Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Již nejednou jsem tvrdil, že válečné hry od jisté doby nehraji, a proto jsem si ani Commandos Strike Force mezi svoje plánované hry nezařadil. Ovšem určitá náhoda zapříčinila, že se mi tato hra dostala na stůl a já měl možnost alespoň vyzkoušet, zda-li přece jen právě tato hra nebude výjimkou. Zkouškou hra obstála a po prvních misích jsem zjistil, že tady to bude přece jen o něčem jiném. O čem?

Zejména o trojici válečníků, z nichž každý plní svoji specifickou funkci a sice jako zelený baret, který ve hře zastává pasáže přímého útoku a jehož nerozlučným pomocníkem jsou tedy zbraně těžšího kalibru, dále pak odstřelovač, který svoji sniperkou jen tak nemine svůj cíl a špión, který po vybavení škrtící strunou a pistolí s tlumičem je nasazen na akce v nejpřísnějším utajení. A protože hráč v průběhu hry role těchto tří hrdinů vcelku rovnoměrně mění, je to hlavní faktor, který tuto hru dělá velmi zábavnou, pestrou a postrádající jakékoliv náznaky stereotypu. V akčních pasážích navíc po zranění zeleného bareta nepřichází tradiční nezdar mise, jako tomu bývá v jiných hrách, nýbrž hráčovo pokračování v roli snipera, který zeleného bareta plnohodnotně nahradí do doby, než se ze svých šrámů dostane opět do bojové formy.

Pokud jde o mě, miloval jsem mise v roli špióna, které byly naprosto perfektní a někdy i náležitě složité, což mě ovšem od požitku nikterak neodradilo. Jediné, co jim rozhodně musím vytknout na rozdíl od podobných her, je nemožnost ukrývání těl protivníků, která pouze po určité době mizela.

Akční mise rovněž nepostrádaly to, co je od nich vyžadováno a musím říct, že jsem se leckdy musel opravdu hodně ohánět, abych nepřátelský útok odrazil a splnil tak úkoly, které po mně během něho byly vyžadovány.

Grafická stránka hry mi přišla na velmi slušné úrovni, troufl bych si tvrdit, že v době vydání hry byla nadprůměrné kvality.

Co dodat? Myslím, že by byla škoda, kdybych tuto hru minul a připravil se tak o velmi dobrý zážitek s patřičně pozitivními dojmy, které mi tato hra bezesporu dala.

Pro: střídání rolí, velmi kvalitní akce a stealth akce, grafika, nulová monotónnost

Proti: ve stealth misích nemožnost ukrývání mrtvých těl

+27 +28 −1
  • PC 70
Strike Force je pokračováním velmi oblíbené taktické strategie, tentokráte ale ve 3D z pohledu první osoby. Je to dobrá hra? Ano. Je to Commandos? Ne.

Hráč hraje za 3 postavy: Green Bereta (akce), Snipera (stealth) a Špiona (infiltrace). Za každého se hraje trochu jinak. V jedné misi hráč hraje najednou maximálně za dva vojcly, mezi kterými lze přepínat. Akční stránka hry je výborná, zvuky jsou na špičkové úrovni, válečná atmosféra tu skutečně je. Naopak stealth pasáže mi přišly směšně jednoduché. Pokud hráč někoho nepozorovaně zabije, tak má vystaráno. Těla se schovávat nemusí, protože po chvilce zmizí. Nepřátele jsou často rozmístění tak, že kdo má být zabit, ten je bokem a kdo zabit být nemá, je ve skupince. Dost mi to připomnělo stealth pasáže z Rogue Warrior. Ale upřímně, SF je stejnak o několik tříd výše. I přes jistá rapidní zjednodušení je to hra velmi zábavná. Problémem je šílená krátkost. Oproti prvním dílům určitě. 14 půlhodinových misí hráč zfoukne za dvě delší odpoledne.

Po grafické stránce je to slušný nadprůměr, nějaké wow efekty ale nečekejte. Na bugy jsem vůbec nenarazil, hra běžela hezky plynule a stabilně.

Verdikt: SF už není Commandos. Je to hra graficky pěkná, pro masové hráče patřičně zjednodušená, ale přesto velmi zábavná. 70%

Pro: akční pasáže jsou výborně zpracovány, hra za 3 postavy - variabilita, hezké mapy, výborné zvuky

Proti: není to už Commandos, kratší, u některých map neviditelné stěny a tím způsobená bludiště, stealth prvek je velmi zjednodušen

+18
  • PC 80
Herní sérii Commandos považuji za jednu z nejlepších vůbec, a tak když vyšlo její další pokračování s podtitulem Strike Force, nemohl jsem ho opomenout. Sice se již nejedná o hru, patřící do mého oblíbeného herního žánru real-time strategií, ale i akce z pohledu vlastních očí, vytvořená španělským vývojářským týmem Pyro Studios, se nehraje vůbec špatně.

Stejně jako ve třetím dílu i ve Stike Force došlo k redukci členů vašeho jedinečného týmu, přičemž zůstali již pouze tři - Sniper, Green Beret a Spy. Vzhledem ke změně žánru je to vcelku pochopitelné, ale Diver, kterého jsem měl společně s Greenem Beretem nejraději, mi zde opravdu scházel.

Přepínání mezi jednotlivými postavami přidává na zábavnosti a nabízí více možných řešení všech čtrnácti misí. Herní zážitek mi navíc umocnila i videa v průběhu hry, která jsou kvalitně zpracována a krásně dokreslují atmosféru a veškeré dění.

Jediné, co mě na zatím posledním dílu Commandos zklamalo (kromě o stupínek nižší obtížnosti oproti předchozím dílům) je krátká herní doba, nepřesahující deset hodin čistého herního času. Přesto jsem se u hraní hodně bavil, a i když bych byl radši, aby se herní série Commandos vrátila k původnímu žánru RTS, nezlobil bych se ani za pokračovatele Strike Force.

Pro: tři členové týmu a přepínání mezi nimi, více možných řešení misí, videa v průběhu hry

Proti: chybí Diver, nižší obtížnost, krátká herní doba, zatím poslední Commandos

+15 +16 −1
  • PC 75
RTS sérii Commandos mám velmi rád, celou jsem ji dohrál a užil si s ní mega zábavy, z přechodu do 3D jsem ale žádnou velkou radost neměl a STRIKR FORCE nechával dlouho ladem. Že může mít taková konverze nějaké pozitiva objevil jsem v případě spřátelené strategie z divokého západu DESPERADOS 2, kde si hráč mohl podle své libosti systémy přepínat. Tady něco takového možné není, hra je 3D FPS apriori, nová zkušenost ale slzy nostalgie potlačila v dostatečné míře...

Co říci ke hře samotné... Určitě je oproti svým izometrickým bratříčkům o dost jednodušší. Netrápí vás tu mrtvoly (po chvilce se rozplývají), tým je sestaven z pouhé trojice vojáků (zelený baret, špion, sniper), je zde jen velmi málo speciálních dovedností (sniperka u snipera, užití německých uniform u špiona) a především malé možnosti v samotných lokalitách (většina dveří prostě zavřená, okna slepá, předměty k nepoužití).

Tam kde je potřeba přepínat mezi jednotlivými členy komanda, tam přepínáte, jindy je ale tato možnost zbytečná a čistě na vás potom záleží (kromě snad 2 levelů, kdy nesmíte ztropit poplach) jestli všechno vykropíte sapikem nebo vyškrtíte strunou (popřípadě podříznete/zapíchnete nožem).

Jsou ale tyto na první pohled negativní notisky k tíži hratelnosti? Nejsou. Hra by mohla mít trochu bohatší level design, mohla by mít lépe rozpohybované in game animace, hratelnost nebo zábavnost tyto ani předchozí zmínky mnoho nesnižují.

V oboru válečných FPSek nebo stealth operací najdete určitě lepší tituly, tato hra se přesto špatně nehraje a osobně si dokáži představit, že se k ní ještě někdy vrátím. Za jako nejlepší momenty hry jsem měl chvíle, kdy se na vás nepřítel valí útokem, vy jej musíte odrážet, případně ošetřovat spojence a ještě plnit dílčí úkoly.

Pro: hromadná zteč nepřítele za potlesku kulometů nebo minometné palby, různorodost misí

Proti: AI nepřátel (voják si nevšimne, že mu někoho mordujete za zády), zmizela taktická úloha mrtvol

+15
  • PC 85
Commandos byli ve své době první pořádnou hrou v žánru a v konkurenci s Call of Duty bych volil právě je a mě bavili už od prvního intra.

Mise jsou namíchány velmi nápaditě s rozličnými způsoby zneškodnění fašounků. Od nepozorovaného plížení a zneškodění k sniperrským soubojům až po nekompromisní obranu ruin měst a břehu řek, to vše na pozadí skvělé hudby a povzbuzování soudruhů důstojníků.

Grafika slušná, náročnost vyšší, některé mise daly pořadnou fušku, aby byly splněny za vytoužených 5 hvězd a několikrát jsem měl pocit, že jsem s nimi frontě.

Pro: nápaditost, grafika, realističnost

Proti: kratší herní doba

+14
  • PC 75
Byli to Commandos a zaroven to nebyli Commandos. Kdyz Pyro Studios tenkrat Strike Force oznamili a uverejnili prvni screeny, vubec jsem si neumel predstavit, jak se podobna hra z first person pohledu bude hrat, ale nakonec to dopadlo dobre. Neni to uz sice ono, ale bylo to prijemne zpestreni a nebyt nekolika bugu a kratke herni doby, bylo by to jeste lepsi.

Pro: Hraje se to porad dobre.

Proti: Atmosfera starych Commandos uz je pryc, nekolik bugu.

+11
  • PC 85
Strike Force, podivný to hybrid FPSky, stealth hry a takticé akce ála Commandos, byl všelijaký, ale každopádně i hratelný. Pokud došlo na akci, ta měla většinou spád, stealth bylo dostatečně stealth a scenérie byly překrásné. Nebyl to úplně dokonalý kousek - omezený dohled nepřítel vypadá u first-person pohledu trochu divně a závěr byl takový moc akční a celkově je hra jednodušší než zbytek série, ale byla to dobrá hra a jinak jí lze vyčíst snad jen mizerně optimalizovanou vodu.
+7
  • PC 60
Hoci Commandos Strike Force nechcem a nebudem nazývať prešlapom, oproti svojim strategickým predchodcom vyznieva ako dosť nedomyslený nápad šitý horkou ihlou.
V praxi sa jedná (s prižmúrenými očami) o akýsi ešte arkádovejší mix Call of Duty a Hitmana. To možno vyznieva celkom zaujímavo, ale v praxi to tak nie je.

Pasáže za Zeleného bareta a Snipera pôsobia ako klasické arkádové fpsky z druhej svetovej vojny a hoci prepínanie medzi jednotlivými postavami, by malo pridávať akýsi zábavný element, naozaj to funguje počas hry asi len 2x, kde Sniper likviduje z diaľky hliadky, aby sa tretia postava (špión) mohol infiltrovať. V podstate práve za tohto zjednodušeného Hitmana, potichu likvidujúceho nepriateľov je hra asi najzábavnejšia. Škoda, že rovnako ako v prípade Hitmana i tu je príbeh len akousi lacnou kulisou do počtu. Veľmi jednoduchý leveldesign, miznúce telá nepriateľov a triviálny postup hrou (jeden by neveril, že je to od Pyro Studios) spolu s krátkou hracou dobou, tak robia z Commandos len mierne nadpriemernú záležitosť - jednohubku na ktorú človek bude asi sotva spomínať.

Pro: hranie za špióna a občasné čistenie cesty za snipera

Proti: krátke, triviálne, nevyužitý potenciál troch "rozdielnych" postáv, "príbeh"

+7 +8 −1
  • PC 70
S Commandos to má společného na 3D akci docela dost - Přepínání postav. Co byste taky chtěli víc. Jinak je to ale naprosto typická střílečka, ani dobrá, ani špatná. Nic zásadního si nepamatuju, ale popravdě mě spíš mrzí, že se do toho vůbec pouštěli. Commandos je prostě taktická strategie, a tou také navždy zůstane. Commandos: Strike Force je bezduchou střílečkou, která si chce hrát na taktickou bezduchou střílečku, ale absolutně jí to nevychází. Na druhou stranu ale funguje to ostatní. Například umělá inteligence, neodradí Vás ani různými misemi, takže žádný stereotyp a atmosféra druhé světové války Vás také potěší. Nicméně zklamání je opodstatněné.

Pro: atmosféra, přepínání mezi hráči, spolupráce, různorodé mise

Proti: pojem Commandos nikdy nebude pamatován jako 3D akce...i když relativně dobrá

+5