Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Tvůrci se rozhodli pro přesun z druhé světové války do moderní doby a podle mne dobře udělali. Hra je vypracovaná podle mne dosti do detailů (grafika, děj). Jedna z věcí, která mi vyrazila dech byla například mise v Prypjatu. Konec hry je perfektní a dechberoucí.

Jediné co bych hře vytkl je její délka...

Pro: Grafika, děj, vymakanost

Proti: Celkem krátké a to je škoda...

+10 +12 −2
  • PC 90
Výborné osvěžení a nečekaná inovace nejen do série Call of Duty, ale i FPS celkově. Hned první mise mi doslova vyrazila dech - svižný náběh na loď, profesionální spolupráce, vykošení hromady vojáků a bleskurychlý útěk, mission accomplished a já nestačil ani dýchat. CoD 4 je tedy především svižná, dravá, hutná a intenzivní hra, vrhne vás do víru boje, ze všech stran se střílí, všude něco exploduje, nepřátel je nezvykle mnoho, do toho po vás řvou spojenci a vy kompletně zapomínáte na svět mimo PC. Ať už pro zahlcení podněty prostředí (jednoduše u hraní CoD 4 byste se nestihli věnovat něčemu jinému ani kdybyste chtěli), nebo pro to, jak zábavná tato hra je.

Grafika je taktéž perfektní (zejména různá nasvětlení, odlesky a déšť), dělaná sice dost na efekt, přitom technologicky o kousíček za konkurenčním Crysis, Bioshockem a co se týče absence HDR efektů, tak i za HL: Episodou 2, ale jak jsem řekl, na pohled vypadá extérmně přitažlivě.

Škoda, že kampaň je poněkud kratší, možná až moc krátká, ale za to s minimem slabých míst, těch silných je nesrovnatelná převaha, ať už to jsou největší řeže, filmová sekvence s popravou v přímém přenosu, nebo stylová sniperská mise... Zvlášť když jsem musel svého parťáka nést na zádech, jsem si říkal, že něco takového už jsem dlouho nehrál. Bravo!

Pro: Hutná, intenzivní a vtahující hra, jako málokterá, válka v plném proudu, sympatická grafika

Proti: Tu a tam nějaká typická designerská omezení (aneb můžeš jít jen tam/dělat jen to, kam/co ti přikážeme)

+12 +13 −1
  • PC 90
Call of Duty 4: Modern Warfare nejlepsi dil z teto serie ktery sem hral na pc,nevim jake sou na konzolich,ale tohle je lahudka zahral sem jednou aurcite si ji dam zase znovu jen skoda ze hra neni delsi urcite by si to zaslouzila,ale co by sme chteli ze,nic neni 100%

Pro: Výborná akce chytlavá hratelnost zápal ve hře a dobře zpracované mise

Proti: Krátký a občas pokulhává inteligence spoluhráčů

-15 +4 −19
  • PC 80
CoD 4 je jiný. Pokud budu hledat spojitosti s předchozímí díly či 5kou je jich tam velmi málo. Nové prostředí, příběh, zbraně.... Jak vyplívá z názvu je to hra ze součastnosti nebo velmi blízké budoucnosti kde se zůčastníte fiktivního konfliktu. Atmosféra perfektní jako v prvním díle, mise jsou pestré (zato zatraceně krátké), grafika pěkná, počet zbraní obrovský. Obvykle hraje te více lidech, což se mi dost zamlouvá tekže má za to u mě CoD 4 velké plus. Mise kde máte za úkola zabít sniperem nějákého ukrajinského bosse je prostě skvělá, především díky atmosféře a trochu jinému stylu hraní.

Call of Duty 4: Modern Warfare je dobře zpracované pokračování které hravě překonává druhý či pátý díl, a kvalitou dosahuje skoro hodnoty prvního dílu. Rozhodně stojí za vyzkoušení.

Edit: Po téměř dvou letech jsem konečně vyzkoušel multiplayer a tak ho musím trochu zhodnotit. Není to nic revolučního a určitě nedosahuje kvalit singleplayeru ale já se u něj bavil, obsahuje totiž zajímavý systém vylepšování (získávání bodů) a doboru hratelnost, znám ale několik mnohem lepších/zábavnějších online her takže u multiplayeru moc dlouhou dobu nezůstanu.

Pro: grafika, prostředí, zbraně, nepřátelé, zajímavý loading, některé zajímave vychytávky

Proti: cena vzhledem k nízké herní době, nízká hrací doba

+13 +14 −1
  • PC 80
Do detailu vypilovaná řež ruku v ruce jdoucí s perfektní optimalizací a technickým zpracováním. Několik momentů si budu pamatovat ještě dlouho. Hlavně pak smrt po atomovém výbuchu v člověku zanechá nepříjemný pocit. Zamrzí jen respawn v některých částech a místy přehnaná hektičnost.
+18 +19 −1
  • PC 90
Velice intenzivní hra. Skvělá atmosféra války, která chytne a nepustí do závěrečných titulků. Atmosféře napomáhá pěkná grafika a výborná hudba a ozvučení vůbec. Prostě takto má vypadat naskriptovaná střílečka.

Samozřejmě nesmím zapomenout na multiplayer, který se na mém pomyslném žebříčku ihned vyšplhal na druhé místo (hned po Battlefield 2).

Pro: atmosféra, hudba, multiplayer

Proti: nic

+29 +31 −2
  • PC 95
Po dlouhé době jsem se vrátil opět k FPS, abych pořád jen nehrál RPG a RTS... tak si zapřemýšlel... hmmm tak co si zahraju... Crysis? Ne na to mi mašina nestačí ani mě to neláká. Call of Duty 5? 2 světové války bylo dost, taky ne... Doom 3? Ne to taky ne v noci se počůrávat nechci ( :) )... A co takhle CoD 4? Velmi opěvovaný titul z mého oblíbeného prostředí – moderní války. Nainstalováno, spuštěno, začínám kampaň. Ze začátku mě malinko naštval výcvik-zbytečně dlouhý. Tak konečně do akce... koukám z vrtulníku na loď a na Price jak kouří doutník. Vlítnu na loď postřílim vše co nemá high-tech vybavení a následuje útěk z lodi... the end... Nesmí to být moc dlouhé a tak:
Velmi mě potěšila mise v Černobylu, byla to změna oproti normální bitevní vřavě.
Dále sem se vyblbnul ve Bitevním letadle... byla to sranda sledovat bezmoc povtalců...
Takže:
Grafika je vynikající, atmosféra na jedničku, propracovanost zbraní také a obtížnost tak akorát....
Záporů je málo ale nějaké jsou...
např. Nepřátel je někdy opravdu moc, script, script a zase script a nakonec jsem někdy musel až moc mířit ale to je jen tak že jsem dlouho FPS nehrál.
Prostě tuto hru doporučuji každému hráči bez jakýchkoliv rozdílů.

Pro: grafika, atmosféra, skoro vše ostatní

Proti: Nepřátel je někdy opravdu moc, scripty= drobnosti

+14 +15 −1
  • PC --
Taaak..myslim ze tohle je nejlepsi hra co sem kdy hrala..Dobra grafika,dobre provedeni,dobrej singleplayer a nejklepsi multiplayer.dobry vyber zbrani,perku..myslim si ze neni o cem mluvit..:) je nice..:)

Proti: Pouzivani lamometu v MP

-18 +2 −20
  • PC 55
Pro mě veliké zklamání. Nejen že je hra z této doby, ale má uplně celý vymyšlený děj a to jsem od autorů tak zkvělých předešlých dílů nečekal. Mam raději hry z období WW2, ale řekl jsem si, že pro spoustu lidí to je třeba dobrá změna, tak proč ne. Když jsem se dal do hraní singlplayeru, zklamala mě hra ještě víc. Hned první mise trénink. Zbytečně dlouhý a myslim si, že pro většinu hráčů zbytečný. Podle mě neni ovládání hry nějak složité abych k ní potřeboval trénink. Děj mě vůbec nenadchnul a chvílema jsem si spíš myslel, že hraju nějakého nového Hitmana než Call of Duty. Zvuky mě taky nějak moc nepotěšily a navíc je tam hodně zvuků z CoD2. Jediný co se mi na hře líbilo tak to je hratelnost (taky aby ne, když tim je vlastně série CoD známá) a hudební doprovod. Na obhajobu hry musím pochválit multiplayer. Je v něm spousta změň a rozhodně vás jen tak neomrzí. Jenom mi přijdou všechny mapy podobný.

Pro: Skvělá hratelnost a dobrý multiplayer.

Proti: Děj, délka hry, chvílema je hra nuda.

-17 +6 −23
  • PC 100
SKVĚLÁ HRA!!!Podle mě nejlepší call of duty co vyšlo ,neni to pouze stereotyp jako ve call of duty 2 ale mise jako pouze se snaiprem nebo střílení a bombardování z vrtulníků..Graficky se mi hra také líbí ovladatelnost suprova,hudba ještě zlepšovala atmosféru .

Pro: Grafika,atmosféra,hudba,ovladatelnostnení stereotypní

Proti: krátká kampaň,

-6 +6 −12
  • PC 95
Bomba. Call of Duty nikdy nebolo lepšie. Modern Warfare priniesol pocit revolučnosti. Až filmový design a perfektná grafika len nahrávala dokonalej atmosfére. Bol tu aj nejaký náznak príbehu, ale ten išiel samozrejme mimio. Tá variabilita misií bola naozaj neskutočná.

Pro: Grafika, atmoséra, hrateľnosť, realističnosť, moderné prostredie, zbrane, rôzne vychytávky

Proti: Krátka kampaň

+7 +9 −2
  • PC 100
Podle mého názoru,je tato hra navržena jako multiplayerová,takže v případech proti:moc krátke vás,opravdu nechápu.Pokud si vzpomenete na cs 1.0.0.0 ,byl tam pouze trénink ,který vám zabral maximálně půl hodinky.Hru jsem dohrál na nejtežši obtížnost a po internetu hraji již dlouhou dobu,i když ne klasický mod ale HC (HARDCORE-1kulka=smrt)nehraju denně,na to nemám čas,ale přesto mě hra stále baví.ALTERNATIVA:CSS

Pro: atmosféra večerního hraní ,zbraně,hodnostní system v MP,realističnost v HC modu

Proti: podle predchozí zkušenosti hra prestane být autory podporována stejne jako cod1 a 2

-10 +3 −13
  • PC 80
Skvělé a originální mise, skvělá atmosféra. Jedna z nejlepších válečných her co znám. Skvělé jsou mise v Černobylu a plno dalších našlapaných misí. Má svůj vlastní děj. U taky skvělých CoDů z druhé světové války byl děj, ale ten co se doopravdy stal. Na mě to působí báječně. Vůbec mi nevadí, že Call of Duty 4 má svůj vlastní konflikt, to je právě další plus.

Pro: Atmosféra,grafika, zbraně, vlastní děj, originalita většiny misí.

Proti: Málo misí.

+1 +7 −6
  • PC 80
Call of duty 4: Modern Warfare NENÍ nejlepší, nejchytřejší ani nejzajímavější hrou roku 2007 (ano, BioShock zanechal příliš silné citové pouto), pokud bych ale měl ukázat na akcí nejvrchovatější FPSku (čtěte řežbu) celého mého malého života, Call of duty 4 zaujme suveréně první příčku. Hrací doba možná není silnou stránkou hry, na rozdíl od prvního a druhého dílu je singelplayerová kampaň o půlku kratší, ale zároveň je o půlku zábavnější a o pět půlek nadupanější.

K čertu s II. světovou, zbytečně svazovala scénáristům a programátorům ruce. Konec monotónnímu prostředí, konec povinným vítězstvím spojenců a oslavě americké vlajky. Na programu jsou tentokrát supermoderní technologie a zbraně hromadného ničení. To se nemusí zdát jako nejšťastnější krok (vzhledem k tomu jak moc toto téma aktuální je), ale žádný strach, Call of duty 4 neobsahuje ani špetku politické korektnosti a nesnaží se to zamluvit, i když se to tvůrcům díky skvělé hratelnosti a neutuchající akci bezstarostně daří.

Technická stránka hry je nade všechna očekávání, HW nároky jsou průměrné a přece ve výsledku je forma ohromující. Nejlépe to jde asi vidět v misi v Černobylu, kde je hráč donucen dýchat s prostředím a uvědomuje si, že důležité je každé stéblo trávy. A při zkoumání si uvědomí, jak moc hezký je pohled na radioaktivní svět skrz barevný filtr a poletující prach. Účelové, přesto nádherné. A tak je to se vším. Pro AI je Call of duty 4 velkým skokem, nepřátelé se kryjí jako o život, střílí za roh, spolubojovníci naopak chytře luští problémy s valícími se hordami nepřátel, házejí granáty atd. Skript je skript, tady ale neruší a pomáhá udržet atmosféru. Automatické ukládání potěšilo, až na jeden moment. Ano, věřím, že jste to také zpozorovali, na konci mise v Černobylu jste asi tři minuty pod silnou nepřátelskou palbou, na nějaký save ale zapomeňte. Pokud ty tři minuty přežijete, se zbytkem sil musíte ještě absolvovat běh s parťákem, kterého musíte nést, k vrtulníku. A to se samozřejmě nevydaří. Na 20. Pokus vyhráno. 20x3 = 60 minut otravného střílení na jednom místě. Horor.

Co si zase zaslouží facku, je konec hry. Nevím, co je to za syndrom zkaženého závěru, kterým trpí většina mnou posledně dohraných titulů. Relativně je ještě Call of duty 4 to lepší, v porovnání s jedním starším nejmenovaným FPSkem jsem se ale musel zasmát. Honička na silnicích a mostu je dobře dravá, jakmile mají ale přijít vysvětlovačky a utnutí dějové nitě, jde to do kytek. O tom to ale není. Bavil jsem se výborně. Proto nakonec Call of duty 4 dostává 80% s příklonem k nižšímu stupni hodnocení, čím víc se vám předchozí díly série líbily.
+22 +24 −2
  • PC 90
Abych byl upřímný bál sem se čtvrtého dílu jelikož na druhou světovou válku nedám dopustit a hry z tohoto období jsou moje nejoblíbenější, ale výsledek předčil všechny moje obavy. Ze hry sem byl nadšený, hlavně z jejího filmového feelingu a jak lehce se proplouvalo misemi, skvelý design urovní a pro mě opravdu pěkná grafika to vše korunujicí božský a návykový multiplayer, který hraju doteď...celkově, ale v singleplayeru přesto vedou starší díly.

Pro: filmová atmosféra, hratelnost, grafika, návykový multiplayer, desing misí

Proti: krátká příběhová kampaň, Ai nepřátel

+16 +17 −1
  • PC 90
Asi by to do mě nikdo neřekl, ale také jsem si tuto skvělou hru zahrála a pokosila pár nepřátel. Jak už zde bylo řečeno jde o linerní střílečku, ale ne tak ledajakou. Přistihla jsem se v jednom levelu převlečena za křoví :), že ani nedýchám. Ležela jsem v trávě a kolem projížděla kolona tanků a kolem ještě procháleli pěšáci.
Opravdu úchvatné. Takových momentu jsem měla několit. Poslední mise byla strhující!!!

Pro: atmosféra

Proti: snad to mohlo být delší

+11 +15 −4
  • PC 90
První dva díly COD mě příliš neoslovily - možná proto, že mě téma druhé světové války příliš nafascinuje. Ke čtvrtému dílu jsem byl skeptický, což se ukázalo jako chyba :) První mise působila dojmem: "ok, COD v přítomnosti", ale třeba intro, které následuje (možná trochu překvapivě po ní) mě překvapilo a začal jsem očekávat víc. Nejvíc se mi líbila mise v Černobylu, kde si celkem dlouho skoro nevystřelíte a vůbec to není na škodu. Hodně mě potěšily detaily jako pohled na město po výbuchu atomové bomby za doprovodu pomalu utichajícího tlukotu vlastního srdce....

Pro: ztvárnění fiktivního aktuálního válečného konfliktu, Černobyl, hudba, psi :)

Proti: nic co bych chtěl vyzdvihnout, ale pár nedostatků bylo

+5 +9 −4
  • PC 90
Call of Duty 4: Modern Warfare je jasná volba. Single je sice krátký a naskriptovaný až hanba, ale zato hutný a zábavný. Vyhrává akčností, filmovostí, ale i nápady. Zápletka není nikterak originální, spíš jen tak na podbarvení toho, že se série přesunula do moderní doby, k níž všechny ty teroristické hrozby zkrátka patří, ovšem dílčí příběhy každé herní postavičky určitě zaujmou. Technické zpracování taktéž není žádnou revolucí, ale něco hezčího a působivějšího byste těžko hledali. Škoda jen chybějící interakce s okolím, tu však zachraňuje design každého jednotlivého levelu ve hře a nakonec taky špičkový multiplayer, od nějž se těžce odchází a vytahuje hodnocení až na 90%

Pro: hutnost a atmsoféra singleplayeru, perfektní akce, nezapomenutelné pasáže, zbraňový arzenál, mezi otřepanou klasikou i dost nápaditých, i když ne revolučních věcí, bezkonkurenční multiplayer, hardwarově nenáročné a hezky vypadající

Proti: skripty, rozdíly v interakci s prostředím, hrozně krátký singl

+7 +9 −2
  • PC 95
Po třech letech úporného čekání a slintání za okny playstationařů (CoD 3 na PC nevyšla, ale prý nebylo o co stát) jsme se konečně dočkali.
Protože 2.Světová už skončila, navíc ji každý pařan dokáže projít poslepu i po noční pařbě, se nový díl rozhodl sbalit uzlík a smutně odvandroval přímo do moderního fiktivního konfliktu.
Z příběhu je cítit, že je zde jen jako pódium. A to po příchodu do kina neobdivujeme, že? Obdivovat se má divadlo, což je v našem případě nečekaná podívaná.
Hru hrajete na jeden nádech, který skončí až po epickém sejmutí finálního bosse užaslým „wow!“ A teď nemám na mysli ten mor světové civilizace. Hra je prostě neuvěřitelně dynamická, intenzivní a chytlavá. Přináší nám skvělý filmový zážitek, takže vás kolikrát pohltí, až doopravdy cítíte, jak kolem prosvištěla kulka a s písknutím roztříštila kachličku za vámi. Udělat profláklý, třicetkrát zkopírovaný námět tak zábavným, a přitom nic moc neměnit, to se často neděje. Aktivita prostředí je chytře promyšlená, tudíž se zde nachází věci, které mají na atmosféru kladný vliv, jako exploze aut, tříštění skla nebo všude poletující odpadky v arabských slumech.
A čím že zde střílíte? Jak již nasvědčuje název, kyje a oštěpy by opravdu čekal málokdo. Na bojišti tedy naleznete všechno od pistolí s tlumičem, přes amerikánské všeobsahující karabiny, až po protitankové rakety, které nejdříve vyletí 200 metrů vysoko, následně kolmým pádem rozdrtí kovové monstrum a její nebohou posádku. Zajímavá je také featura podporující střílení skrz tenčí plechy a plůtky. Prostě moderní válečnictví.
Tím však zábava teprve začíná. Po důkladném prozkoumání a prošmátrání hra působí dojmem, že singlplayer je jen omítka na domu postaveném z bytelných cihel multiplayeru, které jsou poslepované bonusy a perky. Ano, jemu tentokrát autoři věnovali speciální péči, tudíž zde naleznete skvělé postupování hodnostmi, od myče hajzlíků až po tlustého generála, odemykání zbraní a perků. Perk je zde speciální schopnost, která více či méně ovlivní vaši (vlastně i ostatních) hru, např. delší sprint, rychlejší nabíjení nebo větší průraznost kulek. Vše navíc funguje, tak jak má, takže vás nabušený veterán netrefí do hlavy skrz tři stropy. Tohle všechno můžete v kombinaci s vylepšováním zbraní využít na tuně zcela odlišných map. Ty se vyvedli, takže narazíte na rozlehlé industriální areály i pobíhání mezi čtyřmi kontejnery. A ke každé si ještě přičtěte pět odlišných herních módů (klasická masička i strategické umístění a následné bránění bomby) a máte o zábavu na několik měsíců postaráno.
Naopak se mi nelíbila krátká kampaň, o rozloze pouhých jedenácti misí, což je i na dnešní poměry slabota. Nehledě na skript, který kape, ne-li cáká z každého kroku. Ale fakt je, že tahle série nikdy nehrála na „GTAčkovitost“. Situaci trochu zachraňuje znovuhratelnost.
Hra je prostě Call of Duty jak ho známe v novém kabátě.

Pro: dynamičnost, akce, arsenál, kořeněné a opepřené spoustou „spešl“ vychytávek, jako mise v letadle nebo vrtulníku, a samozřejmě multiplayer.

Proti: příběh, krátké

+17
  • PC 90
Hra, jenž svým buldočím tahem na bránu zbořila všechny mýty o vyčpělých střílečkách. Čtvrtý díl hýří všemožnými nápady, všechno rychle odsýpá a změna prostředí sérii viditelně prospěla. Zkrátka trefa do Araba se vším všudy.

P.S.: S ohledem na pátý díl důkaz, jak je Infinity Ward pro sérii nepostradatelné.

Pro: Atmosféra, grafika, hudba, ďábelský gameplay, tučňák, Cpt. Price

Proti: Délka hry, v některých pasážích až přehnaně lineární

+10 +12 −2