Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Codename: Panzers - Phase Two

  • PC 80
Inu nečekal jsem za rok vývoje nějaká výrazná zlepšení a s původním konceptem jsem byl spokojen. Opět zde máme tři kampaně, tentokráte mimo spojenců a Německa můžem zkusit partizánčit. Přesto změn je oproti první fázi vskutku jen několik:

Graficky jsem žádné výrazné zlepšení nezaznamenal, snad jen v nočních misích můžou tanky zapnout světla. Jestli je tam nějakej novej efekt výbuchu nevím - mě se to zdálo stejný.

Povětšinou se boje odehávají na jihu (Afrika, Itálie) a tak je sice prostředí vizuálně obměněno, ale není to nic, co by mělo vliv na hru samotnou. Dokonce lze říct, že Afrika je jaksi nudná až jednotvárná. Pokud jde o počet misí v jednotlivých taženích, pokud jsem správně počítal je jich celkem dvacet. To je o třetinu míň jak u předchůdce! Poslední kampaň o čtyřech misích je vskutku výsměch hráčstvu.

Krom nových jendotek a prostředí tak hrajem to stejný a bohužel jsem nyní už místy zaznamenal mírný stereotyp, kdy v jednotlivých misích autorům docházely nápady jak herní koncept ozvláštnit. Škoda. Obtížnost(HARD), je sice pořád odpovídající challenge, ale třeba poslední německá i partizánská mise byla opravdu unfair, možná až moc.

Bohužel je zde zaběhlý koncept postupného nakupování a "šlechtění" vlastní armády zúžen, snad v polovině misí člověk dostane jednotky přiděleny autory a to zamrzí - není nutno si je šetřit dál.

I hudba je jaksi melodičtější a vůbec se tak nehodí k zobrazovanému, bohužel.

Na jednu stranu jsem byl rád, že hra zůstala u zaběhlých mechanismů z prvního dílu (proč měnit něco co tak skvle fungovalo?) a servíruje hráči jakoby první díl v růžovym, na střaně druhé tak bohužel začínají být mise trochu navzájem podobné a stereotypní.

I přes mnohé výtky se stále jedná o kvalitní hru a udrží se s přehledem na 80%

Pro: Audiovizuální zpracování, tuhá obtížnost, detaily, koncept, tempo, modely vojenské techniky

Proti: Příliš stejné jako předchůdce = minimum často kosmetikých změn, okamžité zvýhodňující nálety, nižší počet misí, málo proměnlivé prostředí, hudba

+6