Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Podle vyjádření autorů, které jsem kdysi někde četl, prý nic (nevím, zda-li původně bylo smýšleno o něčem jiném) a do hry jsou v podstatě zakomponovány jen aby "bylo co sbírat".
Aj v Medal of Honor: Allied Assault sa musel vyhodiť celý clip pri puškách (M1 Garand napr.).

Mne sa na Condemned páčilo, že v určitých momentoch, napr. v tom rodinnom dome, mi to pripomínalo záver Mlčania jahniat. Jediný drsný baf moment bol v škole, kde mal hráč za úlohu zazoomovať a vyfotiť toho na prvý pohľad mŕtveho učiteľa, ale to bola tak trochu nefér pasca na hráča.
Vadili mi nepriatelia, resp. koľko ich je a čo to akože sú. Keby to boli nejakí gangoví gauneri ešte pochopím, ale tí zombíci a podobne, eh.....

A páčil sa mi dosť ten level v obchodnom dome. Inak tie forenzné mechaniky a podobne, hoci na prvý pohľad to pôsobilo ako spestrenie bolo v zásade len one-button záležitosť na akože iné prvky, ale fakt len akože.
Red Orchestra. Tam to i hráči přímo píše, zdali je zásobník těžký nebo lehký, ač je dobré si výstřely počítat.

Já vám nevím, ale na Condemned mi nepřišlo děsivý snad nic, trochu trhnul jsem sebou asi jednou dvakrát, když mě někdo napadl zezadu, ale třeba při tý lekačce u schodiště, kdy se tam objeví ta hlava, jsem jí jen suše ve vteřině dal headshot. To je asi tím, že mě kojil Thief 1.
Mafia, Flashpoint. Víc her si nevybavuji.

Každopádně zpracování zbraní je v současných hrách dost žalostné. Prostě to jenom střílí - jak v Quaku. Čest výjimkám, například Black, možná Battlefield 3 a pár dalších.
Mě třeba štve, že u skoro každé střílečky se po stisknutí R vymění zásobník. Ale ne stylem vyhodím napůl použitý, ale jen tím, že se ten poloprázdný doplní a to co chybělo vám ubyde ze stashe. Normálně by to mělo jít tak, že by vám náboje ubývaly po zásobnících, ale ne. Neznám snad žádnou hru, kde to tak je.

Trochu offtopic.
Mě se také strašně líbila absence HUDu ke střelným zbraním. Kontrola munice v zásbníku po každým stisknutí R byla skvělá a celé to dávalo slušný pocit nejistoty.
Mně tam kromě celkové atmosféry, kterou osobně považuji za jedinečnou, přišla i velmi zdařilá ta detektivní. Přece jen detektivní žánr je spíš doménou klasických adventur než těch akčních a používání všech těch přístrojů, které tam byly k dispozici, ten pocit umocňuje. A souboje? Ty mohly být určitě dotaženější a hlavně i o něco obtížnější. Bohužel je realita taková, že protivník přede mnou dvakrát máchne tyčí, já si v klidu počkám až to dokončí a pak ho se stoprocentní jistotou a většinou bez náznaky jeho vlastní obrany majznu. Na tom se mohlo udělat víc práce, ale budiž. Navíc použít zbraň z čehokoliv, co zrovna najdu, je u akčních her určitě netradiční a pozitivní vztah k té hře jen upevní.
Mám rád, keď sú hry konzistentné a snažia sa držať svojho kopyta a nie strkať tam veci navyše, len preto aby tam niečo bolo, hoci vo výsledku je to zlé. Samozrejme, že atmosféra tam bola pomerne silná a kontaktné boje netradičné, ale celkom funkčné. Inak by som tej hre sotva dal také vysoké hodnotenie. :)
Pravda, závěr/rozuzlení byl(o) opravdu debilní. Nicméně to nic nemění na tom, že se přesto může jednat o celkem hratelnou atmosférickou odreagovačku, když už nic jiného. Nic víc bych v tom asi také nehledal.
Isair: Je rozdiel medzi primitívnymi hernými mechanizmami, ktoré dokážu v isto minimalizme fungovať a rozdiel medzi tým, ak sa hra snaží považovať za príbeh to, čo prekladá condemned + sa snaží pôsobiť naturalisticky a v rámci určitých možností realisticky a potom tam drbe také veci, aké tam drbe. :)
Condemned sice trochu tupý je, ale mě fakt hodně bavil a stále jsem se těšil, co se stane dál. Obzvláště začátek stál fakt za to. Budu si ho muset někdy dát znova, protože ten můj komentář je fakt strašnej (jeden z prvních).
Zajímavé, že u takového Diabla odpuštění dementnosti většině problém nedělá;).

Každopádně zde jde především o tu atmosféru!
Keby nemám čosi v mojom krániu, možno by som aj tej hre odpustil absurdnosť a dementnosť. Ale bohužiaľ v tom krániu čosi mám... :/
U téhle hry je důležité, jestli vás nadchne tak, že zapomenete (že jde o lineární rubačku), nebo jí odpustíte její chyby. Pokud ne, tak je to jen nadprůměr.
Ano, především souboje mi přišly jednoduché. A také po čase trochu stejnorodé (vesměs jediní nepřátelé jsou feťáci, zombíci a zbraně jsou prakticky pořád svým způsobem "stejné").

Každopádně jejich samotné provedení mi též přišlo vcelku originální... tj. popadnout co je zrovna po ruce (i kdyby to měl být šuplík od kancelářského stolu) a jít rubat:).
Snad bych jen vypíchl větší variabilitu prostředí (kde se snad tvůrci z FEARU poučili:)). A jako zápor naopak jednoduchou obtížnost (až na pár pasáží). Na to komentář asi opravdu netřeba, se zbytkem vesměs souhlasím s tím tvým:).

To je fakt... tak mě napadá, hrál tu vůbec někdo ten druhý díl? Docela by mě zajímaly dojmy:).
Nevím, moc se mi do něj zatím nechce... beztak bych pravděpodobně jen opakoval předešlé (pochvalné) komentáře:).
Ja som si vždy radšej bral zbrane pomalé, ale silné. Iba na konci som potom nosil tú tyč čo vždy ostala. Ale so sekerou do neho stačí párkrát seknúť a už len trhať. Aj na ostatných platí, aspoň na konci, ,,jedna rana, spí jak vrana".
CJ: Podle statistiky jsem já nejčastěji používal prkno s tím dlouhým šroubem, event. vodovodní trubku. Sekera se mi zdála dost pomalá a trochu nepřesná, ale každá věc použitá jako zbraň tam má své pro a proti.
Chuck: Ale to v tej stodole je ľahké len si musíš od jedného zobrať moju obľúbenú zbraň SEKERU!!!!!
CJ: Já jsem zase měl problém se vysmeknout, když mi chtěl feťák dát "čelo".
Chuck: Stodolu a vždy keď na teba išiel ten divný, ten s tými dvoma palicami. Najmä vtedy keď si bol pri tom aute, to som asi na desiaty pokus prešiel a to som hru hral tretí krát!
To bude něco u nich, co jsem tak dneska zkoušel, tak až nebývale často se mi stránka D2D vůbec nenačetla a ještě častěji se načítala rychlostí kolem 1kB/s...

Edit: Já toto nechal zaškrtnuté a dostal jsem se akorát k té prázdné stránce s potvrzením. A stejná situace nastala i u přímého zadání čísla karty.
Taky jsem to zkoušel a dostal jsem (po kliknutí na Checkout with PayPal) pro změnu toto:
Server Error - There's been an error with your request. We apologize for this inconvenience. Please empty your browser temp file, close all browsers and try again. If the error repeats please visit our Support Center to report this error.

EDIT: Aby to fungovalo, musím, zdá se, zaškrtnout "Save my PayPal account for future purchases". (Což ale nechci.)
Tedy podle D2D se nacházím v jedné z těch asijských blokovaných zemích... Zkoušel to někdo?
Tak jsem opravil závažné chyby v komentáři a už by to mělo být snad lepší. Za jednu, nebo dvě chybky ale neručím ;)
Karasman: Mně osobně zevrubný popis včetně důkladnějšího rozpitvání děje i ovládání hry nikterak nevadí. Pokud budu o hře uvažovat, právě tohle mi do značné míry zjednoduší rozhodování. Co se týká dlouhých komentářů, tam podle mě závisí na tom, jestli jsou tzv. čtivé. Pokud pro konkrétního čtenáře jsou, pak mu jejich délka nevadí, v opačném případě ho nikdo nenutí ve čtení komentáře pokračovat.
Pooky: Cítím v tom inspiraci mým komentářem k Stalin Subway:)

Karasman: Když mám psavou, tak píšu zbytečné úvodníky taky, viz Starship Troopers, The Stalin Subway, The Moment of Silence...

Osobně píšu hrozně dlouhé komentáře, když napíšu krátký, tak mi za to dávají mínusy, takže raději napíšu megadlouhý komentář ze kterého mám já radost, ať si ho třeba nikdo nečte. Mimochodem, v knihách je textu a textu a lidé je čtou, takže nevidím důvod nepřečíst si dlouhý komentář na DH. I ten nejdelší stejně přečtu za pár minut.

EDIT: I když u Pookyho vadí ty nasekané chyby, ale tak jestli většinu opraví...
Komentář nemůže být recenze. Přece nechceš, aby každý popisoval ovládání, principy hry, příběh a tak. Od toho by měl být popis hry nahoře (takže třeba příběh popisoval Pooky úplně zbytečně) a komentář je jen názor hráče, jak se mu hra líbila. A na to stačí dva, maximálně tři dostavce.
Karasman: Náhodou, ta myšlenka udělat takhle unikátní úvod se mi zdá originální, akorát že asi ne každý má v oblibě podobnou obsáhlost. A že komentář není recenze? Já bych mezi ta slova dal naopak rovnítko.
Hehe :) nečetl jsem to po sobě, napsal jsem to pro Chucka, který by mě nejraději za to, že jsem ten komentář nenapsal zavěsil do průvanu... :)

Naštěstí jen první dva odstavce jsou tak psaný, tim stylem. Pravopis do večera opravím ;)
Pooky: kámo, ten tvůj komentář jsem ani nedočetl. První dva odstavce naprosto zbytečný, celý je to ukrutně dlouhý a z pravopisných chyb se mi kroutí i palce na nohou. Komentář není recenze, stačí to jen trochu nastínit a popsat, co se ti líbilo a co ne.