Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Codename: Panzers - Phase Two

25.07.2005
81
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Téměř po roce od vydání prvního dílu pod názvem Codename: Panzers - Phase One se nejen fanoušci dočkali pokračování. Tři nové kampaně odehrávající se převážně v Severní Africe a Itálii vás znovu vtáhnou do bojů 2. světové války. Co bude zajímat asi každého příznivce válečné hry je rozšíření počtu obrněných jednotek. Nechybí například italský tank M13/40 nebo tank M3 Grant. Grafická úprava hry je drobně vylepšená.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Přestože jsem CP Phase One odehrál hned jak to šlo a hru jsem si nadmíru užil, trvalo mi poměrně dlouho, než jsem se k druhému dílu nazvanému Phase Two dostal. Bylo to vlastně až v době, kdy vyšel společně s prvním dílem v nějaké společné edici za pár v regálu v Tesku.

No a co vlastně říct k druhému dílu? Snad jen to, že se jedná v podstatě o úplně stejnou hru jako Phase One s tím, že je zasazena do severní Afriky a vylepšuje snad všechny aspekty, ve kterých už Phase One vynikala. Tak například Osa už nejsou jenom Němci, ale připojili se k nim Italové, jejichž jednotky jsou sice slabší, ale zároveň o dost levnější. Jednotky už nelevelují na maximální úroveň čtyři hvězdy, nově je můžete vycvičit až na deset hvězd. Ve Phase One obsahovala přibližně každá třetí mise skrytý úkol, za který jste dostali body prestiže navíc. Tady obsahuje každá mise minimálně dva až čtyři skryté úkoly, přitom na některé z nich jsem přišel až po letech, jsou opravdu sofistikovaněji ukryty. Tanky a vozidla navíc nyní mohou zhasínat světla, což sice v noci a v písečné bouři snižuje viditelnost, zároveň však také vzdálenost, na kterou jsou Vaše jednotky viděny nepřítelem. Mise v kampani se nyní odemykají v profilu hráče, takže si můžete kdykoli zopakovat konkrétní misi třeba s jinými jednotkami a nemusíte kvůli tomu rozehrávat celou novou kampaň. A takových drobných vylepšení je ve hře spoustu.

Pokud se Vám líbí pouštní prostředí severní Afriky víc než střední / východní Evropy, bude Vás Phase Two bavit víc. Je to totiž větší, robustnější a bohatší hra než jednička.

Mezi negativa pak musím zařadit třetí "bonusovou" kampaň, kde je vidět, že se autoři zaměřili hlavně na dvě strany (Osu a Spojence) a třetí kampaň je opravdu jen takový bonusový bonbonek. Odemkne se Vám až po odehrání prvních dvou kampaní a hrajete v ní za jugoslávské partyzány. Třetí kampaň neobsahuje tanky ani žádná vozidla a vystačit si tak musíte pouze s pěchotou. Což jako nápad na okořenění zní skvěle, ale jednak se její potenciál na ploše čtyř víceméně eskortních misí plně nerozvine a jednak nemáte vůbec k dispozici obrazovku náboru nových jednotek. Čímž ztrácí smysl i snaha plnit skryté úkoly a získávat za ně prestiž, když si za ní stejně nemáte co koupit. V podstatě jen běžíte z jedné strany mapy na druhou, buď někoho honíte nebo před někým utíkáte a cestou osvobozujete a nabírate další skupinky partyzánů. Navíc i příběhové je třetí kampaň dost odfláklá a příběh vyzní tak nějak neukončeně do ztracena.

Třetí kampaň mě tak hodně zklamala, jako i fakt, že ve hře oproti prvnímu dílu chybí Sověti. Hra sice nově obsahuje Italy a Jugoslávce a přítomnost Sovětů na území severní Afriky by samozřejmě nedávala vůbec smysl, přesto mi ve hře dost chyběli.

Pro: Větší, bohatší a robustnější než jednička, zajímavější příběh, více skrytých úkolů

Proti: Odfláknutá třetí kampaň, neukončený příběh, chybí Sověti

+13
  • PC 80
Inu nečekal jsem za rok vývoje nějaká výrazná zlepšení a s původním konceptem jsem byl spokojen. Opět zde máme tři kampaně, tentokráte mimo spojenců a Německa můžem zkusit partizánčit. Přesto změn je oproti první fázi vskutku jen několik:

Graficky jsem žádné výrazné zlepšení nezaznamenal, snad jen v nočních misích můžou tanky zapnout světla. Jestli je tam nějakej novej efekt výbuchu nevím - mě se to zdálo stejný.

Povětšinou se boje odehávají na jihu (Afrika, Itálie) a tak je sice prostředí vizuálně obměněno, ale není to nic, co by mělo vliv na hru samotnou. Dokonce lze říct, že Afrika je jaksi nudná až jednotvárná. Pokud jde o počet misí v jednotlivých taženích, pokud jsem správně počítal je jich celkem dvacet. To je o třetinu míň jak u předchůdce! Poslední kampaň o čtyřech misích je vskutku výsměch hráčstvu.

Krom nových jendotek a prostředí tak hrajem to stejný a bohužel jsem nyní už místy zaznamenal mírný stereotyp, kdy v jednotlivých misích autorům docházely nápady jak herní koncept ozvláštnit. Škoda. Obtížnost(HARD), je sice pořád odpovídající challenge, ale třeba poslední německá i partizánská mise byla opravdu unfair, možná až moc.

Bohužel je zde zaběhlý koncept postupného nakupování a "šlechtění" vlastní armády zúžen, snad v polovině misí člověk dostane jednotky přiděleny autory a to zamrzí - není nutno si je šetřit dál.

I hudba je jaksi melodičtější a vůbec se tak nehodí k zobrazovanému, bohužel.

Na jednu stranu jsem byl rád, že hra zůstala u zaběhlých mechanismů z prvního dílu (proč měnit něco co tak skvle fungovalo?) a servíruje hráči jakoby první díl v růžovym, na střaně druhé tak bohužel začínají být mise trochu navzájem podobné a stereotypní.

I přes mnohé výtky se stále jedná o kvalitní hru a udrží se s přehledem na 80%

Pro: Audiovizuální zpracování, tuhá obtížnost, detaily, koncept, tempo, modely vojenské techniky

Proti: Příliš stejné jako předchůdce = minimum často kosmetikých změn, okamžité zvýhodňující nálety, nižší počet misí, málo proměnlivé prostředí, hudba

+6