Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Asura's Wrath

Asurazu Rāsu

21.02.2012
kompatibilní
71
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Betrayed by the gods. Banished for 12 000 years. His wife killed. His daughter kidnapped.

RAGE NEVER DIES...

Země, ve hře zvaná Gaea, je krom lidí obývána agresivními monstry rasy Gohma. Lidé věří, že když své modlitby budou směřovat k osmi polobohům, kteří Gaeu chrání, tak jim dodají sílu k boji s monstry. Asura, jeden z osmi polobohů, vede boj s Gohmou již nějaký ten čas a velmi mu k tomu dopomáhá jeho hněv. Ten pravý nával hněvu však zažije až v momentě, kdy je na něj po jedné z bitev neprávem hozena vražda císaře a zbytek polobohů ho má nyní za nepřítele číslo jedna. Aby toho však nebylo málo, zabijí mu manželku a unesou dítě. Vzteklý Asura ztrácející sebekontrolu se tak žene nejen za pomstou, ale i za odhalením politického spiknutí.

Asura's Wrath je poměrně uniktáním interaktivním zážitkem, který samotnou hratelnost odsouvá na druhou kolej. Celá hra je koncipována jako anime seriál, tudíž vškeré dění je rozkouskováno na několik samostatných krátkých dílů. Většinu času tak hráč spíše sleduje dění na obrazovce a v určitých momentech mačká správná tlačítka v QTE sekvencích. Když se hráči dostane ovládání plně do rukou, přepne se hra buď do jednoduchého a silně lineárního bojového módu po vzoru her jako Devil May Cry, ač ve velmi zjednodušené podobě, nebo do rail shooter podoby, kde se hráč vyhýbá střelám a snaží se zlikvidovat okolní nepřátele.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • X360 50
Asura's Wrath je jedna z nejzvláštnějších her, co jsem doposud hrál a docela mě i mrzí, jak nízké hodnocení jí dávám. Podobné experimenty jsou v herním průmyslu potřeba a byl bych docela rád, kdyby se tenhle koncept uchytil. Bohužel se tak úplně nestalo ani po letech od vydání a Asura stále zůstává vcelku ojedinělým počinem. Když se mi vlastně koncept hry líbil, tak proč to průměrné hodnocení?

Problém spočívá nečekaně v tom, že tvůrci nevěděli, co z toho vlastně chtějí mít. Respektive herní stránka je příliš rušící vůči té filmové a naopak. Sotva se vám dostane do rukou trocha svobody v ovládání, ihned jste přerušeni dalšími filmečky. Délka jednotlivých epizod je v průměru patnáct minut a do bojové části se v každé z nich dostanete většinou přibližně na pět minut dohromady. Tyhle části, pokud se nejedná o boss fight, působí spíše jako zbytečná výplň na prodloužení herní doby, přičemž jsem někde v polovině usoudil, že ač není hra příliš těžká, bude lepší shodit obtížnost na easy abych to urychlil.

Než se dostanete k nějaké pořádné akci, předchází ji tedy často únavné filmečky s neustále opakujícími se stereotypy. Beru, že žánr akčních fantasy anime je nejspíš velmi populární, jinak by ho nevznikalo tolik, v mých očích je to však nehorázná generická nuda. Na monstrech masakrujících lidstvo a na záchraně planety opravdu není nic originálního a na rádoby drsňáckých řečích každého záporáka, který si neodpustí hodinový proslov předtím, než vám zasadí smrtelnou ránu, jakbysmet. Na druhou stranu z tohodle si tvůrci udělali povedeným způsobem srandu, tudíž nechápu, proč opakovali stereotypy jinde. Ve výsledku tak jde o velmi plytký a nudný příběh, který, krom pár ojedinělých momentů, ani nepobaví, navzdory zvyklostem u japonských her.

Abych však jen nekritizoval, musím vyzdvihnout QTE části, jenž jsou v první řadě vtipné tím, že vlastně nějaké QTE můžete většinou ignorovat a hra, respektive film, pokračuje dál aniž by vás nějak trestal. Pravděpodobně tvůrci jednoduše udělali jednotlivé filmečky a mačkání tlačítek je tam pak jen dodatečně přidáno kvůli zvedání výsledného score či proto, aby hráč při tom sledování vypadal, že něco dělá. Nenávidím QTE, tudíž za mě zcela v pořádku. V druhé řadě však neskutečně baví svým over the top podáním. Asura vztekle hází zmutovaným slonem nebo přerostlou želvou a stylově vymlátí duši ze všeho a všech, kdo mu stojí v cestě. Vrcholem jsou pak naprosto přehnané boss fighty, kdy třeba za doprovodu Dvořákovy symfonie svádíte boj s polobohem jak na zemi, tak ve vesmíru a přemýšlíte, jestli je to ta nejepičtější nebo ta nejbizarnější věc, kterou jste kdy viděli.

Kdyby Asura's Wrath byl čistě filmem s interaktivními souboji v podobě QTE, na hru bych rázem pohlížel jinak. Že tenhle koncept může fungovat ostatně dokazují i některé Telltale hry, kde je dobře napsaný příběh střídmě dávkovaný QTE akcí. I zdejší kombinace klasické akce a filmu může fungovat, chtělo by to však poněkud rozumnější dávkování obou částí a hlavně buď máknout na soubojovém systému, aby nebyl jen jednoduchou výplní v mezičase, a nebo naopak sehnat lepší scénáristy.
+20 +21 −1