dobu je zde přelomový, hlavně v různých preview vynášený, systém sidekicků - počítačem řízených spolubojovníků, ten jistě předběhl dobu. Naneštěstí díky horší optimalizaci a umělé inteligenci plně nevyužil svůj potenciál a mnohé hráče spíše odrazoval.

Daikatana je taktéž známa nepříliš povedeným způsobem ukládání, jelikož jste v průběhu jejího hraní často nuceni hledat artefakty v podobě červených kamenů. S jejichž pomocí můžete teprve hru klasicky uložit, těch ale není k dispozici velké množství a je proto potřeba s nimi zacházet s rozvahou, aby jste jimi zbytečně neplýtvali.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na její vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společností id Software.

Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v různých časových obdobích.

Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje odlišnou lokaci a časové období. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. Pro každou epizodu disponuje hráčova postava odlišnou sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechny období mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky, Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množstvích. Hratelnost osvěžovali i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková byla orientována hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.

Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.

Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.

Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,

Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.

Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.

Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.

Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,

Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.

Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.

Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.

Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,

Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.

Hra byla vydána společností Eidos pro Windows v roce 2000, později byla portována pro Nintendo 64 a Game Boy Color.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.

Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.

Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,

Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.
Daikatana je klasická FPS vyvinutá společností Ion Storm, svého času ale patřila k nejmedializovanějším hrám. Na jejím vzniku se podílel John Romero, spoluzakladatel id Software a spolutvůrce her jako Doom či Quake. Hra běží na enginu Id Tech 2, který poprvé poháněl právě Quake II od společnosti id Software.

Děj hry se začíná odehrávat v roce 2455, ve světě zmítaném pandemií. Kage Mishima se s pomocí meče zvaného Daikatana vrátil zpět čase, aby zabránil vyléčení nemoci v počáteční fázi, což mu umožnilo převzít vládu nad světem. Hráč se vžívá do role instruktora bojových umění Hira Miyamota a spolu se svými společníky se rozhodne získat meč do svých rukou. Na to, aby se mu to povedlo, bude muset navštívit různá místa v odlišných časových obdobích.

Daikatana obsahuje 24 levelů rozdělených do čtyř epizod. Každá epizoda představuje rozdílnou lokaci v jiném rozpětí toku času. Jmenovitě jsou to futuristické Japonsko, starověké Řecko, středověké Norsko a nakonec San Francisco blízké budoucnosti. V každé z epizod disponuje hráčova postava lišící se sadou zbraní i jinými druhy nepřátel. Všechna prostředí mají tedy unikátní atmosféru a hratelnost. Zdolání každého z nich přitom není otázkou chvilky,

Daikatana byla po vydání považovaná za rozsáhlou záležitost. K tomu pomáhal i systém ukládání, ukládat jste totiž mohli jen s pomocí artefaktů - červených kamenů a ty se nacházely volně v levelech v malém množství. Hratelnost osvěžovaly i jednodušší RPG prvky a logické hádanky, i když hra jako taková cílila hlavně na boje. K úspěchu v boji vám dopomáhali i sidekickové (počítačem řízení spolubojovníci), kteří byli často nutní i k řešení hádanek a jejich smrt znamenala konec hry.