Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Chronicles of Mystery - The Tree of Life

10.12.2009
01.03.2011
67
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Silvia Leroux tentokrát už nepátrá po Templářích, ale po záhadném Stromu života, který ji donutí procestovat tři kontinenty a vyřešit řadu hádanek. V Benátkách ji kromě představení své knihy nic moc nečeká, a tak se dostaneme postupem času do mnohem exotičtějších lokací, které už nabídnou jejímu důvtipu větší prostor.

Chronicles of Mystery: The Tree of Life volně navazuje na první díl The Scorpio Ritual, ale není nijak na obtíž, pokud jste první díl nehráli. The Tree of Life je klasická lineární adventura stavějící na rozhovorech, sbírání všemožných předmětů a jejich kombinování.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Další ze série mysteriózních thrillerů, které počítačovým fanouškům přineslo na pomezí let 2008 a 2010 polské studio City Interactive. The Tree of Life můžeme zařadit mezi ty nejzdařilejší.

Všechny hry z jejich sérií Art of Murder a Chronicles of Mystery se nesou v podobném duchu a ze zhruba stejnou kvalitou. Chronicles of Mystery: The Tree of Life je druhým (a zároveň posledním opravdu kvalitním) zástupcem této série, když navazuje na vydařenou prvotinu Chronicles of Mystery: The Scorpio Ritual.

Svým charakterem se jedná o velmi podobné dílo, se všemi plusy i mínusy. Vše se samozřejmě odehrává v jiných kulisách a na pozadí jiného příběhu. Tvůrci měli šťastnou ruku, když se rozhodli zaměřit se na historickou legendu ohledně Stromu života a jeho provázanost se známým španělským dobyvatelem Juan Ponce de León. Právě k prověření jeho truhly je pozvána Sylvie Leroux, aby prozkoumala jeho pravost namísto zavražděného archeloga. Vydává se tak do Bretaně, kde odstartuje její další zajímavá pouť různými zeměmi i kontinenty.

Opět jde o klasickou point-and-click adventuru, jejíž hlavní náplň tkví v debatách s různými postavami, používáním předmětů či plněním puzzlů. Obecně je většina úkolů logická a jednoduchá, takže hra celkem rychle odsýpá. A po trochu pozvolnějším úvodu nabíhá i zajímavých historických pozadí, jejichž prezentace je pojata mnohem zajímavější formou, než v předchozím díle.

Přestože má hra tradiční nedostatky, které známe z ostatních her tohoto studia – jednoduchost, mnohdy nesmyslné a nicneříkající dialogy, občasné nelogičnosti a nereálné chování postav, pro milovníky detektivních adventur pátrajících po starodávných mystérií určitě stojí za zahrání.

Tímto dílem se bohužel také uzavřela celá série, později už vyšla jen hra s názvem Chronicles of Mystery: Curse of the Ancient Temple, která je ale ve skutečnosti jen předělávkou prvního dílu pro Nintendo DS. Sourozenecká série Art of Murder pak dopadla ještě hůř, když na původní trilogii navázaly bohapusté hidden object hry.
+14
  • PC 65
Chronicles of Mystery: The Tree of Life je novodobá adventura a trpí všemi neduhy tohoto žánru to jest (novovdobých adventur).
U adventur na grafice tolik nezáleží, ale záleží na detailech (pokud tedy nehledáte nějaký pidi předmět schovaný v překrývajících se pixelech :) , což zde naštěstí nehrozí) . Hl. Postavu Silvia Leroux, když necháte jen tak stát, tak se motá jak po deseti pivech a flašce vodky k tomu. Nebp třeba padouch, který používá foukačku se šátkem přes pusu WTF, jo a pak ti obří ptáci velcí jak popelnice střední velikosti a vaším úkolem je odehnat je pryč, no kdyby to bylo na mě tak bych na ně házel z bezpečné vzdálenosti kameny a nemáchal kolem nich klackem. Videosekvence svou kvalitou neurazí, ale jejich přítomnost není důležitá.
Děj obsahuje tradiční zvraty, nic nového co nebylo ještě nikdy ke hraní. Není to klasické co se může podělat, tak se podělá. Navíc je do děje nenásilně vklíněna lehká výuka dějepisu, která nikdy neuškodí.
Dialogy jsou slušné stejně tak hádanky, ve formě těch nejznámějších (posouvačky, puzzly, ...) A pak časové úkoly, které se objeví někdy až v půlce hry, jako by si autoři všimli, že na ně zapomněli a hned se s nimi roztrhne pytel. Ve hře nemůžete nic pokazit a ni zemřít, jako třeba v jiných adventurách. Všechno je ovšem jednoduché a zádrhely na několik hodin nečekejte. Hra vám vždy napoví.
Celou hru jsem se nemohl sžít s hlavní postavou archeoložky, která ve emočně plochá a nevýrazná osobnost. Stejný problém až na výjimky (Vtipná zrzka Sarah nebo malý indický chlapec) mám se všemi ostatními postavami, které jsou nezapamatovatelné a překrývají se v paměti s postavami z jiných adventur. Třeba jako hrabě, který se neustále dušuje, že mi pomůže, ale má důležitější věci na práci (jako postávání v kajutě nebo posedávání na lavičce) takže nakonec jako vždy vše odedřete vy.
Ve hře procestujete skoro celý svět a podíváte se do lokací jako je Egypt, Británie, Středozemní moře, Itálie, ... . A všechny jsou dobře vytvořeny tedy nepředstavuji si karneval v Benátkách tak, že všude bouchají rachejtle a na náměstí stojí 2 opilci ve škraboškách.
TToL trpí syndromem "To je ale náhoda, že?" kdy vždy najdete to co potřebujete v koši popelnicích nebo v bordelu v rohu ulice. Silvie je asi zarputilou zastánkyní recyklace.
Hratelnost je běžná i s tradičním ukazováním předmětů v lokaci, což považuji stále za rakovinu dnešních adventur. Rozhovory nemůžete ovlivnit, prostě jen nadhodíte téma.
Příběhově se TToL snaží jít do hloubky a probírá otázku věčného mládí - Ano budete žít věčně, ale uvidíte umírat své drahé (člověk je společenský tvor)
Hudba je dobrá upřímně jsem ještě nehrál hru, kde by hudba kazila.
Konec všichni tuší už od půlky a taky nastane.
I když se TToL snaží, tak se nemůžu ubránit pocitu, že jsem to už někdy před tím hrál a tuhle hádanku už řešil atd. Není zde žádná zvláštnost a adventury tohoto typu mi hodně splývají dohromady.

Pro: Hudba, videosekvence, výprava, adventura

Proti: děj, animace, postavy, atmosféra, stereotyp

+10