@
Pluto (16.05.2021 02:58): 2005 neprávem zapadla ve stínu RBR. I recenzenti se nevyhnuli srovnání s RBR a s předcházejícími díly kdy CMR 2005 vyčítali stejné tratě (respektive podobné) z předcházejících dílů, atd.
Jedničku jsem relativně nedávno jezdil a je stále skvělá, jízdní projev mě přijde lepší než u dvojky, ale u mě hraje velkou roli nostalgie a fakt, že to byla má první rally na novém PC. V době kdy jsem na PC drtil Need For Speed III.
Dvojku aktuálně testuji, v době vydání jsem ji tak trochu ignoroval. Dvojka není špatná, až na ty dálnice kdekoliv + schopnost zastavit se o sebemenší překážku na trati (značka, patník, cokoliv), má úžasné zvuky výfuku (ten efekt je boží, byť asi trochu přehnaný) a auta na čemkoliv co není asfalt (tam překvapivě drží) doslova plavou! Graficky, hlavně auta a vůbec tradičně Coddies a speciální efekty vypadají skvěle i dnes ale jízda vůbec nepřipomíná jízdu autem, působí to spíše jak vznášedlo.
Chápu, že masy to na rozdíl od simulátorového
Mobil 1 British Rally Championship bavilo, mě tenkrát méně. Mimochodem v CMR 05 se dá lehčí překážka ve vyšší rychlosti prostě porazit, samozřejmě ne zdi, stromy, apod. A to nemluvě o výrazně užších tratích, v CMR 05 mám potíže se udržet na úzké a relativně rovné cestě, zvlášť ve vysoké rychlosti když přijde smyk.
Trojku vynechám, ta byla hrozná co si tak matně pamatuji, a lepší čtyřku také, protože vše co je v ní je i v CMR 2005 + něco navíc.
Lidé obecně hodně chválí dvojku,
a přitom ten díl není zdaleka tak dobrý jak je vychvalovaný do nebes.
Z hlediska jízdního modelu, tratí, atd. jednoznačně kraluje CMR 2005. Pro lidi co hráli především plavající (chcete-li tak klouzající) CMR 2 to musí být shock, protože zde je naprosto nutné jezdit s rozumem, a nelze trať projet pod plným plynem, to ani náhodou. Na brzdy musím šahat velmi často pokud se chci udržet celou dobu na cestě. Auto stejně jako v RC 2000 nezastaví ve vysoké rychlosti doslova na pětníku, což bývá v kombinaci s reálným poškozením fatální. Pak sice dojet lze ale jízda je mnohem obtížnější.