Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals
EA Los Angeles
EA Los Angeles
EA Los Angeles
EA Los Angeles
EA Los Angeles
EA Los Angeles
EA Los Angeles
EA Los Angeles
PC
10.02.2003
PC
10.02.2003
PC
10.02.2003
PC
10.02.2003
PC
10.02.2003
PC
10.02.2003
PC
10.02.2003
PC
10.02.2003
Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals
Žánr
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano ano ano ano ano ano

V čele vedení jedné ze tří stran budete mít za úkol splnit zadané mise a buď ovládnout svět nebo nastolit pořádek a zbavit se nebezpečných teroristů.

Další z odklonů od původního světa C&C tentokrát s možností zahrát si za tři strany, USA, Čína, GLA (Global Liberation Army). Budete plnit zadané mise s obvyklými cíli jako likvidace vojenských zařízení, obsazování budov nebo bránění strategicky významných objektů či lidí. Dějová linka se víceméně točí kolem společného nepřítele jak Číny tak USA a tím je GLA - teroristé sympatizující s Al-Kaidou bojující s fanatickým nasazením. Každá strana má své unikátní jednotky a přístup, USA například své moderní pozemní vehikly s možností upgradů a letecké útoky. Čína se spoléhá na jednotlivce s mocnou údernou silou jako oblíbený dvouhlavňový tank Overlord inspirovaný Mammoth tankem z Command & Conquer: Red Alert, dále např. mocné dělo střílející malé atomovky nebo použití jaderné zbraně jako takové. GLA se spoléhá spíše na taktiku partyzánského boje a na ničivé chemické zbraně jako silo s několika SCUD raketami, či na své kvalitní obranné jednotky a protileteckou obranu. Další novinkou je přítomnost bonusů a speciálních zbraní jako uzdravování jednotek, výsadkáři, termobarická bomba, kobercový nálet a další. Hra je vytvořena ve známém SAGE enginu, který ve své době nabídl výbornou grafickou podívanou s množstvím destrukcí a efektů. Zvuková stránka hry se vyznačuje tvrdou hudbou a výbornými zvuky, hudba se liší od toho za jakou stranu hrajete. Dá se říci, že se celá hra nechala inspirovat událostmi posledních let svého času, kdy slova jako terorista a Al-Kaida skloňoval hlavně v USA snad každý.
V čele vedení jedné ze tří stran budete mít za úkol splnit zadané mise a buď ovládnout svět nebo nastolit pořádek a zbavit se nebezpečných teroristů.

Další z odklonů od původního světa C&C tentokrát s možností zahrát si za tři strany, USA, Čína, GLA (Global Liberation Army). Budete plnit zadané mise s obvyklými cíli jako likvidace vojenských zařízení, obsazování budov nebo bránění strategicky významných objektů či lidí. Dějová linka se víceméně točí kolem společného nepřítele jak Číny tak USA a tím je GLA - teroristé sympatizující s Al-Kaidou bojující s fanatickým nasazením. Každá strana má své unikátní jednotky a přístup, USA například své moderní pozemní vehikly s možností upgradů a letecké útoky. Čína se spoléhá na jednotlivce s mocnou údernou silou jako oblíbený dvouhlavňový tank Overlord inspirovaný Mammoth tankem z Command & Conquer: Red Alert, dále např. mocné dělo střílející malé atomovky nebo použití jaderné zbraně jako takové. GLA se spoléhá spíše na taktiku partyzánského boje a na ničivé chemické zbraně jako silo s několika SCUD raketami, či na své kvalitní obranné jednotky a protileteckou obranu. Další novinkou je přítomnost bonusů a speciálních zbraní jako uzdravování jednotek, výsadkáři, termobarická bomba, kobercový nálet a další. Hra je vytvořena ve známém SAGE enginu, který ve své době nabídl výbornou grafickou podívanou s množstvím destrukcí a efektů. Zvuková stránka hry se vyznačuje tvrdou hudbou a výbornými zvuky, hudba se liší od toho za jakou stranu hrajete. Dá se říci, že se celá hra nechala inspirovat událostmi posledních let svého času, kdy slova jako terorista a Al-Kaida skloňoval hlavně v USA snad každý.
V tomto odklonu od původního světa C&CV máte příležitost se vžít do čela vedení jedné ze tří hratelných stran USA, Číny a GLA (Global Liberation Army). Vaším úkolem je splnit zadané mise, a buď ovládnout svět nebo nastolit pořádek a zbavit se nebezpečných teroristů.

Náplň misí zahrnuje likvidaci vojenských zařízení, obsazování budov nebo bránění strategicky významných objektů či lidí. Dějová linka se točí kolem společného nepřítele jak Číny tak USA a tím je GLA - teroristé sympatizující s Al-Kaidou - bojující s fanatickým nasazením. Každá strana má své unikátní jednotky a přístup, USA například své moderní pozemní vehikly s možností upgradů a letecké útoky. Čína se spoléhá na jednotlivce s mocnou údernou silou v podobě oblíbeného dvouhlavňového tanku Overlord, inspirovaného Mammoth tankem z Command & Conquer: Red Alert, dále např. na mocné dělo střílející malé atomovky nebo použití jaderné zbraně jako takové. GLA se vyznačuje spíše taktikou partyzánského boje a ničivými chemickými zbraněmi, do nichž patří silo s několika SCUD raketami. Poslední její devízou jsou obranné jednotky nebo protiletecká obrana. Další novinkou je přítomnost bonusů a speciálních zbraní jako uzdravování jednotek, výsadkáři, termobarická bomba, kobercový nálet a jiné.

Hra je vytvořena ve známém SAGE enginu, který ve své době nabídl výbornou grafickou podívanou s množstvím destrukcí a efektů. Zvuková stránka oplývá tvrdě podanou hudbou a kvalitně zpracovanými zvuky. Hudba sama se liší od toho, za jakou stranu hrajete. Hra se nechala inspirovat událostmi z 11. září 2001, kdy slova jako terorista a Al-Kaida skloňoval hlavně v USA snad každý.
V tomto odklonu od původního světa C&C máte příležitost se vžít do čela vedení jedné ze tří hratelných stran USA, Číny a GLA (Global Liberation Army). Vaším úkolem je splnit zadané mise, a buď ovládnout svět, nebo nastolit pořádek a zbavit se nebezpečných teroristů.

Náplň misí zahrnuje likvidaci vojenských zařízení, obsazování budov nebo bránění strategicky významných objektů či lidí. Dějová linka se točí kolem společného nepřítele jak Číny tak USA a tím je GLA - teroristé sympatizující s Al-Kaidou - bojující s fanatickým nasazením. Každá strana má své unikátní jednotky a přístup, USA například své moderní pozemní vehikly s možností upgradů a letecké útoky. Čína se spoléhá na jednotlivce s mocnou údernou silou v podobě oblíbeného dvouhlavňového tanku Overlord, inspirovaného Mammoth tankem z Command & Conquer, dále např. na mocné dělo střílející malé atomovky nebo použití jaderné zbraně jako takové. GLA se vyznačuje spíše taktikou partyzánského boje a ničivými chemickými zbraněmi, do nichž patří silo s několika SCUD raketami. Poslední její devízou jsou obranné jednotky nebo protiletecká obrana. Další novinkou je přítomnost bonusů a speciálních zbraní jako uzdravování jednotek, výsadkáři, termobarická bomba, kobercový nálet a jiné.

Hra je vytvořena ve známém SAGE enginu, který ve své době nabídl výbornou grafickou podívanou s množstvím destrukcí a efektů. Zvuková stránka oplývá tvrdě podanou hudbou a kvalitně zpracovanými zvuky. Hudba sama se liší od toho, za jakou stranu hrajete. Hra se nechala inspirovat událostmi z 11. září 2001, kdy slova jako terorista a Al-Kaida skloňoval hlavně v USA snad každý.
V tomto odklonu od původního světa C&C máte příležitost se vžít do čela vedení jedné ze tří hratelných stran USA, Číny a GLA (Global Liberation Army). Vaším úkolem je splnit zadané mise, a buď ovládnout svět, nebo nastolit pořádek a zbavit se nebezpečných teroristů.

Náplň misí zahrnuje likvidaci vojenských zařízení, obsazování budov nebo bránění strategicky významných objektů či lidí. Dějová linka se točí kolem společného nepřítele jak Číny tak USA a tím je GLA - teroristé sympatizující s Al-Kaidou - bojující s fanatickým nasazením. Každá strana má své unikátní jednotky a přístup, USA například své moderní pozemní vozidla s možností upgradů a letecké útoky. Čína se spoléhá na jednotlivce s mocnou údernou silou v podobě oblíbeného dvouhlavňového tanku Overlord, inspirovaného Mammoth tankem z Command & Conquer, dále např. na mocné dělo střílející malé atomovky nebo použití jaderné zbraně jako takové. GLA se vyznačuje spíše taktikou partyzánského boje a ničivými chemickými zbraněmi, do nichž patří silo s několika SCUD raketami. Poslední její devízou jsou obranné jednotky nebo protiletecká obrana. Další novinkou je přítomnost bonusů a speciálních zbraní jako uzdravování jednotek, výsadkáři, termobarická bomba, kobercový nálet a jiné.

Hra je vytvořena ve známém SAGE enginu, který ve své době nabídl grafickou podívanou s množstvím destrukcí a efektů. Hudba sama se liší od toho, za jakou stranu hrajete. Hra se nechala inspirovat událostmi z 11. září 2001.
V tomto odklonu od původního světa C&C máte příležitost se vžít do čela vedení jedné ze tří hratelných stran USA, Číny a GLA (Global Liberation Army). Vaším úkolem je splnit zadané mise, a buď ovládnout svět, nebo nastolit pořádek a zbavit se nebezpečných teroristů.

Náplň misí zahrnuje likvidaci vojenských zařízení, obsazování budov nebo bránění strategicky významných objektů či lidí. Dějová linka se točí kolem společného nepřítele jak Číny tak USA a tím je GLA - teroristé sympatizující s Al-Kaidou - bojující s fanatickým nasazením. Každá strana má své unikátní jednotky a přístup, USA například své moderní pozemní vozidla s možností upgradů a letecké útoky. Čína se spoléhá na jednotlivce s mocnou údernou silou v podobě oblíbeného dvouhlavňového tanku Overlord, inspirovaného Mammoth tankem z Command & Conquer, dále např. na mocné dělo střílející malé atomovky nebo použití jaderné zbraně jako takové. GLA se vyznačuje spíše taktikou partyzánského boje a ničivými chemickými zbraněmi, do nichž patří silo s několika SCUD raketami. Poslední její devízou jsou obranné jednotky nebo protiletecká obrana. Další novinkou je přítomnost bonusů a speciálních zbraní jako uzdravování jednotek, výsadkáři, termobarická bomba, kobercový nálet a jiné.

Hra je vytvořena ve známém SAGE enginu, který ve své době nabídl grafickou podívanou s množstvím destrukcí a efektů. Hudba sama se liší od toho, za jakou stranu hrajete. Hra se nechala inspirovat událostmi z 11. září 2001.
Generals je po tiberiových válkách a alternativní historii od doby před začátkem druhé světové války s bojem Východu proti Západu v pořadí třetím univerzem značky Command & Conquer. Zdroj zla v herním světě, těžícím z událostí 11. září 2001, představuje teroristická organizace Global Liberation Army (GLA); zastavit se ji snaží mocnosti USA a Čína. Hra za každou ze tří stran obsahuje kampaň o délce sedmi misí, jejichž náplň zahrnuje likvidaci vojenských zařízení, obsazování budov a bránění strategicky významných objektů a osob. Vlastní hra v misích je proložena in-game animacemi.

Herní koncepce C&C: Generals má oproti všem dříve vydaným real-timeovým strategiím Command & Conquer mnoho odlišností. Na první pohled je zřejmá změna způsobu stavění budov a produkce jednotek: zatímco v předchozích C&C strategiích se budovy a jednotky objednávaly v pravém postranním panelu, přičemž vždy bylo možné budovat současně jen jednu budovu a jen jednu jednotku daného typu, v případě C&C: Generals k výstavbě základny slouží v závislosti na frakci bagry, buldozery nebo dělníci, trénink jednotek se zadává v kontextu produkčních budov a veškeré budování probíhá nezávisle. Jiným stereotypem, který byl opuštěn, je schéma zabírání budov, jež v rozporu s minulými tituly není realizováno strojníky (angl. engineers), nýbrž základní pěchotou, přičemž novinkou je, že samotné zajmutí nějaký čas trvá, jednotka se při něm „nespotřebuje“ a jakožto schopnost musí být vyzkoumáno; upgrady jsou přitom další inovací – ve světě Command & Conquer nemají předobraz. Nově hra také hráče zavazuje držet se zvolené strategie – generálské hvězdičky, získávané zkušenostmi z bojů, hráč může utržit za přístup ke speciálním jednotkám, cvičení určitých typů jednotek jako veteránů či periodicky nabízené bonusy v podobě výsadků, bombardování, nouzových oprav, špionážních dronů, krádeží kreditů a další. Nikoli ze starších herních sourozenců převzatý je též systém ekonomiky, kde jedinou surovinu – peníze – lze získávat i druhotným způsobem, který nezávisí na zásobách na mapě.

Arzenál každé ze stran konfliktu nabádá k jinému způsobu boje. Teroristé, znalí maskování a práce s toxiny, jsou nezávislí na elektrické energii, dokáží přesouvat pěchotu podzemními tunely a mezi jejich dovednosti patří bezplatné znovupostavení zničené budovy; Američané těží z nejnověji osvojených technologií, upřednostňují minimalizaci ztrát, mají jasně navrch ve vzdušném prostoru a kladou důraz na organizaci boje; Číňané disponují nukleárními zbraněmi, oslňují svým nasazením, nahánějí hrůzu svými těžkými tanky, dělostřelectvem a počtem svých pěchotních oddílů a ve svém středu mají schopné hackery. Každá frakce má k dispozici zbraň hromadného ničení, již lze budovat v neomezeném počtu: Američané do této role postavili částicový kanón, který lze ovládat ještě i v době jeho působení, teroristům na tomto postu slouží skupina Scud raket a u Číňanů má své nezastupitelné místo ortodoxní atomová hlavice. Vysoké rozlišení stran podtrhává skutečnost, že částicový kanón se nabíjí čtyři minuty, Scud se připravuje o minutu déle a jaderná raketa se vychystává dokonce minut šest.

Hra je vytvořena v enginu SAGE, jenž v době vydání hry nabídl grafickou podívanou s množstvím destrukcí a možností stavět budovy v kterémkoli směru. Ovládací panel s minimapou se na dosavadní hry Command & Conquer nachází nezvykle v dolní části obrazovky. Z hudebního doprovodu je cítit charakter frakce. V multiplayeru, možném po lokální síti nebo Internetu, může na mnoha mapách změřit síly až osm hráčů, každý sám za sebe nebo v týmech. Konfigurační rozhraní hry více hráčů účastníkům umožňuje zvolit si na mapě startovní pozici.
Generals je po tiberiových válkách a alternativní historii od doby před začátkem druhé světové války s bojem Východu proti Západu v pořadí třetím univerzem značky Command & Conquer. Zdroj zla v herním světě, těžícím z událostí 11. září 2001, představuje teroristická organizace Global Liberation Army (GLA); zastavit se ji snaží mocnosti USA a Čína. Hra za každou ze tří stran obsahuje kampaň o délce sedmi misí, jejichž náplň zahrnuje likvidaci vojenských zařízení, obsazování budov a bránění strategicky významných objektů a osob. Vlastní hra v misích je proložena in-game animacemi.

Herní koncepce C&C: Generals má oproti všem dříve vydaným real-timeovým strategiím Command & Conquer mnoho odlišností. Na první pohled je zřejmá změna způsobu stavění budov a produkce jednotek: zatímco v předchozích C&C strategiích se budovy a jednotky objednávaly v pravém postranním panelu, přičemž vždy bylo možné budovat současně jen jednu budovu a jen jednu jednotku daného typu, v případě C&C: Generals k výstavbě základny slouží v závislosti na frakci bagry, buldozery nebo dělníci, trénink jednotek se zadává v kontextu produkčních budov a veškeré budování probíhá nezávisle. Jiným stereotypem, který byl opuštěn, je schéma zabírání budov, jež v rozporu s minulými tituly není realizováno strojníky (angl. engineers), nýbrž základní pěchotou, přičemž novinkou je, že samotné zajmutí nějaký čas trvá, jednotka se při něm „nespotřebuje“ a jakožto schopnost musí být vyzkoumáno; upgrady jsou přitom další inovací – ve světě Command & Conquer nemají předobraz. Nově hra také hráče zavazuje držet se zvolené strategie – generálské hvězdičky, získávané zkušenostmi z bojů, hráč může utržit za přístup ke speciálním jednotkám, cvičení určitých typů jednotek jako veteránů či periodicky nabízené bonusy v podobě výsadků, bombardování, nouzových oprav, špionážních dronů, krádeží kreditů a další. Nikoli ze starších herních sourozenců převzatý je též systém ekonomiky, kde jedinou surovinu – peníze – lze získávat i druhotným způsobem, který nezávisí na zásobách na mapě.

Arzenál každé ze stran konfliktu nabádá k jinému způsobu boje. Teroristé, znalí maskování a práce s toxiny, jsou nezávislí na elektrické energii, dokáží přesouvat pěchotu podzemními tunely a mezi jejich dovednosti patří bezplatné znovupostavení zničené budovy; Američané těží z nejnověji osvojených technologií, upřednostňují minimalizaci ztrát, mají jasně navrch ve vzdušném prostoru a kladou důraz na organizaci boje; Číňané disponují nukleárními zbraněmi, oslňují svým nasazením, nahánějí hrůzu svými těžkými tanky, dělostřelectvem a počtem svých pěchotních oddílů a ve svém středu mají schopné hackery. Každá frakce má k dispozici zbraň hromadného ničení, již lze budovat v neomezeném počtu: Američané do této role postavili částicový kanón, který lze ovládat ještě i v době jeho působení, teroristům na tomto postu slouží skupina Scud raket a u Číňanů má své nezastupitelné místo ortodoxní atomová hlavice. Vysoké rozlišení stran podtrhává skutečnost, že částicový kanón se nabíjí čtyři minuty, Scud se připravuje o minutu déle a jaderná raketa se vychystává dokonce minut šest.

Hra je vytvořena v enginu SAGE, jenž v době vydání hry nabídl grafickou podívanou s množstvím destrukcí a možností stavět budovy v kterémkoli směru. Ovládací panel s minimapou se na dosavadní hry Command & Conquer nachází nezvykle v dolní části obrazovky. Z hudebního doprovodu je cítit charakter frakce. V multiplayeru, možném po lokální síti nebo Internetu, může na mnoha mapách změřit síly až osm hráčů, každý sám za sebe nebo v týmech. Konfigurační rozhraní hry více hráčů účastníkům umožňuje zvolit si na mapě startovní pozici.