Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Vědíc, že se release nepovedl a hra je zabugovaná až na půdu, posunul jsem začátek hraní o pár týdnů, i když je The Neverhood moje velmi oblíbená hra a Armikrogu jsem se nemohl dočkat. Nainstaloval jsem už opatchovanou verzi, ve které má být většina bugů opravena.

Což o to, co se týče plastelínové animace, ta je opět na špičkové úrovni a díky (říkejme tomu) post-processingu a samozřejmě modernějším technologiím to vypadá lépe jak Neverhood. Naštěstí tu už není občasný first-person pohyb, což kvituji s povděkem. Navíc tu máme side-kicka, jenž přináší nové možnosti jak nadesignovat puzzle. Ale... (a tímto výčet pozitiv v podstatě končí :/)

...nějaké sofistikované puzzle, kde byste museli zkombinovat schopnosti obou postav tu nečekejte. V podstatě to probíhá tak, že Beak-Beaka pošlete sednout si na nějakou plošinku, čímž někde něco otevřete, případně se ujmete přímo létajícího psa a doletíte někam, kam Tommynaut nemůže. Obě postavy mluví, což mi nesedí. Měl jsem radši němého Klaymena. V Neverhoodu jsem měl nejradši různá vtipná intermezza se žraním jablek a celkově humor, kdy jsem se tlemil na každém rohu. Tady nic takového není. Žádné close-upy na mimiku hlavní postavy. Cutscén strašně málo.

Bohužel zůstaly i občas frustrující puzzle (třeba na úplně poslední hádanku jsem se podíval na youtube, protože jsem ty symboly nechtěl složitě dohledávat). Hra je krátká, zabere nějakých 4-5 hodin, což je asi polovina Neverhoodu. V některých videích (např. intro) je u audia šílené echo, že skoro není rozumět, co se zpívá. Nechápu, jak to takhle někdo mohl pos*at. Hudba je ok, ale čekal jsem víc. Bohužel ve hře skoro nehraje, což by měl opravit patch 1.04, po kterém bude hudba hrát neustále. Ve hře jsem i tak narazil na bugy, které mi naštěstí nezabránili v dohrání hry (ale moc při přímém ovládání Beak-Beaka nelezte do menu :P).

Pokud bychom dali pryč plastelínovou animaci, dostali bychom v podstatě ničím nezajímavou průměrnou adventuru, navíc poměrně krátkou a stále ještě lehce zabugovanou. Tohle se bohužel nepovedlo. Závěr dává tušit, že se počítá s dalším dílem, uvidíme jestli někdy vyjde...
+27
  • PC 60
Neverhood je legenda, a i když nepatří mezi mé nejoblíbenější adventury, jeho pokračování, které vzniklo téměř dvacet let po něm, mě vcelku lákalo. Hodnocení mě sice trochu odrazovalo, ale přesto jsem se rozhodl hru vyzkoušet.

Zpočátku vypadá všechno skvěle, intro je boží a pohled z okna první místnosti také, a to dokonce opakovaně. Příšera se pak už ale neukáže, humor ustoupí do pozadí a až na občasné záchvěvy a mravenčí prezidenty se jmény Thomas Jeffersant, Abrahant Lincoln a Theodore Roosevelant se už neobjeví. Jeden logický problém střídá druhý a po splnění všech v dané budově dochází k přesunu známým vozítkem do další, a tak stále dokola.

Nenarazil jsem snad na žádný větší zásek, což jsem uvítal, bohužel kvůli tomu rychlému tempu, které si hra drží po celou dobu, přišel konec daleko rychleji, než jsem očekával. Z postav, kterých se ve hře za tak krátkou dobu moc nemihlo, jsem si nejvíce oblíbil hlavního hrdinu Tommynauta a mimino P. Otravný pes Beak-Beak mi naopak spíše lezl na nervy a prapodivné a téměř na chlup stejné pasáže v jeho podání mě vůbec nebavily.

Hudba už není tak skvělá, jako v předchůdci, asi Terry Scott Taylor při její tvorbě spořádal méně modelíny. Stále však má něco do sebe. Že v moderní adventuře nefunguje dvojklik na rychlé opuštění lokace bych ještě bral, autoři nějakým způsobem museli natáhnout herní dobu, a přesto to není žádný zázrak, že mi ale i po tolika letech od vydání a několika opravách občas vypadnou titulky nebo zvuk, jsem nečekal. Hrát se to dá, ale jestli někdy bude nějaké příště, tak bych prosil lepší zpracování s delší herní dobou.

Pro: intro, občasný humor, příšera, mravenčí prezidenti, hudba, Tommynaut, P.

Proti: málo humoru, krátké, Beak-Beak a pasáže s ním, bugy

+19
  • PC 40
Hrá má plno chýb. Niektoré, ako napríklad chýbajúci text v menu sa podarili odstrániť počas jedného dňa a ďalšie pretrvávajú. Možno sa to v nasledujúcich týždňoch či mesiacoch opraví a hra bude úplne bezproblémová. To ma už ale nezaujíma. Hra obsahuje kurzor z Windowsu! Veď ešte aj staručký Neverhood mal vlastný animovaný kurzor! Klikal som po celej obrazovke ako blázon, postavy boli často úplne zmrznuté, nereagovali alebo robili veci čo som nechcel. Niekedy som musel kliknúť na to isté miesto aj 10 krát, kým sa postava konečne rozhýbala alebo išla presne tam, kam som chcel. Často vypadáva aj zvuk a hudba je síce dobrá, no často sa opakuje.

Pochválil by som grafickú stránku hry. Ktorá je originálna, no aj napriek tomu mi prišli niektoré obrazovky totálne bez nápadu, prázdne a povedal by som, že 20 rokov starý Neverhood bol na tom lepšie. Viem, že s tým bolo určite veľa práce, ale jednoducho hodnotím výsledný produkt a nie snahu. Niektoré však vypadajú pekne a dobre sa pozerá aj na plastelínové animačky. Hádanky ma bavili, ale pri niektorých boli problémy už so spomenutými nereagujúcimi postavami.

Humor je slabý a až na jeden vtipný prd ma nechával úplne chladným. Príbehom je to nezaujímavé a aj keď je príbeh riadne ukončený, všetkým ostatným hra pôsobí ako nejaká nedokončená early access verzia.

Som sklamaný a viac sa už k tomu nevrátim. V žánri adventúr sú oveľa lepšie kúsky.

Pro: Niektoré pekné obrazovky, hudba, animačky, hádanky

Proti: windows kurzor, nereagujúce postavy, klikajúci maratón po celej obrazovke, vypadáva zvuk, príbehom slabé, niektoré obrazovky bez nápadu, krátke

+16
  • PC 60
Tvůrcům Armikrogu se podařilo slušně vystihnout atmosféru Neverhoodu. Hned po zapnutí hry se hráč ocitá prostředí zpracovaném povědomým způsobem a řeší podobné logické hádanky. Za to chválím.

Za svým předchůdcem však Armikrog dosti pokulhává. Nejhorším z řady nedostatků je nedotaženost hry. Co obrazovka, to přehršel bugů. Postavy se zasekávaly nebo nereagovaly na kliknutí, objevovaly se grafické artefakty, podivně se vypínal soundtrack, občas se pustila nepatřičná animace z již splněné části hry, objevovaly se objekty, které neměly atd. Naštěstí jsem nenatrefila na žádný bug, co by znemožňoval postup ve hře, ale otravné byly i tak. Vydání mohli ještě o měsíc dva odložit a vychytat chyby. Druhá věc byl nedostatek humoru. Zasmála jsem se jen při pohledu z okénka hned na začátku hry a pak snad ještě párkrát u hlášek ducha, který rozdával hinty. A do třetice všeho špatného mě zklamala herní doba. Očekávala jsem alespoň 3x delší gameplay, ne nějaké 4 hodinky, které se s Neverhoodem nemůžou měřit.

Nezbývá tedy než doufat v to, že na otevřený konec navážou v budoucnu Pencil Test Studios povedenějším dílem.

Pro: oživení Neverhoodovského světa, grafická stránka, soundtrack

Proti: tuna bugů (snad bude opraveno patchem), malá délka, nízká obtížnost, málo humoru

+14
  • PC 75
Hru jsem dohrál s manželkou a velmi jsme si ji užili. Není to perfektní, ale je to důstojný nástupce Neverhoodu. Sráží ji dolů technické problémy a kratší herní délka. Jelikož se na Steamu dá lehce stornovat nákup, tak technické problémy nepovažuji za až tak závažné (přinejhorším dostanete peníze zpět). Pokud jste nespokojeni s kratší délkou hry, doporučuji počkat na nějakou slevu.

Líbilo se
-----------

* Dobře připomíná původní zážitek z Neverhoodu. Stejný vizuální styl, stejná hudba, stejné hádanky.
* Hratelnost odpovídá originálu a hraje se to příjemně.
* Slušná délka kolem 4-5 hodin.

Nelíbilo se
--------------

Technické problémy:
* Hra se mi na Linuxu vůbec nespustí (Fedora 26), je vidět jen černá obrazovka s kurzorem. Na Windows 10 funguje.
* Na Windows není 1920x1200 zobrazeno jako podporované rozlišení (na Linuxu ano), a když si zvolím 1920x1080, tak má hra rozbitý poměr stran.
* Občas se zobrazuje dvojitý kurzor - herní i systémový (možná když jste mimo oblast vybraného rozlišení vs vašeho aktuálního rozlišení).
* Titulky se občas nezobrazí vůbec, nebo jsou desynchronizované.
* Není naděje na nějaké opravy. Vývojáři neodpovídají v diskuzním fóru na Steamu a webová stránka Armikrogu již nefunguje. Stránky jejich společnosti ukazují "Armikrog - již brzy"... Ve stručnosti, vývojářský tým již asi neexistuje.

A obecné herní problémy:
* Hra je kratší, než by mohla být (4-5 hodin, The Neverhood měl 8 hodin). Z konce hry mám pocit, že tam velký kus chybí, pravděpodobně, protože jim došel čas či peníze. Ve hře jsou 4 věže (prostředí), avšak 80-90% času strávíte v prvních dvou, a pak jen prosvištíte zbylými dvěma. Je dost zjevné, že tam mělo být více obsahu. Velká škoda.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+13