@Vurhor (08.11.2023 14:48): To sa mi našťastie nestalo, asi to bol fakt bug.
Diskuze
@Tulareanus (08.11.2023 14:25): Myslím, že jednou ani vůbec neběželi, vyloženě si ale pamatuji, že někteří z nich hned nezamířili k tomu žebříku, dokonce se od něho začali pak ještě vzdalovat. Byl to problém hlavně v té místnosti napravo, kde byly zavřené dvě tříčlenné skupinky.
@Vurhor (08.11.2023 14:07): Tak pri tomto konkrétnom bossovi to dáva zmysel, že nejde zhodiť do priepasti, keď vie lietať. :)
A stáli na mieste tí vezni alebo bežali inde? Mne sa stalo tuším len raz, že postavy nebežali lebo moja postava stále vo dverách a nemali ju ako obehnúť.
A stáli na mieste tí vezni alebo bežali inde? Mne sa stalo tuším len raz, že postavy nebežali lebo moja postava stále vo dverách a nemali ju ako obehnúť.
@Tulareanus (08.11.2023 12:56): Damn, takže oni "podrželi" i Cazadora? Jako... na jednu stranu to chápu, protože to je boss fight, ale i tak to trochu ubírá na té volnosti na bojišti, kterou se ta hra jinak hodně chlubí.
Jojo, lektvary rychlosti jsem u toho Wyllova otce také používal, tam byl spíše problém v tom, že ti vězni během některých kol z nějakého důvodu neběželi hned k východu. Dodnes nevím, zda to nebyl nějaký bug, rozhodně se tím ale věci značně zkomplikovaly. :D
Jojo, lektvary rychlosti jsem u toho Wyllova otce také používal, tam byl spíše problém v tom, že ti vězni během některých kol z nějakého důvodu neběželi hned k východu. Dodnes nevím, zda to nebyl nějaký bug, rozhodně se tím ale věci značně zkomplikovaly. :D
@Vurhor (08.11.2023 12:15): Budu se na ně těšit. :) Ono ta kombinace paladina a fightera má i výhodu v těch paladinských aurách a imunitách (na nemoci, zmámení a i bonus k saving throws). Sice tak nebude mít na konci tolik útoků jako čistý fighter, ale zase ji půjde o dost hůře vyřadit. Hodně i těžím z AI počítače. Ta ji identifikuje jako hrozbu a pokusí se jí jakýmkoliv způsobem snížit šanci na zásah. Ale i když se to povede, tak ta tadpole a prstýnek dávají ten critical hit automaticky. A je tak úplně jedno i kdyby měla jen 10 % na to se trefit.
@Vurhor (08.11.2023 12:46): Raphaela som popísal v reakci na Widla, ako sa mi podarilo fight trivializovať. :D Pri tej armáde minionov u Viconie u mne veľmi pekne zafungovalo kombo ice storm a hold person zacastený aspoň ako level 4. - 5. to potom jedným castením chytíš 4-5 nepriateľov, samozrejme sa oplatilo cieliť len justiciarov a tých mágov, initiates boli cannon fodder.
Ja som na Cazadora používal sunbeam alebo guiding bolt, tie ho vytiahnu aj z jeho podoby hmly a dávajú mu solídny damage. Inak tá taktika na Cazadora už od posledného patchu nefunguje. Autori to opravili so slovami "Cazador si spomenul, že vie lietať ako hmla."
Záchranu Wyllovho otca som si jedenkrát resetoval, lebo prvý raz som sa len rozkukával, ako čo funguje. Veľmi mi tam potom pomohli potions of speed vďaka ktorým sa to dalo celé obehnúť veľmi rýchlo a na konci mi ešte zostávali dva ťahy k dobru, keď som odtial vyliezol po tom, ako som to tam prešmejdil vrátane nejakého lootu, ktorý vlastne za to nestál. Ale hej, tiež takýto typ questu s limitom nemusím.
Inak za mňa najlepší a najpoužívanejší Wizard spell z celej hry bol level 5 spell Curriculum of Strategy: Artistry of War. Je to unikátne kúzlo, ktorého zvitok hráč získa v podzemí Ramazith's Tower. Bežne som tým spellom bez criticalov dával 150+ dmgu. Len je škoda, že autori si tú silu uvedomili a opätovné použitie aj s voľným slotom vyžaduje short rest. :)
K finálnemu boss fightu: Ja som veľmi pravudpovediac nesummonoval, lebo som na to zabudol najprv, tak som si nasumonnoval Dame Aylin, Mizoru, zacastil raz kanonádu z Ramazith Tower od Rolana a ešte summonoval dve assassinky od Nine Fingers Keene, ktoré ale veľa neurobili a to je všetko. Súboj som dal na prvý pokus, na začiatku som si dal nejaké potions of speed a na celú družinu som vlastne použil misty step alebo dimension door k tým 4 illithidom pri korune, tých som zabil okrem jedného Turn 1, Turn 2 som zabil posledného a zabíjal dream guardianov, pričom na draka som použil úspešne hold monster a nezabíjal ho.
Ja som na Cazadora používal sunbeam alebo guiding bolt, tie ho vytiahnu aj z jeho podoby hmly a dávajú mu solídny damage. Inak tá taktika na Cazadora už od posledného patchu nefunguje. Autori to opravili so slovami "Cazador si spomenul, že vie lietať ako hmla."
Záchranu Wyllovho otca som si jedenkrát resetoval, lebo prvý raz som sa len rozkukával, ako čo funguje. Veľmi mi tam potom pomohli potions of speed vďaka ktorým sa to dalo celé obehnúť veľmi rýchlo a na konci mi ešte zostávali dva ťahy k dobru, keď som odtial vyliezol po tom, ako som to tam prešmejdil vrátane nejakého lootu, ktorý vlastne za to nestál. Ale hej, tiež takýto typ questu s limitom nemusím.
Inak za mňa najlepší a najpoužívanejší Wizard spell z celej hry bol level 5 spell Curriculum of Strategy: Artistry of War. Je to unikátne kúzlo, ktorého zvitok hráč získa v podzemí Ramazith's Tower. Bežne som tým spellom bez criticalov dával 150+ dmgu. Len je škoda, že autori si tú silu uvedomili a opätovné použitie aj s voľným slotom vyžaduje short rest. :)
K finálnemu boss fightu: Ja som veľmi pravudpovediac nesummonoval, lebo som na to zabudol najprv, tak som si nasumonnoval Dame Aylin, Mizoru, zacastil raz kanonádu z Ramazith Tower od Rolana a ešte summonoval dve assassinky od Nine Fingers Keene, ktoré ale veľa neurobili a to je všetko. Súboj som dal na prvý pokus, na začiatku som si dal nejaké potions of speed a na celú družinu som vlastne použil misty step alebo dimension door k tým 4 illithidom pri korune, tých som zabil okrem jedného Turn 1, Turn 2 som zabil posledného a zabíjal dream guardianov, pričom na draka som použil úspešne hold monster a nezabíjal ho.
Také mě vlastně zajímá, zda je nějak extra těžký final boss fight zcela bez spojenců. Samozřejmě jsem do něj v prvních kolech natáhl skoro úplně všechny, až tedy na mého owlbeara, protože jsem nechtěl, aby se mu něco stalo. :D
@Widl (08.11.2023 12:34): V treťom akte na pána Rafaela sa mi vzhľadom na nie veľkú miestnosť podarila hneď na prvý pokus efektívna taktika globe of invulnerability do ktorého som hodil haste spore grenade. Profit. :D Dosť to trivializovalo ten fight a z hľadiska roleplay som mal pocit, že som využil pekne jeho priveľkú sebaistotu a ego. :D A ako bonus som ukecal Yurgira, aby sa pridal na moju stranu :)
@Tulareanus (08.11.2023 12:22): Jojo, především na Raphaela a pak ještě Viconii a její armádu nohsledů. Taky nemůžu říct, že bych se u nich zasekl nějak extra dlouho, ale když se řekne nejtěžší fight ze hry, vybaví se mi právě tyto dvě konfrontace (možná ještě ta fakin pavoučí královna s nízkým levelem). U Viconie jsem to ale třeba hladce vyřešil tím, že jsem se stáhl výše na schody, na které jsem potom hodil plamennou zeď, ti dementi do ni samozřejmě nabíhali. :D
U Cazadora jsem počkal, až bude ve své lidské podobě, pak jsem ho jen shodil do propasti. Easy peasy lemon squeezy.
Záchrana Wyllova otce byla vyloženě frustrující, tyhlecty časové výzvy nesnáším, obzvlášť v tom turn-based modu to pro mě bylo fakt peklo.
U Cazadora jsem počkal, až bude ve své lidské podobě, pak jsem ho jen shodil do propasti. Easy peasy lemon squeezy.
Záchrana Wyllova otce byla vyloženě frustrující, tyhlecty časové výzvy nesnáším, obzvlášť v tom turn-based modu to pro mě bylo fakt peklo.
@BUMTARATA (08.11.2023 10:36): Hodně záleží na tom jestli si chceš hrát a taky jak chceš vlastně hrát :D Pak využiješ klidně všechno.
@Starletka (08.11.2023 11:05): S těma larvama je to obecně skvěle udělané a zapadá to do hry - několikrát ti hra připomene, že budeš silnější. A volba je jen na tobě, můžeš to využít a nemusíš. Já jel bez toho a byla to místy docela fuška a rád jsem využil lahvičky, bomby, prostředí, nabití zbraní elementy, atd. Jak píše Vuhor, hlavně v III aktu mi to zatopilo. Zdravím Rafaela :D
@Starletka (08.11.2023 11:05): S těma larvama je to obecně skvěle udělané a zapadá to do hry - několikrát ti hra připomene, že budeš silnější. A volba je jen na tobě, můžeš to využít a nemusíš. Já jel bez toho a byla to místy docela fuška a rád jsem využil lahvičky, bomby, prostředí, nabití zbraní elementy, atd. Jak píše Vuhor, hlavně v III aktu mi to zatopilo. Zdravím Rafaela :D
@Vurhor (08.11.2023 12:15): Neviem, mne teda také neprišli, ak narážaš na Cazadora, House of Grief alebo záchranu Wyllovho otca, Práveže napr. z Cazadora som bol až sklamaný, aký je vlastne slabý. Vtipné mi príde, že najťažší súboj z celej hry bol pre mňa asi v 1. akte boj s Hag Ethel, lebo som mal partiu ešte len level 3. :)
@Jab (08.11.2023 11:57): Nejtěžší fighty přijdou v Actu III s plněním osobních questů pro některé parťáky, pro tu tvou paladinku by to ale asi neměl být problém. :D
@Starletka (08.11.2023 11:35): Áno, konzumácia obyčajných tadpoles na koniec nemá žiadny vplyv a ani na nejaké dejové momenty, je to tam na začiatku tretej kapitoly aj vysvetlené prečo.
@SilentWolf (08.11.2023 11:34): Všetky podstatné veci by mali byť pofixované. Zažil som nejaké bugy, ale neboli gamebreaking, len občas trochu iritujúce (zvyčajne nebolo treba ani loadovať starší save, ale uložiť hru a tú znova naloadovať.). Ale je pravda, že som tam mal aj pár podivností, kde som musel naloadovať starší save, napr. mi postavy zliezli po rebríku až do prázdnoty pod mapou a tam umreli. :X Ale tieto horšie som mal všetky pred tým posledným patchom a spätne sa mi to už nechcelo testovať.
@SilentWolf (08.11.2023 11:34): Všetky podstatné veci by mali byť pofixované. Zažil som nejaké bugy, ale neboli gamebreaking, len občas trochu iritujúce (zvyčajne nebolo treba ani loadovať starší save, ale uložiť hru a tú znova naloadovať.). Ale je pravda, že som tam mal aj pár podivností, kde som musel naloadovať starší save, napr. mi postavy zliezli po rebríku až do prázdnoty pod mapou a tam umreli. :X Ale tieto horšie som mal všetky pred tým posledným patchom a spätne sa mi to už nechcelo testovať.
@Starletka (08.11.2023 11:35): Inkvizitora jsem si musel googlovat, který to byl. :) Golem měl fajn mechaniky. Toho si pamatuji.
@Jab (08.11.2023 11:22): Já jsem si zatím nedala ani jednoho (teď jsem na začátku aktu 2), ale prý na konec to žádný vliv stejně nemá. A u některých soubojů jsem se teda celkem zapotila (inkvizitor, golem ve forge...)
@BUMTARATA (08.11.2023 10:36): to bych asi nedělal, musím vytřískat co nejvíc z toho, že mám teď herní slinu. :D Zima je letos jasná!
@Starletka (08.11.2023 11:05): Ten poslední okruh mám zamčený. Tak uvidím, jestli jej budu odemykat. Ale využívám jen ty reakce a features z nich. ;)
Můžu zkusit je v příštím hraní nežrat. Ale mám pocit, že budu trojku spíše hrát jen jednou.
Můžu zkusit je v příštím hraní nežrat. Ale mám pocit, že budu trojku spíše hrát jen jednou.
@BUMTARATA (08.11.2023 10:36): Myslím, že zdĺhavé sú súboje vtedy, keď si človek nepripraví nejakú rafinovanú taktiku (čo nie je ťažké) a boj má tak priveľa kôl. Ja som sa snažil hrať tak, aby boj končil v prvom alebo druhom kole, ak to šlo, čo vlastne dosť tie boje vo výsledku urýchlilo. Tak ako v predošlých Baldur's Gate je haste super kúzlo a potion of speed jeho super variácia. Dokonca by som povedal, že pre ťahový režim je to ešte silnejšie než pre hranie s pauzou.
No a tie možnosti sú tam na to, aby si sa rozhodol, ako to chceš riešiť. Kľudne môžeš opakovať postup, ktorý sa ti osvedčil, čo však neznamená, že iný je menej efektívný. V tretej kapitole sa už snažili autori urobiť takú vec, že niektoré postupy sú znevýhodnené oproti iným pre špecifický fight, napr. fight, kde má mágia vyslovene navrch, fight kde má navrch útočenie na blízko, fight, kde má navrch mobilita atď... Je to väčšinou späté s nejakými bossmi a samozrejme netreba ísť nejakou predpísanou cestou, väčšinou je to skôr o tom, že tá hra sa ťa tam snaží popostrčiť do variácie, aj keď to nutne nie je podmienkou. Mňa bavilo experimentovať a skúšať rôzne veci, ale každý si asi nájde aj svoje evergreeny. Úkony a veci sú dosť jasno vysvetlené, takže hráčovi, čo už nejaké hry hral by to fakt nemalo prísť mätúce alebo príliš komplikované na pochopenie. Čo samozrejme ovplyvňuje taktizovanie je výber povolania hlavnej postavy a zostava družiny. Ja som sa snažil družinu obmieňať pre väčšiu variabilitu a to bolo fajn.
Bomby a potieranie zbraní som začal používať v tretej kapitole, resp. ani nie tak bomby ako smokepowder arrow, ktorý vedel spustiť reťazovú reakciu ak trafil niečo horľavé a ušetriť prácu. Potieranie bolo pre mňa efektívne jedmi, ktoré dávajú paralýzu, pri nepriateľoch, ktorí majú veľa života. Ak som prvým útokom nepriateľa paralyzoval, tak ďalšie útoky mojich postáv už mali advantage a väčšiu šancu na critical hit. Pri väčších skupinách nepriateľov, hlavne ak vedia kúzliť sa oplatí aj crowd control ako hold person.
TLDR: Pravidlá a možnosti nie sú ťažké na naučenie a ich efektívnym využívaním nie sú boje až také dlhé. :)
Inak bol som rád, že v tretej kapitole sa nesnažili autori hru naťahovať priveľa bojmi, tak ako to veľakrát pred koncom RPG a akčných hier, kde akože prituhuje býva, lebo to by bola nuda. Povedal by som, že v tretej kapitole človek strávi najviac času rozhovormi a exploráciou a vôbec nie bojmi. Určite je to najukecanejšia kapitola.
No a tie možnosti sú tam na to, aby si sa rozhodol, ako to chceš riešiť. Kľudne môžeš opakovať postup, ktorý sa ti osvedčil, čo však neznamená, že iný je menej efektívný. V tretej kapitole sa už snažili autori urobiť takú vec, že niektoré postupy sú znevýhodnené oproti iným pre špecifický fight, napr. fight, kde má mágia vyslovene navrch, fight kde má navrch útočenie na blízko, fight, kde má navrch mobilita atď... Je to väčšinou späté s nejakými bossmi a samozrejme netreba ísť nejakou predpísanou cestou, väčšinou je to skôr o tom, že tá hra sa ťa tam snaží popostrčiť do variácie, aj keď to nutne nie je podmienkou. Mňa bavilo experimentovať a skúšať rôzne veci, ale každý si asi nájde aj svoje evergreeny. Úkony a veci sú dosť jasno vysvetlené, takže hráčovi, čo už nejaké hry hral by to fakt nemalo prísť mätúce alebo príliš komplikované na pochopenie. Čo samozrejme ovplyvňuje taktizovanie je výber povolania hlavnej postavy a zostava družiny. Ja som sa snažil družinu obmieňať pre väčšiu variabilitu a to bolo fajn.
Bomby a potieranie zbraní som začal používať v tretej kapitole, resp. ani nie tak bomby ako smokepowder arrow, ktorý vedel spustiť reťazovú reakciu ak trafil niečo horľavé a ušetriť prácu. Potieranie bolo pre mňa efektívne jedmi, ktoré dávajú paralýzu, pri nepriateľoch, ktorí majú veľa života. Ak som prvým útokom nepriateľa paralyzoval, tak ďalšie útoky mojich postáv už mali advantage a väčšiu šancu na critical hit. Pri väčších skupinách nepriateľov, hlavne ak vedia kúzliť sa oplatí aj crowd control ako hold person.
TLDR: Pravidlá a možnosti nie sú ťažké na naučenie a ich efektívnym využívaním nie sú boje až také dlhé. :)
Inak bol som rád, že v tretej kapitole sa nesnažili autori hru naťahovať priveľa bojmi, tak ako to veľakrát pred koncom RPG a akčných hier, kde akože prituhuje býva, lebo to by bola nuda. Povedal by som, že v tretej kapitole človek strávi najviac času rozhovormi a exploráciou a vôbec nie bojmi. Určite je to najukecanejšia kapitola.
@Jab (08.11.2023 10:50): Stačí nežrat tadpoles :D
@BUMTARATA (08.11.2023 10:36): Nevyužiješ. Většina soubojů je stále stejná série úkonů. Je to velmi jednoduchá hra stran obtížnosti. Jednodušší než první dva díly. Na lektvar léčení jsem naposledy sáhl asi šedesát hodin hrací doby zpět. To mi přijde signifikantní. Obecně ani všelijaké ty házecí lektvary a bomby nepoužívám. Ani zbraně ničím "nepotírám". I summony kouzlím minimálně. A to elementálové jsou třeba hodně fajn. Není to ale třeba.
Klerik má léčení a ničení nemrtvých. Zloděj backstab. Hlavní postava útoky s critical hity a smite. A kouzelník firebally. Teď final boss druhé kapitoly zemřel na začátku druhého kola. Tou dobou už byli mrtví jeho ads. A to měla moje paladinka na sobě nějaký šmejd, který ji snížil šanci na zásah, takže se trefila jen jednou.
Klerik má léčení a ničení nemrtvých. Zloděj backstab. Hlavní postava útoky s critical hity a smite. A kouzelník firebally. Teď final boss druhé kapitoly zemřel na začátku druhého kola. Tou dobou už byli mrtví jeho ads. A to měla moje paladinka na sobě nějaký šmejd, který ji snížil šanci na zásah, takže se trefila jen jednou.
@Jab (08.11.2023 10:21): Jeden z důvodů, proč mě to tak odrazuje, přitom jsem velmi pro pomalý, taktický soubojáky. Chtělo by se říct, že jsem o tom dokonce napsal řadu textů, ale to by nebyla pravda. Problém je, že mi tady nepřijdou ani tak pomalý, jako spíš zdlouhavý. Hlavně všechny ty možnosti, který fungujou a maj svý místo u stolu, ale nejsem si jima jistej ve videohře. Využiješ to vůbec?
@SilentWolf (08.11.2023 10:03): Když koukám na ty patch notes fixující stovky věcí, tak bych snad i pár let počkal, nebo dokud tomu neukončej podporu, stejně to budeš hrát jen jednou.
@SilentWolf (08.11.2023 10:03): Když koukám na ty patch notes fixující stovky věcí, tak bych snad i pár let počkal, nebo dokud tomu neukončej podporu, stejně to budeš hrát jen jednou.
@SilentWolf (08.11.2023 10:03): Tak byl kolem toho ten humbuk, že v tom nejsou mikrotransakce. Tedy oslava něčeho, co by mělo být samozřejmostí a pár let zpět i bylo.
Btw pohledem na mapy BG3 není vlastně dlouhá hra. Co to natahuje jsou ty souboje. Byť musím říci, že cca od 8. lvl mé hlavní postavy to už odsýpá o hodně lépe. Ale to kvůli 5. lvl Paladina a extra attack a 3. lvl fightera a battle master manévrům.
Stojí to za plnou cenu? Asi jo. Dokonce i když mi ta hra pila dosti krev v mnoha ohledech. Nemohu popřít, že autoři měli snahu i píli. A to je možné ocenit.
Btw pohledem na mapy BG3 není vlastně dlouhá hra. Co to natahuje jsou ty souboje. Byť musím říci, že cca od 8. lvl mé hlavní postavy to už odsýpá o hodně lépe. Ale to kvůli 5. lvl Paladina a extra attack a 3. lvl fightera a battle master manévrům.
Stojí to za plnou cenu? Asi jo. Dokonce i když mi ta hra pila dosti krev v mnoha ohledech. Nemohu popřít, že autoři měli snahu i píli. A to je možné ocenit.
To stále nemá ani malilinkatou slevičku.. :(
Konec druhé kapitoly. Boss byl triviální. Alespoň za něj mám ačív. Paladinka už je jak nějaký šílený OP anime charakter. Critical hity z tadpole a executioner z prstýnku. Do toho ke critical hitu smite (který je pak také automaticky critical hit) první a druhé úrovně. V základu čtyři útoky za kolo a pátý z Great Weapon Master featu... To už se za kolo bavíme spíš o nižších stovkách damage. Half-Orc se svým Savage Attacks by byl ještě lepší. Ale na paladina se mi prostě nehodí. :)
Jinak lvl 10 na začátku třetí kapitoly. A odehraných nějakých cca 83 hodin. Imho do 120 hodin by to mohlo být hotové.
Job well done - https://www.youtube.com/watch?v=YoZmGCEovRk
Jinak lvl 10 na začátku třetí kapitoly. A odehraných nějakých cca 83 hodin. Imho do 120 hodin by to mohlo být hotové.
Job well done - https://www.youtube.com/watch?v=YoZmGCEovRk
Geez, patch chce 120 GB... Já už nějak na ten Larian přestávám mít náladu.
Tak Larian vydal ďalší väčší patch, tak som zvedavý, čo pofixovali. Z toho, čo píšu, to vyzerá, že fixli jednu otravnú vec, keď v treťom akte sa objavila stráž obviňujúca z porušenia zákona aj keď ste boli stealthnutí alebo neviditeľní na poschodí budovy, na ktorom nikto nebol. Pre mňa už asi neskoro, keďže som skoro pred koncom, ale toto bola jedna z tých otravnejších nezmyselnejších vecí. Mne sa dokonca stalo aj to, že ma stráž len tak prichytila tam kde nemala a keď s ňou skončil dialóg, v ktorom som ju úspešne presvedčil, triggerla sa druhá stráž z opačnej strany lokácie a nabehol nanovo rovnaký event... Každopádne dúfam, že sa zamerali hlavne na pofixovanie tretej tretiny tretieho aktu (heh), čiže questov v západnej časti Lower City, lebo tam boli síce nie gamebreaking, ale otravné bugy.
@marwel (14.10.2023 14:06): přesně to co navrhuješ by úplně zničilo veškeré přemýšlení nad tím kdy a co multiclassnout, aby to ve výsledku bylo lepší jak singleclass. Multiclassovací orgie skončily ve třetí edici a jsem za to ráda.
Na bojovnikovi je take hodne fajn, ze ho nepotrebujete maxovat abyste ziskali vse potrebne. Pet levelu bojovnika vam da tak dobry zaklad, ze zbylych sedm urovni si muzete narvat do ceho chcete, je to vicemene jedno. :P
Bylo by docela fajn, kdyby se ty classy pri multiclassovani trochu vic prolinaly. Treba pokud volite dve classy, ktere obe na pate urovni ziskavaji extra utok, tak ze byste ho ziskali i v pripade treba lvl. 3 bojovnik, lvl 2 barbar a tak a featy by mohly byt navazane na celkovy level, tj. kazde ctyri urovne bez ohledu na multiclass.
Btw. Lvl. 5 fighter/lvl. 5 warlock (pact of the blade) muze utocit take trikrat za kolo s bind zbrani a pouzivat charisma na hody na utok a damage. :)
Tak mi to nedalo a zase jsem se k tomu vratil. Vydrzel jsem to nehrat celych 9 dni, to ujde. :) Kazdopadne znovu ten Ragzlin souboj a tentokrat cely bez obdrzeneho zraneni. Je fakt, ze tentokrat jsem zacinal souboj ja, takze free turn (surprised nepratele) a muj assassin rogue Astarion si Ragzlina podal ve dvou tazich nez se vubec pohnul. :D
Bylo by docela fajn, kdyby se ty classy pri multiclassovani trochu vic prolinaly. Treba pokud volite dve classy, ktere obe na pate urovni ziskavaji extra utok, tak ze byste ho ziskali i v pripade treba lvl. 3 bojovnik, lvl 2 barbar a tak a featy by mohly byt navazane na celkovy level, tj. kazde ctyri urovne bez ohledu na multiclass.
Btw. Lvl. 5 fighter/lvl. 5 warlock (pact of the blade) muze utocit take trikrat za kolo s bind zbrani a pouzivat charisma na hody na utok a damage. :)
Tak mi to nedalo a zase jsem se k tomu vratil. Vydrzel jsem to nehrat celych 9 dni, to ujde. :) Kazdopadne znovu ten Ragzlin souboj a tentokrat cely bez obdrzeneho zraneni. Je fakt, ze tentokrat jsem zacinal souboj ja, takze free turn (surprised nepratele) a muj assassin rogue Astarion si Ragzlina podal ve dvou tazich nez se vubec pohnul. :D
@pipboy (13.10.2023 17:09): Jj. Ty kombinace jsou super. Paladin také alespoň bez dvou tří levelů fightera nemá smysl, páč by byl jen o tom divinu smitu. A pak v soubojích už docela meh. Ale tak hra to umožňuje, tak proč se s tím kombinováním povolání nevyřádit alespoň u hlavní postavy. :)
@pipboy (13.10.2023 17:09): Rage pridava +2 dmg a resistance na veskere normalni zraneni, v pripade Bear spirit vcetne vseho magickeho zraneni vyjma psychic. Hrajes ho spravne, barbar je proste tank. Samozrejme, ze je lepsi nebyt vubec zasazen a mit vysoke AC, ale on ten rozdil mezi heavy armor a medium armor zase tak velky neni aby to hralo tak velkou roli (rozdil 2AC asi tak), ty odolnosti jsou ale fajn. Krom toho ma barbar tunu hp, takze fakt ustoji naprosto silene mnozsti dmg. Ale ano, bojovnik je silnejsi. Podle me je to nejsilnejsi zakladni class ve hre. Monk/thief je fajn, ale u nej me sere, ze ma konstatne nizsi sanci na zasah kvuli unarmed utokum (zadne bonusy na zasah ze zbrane).
Ja mel Karlach na konci jako lvl 9 Berzerker, lvl 3 thief, takze mohla utocit 4krat za kolo. To uz je slusne.
@pipboy (13.10.2023 10:26): Jo s tim Emperorem to bylo vtipne. Ja ho chtel poslat do prdele uz od uplneho zacatku, jak jsem tu zminoval. Uz jako guardiana. A celou dobu jsem premyslel, jak to udelat. :P Tohle mi jen potvrdilo co je to za idiota. Na konci samozrejme Orpheus musel sezrat larvicku, protoze sam si nebudu kurvit zivot jako mind flayer. Ja chci svuj nudny zivot zpet!
Ja mel Karlach na konci jako lvl 9 Berzerker, lvl 3 thief, takze mohla utocit 4krat za kolo. To uz je slusne.
@pipboy (13.10.2023 10:26): Jo s tim Emperorem to bylo vtipne. Ja ho chtel poslat do prdele uz od uplneho zacatku, jak jsem tu zminoval. Uz jako guardiana. A celou dobu jsem premyslel, jak to udelat. :P Tohle mi jen potvrdilo co je to za idiota. Na konci samozrejme Orpheus musel sezrat larvicku, protoze sam si nebudu kurvit zivot jako mind flayer. Ja chci svuj nudny zivot zpet!
Btw asi úplně nechápu jak hrát barbara.
Většinu hry jsem měl Laezel a Karlach jako hlavní nakopávače prdelí, ale ke konci měla Laezel 3 útoky na akci + slušnou dávku superiority dice high damage specialit, takže měla poměrně vysoký konzistentní damage + potenciál burstnout na někoho 6+ echt silných útoků v jednom tahu. Plus heavy armor -> víc vydrží.
Mezitím Karlach má na konci pořád dva útoky a k tomu rage... který mi ale nepřišlo, že by dělalo něco extra. Navíc má sice hodně HP, ale taky je velkou část hry docela snadno ztrácela.
(Paradoxně nejvyšší konzistentní dmg ke konci sázel asi můj lv3 thief/lv9 shadow monk.)
Většinu hry jsem měl Laezel a Karlach jako hlavní nakopávače prdelí, ale ke konci měla Laezel 3 útoky na akci + slušnou dávku superiority dice high damage specialit, takže měla poměrně vysoký konzistentní damage + potenciál burstnout na někoho 6+ echt silných útoků v jednom tahu. Plus heavy armor -> víc vydrží.
Mezitím Karlach má na konci pořád dva útoky a k tomu rage... který mi ale nepřišlo, že by dělalo něco extra. Navíc má sice hodně HP, ale taky je velkou část hry docela snadno ztrácela.
(Paradoxně nejvyšší konzistentní dmg ke konci sázel asi můj lv3 thief/lv9 shadow monk.)
@Jab (13.10.2023 09:37): možná až budu v dobrém rozmaru a bude čas a energie, tak něco vypotím, ale... když já ty zdi textu taky vůbec nechci číst...
Ale teda když už jdu kolem tak rant na finale - reakce Emperora na osvobození Orpheuse je jako kurva co? Se prostě sbalí a jde dělat děvku nepříteli, kterýho se celou dobu snaží zastavit? Co je to Balduran za přízemního sráče?
Ale teda když už jdu kolem tak rant na finale - reakce Emperora na osvobození Orpheuse je jako kurva co? Se prostě sbalí a jde dělat děvku nepříteli, kterýho se celou dobu snaží zastavit? Co je to Balduran za přízemního sráče?
Ani neprodlužovat, takhle dobrý - a dobře to vystihuje mé dojmy z první kapitoly.Cyberpunk je úplně jinde.
@pipboy (13.10.2023 05:30): Stačí trochu prodloužit a hodit jako koment. ;)
No, tak konečně dohráno, asi 115h. Z Karlach je Illithid. Což all in all není zase tak hroznej osud.
Finále... ta gameplay část nebyla nejhorší, ale cutscény na konci jsem teda čekal... košatější.
Celkově... hele nevim. Podle mě je ten styl, jakým je to napsané, strašně nepřirozenej - divná kombinace otravně shakespearovské teatrálnosti a slovníku primitivního miléniála, všechno je tak nějak na efekt, taky tak nějak politicky korektní, ale spíš low-key, aby tím moc nesrali konzervy... Za mě se do toho příběhu prostě nedá pořádně vžít - suspense of disbelief prostě moc nefunguje a to je u příběhovýho rpg imo docela zásadní nedostatek. I když po stránce mechanismů dělá BG3 hodně zajímavých věcí a celkově to rozhodně není blbá, ani průměrná hra, sedat si z toho na prdel prostě taky nebudu...
tl;dr Furt nevim, jestli 80 nebo 85.
Tož o víkendu Phantom Liberty. Nepochybuju o tom, že to bude lepší hra a po 2.0 patchi snad i lepší rpg ^_^
Finále... ta gameplay část nebyla nejhorší, ale cutscény na konci jsem teda čekal... košatější.
Celkově... hele nevim. Podle mě je ten styl, jakým je to napsané, strašně nepřirozenej - divná kombinace otravně shakespearovské teatrálnosti a slovníku primitivního miléniála, všechno je tak nějak na efekt, taky tak nějak politicky korektní, ale spíš low-key, aby tím moc nesrali konzervy... Za mě se do toho příběhu prostě nedá pořádně vžít - suspense of disbelief prostě moc nefunguje a to je u příběhovýho rpg imo docela zásadní nedostatek. I když po stránce mechanismů dělá BG3 hodně zajímavých věcí a celkově to rozhodně není blbá, ani průměrná hra, sedat si z toho na prdel prostě taky nebudu...
tl;dr Furt nevim, jestli 80 nebo 85.
Tož o víkendu Phantom Liberty. Nepochybuju o tom, že to bude lepší hra a po 2.0 patchi snad i lepší rpg ^_^
https://m.youtube.com/watch?v=QA7cHKjNves
Jeden z těch exploitů soubojového systému, který už Larian zakázal. Asi si z nějakého důvodu myslí, že to nějak kazí hru či co. Až si skoro říkám, zda pak kritika toho, že tam tyhle "možnosti" byly, není relevantní. Co myslíte?
Jeden z těch exploitů soubojového systému, který už Larian zakázal. Asi si z nějakého důvodu myslí, že to nějak kazí hru či co. Až si skoro říkám, zda pak kritika toho, že tam tyhle "možnosti" byly, není relevantní. Co myslíte?
@Widl (09.10.2023 17:46): Zase je to součást identity. Mně ty romance přijdou zatím velmi ploché. A tohle beru za jeden z vícero důvodů. Jsou tu vždy připravení a nadržení a pro všechny. A pak jim trochu toho charakteru/specifičnosti chybí. Ještě jednou nic proti tomu, pokud mají tu obojetnost opravdu zakomponovanou do celkové osobnosti. Sám jsem na to nenarazil, ale je možné a věřím, že se to alespoň toho Astariona týká.
@Charllize (09.10.2023 16:09): Asi tak. Stačí jim na začátku říct, že nemáš zájem a máš z toho přesně tu hru kterou chceš. A nebo naopak. Prostě jak chceš ty jako hráč. Nechápu, že to někomu vadí :D
Na druhou stranu, jak tam nikdo není jednoznačně daný, tak o tom ta postava nemůže bejt. Jako že ta postava nemůže bejt napsaná tak, že její velký téma je, že je třeba gay. Takže vlastně se to tam vlastně neřeší, protože - na jednu stranu jsou tam všichni gay, ale zároveň jsou tam všichni hetero, takže to nejde moc řešit a neotravujou s tím :)
@Starletka (09.10.2023 14:33): Jo. Astarion možná. Z dialogu s ním si na to ale přímo nepamatuji.
Nicméně jsem ve druhém aktu.
Nicméně jsem ve druhém aktu.
@Jab (09.10.2023 14:27): No vidíš a Astarion je třeba zrovna pan a je to součást jeho identity. Minimálně v jeho dějové lince to právě dává smysl.
@Starletka (09.10.2023 14:28): No... Je to u ní trochu zklamání. Celkově NPC za mě tedy.
@Vivaldi (09.10.2023 14:16): Až budu hrát playthrough Mirka Dušína, tak si ji zkusím vzít. Teď by s většinou mých rozhodnutí měla problém. :D
@Starletka (09.10.2023 14:07): Ten první odstavec není zcela fér, když se tu mluví o identitě postavy. Mě bi charaktery neuráží. Ale u BG3 to beru tak, že jsou všichni bi, aby se vyhovělo každému a tím ty charaktery o část identity přichází. Nic proti charakterům, kde je bisexualita plně součást jejich identity. Ale to se žádného družníka v BG3 imho netýká. Tam je to tak udělané opravdu proto, aby žádný hráč nefňukal, že družník xy má nedej bože nějaké preference. Prostě zase Simsovka.
@Starletka (09.10.2023 14:07): S Shadowheart je to celkom komplikované. Ona je istým spôsobom suchárka spočiatku... no ako každá postava si prejde svojim vývojom. Asi proste mám rád dievčatá, ktoré potrebujú trochu pomôcť vo svojom živote. Koniec koncov, v druhej hre bola moja večná láska Aerie. :D Takže možno to spolu súvisí. Neviem. :D
Tvl ať přijdu do jakékoliv diskuze, vždycky je to jak CTRL+C CTRL+V. Když chci hrát za bílého, macho, hetero, cis, mužného chlapa s nejmužštější hetero romancí pod sluncem, tak za něj snad hraju a je mi fuk, co dělají ostatní, ne? Ne. PROČ MÁM NA VÝBĚR???!? TO NENÍ REÁLNÉ! DRACI A MLUVICÍ ZVÍŘATA A OŽIVLÉ MRTVOLY ETC ANO, ALE SEXUALITA POSTAV??!? BUBUBU!! WOKE!!! 0/10!!
Jinak já teda romancuju Astariona, který je sám napsaný líp, než celé osazenstvo Cyberpunku (když už jsme u těch osobních názorů), takže za sebe jsem spokojená. Shadowheart mi přijde strašně suchá, ale předpokládám, že taky časem projde nějakým vývojem.
Jinak já teda romancuju Astariona, který je sám napsaný líp, než celé osazenstvo Cyberpunku (když už jsme u těch osobních názorů), takže za sebe jsem spokojená. Shadowheart mi přijde strašně suchá, ale předpokládám, že taky časem projde nějakým vývojem.
@Widl (08.10.2023 23:15): Tiež si myslím, že pokiaľ niekto nemá záujem, je úplne v pohode možnosť to veľmi rýchlo useknúť hneď na začiatku... a v princípe okrem týchto momentov sú podľa mňa postavy veľmi dobre vyprofilované. Plus, pokiaľ niekto nemá sám v sebe zmätok, s kým chce vzťah začať... ale má to radšej rozhádzané na všetky strany a potom si zvolí... v princípe môže takisto. Vlastne je to aj pre tých čo chcú hetero vzťah, čo chcú homo vzťah, čo chcú otvorený vzťah... ale chápem, že to nie každému musí nevyhnutne sedieť. V tomto napríklad BG 2 bola viac spracovaná pre hetero vzťahy (hovorím teda o originálnej edícii, nie enhanced). Mne ale v princípe to všetko nevadí, pretože som sa zameral na svoju lásku Shadowheart... a to mi úplne stačí. Aj keď som mal moment, že by som si možno doprial vzťah s Karlach. :D
@Jab (08.10.2023 22:37): Jak píšeš v posledním odstavci, tam jsi to trefil pěkně. Ta hra je hravá a ohromně tvárná.
@Widl (08.10.2023 22:06): Tak je to taky možnost. A semo tamo proč ne. Ať jedno dvě NPC ve hře tu "fluidní sexualitu" má. Ale takhle, když je v možnostech každý, to zase působí trochu cirkusově. Přece jen je to součástí nějaké celkové identity. Jakkoliv beru, že to opravdu mají někteří více proměnlivé.
Souhlasil bych tak s předřečníky, že tady dostává hráč vše, co si zamane. Až pak chybí více propracovaný charakter společníkům a vlastně i hře samotné. Aby se bylo v tomhle čeho chytit, tak ty základy musí být pevně vymezené. A teprve v tak vymezeném hřišti se děje hra.
Těžko ale zpochybnit, že to mnoha hráčům i tak vyhovuje. Tři komentáře tu zmiňují podobnost s Dragon Age (tipuji i tím "randěním" v kempu). Sám jsem už tu zmínku slyšel doma. Jinde jsem četl, že to "randění" a customizace charakterů připomíná "Sims" (článek s tím jsem postoval někdy dříve). Jinak řečeno... Místo těch pevných hranic BG 3 dává nepřeberně možností. I přes tu temnější druhou kapitolu bych tak řekl, že BG 3 je velmi velmi hravá hra. Pro mě se tím střílí do kolene stran atmosféry a celkové uvěřitelnosti. Beru ale, že jiní si v tom naopak dosyta "vyhrají".
Souhlasil bych tak s předřečníky, že tady dostává hráč vše, co si zamane. Až pak chybí více propracovaný charakter společníkům a vlastně i hře samotné. Aby se bylo v tomhle čeho chytit, tak ty základy musí být pevně vymezené. A teprve v tak vymezeném hřišti se děje hra.
Těžko ale zpochybnit, že to mnoha hráčům i tak vyhovuje. Tři komentáře tu zmiňují podobnost s Dragon Age (tipuji i tím "randěním" v kempu). Sám jsem už tu zmínku slyšel doma. Jinde jsem četl, že to "randění" a customizace charakterů připomíná "Sims" (článek s tím jsem postoval někdy dříve). Jinak řečeno... Místo těch pevných hranic BG 3 dává nepřeberně možností. I přes tu temnější druhou kapitolu bych tak řekl, že BG 3 je velmi velmi hravá hra. Pro mě se tím střílí do kolene stran atmosféry a celkové uvěřitelnosti. Beru ale, že jiní si v tom naopak dosyta "vyhrají".
U mě to bylo naštěstí v pohodě. Stačilo jim říct, že nemám zájem a byl klid. Ta bisexualita je vlastně fajn, protože si můžu zahrát na romanci přesně s tou postavou se kterou chci protože mě baví jako charakter. Díky za to Karlach, mám rád holky s trochou toho ohně v těle :D