Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
  • PS4 70
  • PS5 --
Legacy of the First Blade má asi nejblíže ke klasickému Assassin's Creed zážitku z toho všeho, co může Assassin's Creed: Odyssey nabídnout. Rozšíření jde však tak trochu proti principům základní, a tak to, jak moc si jej užijete, bude dosti záviset na vašem vztahu k samotnému Odyssey.

V první kapitole zavítáte za Kassandru (případně Alexia, pokud jste si nezvolili canon postavu) do Makedonie, kterou sužuje nová hrozba – tajemný Řád prastarých (v budoucnu známí jako Templáři), okolo čehož se v podstatě točí jak hlavní linka, tak vedlejší úkoly. Díky tomu je příběh více sousředěný okolo jednoho tématu, což je v kotrastu se základní hrou, kde i hlavní příběh měl více rozcházejících se linek.

Zároveň zde však výrazně ubyly možnosti voleb v dialozích, což může pro některé hráče být nagativum, já osobně však tuto změnu spíše schvaluji. V základní hře mi totiž přišlo, že jsou tam dialogové možnosti často dány jenom proto, aby tam byly. „Velká RPG jako třetí Zaklínač přece mají dialogové možnosti a lidé mají Zaklínače rádi, proč to nedat i do Assassin's Creed?“ Mně osobně lineární příběh k AC však sedí výrazně víc, a to vlastně už jenom z toho principu, jak by měl fungovat Animus. Zde je však místy problém v samotném psaní. Hra vás například podprahově nutí pozezřívat Daria, že vám lže. To ale moc nefunguje jak na zaryté fanoušky, tak na hráče, kteří hráli bonusový úkol za předobjednávku. Naopak sympatie k Natakovi vám hra celou dobu tak trochu vnucuje, aby si připravila půdu pro budoucí dějovou linku. I přesto vám ale v obou případech pak dá rozšíření možnost vybrat si, co nakonec Kassandra odpoví. Pokud ale půjdete proti tomu, co vám hra doposud podsouvala, stejně vás nakonec donutí hrát podle svých předem daných pravidel. Dalším příkladem zvláštního psaní mohou být výčitky od obětí, jejichž blízké jste ve hře údajně zabili, což zkátka vzhledem ke struktuře samotného Odyssey nesedí. Je to dobrý koncept, avšak ve špatnou dobu a asi i ve špatné hře. No a v neposlední řadě mi také moc nesedlo, jak jsou napsaní samotní Templáři.

Za zmínku na závěr stojí, že hra přináší také nové vybavení a jednu novou schopnost. V obou případech se jedná o poměrně užitečné možnosti, jak svůj build vylepšit.

První kapitola tohoto DLC by tak šla asi nejlépe označit slovem „fajn“. Šlo by to udělat lépe (a ten potenciál tam je vidět), na druhou stranu jsem vlastně spokojen. Není to lepší než ty nejlepší zápletky z Odyssey, je to ale výrazně lepší než nejhorší dějové linky, kterými nás základní hra zavalila.

Pro: příběh více sousředěný na jedno téma, méně „zbytečných“ dialogových možností, nové vybevení, nová schopnost

Proti: zvláštní psaní, falešný pocit možnosti příběh jakkoliv ovlivnit

+3
  • PC 60
Ne. Sorry.
Tohle ještě není první komentář na Valhlallu. Ale každopádně i tak jste více než vítáni si tento koment přečíst!

První část DLCčka Legacy of the First Blade mě bohužel zanechala po většinu času poněkud chladným. Postava Daria je docela fajn, jeho synátor už ale moc ne. Obzvlášť se mi znechutil poté, co jsem s ním měl v rámci hlavního questu postřílet několik jelenů. A ne pro maso nebo kůži, prostě jen tak. V ten moment jsem okamžitě věděl, že jestli někdy v budoucnu mi zbytek DLC dá možnost ho romancovat, čeká ho opravdu dost krutý friendzone. Jinak je první část DLCčka poněkud nemastná neslaná. Záblesky z minulosti v Persii byly zajímavé, proto doufám, že mi jich budoucí části nabídnou více. Questy jsou ale jinak dost banální, tudíž jsem z nich (po mém téměř dvouměsíčním hraní původní hry) neměl příliš velké potěšení. Hlavními padouchy je navíc perská kopírka kultu Kosmos, tudíž o nijak zvlášť originální záporáky se nejedná. Stejně tak honba za jejich členy už není tak zábavná. Ale nakousnutí motivů jeho vůdce vypadá slibně, tak uvidíme. Hraje se to furt dobře, i přestože mě hlavní příběh nechytnul.

Pro: Slibný potenciál některých nových postav, furt dobrá hratelnost

Proti: suché, nudný obsah questů, zatím slabí padouši, Natakas je docela debil

+20
  • PC 50
Komentář zahrnuje hodnocení všech tří epizod. Komentář obsahuje jemné příběhové spoilery, bez kterých nelze popsat moje dojmy.

První epizoda ještě dosahovala kvalit základní hry, ale následující dvě pohřbily celé Odyssey. Již v první epizodě mě, resp. moji postavu, začalo pronásledovat tupé štěně neboli Natakas. Jeho smutné psí oči se objevily pokaždé, když jsem uhasila jeho naděje na sblížení a při pohledu na jeho zklamaný obličej jsem dostávala spíše záchvaty smíchu, než aby mi ho bylo líto. Velmi mě zklamalo, že všechna moje rozhodnutí týkající se Nataka, která jsem ve hře mohla učinit, přišla naprosto vniveč a hra mi stejně vnutila svůj již předem vytvořený scénář. Tento scénář se plně projevil ve třetí části DLC, kde moje postava byla najednou někým jiným, než s kým jsem strávila těch 102 hodin v základní hře, a proto mě úkoly ve třetí části ani nebavily a chtěla jsem rozšíření co nejrychleji dohrát a zapomenout na něho.

Prostředí se příliš neliší od základní hry (ve srovnání s druhým rozšíření), jen místy byla barevná paleta jiná. Opět se i zde sundávaly celé větve předků namísto kultistů, a to mě bavilo asi nejvíce na celém DLC.

Tušila jsem, co mě čeká v tomto rozšíření - zahození hráčem nasměrované osobnosti hlavní postavy a naroubování na události, které se prostě musely stát. Ale stejně mě to naštvalo. Více by mi vyhovovalo, kdyby ony věci v DLC obstaral sourozenec mé hlavní postavy a já tam jen přicválala na koni a zachránila ho z problémů, které by z toho vzešly.
+20