Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak v období před +/- 10 lety se vyznám mnohem víc, než v současnosti. Je to tak jak říká Paul, nVidia rozdrtila 3Dfx a pak je jen dorazila odkoupením. Díky TNT 1 to ale nebylo, ta v době svého vydání byla sice nej karta, ale Voodoo 2 bylo stále populárnější. 3Dfx trochu zafailovalo s Voodoo 3, protože se ukázalo, že lidi radši 32 bit a TNT 2 a hlavně TNT 2 M64 se stala masově prodávanou low mainstream kartou (podobně jako později GF2MX a GF4MX)... Pak se ještě 3Dfx totálne dorazilo s Voodoo 4 a 5, do jejichž "unikátní" technologie bylo vloženo spoustu prostředků a přitom se na trhu prakticky vůbec neprosadily...
Malignus - zaujatej much? nVidia rozdrtila 3DFX, a pak už když byla 3DFX polomrtvá, tak jí odkoupila.nVidia na trh několikrát uvedla jako první technologie co nikdo neměl - T&L jednotku, pixel shadery, programovatelný GPU...
Riva TNT 1 byla v roce 98 první karta co 3DFX překonávala snad ve všem.

Fermi se sice skutečně co se herního výkonu týče nijak extra nepovedla (holt trochu experiment, víc do profi sféry), ale to není důvod si vymejšlet nesmysly.

Jinak kdybych kupoval kartu dneska beru ati 5850, ale to se zas může za chvíli změnit.

Před současnou GTX280 (kupovanou před rokem a půl za 7000Kč, dokonalá koupě - stále vše na max in 1080p) jsem měl ati x1900xt a ta byla taky super. Ty kecy o ovladačích už jsou dneska převážně mýty..občas se vyskytne problém (u obou výrobců), ale je to ojedinělý.
Fermi je možná nejvýkonější, ale jen o pár fps, což okem stejně nepostřehneš, pokud nejsi moucha. Na druhou stranu postřehneš, že je výrazně dražší, hlučnější a také více topí. NV žije jen z toho, že kdysi jako průměrná firma s vynikajícím marketingem odkoupila tehdejší špičku na trhu 3DFx a získala její technologie pro sebe. Má sice o něco lepší ovladače (také díky odkupu společnosti Aegia a tím pádem získání jejích technologií), ale necítím potřebu si kupovat o několik tisíc dražší NV kvůli tomu, že má ovladače, který jí umožňujou zobrazit v několika hrách pár detailů o něco hezčeji. A na ten Mass Effect či Cryostasis (obě v plných detailech) Radeon X1950Pro bohatě postačuje. :-P
User: No, v porovnání s HD5870 mívá v průměru o 5-10 fps více (u některých her stejně) a cena je vyšší o 2-3 tis. Kč (zhruba). Celkově bych řekl, že ty karty vyjdou tak nastejno, ale musím uznat, že by na tom nvidia mohla být přece jen lépe s těmi novými kartami.
Pivo: Já nechci nějak extra prudit a je sice pravda, že 480 je teď nejvýkonější jednojádrová GK na trhu, ale podle výsledků, které jsou k dispozici, to není o nějaký závratný kus v porovnání z ATI. Já jsem velký zastancem NV a už žádou jinou bych nechtěl, ale je taky pravda, že fermi se zatím moc nepředvedla na to jak ji vychvalovali, obrovský odběr a fakt velmi topý + vysoká cena.
GTX480 má ve většině her prakticky stejnej výkon jako Ati 5870, v některejch má o pár fps víc, v některejch o pár fps míň. Přitom má v zátěži asi o třetinu vyšší spotřebu, o 30 stupňů vyšší teplotu a o několik tisíc vyšší cenu. No nekup to...:-D
User47: "I nový Fermi karty zatím vypadaj spíš jako předražený topení, který má co dělat, aby se výkonově dotahovalo na levnější a úspornější karty od ATI."
Tak to je teda pěkná blbost :-)
Nová Nvidia fermi GTX480 je NEJVÝKONNĚJŠÍ jednojádrová karta na trhu, což u tu píšu podruhé. Ano, my většina obyčejných smrtelníků na ni nemáme, ale proto ještě nemusíme psát hlouposti, že se musí výkonnostně dotahovat na levnější ATI, ne?
Vodny: Valná většina těch nVidií budou asi nestárnoucí 8800. Nvidia od tý doby stagnuje a jen přejmenovává jednu a tu samou kartu. ATI naopak šla hodně dopředu a v poslední době neměla nVidia nic, čím by ATI v herní oblasti mohla konkurovat. I nový Fermi karty zatím vypadaj spíš jako předražený topení, který má co dělat, aby se výkonově dotahovalo na levnější a úspornější karty od ATI.

Ten mýtus o ovladačích taky není zrovna aktuální. Dřív jsem měl GF, teď mám postarší ATI, a ani u jedný karty jsem s ovladačema neměl problémy. A to hraju dost. Nicméně každá firma čas od času něco podělá, třeba nVidia nedávno vydala ovladače, který způsobovaly nefunkčnost chlazení a upečení karty...
Průzkum hardware na Steamu ukázal, že 61% hráčů má grafiku od Nvidie a od 30% ATI. http://store.steampowered.com/hwsurvey/.

Pivo: "Někdy vídám případy, kdy si majitelé ATI stěžují, že některé hry jim na jejich kartách nejedou plynule.." Přesně tak. Ten stejný problém má kamarád, který se v tom docela šťourá a má neustálé problémy s plynulostí některých her, zatímco u mě mohu nastavit klidně detaily o jeden level výš + zapnout 2xAF a AA a jede to plynule. Ty ovladače má ATI prostě o třídu horší a navíc jejich aktualizace je velice nepravidelná.
Virus: No, pokud to chápu dobře: Nové karty od ATI podporující nejnovější technologie jsou pro masy dostupnější díky výborné ceny než nejnovější Nividie podporující ty samé technologie, ale s přemrštěnou cenou za "přebytečný" výkon?

Jinak celkově v poměru cena/výkon bych neřekl, že jsou ATI na tom o moc lépe. Někdy vídám případy, kdy si majitelé ATI stěžují, že některé hry jim na jejich kartách nejedou plynule, kdežto na cenově rovnocené kartě od Nvidie hra jede s nějakými těmi fps navíc a bývá to i vidět na benchmarcích (nebo jak se tomu nadává) apod.
Pivo: asi by jsme se měli přesunout do Hardwaru, ale víš, já to myslel tak, že ati je teď co se týče výkon/cena a nové technologie je pro masovou populaci zatím dostupnější :-) já jsem taky zastánce NV a herní GK jedině od nich a proto si počkám grafické jádro 104 fermi, která by měla být ze serie 6600gt, 8800gt takže herních.
Virus: Nevím, že by ATI měla nějaké výkonnější technologie - už tu jsou i Nvidie nové generace podporující DirectX11 a zároveň PhysX, takže jsou na tom lépe Nvidie. Jen ty nové kousky jsou o hodně dražší, ale také jsou o dost výkonnější - samotná GTX480 je nejvýkonnější karta s jedním jádrem na celém trhu ;-)
Některé ATI sice podporují DirectX11 a jsou levnější, ale jsou prostě výkonnostně o třídu níž než GTX470/480.

Celkově bych řekl, ale že je Nvidia v poměru cena/výkon pořád lepší + má navíc ten PhysX, jinak nabízí stejné technologie, takže myslím, že je na tom celkově Nvidia pořád lépe.

Maximálně, když někdo sere na physx, chce mít Directx11, ale nechce si (trochu více) připlatit za o hodně výkonnější kartu, tak půjde samozřejmě do ATIny.
Radeon 9800 jsem náhodou měl, skvělá karta, ale od té doby jde ATI dolů. Není o ní slyšet, není vidět a navíc sem tam se objeví článek, že hry s logem Nvidia zkrátka na těchto kartách lépe běží, protože už při vývoji her se údajně Nvidia tak trochu upřednostňuje, protože s tvůrci přímo spolupracuje. Je pravda, že poslední 4 roky hraju jen na NB a stolní PC vesele ignoruji, takže přesně nevím jak to je, ale na NB jedině Nvidii.
Ne, že bych se chtěl vměšovat, ale ATI co se týče driverů a kompatibility měla problém skoro vždycky do doby pcie slotu. Ale teď si myslím je na koni díky nižší spotřebě a kvalitnějším technologiím (mimo PhsyX), cena/výkom.
Vodny - "Nvidia - The Way It's Meant To Be Played" je prostá reklama, ATi dělají stejně tak výborné karty jako Nvidia a problémy s ovladači byly možná v době Ati Rage 8 MB, od doby Radeonů je všechno více méně OK. Bylo mnoho období, kdy byla ATi na koni, např. při vydání Radeonu 9600-9800, nebo X1950 byla taky výborná karta... V novějším období už se tolik neorientuju, ale určitě si nemyslím, že by v dnešní době při souboji dvou titánů měl jeden z nich zkriplené ovladače. Možná bys měl nad svými HW znalostmi trochu pouvažovat, když sis myslel, že PhysX ti kompletně předělá grafický engine tak, aby nepohyblivé objekty byly pohyblivé... Nehybný objekt (stůl v Cryostasis, dvěře od skříně apod.) je totiž naprogramován podobně jako třeba stěna, tzn. hra neví o tom, že by se to mělo nějak hýbat, PhysX ti zlepší fyziku u objektů, které mají nadefinovanou nějakou vlastní hmotnost, systematiku pádu apod. Je to jakobys chtěl, aby se po zapnutém PhysX ve hrách bouraly stěny při výbuchu granátu / raketometu... Teda aspoň nějak takhle si to představuju, úplně stoprocentně nevím, jak to funguje, ale to asi nikdo z normálních hráčů. Jo a asi bych měl dodat, že jsem většinou měl karty od Nvidie, ať nevypadám zaujatě.
Malignus: Xindl od Nvidie, myslíš leadera mezi výrobci grafických karet? ATI už dávno, ale fakt dávno není to, co bývalo. Možná sis toho všiml, když pustíš každou dnešní hru, že je tam takovéto to Nvidia - The Way It's Meant To Be Played. U mě dříve byla Nvidia jednička, pak ATI a teď zase Nvidia. Z jednoho prostého důvodu - podpora. ATI není schopná vydat ovladače, který by nebyly zkriplený. Zato Nvidia je úplně jiný level. Nové fíčury, lepší stabilita, výkon atd. Rád bych věřil tomu, že fůze AMD/ATI byla správný krok, ale nebyl. Teď jsem rád, že jsem si vybral jiný model NB od Asusu. Sice ta G73 je fakt cool a má nejvýkonnější single grafiku pro NB (od ATI), ale kvůli těm ovladačům a nejistotě, kdy mi hra půjde a kdy ne, jsem si vybral jiný model s Nvidii.
Já mám svýho staršího miláčka AMD/ATI (6 let) a kvůli PhysX si k němu žádnej xindl od GeForce kupovat nebudu. I tak mi jede Cryostasis v plný pálce. :-P
H34D: Já jsem tvůj komentář právě že četl, ale myslel jsem si, že s PhysX tam s objekty hýbat jde. Tak to je ostuda. Dost dobře nechápu, proč tam není alespoň nějaký fyzikální model předmětů. Že by byly židle přimrzlé k zemi? :-D

Pivo: Já také dříve PhysX nemusel, ale teď, když si ho mohu dovolit zapnout, tak jsem za něj rád. Třeba kámoš doteď nadává, že si koupil notebook s grafikou od ATI. Taky jsem zvědavý, jaký vliv to bude mít na Batman: Arkham Asylum. No a Mafia II to bude úplný žrádlo, snad nejvíc zakomponované PhysX co kdy ve hře bylo. Ještě prý slušné bylo v Advanced Warfighter 2, co jsem viděl na videích.
Vodny - Je vidět, že si nečetl můj komentář (ostuda! :) ), protože tam píšu, že židle, nebo stůl v cestě znamená nepřekonatelnou překážku, v Cryostasis není téměř žádná fyzika. A mizerně optimalizované to je, na GF 9650M 1 GB jsem to hrál na medium a 1024x768, což je zhruba stejné nastavení, na které jsem hrál Crysis a Far Cry 2, které mají ale grafický engine o dost lepší (ne na první pohled, ale právě v těch detailech).
Ten Physx je hodně náročný, takže když ti jelo Far Cry 2 na ultrahigh, neznamená to, že ti půjde i Cryostasis s tímhle.

Paul: Tady asi moc na kartě záležet nebude. Já to hrál to samé nastavení se stejnými fps na 9800gt :-)

Vodny: No, ale v Mafii už je ten physx hodně znát a už to nejsou jen detaily, ale je všudypřítomný. A s tím, že to jsou sice detaily, ale trochu přidávají na atmosféře, to mi mluvíš z duše. Nechápu ty lidi (Caelose apod.), co furt pindají, že to nemá na hru žádný vliv a nikdy se to nemuselo vyvíjet. Jako jo, je fajn - jejich plus, že to nepotřebují, ale nemusí do toho kecat tímhle stylem, že je to nepotřebaná hovadina :-)
Paul: Já myslel interaktivní prostředí, jako když naběhnu do židle, tak spadne atd. To by tam snad být mohlo, když je to u každé 3D akce.

H34D: Nemusím to nutně hrát ve FullHD, stačí 1280x720. Já mám noťáka s GeForce GTS 360M 1GB DDR5 VRAM, tak snad to zvládne. Nebo jestli je to tak mizerně optimalizovaný, tak potěš pánbůh. Vždyť je to koridorovka bez exteriérů a když rozjedu Far Cry 2 v DX10 na ultra high detaily, tak mi bude vážně smutno, pokud tohle nepoběží plynule s PhysX.
Ne, to se Vodnymu nezdálo, v tom techdemu skutečně byla interaktivní voda reagující na okolí. Jestli je to i v plný nevím, protože jsem ty PhysX efekty ani nezkoušel, ale pochybuju.
Na PhysX zapomeň, hrál jsem to bez něj a s gtx280 to bylo jen tak tak 30fps (max detaily, 1920*1200).
Pivo: Ty PhysX efekty jsou sice jen takové detaily, jako třeba v Mirror's Edge realističtější sklo, trhající se látka/plasty či odlétávající úlomky ze zdi po kulkách, ale právě tyhle detaily přidávají zase malinko na atmosféře. U Crysoatsis jsem viděl nějaké to techdemo s vodou a zdálo se mi, že tam byly i interaktivní předměty, které reagovaly na hráčův pohyb.
Vodny: Tady se moc neprojevoval. Myslím, že nějak tím rozmrazováním ledu a stékáním vody nebo čím.

Ale atmosféra by se CoC možná přirovnat dala, akorát je to tady více lineárnější a tak celkově méně komplexní. CoC má u mě trochu navrch, ale tak ani tohle není vyloženě špatné. Sakra, už bych to měl někdy konečně dohrát :-)
SavageCZ - Dankův příběh mě moc nezaujal, takové klasické mýtické žvástání, na tvorbu atmosféry rozhodně nemá zásadní vliv...
Zajímavé, že zatím nikdo nezmínil Dankův příběh, který se hrou proplétá a tvoří paralelu k příběhu hlavní postavy a má zásadní vliv na tvorbu atmosféry hry.Pro mne velmi silné okamžiky.
Tak mám objednáno. Jsem zvědavý na PhysX efekty, konečně si je mohu dovolit. A pokud bude atmoška aspoň trochu podobná Call of Cthulhu, tak tím lépe.
Jojo už jsem dal i koment(každopádně jsem si všiml že jsem dal i tvé hodnocení:-)), takže jsme na tom stejně. Překvapení.
Jóóóóóó mám toho bastarda:-) Takže na po sedmé jsem ho zdolal, utíkal jsem furt do kola bez zastavení, a sundal jsem ho:-) A ted mám dohráno:-)
Přesně to, čeho jsem se obával, že ve hře narazím :-)
No, to zase bude až se ke hře opět vrátím někdy.
Já právě ho zkouším zdolat asi po 5 a vůbec, vždycky když jich mám hodně tak mě nijakou záhadou dožene.
Jó, Cronos...taky mi dal zabrat, ale už si přesnej postup nepamatuju :/
Teda ted musím porazit nějakého boha či co to bylo:-) pochopil jsem že mám zabít ty vojáky, mám jich zabít víc než ten bůh, udělal to někdo? Mě to teda vůbec nejde.
Já se u toho taky nijak nelekal, ale to mrazení v zádech tam bylo, když jsem si nebyl jistý, odkud na mě něco vybafne.
ZAtím to hraju jsem v 10. misi. ZAčátek mě teda moc nebavil, ale asi od 3. mise jsem to skoro nevypl. I když je to poměrně zdlouhavá hra, tak mě dost baví. Jen mě trochu zklamal strach, každý říkal že je to děnsně strašidelný, já se ani jednou nelekl, i když občas jsem se bál. ZAsekl jsem se taky jenom jednou(menší spoiler) u toho debilního pavouka, já do něj střílel jak debil a vůbec jsem nekoukal že mám něco zmáčknout(Konec spoileru), zatím 90%.
No, především je CoC i Penumbra zkrátka unikátní a mají v něčem podobný, ale samostatně pořád výjmečný feeling, a to má (z toho co jsem viděl a zkusil) Cryostasis též. Takže si myslím, že tě stejně nezklame. ;)
CoC je ale skôr ako Penumbra, tj adventura/fps. Tam ta koridorovosť až tak nevadí. Aspoň teda nie u mňa :p
Hmm, škoda. Tá atmosféra znie lákavo, ale prílišná linearita ma väčšinou omrzí po pár hodinách tak či tak.
Ebb: Právěže si to ve své mysli hodně s touto hrou srovnávám. Já teda převážně hraju akční hry a takové ty odlehčené typy her, ale tyhle dvě mi přijdou svou povednou atmosférou hodně podobné.
Ale nesmíš od toho čekat takovou adventuru jako CoC. Tady to máš přísně lineární a i čistokrevný fpskář nebude mít ve hře žádný problém. Aspoň já doposud na žádný nenarazil a cesta k cíli vede vždy pouze jedna jediná.