Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Už se vůbec nedivím že fandové CMR na poslední díl zapomněli. :) Nejsem schopen v kariéře zajet třetí erzetu (Finsko) na lepším než 10 místě na ovladači, a to je ještě po mnoha (cca 15+) pokusech. Tohle je úplné jiný Colin než CMR 1-2. :)

EDIT: beru 4 místo a +2 body. O 5 sec a 34 setin pomalejší než první je na Finsko solidní výsledek.

EDIT2: tak první závod s 6 erzet dojetý na první pozici s 17 body, ale byly to nervy. Odemčené první auto. :) Na první pokus bych nebyl schopen dojet ani jednu z tratí za body. Ještě že jde konkrétní erzetu zkusit znovu.
@Pluto (17.05.2021 17:40): samozřejmě máš pravdu. :) Umím si představit rozbité auto za pár melounů.
V RBR jsem měl co dělat abych ukočíroval na první stage v UK Subaru Impreza WRC, to platí i zde v CMR 05. Subaru Impreza WRC je bestie. :)

Momentálně jezdím kariéru (6 erzet) s WW Polo. Nedaří se mi projít přes třetí Finsko vítězně, zatím nejlepší umístění 13 z 15. Ačkoliv hra je relativně v klidu když narazíš do nějaké překážky, fakticky ztráta času je už nedohnatelná. Trať musím projet absolutně čistě pokud možno bez nárazu do čehokoliv. Pravda s 10 body po prvních dvou erzátách bych stále vedl tabulku, ale mám pocit že po další erzetě už by tomu tak být nemuselo.
Jezdím kariéru, a nebýt toho triku s restartem závodu, tak s tím asi seknu. :) Stačí jakákoliv chyba a člověk je ihned bez bodů. Nevím jak na klávesnici ale na gamepadu je to dost obtížné. Původně jsme začal na Pokročilý ale vrátil jsem se zpět k střední obtížnosti. Zajet časy na Pokročilý vyžaduje hodně umění.
@Sasakr (16.05.2021 23:32): potvrzuji, ten postup z CMR 3 funguje v CMR 05 v módu Kariéra a předpokládám že stejně i v módu Šampionát. Po načtení kariéry opakuji stejnou trať jako když jsem závod ukončil, třeba proto že se nepovedl a přišel jsem tak o postup.
Z mého komentáře k CMR 3: "Je škoda, že není možnost během závodu onen závod restartovat. Když budete chtít, vyjedete do hlavního menu a po načtení šampionátu onen závod stejně pojedete od znova. Takže restart tam fakticky je, jen složitý."

V CMR 4 si myslím, že už to šlo normálně.
A dá sa v 2005 reštartovať daný závod v kariére? V štvorke to tuším nešlo a preto som to nikdy nedohral.
@davidjaho (16.05.2021 19:24): Zcela jednoznačně má ze všech dílů CMR série nejrealističtější jízdní model právě tento zapadlý, a dle mého názoru nejvíce nedoceněný díl. Následující video je asi nejlepší demonstrace a důkaz odkaz Krásně tam jde vidět jak auta jezdí. 04 jsem hrával taky hodně, nutno dodat že má velmi blízko k 05.

EDIT: a zde i 4K video kde je i UK trať odkaz

@Pluto (16.05.2021 19:57): jj bohužel a to je opravdu škoda, protože tento díl se Coddies povedl, obsahuje to nejlepší z 04 a má nejvíc tratí ze všech CMR + kariéru která možná není dokonalá ale je tam. Ideální je když člověk odhodí růžové brýle, brýle nostalgie, hodí na stejný OS dvojku, čtyřku a dvatisícepětku a vidí to po pár projetých tratích okamžitě. Stačí zajet první erzety.

Tu recenzi jsem četl. Auto sice nezničíš ale náraz do větší překážky v kombinaci s realistickým poškozením znamená, že máš těžší řízení a udržet auto na cestě, protože má tendenci zatáčet na jednu nebo druhou stranu, záleží dle poškození.

EDIT: doplnil jsem zajímavost jak zafixovat na FHD+ monitoru auta, v opačném případě jsou roztažené a působí to rušivě.
@Rapier (16.05.2021 09:31): Právě, RBR přebilo všechno a myslím, že i díky tomu CMR 2005 zapadla. Každopádně jsem se díval na starší HDD, jestli jsem to vůbec hrál. No, nakonec jsem zjistil, že jsem to nejen hrál, ale dokonce překládal do češtiny :-) Ale to si teda vůbec nepamatuju. A sepsal jsem k tomu i recenzi.
@Rapier (16.05.2021 09:31): To je zvláštní já bych naopak řekl, že auta v 2005 se chovali jak vznášedla. Proto jsem ji taky brzy přestal hrát. Vždycky jsem se raději vracel k 04 nebo Rally Championship.
@Pluto (16.05.2021 02:58): 2005 neprávem zapadla ve stínu RBR. I recenzenti se nevyhnuli srovnání s RBR a s předcházejícími díly kdy CMR 2005 vyčítali stejné tratě (respektive podobné) z předcházejících dílů, atd.
Jedničku jsem relativně nedávno jezdil a je stále skvělá, jízdní projev mě přijde lepší než u dvojky, ale u mě hraje velkou roli nostalgie a fakt, že to byla má první rally na novém PC. V době kdy jsem na PC drtil Need For Speed III.

Dvojku aktuálně testuji, v době vydání jsem ji tak trochu ignoroval. Dvojka není špatná, až na ty dálnice kdekoliv + schopnost zastavit se o sebemenší překážku na trati (značka, patník, cokoliv), má úžasné zvuky výfuku (ten efekt je boží, byť asi trochu přehnaný) a auta na čemkoliv co není asfalt (tam překvapivě drží) doslova plavou! Graficky, hlavně auta a vůbec tradičně Coddies a speciální efekty vypadají skvěle i dnes ale jízda vůbec nepřipomíná jízdu autem, působí to spíše jak vznášedlo.
Chápu, že masy to na rozdíl od simulátorového Mobil 1 British Rally Championship bavilo, mě tenkrát méně. Mimochodem v CMR 05 se dá lehčí překážka ve vyšší rychlosti prostě porazit, samozřejmě ne zdi, stromy, apod. A to nemluvě o výrazně užších tratích, v CMR 05 mám potíže se udržet na úzké a relativně rovné cestě, zvlášť ve vysoké rychlosti když přijde smyk.

Trojku vynechám, ta byla hrozná co si tak matně pamatuji, a lepší čtyřku také, protože vše co je v ní je i v CMR 2005 + něco navíc.

Lidé obecně hodně chválí dvojku, a přitom ten díl není zdaleka tak dobrý jak je vychvalovaný do nebes.
Z hlediska jízdního modelu, tratí, atd. jednoznačně kraluje CMR 2005. Pro lidi co hráli především plavající (chcete-li tak klouzající) CMR 2 to musí být shock, protože zde je naprosto nutné jezdit s rozumem, a nelze trať projet pod plným plynem, to ani náhodou. Na brzdy musím šahat velmi často pokud se chci udržet celou dobu na cestě. Auto stejně jako v RC 2000 nezastaví ve vysoké rychlosti doslova na pětníku, což bývá v kombinaci s reálným poškozením fatální. Pak sice dojet lze ale jízda je mnohem obtížnější.
Po projetí všech zemí musím říci, že tohle je jiné CMR. Zde člověk musí používat brzdy velmi často, s reálným poškozením auta není vůbec snadné dojet do cíle vcelku, a bez problémů. Fakticky se člověk musí vyhnout jakékoliv překážce. Cesty sice nejsou tak úzké jako v RBR, ale auta zdaleka neplavou jako v CMR 2, není problém dostat auto do smyku a na ovladači (Logitech F510) je velmi obtížné se udržet na cestě. Hodnocení zdvihám na 90%, nejlepší CMR díl.

Německá rally je peklo ale hrozně mě baví, neustále 90 stupňové zatáčky. Anglie také výzva, vypadá snadno ale stačí špatně zatočit, respektive zavčas nebrzdit a nakonec i ta rychlá finská rally byla mnohem těžší, než jsem doufal. Projet rychle mezi stromy na úzké cestě, a do ničeho nevrazit v těch rychlostech není vůbec ale vůbec snadné. Jízdní model je kompromis. Není to úplně simulace ale od dílů CMR2 se liší světelnými roky.
@Sasakr (15.05.2021 21:35): psal jsem to v diskuzi k závodním hrám, mám DVD od CD Project (CZ verze) a hra jede bez problémů pod W10. Ze starých rally her jezdím prakticky už jen trojlístek: RC 2000 + CMR 05 + RBR (všechny hry fungují pod W10).

Z novějších Dirt 3 (občas), Dirt 4 (momentálně na volantu často:) ) a samozřejmě když zbyde čas, tak i Dirt Rally 1/2, a nově i WRC9.
Ha! Pětku jsem ještě nehrál. A jsem asi jediný člověk na světě, co má radši trojku než čtyřku.
Poslední dobou jezdím hodně různé rally hry, ať již ty nové, nebo ty starší a musím smutně konstatovat že CMR 05 tak trochu zapadl v tehdejší konkurenci RBR (což je pochopitelné), ale ze všech dílů CMR (1-5) co jsem jezdil je to stále nejlepší díl.

Jednička CMR u mě vede především z nostalgických důvodu, neboť to byla první rally co jsem jezdil na svém prvním PC, dvojka nebyla špatná ale auta hrozně moc plavou a tratě jsou neskutečně široké, to byl také důvod proč jsem ji odložil a jezdil raději Rally Championship 2000.
Trojku bych raději ani nekomentoval, čtyřku jsem nějakou dobu jezdil a nebyla špatná, i graficky byla dost na výši co pamatuji, třeba efekty brzd byla radost sledovat.
Každopádně CMR 05 má rozumnou fyziku, auta už tolik neplavou a tratě se mi zdají také užší. Plus je i Německá rally na asfaltu. I když je pravda, že CMR 04 má k pětce proklatě blízko, preferuji CMR 05 možná i kvůli tomu, že nabízí nejvíc obsahu a rozumnou fyziku v jednom balení.

Za mě osobně nejvíce nedoceněný díl CMR série.
@Dunemaster (15.05.2020 19:47): to poděkuj té zlodějské ochraně co porušuje security principy od Windows 8 dále, a dle vydavatele tak chrání zákazníka před újmou. Nelze se divit, že to nefunguje viz odkaz Vůbec se nedivím že to Microsoft zablokoval. Všechny tyhle ochrany jsou totální svinstvo obcházející zabezpečení OS.
Tedy, takto po DiRT Rally 2.0 docela zajímavá zkušenost. Auto po trati plují, plný plyn není raritou, výzva prakticy absentuje (i přes havárii lze bez problému dojet první)... ale i tak docela zábavné, zvláště český dabing a rozmanitost prostředí (která je naopak v DIRT 2.0 tristní).
@David_Cravford (07.09.2017 00:29): já bych řekl, že jednoduše v menu hry v nastavení ovládaní zvolíš prostě MS gamepad. Samozřejmě nejprve musí být gamepad vidět ve Windows - herní ovladače. Já třeba musel pro XOne S gamepad nejprve nahrát drivery pod windows 8.1/7 a samozřejmě ho připojit přes USB, ve Windows 10 by to šlo bezdrátově by default, přes bluetooth.
Na GOG.com je to v akci za 5USD. Hnedka jsem to koupil, aspoň je jistý, že to pojede na Vistách, což se o krabicovkách říct nedá.