Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII

09.04.2003
76
35 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Po Road to Rome druhý a zároveň poslední datadisk ke hře Battlefield 1942. Podle názvu je jasné, že se hráčům pod ruce dostanou zbraňové prototypy, které ve skutečnosti zůstaly pouze na papíře a v hlavách inženýrů, nebo, v lepším případě, ve fázi několika vyrobených prototypů.

Datadisk přináší do hry osm nových map, na kterých se proti sobě postaví Američané a Němci; Britové, Japonci, Rusové ani Italové se zde neobjeví. Mapy jsou inspirovány bojišti na západní frontě během druhé světové války. Hráči tak mají možnost podívat se například do města Essen, na Hitlerovo Orlí hnízdo nebo na pro našince zajímavou mapu s letištěm Praha-Kbely.

Novinky se najdou i mezi ručními zbraněmi, například Mauser K98K s granátometem nebo automatická brokovnice Browning Auto-5. Nových vozidel je mnohem více, například supertěžký americký tank T28, tank M4 Sherman s raketovým nosičem T34 Calliope, německý Sturmtiger a Flakpanzer IV. K dispozici jsou též proudová letadla: Horten Ho 229 Němcům a AW52 Američanům. Mezi další nové zbraně patří raketa V3 nebo jetpack, který je možné najít ukrytý na některých mapách.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Po ve všech směrech chudém Road to Rome přichází druhý datadisk, který konečně boduje a nabízí řadu povedených novinek. Autoři jednak přidali nové ruční zbraně jako třeba brokovnici nebo pušku s granátometem, ale hlavní myšlenkou bylo zpracování techniky, která během války skončila jen na náčrtcích nebo v lepším případě jako prototyp. Výsledkem jsou ovladatelné rakety V3, obří tanky s mohutnými děly, proudová letadla či dokonce jetpack. Nových úrovní je tentokráte 8 (čili 1/2 BF) a zasazeny jsou výhradně na Evropská bojiště.

Je fajn mít možnost nasednout do pevnosti na pásech jako je Sturmtiger, ovšem pocit nepřemožitelnosti vám neposkytne, jelikož víte, že na druhé straně existuje protiváha. Je to zkrátka nutná daň za MP řežbu – žádný prvek, který jednoznačně zvrátí průběh bitvy, se nekoná. Je to opět o tom dokázat zúročit výhody daných strojů lépe než nepřítel. Jinými slovy je všechno stále o taktice a i taková motorka, z níž vás každý sestřelí během okamžiku, může být rozhodující, to pokud prokličkujete za linie nepřátel a obsadíte jim nekrytou základnu. Ne o všech nových prvcích však dokážu mluvit jako o výhodě na bojišti. Například odpalovač raket je pro mě i po řadě pokusů o napáchání škody jen pěknou zbytečností.

Jak je mým zvykem, i tentokrát pár postřehů z misí hraných za Osu.

1. Eagle‘s Nest
Němci mají tu smůlu, že i když cesta k jejich dvěma základnám se dá bez problémů ubránit, tu třetí mají Amíci jako na dlani. Oproti tomu všechny Americké základny se dobývají snáz tedy až na tu v samém středu mapy, jejíž vlastnictví je pro obě strany klíčové. Poprvé mi to nevyšlo, ale v druhé bitvě jsem veškeré úsilí věnoval dobývání právě téhle jedné základny a nakonec to klaplo. Dobýt tu základnu je obtížné, udržet ji však ne, takže stojí za to se na ni zaměřit.

2. Gothic Line
Z pohledu Američanů dost problematická mise, řekl bych. Zatímco boti se pohybují výhradně po cestách, hráč ničím omezený není, takže ihned po respawnu na hlavní Německé základně, může s klidem seběhnout z kopce a hned stane v blízkosti malé US základny. Sice se mi ji nikdy nepodařilo udržet déle než pár minut, ale oslabení Amíků bylo znatelné.

3. Hellendoorn
Pěkná a vcelku vyrovnaná mise, v níž se objevuje řada novinek. Tou první jsou malá letadla se zásobou raket a omezeným palivem. Zkušený hráč s nimi určitě dokáže napáchat velké škody. Druhou novinkou jsou Americké obojživelné transportéry.

4. Telemark Research Base
Jedna z těch nejlepších misí, řekl bych. Oddělit dvě cesty vodní plochou je dobrý nápad, ale plácnout na miniaturní ostrůvek jeden kontrolní bod je ještě lepší. Je pak otázkou, zda je lepší pokoušet se probít přes most či obsadit a chránit ostrůvek.

5. Essen
Při pohledu na mapu jsem si myslel, že se autoři zbláznili, protože Amíci se zdáli být předem odepsaní. Jenomže krom stíhaček mají ve vzduchu přepravní letadla, ze kterých vyskakují vojáci a Němci jsou tak neustále pod tlakem. Kulka může přijít odkudkoli a to platí pro obě strany, neboť Němci mají zase blízko k jetpackům. S nimi je fakt sranda, ale protože jetpack je vlastně nová specializace, nemůžete si ponechat své zbraně a dostanete samopal. Žádné odstřelování z komínů a střech budov se tak nekoná. Dalším plusem Němců je odpalovač raket. Řídit rakety je jako ovládat letadlo, ale raketa letí mnohem rychleji. Myslím, že postřílet raketami US letadla je spíše záležitost štěstí než cviku. Daleko lepší je usednout za pojízdný protiletadlový kanon. A co se taktiky týče… rozhodně se soustřeďte na bránění hlavní základny, protože jakmile ji obsadí Amíci, je to v háji.

6. Kbely Airfield
Pěkná mise s obranou/dobýváním letiště. To se samo o sobě brání snadno, ale samotné letiště nestačí. Američané jsou v převaze Ticketů a velmi rychle získají bod za mostem. Otázkou je, jestli ho udrží, protože pokud ne, jsou v háji, jelikož od jejich hlavní základny vede jen jedna cesta. Hlavní úkol Němců je, řekl bych jasný – vyštípat Amíky za most a ideálně za pomoci min zadržet US techniku.

7. PeeneMünde
Vcelku nudná mapka, kde nechybí letadla, mosty a voda, kterou Amíci překročí daleko snáz než Němci. Asi nejslabší mise datadisku.

8. Mimoyecques
Něco na způsob Essenu jen s tím rozdílem, že Amíci to s těžkou technikou nikam nedotáhnou a musejí vzít loď. Jinak je to ale to samé – stíhačky, přepravní letadla, Amíci na padácích a oproti tomu AA děla a rakety V3.


Tento datadisk mi určitě sednul lépe než ten předchozí. Řada map je velmi nápaditých, je jich celkově více než v Road to Rome a hlavně - tahák datadisku se povedl na výbornou, protože ať už jde o motorku s kulometem, Sturmtiger, Sherman s raketovým nosičem, jetpack, či o ty prapodivné rakety - všechno jsou to lákavé kousky, které stojí za vyzkoušení. BF 1942 byla vždycky hra, co si na druhou světovou pouze hrála - prostě takové pískoviště s válečnými kulisami. Teď autoři využili potenciál svého díla a vytáhli na světlo jakýsi most mezi realitou a výmysly.

Pro: Nové mapy + nová technika a zbraně, zpracování prototypů a neexistujících vozidel

Proti: Slabá AI, jen tři frakce

+10