Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Aion: The Tower of Eternity

69
32 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online RPG *
Forma:
free to play (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.09.2009 PC
Vývojáři:
NCsoft
Aion je korejské MMORPG od tvůrců LineAge II běžící na CryEngine 1 a zasazené na planetu Atreia. Tento svět byl roztržen na dvě poloviny při výbuchu Věže věčnosti (The Tower of Eternity). Tak vznikla horní část Atrei, Asmodea, země nehostinná a zlá, a spodní část, Elysea, vznešená a na straně dobra. Uprostřed toho všeho, na místě vybuchlé Věže, se nachází Abyss, což je domov starobylých Balaurů, draků, kteří nenávidí obě rasy.

Při tvoření postavy máte na výběr pouze ze dvou hratelných ras, Asmodeana nebo Elyseana, přičemž obě připomínají lidskou rasu, a ze čtyř povolání - válečník, zloděj, mág a kněz, na desátém levelu se ale toto množství díky další možnosti specializace zdvojnásobí. Také se stanete Daevou, což je tvor nacházející se mezi božstvím a smrtelností. Narostou vám křídla (ty můžete použít ale jen krátce, v řádech několika desítek sekund až jedné minuty) a naučíte se ovládat Aether. Pokud vás zabijí, vaše tělo bude díky Aetheru obnoveno, což má ale za následek určité postihy typu ztráty paměti či únavy.

Velmi detailní je úprava vzhledu vašeho hrdiny. Po výběru pohlaví si můžete díky posuvníkům upravit avatara přímo k obrazu svému. Nechybí tvar tváře, barva očí či rtů, obrovské množství vlasů, tetování či vousů, výška, vypracovanost svalů a mnoho dalších, včetně hlasu postavy.

Tvůrci vsadili na klasickou MMORPG hratelnost s minimem novinek, ale vyváženou hratelností. Označují hru jako PvPvE (Player vs. Player vs. Enviroment) - NPC bojují s nestvůrami (či Balaury) i nepřátelskou rasou zároveň. Level cup je nastaven na 50. NCsoft slibuje alespoň jeden velký update ročně.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Pokud se podívám kolem sebe na tu část společnosti, kterou považuji za tzv. herně pozitivní, mohu zřetelně vidět dvě skupiny lidí. První skupinou jsou ti, kteří nehrají a opovrhují mmo hrami a druhou skupinou jsou ti, kteří je doslova žerou. Samozřejmě jsou tu i ti, kteří hrají od každého trochu, ale s nimi se v tomto komentu zaobírat nebudu.

Už jsem slyšel názory jak ze strany oněch haterů mmo tak zbytkové společnosti o tom jak hráči mmorpgček nemají žádný život, protože celý svůj volný čas tráví pouze i té jedné hry a jsou ve světě, který ani není skutečný.

Pokud se na tuto problematiku podívám z pohledu existencionálních teorií, vystává nám tu otázka – co vlastně určuje život? Je to snad cíl, který si stanovíme a dosáhneme? Nebo bychom se na to spíše měli dívat z biologického hlediska vidět v životě především nutnost reprodukce a přípravy našich potomků na to samé? Jaké právo vlastně sakra má někdo, kdo třeba nikdy žádné mmorpg nehrál mi říkat, že kvůli tomu, že jsem schopný strávit několik dní jen u hry tak nemám žádný život?

Důvodů proč takhle někteří lidé reagují na tuto skupinu hráčů, můžeme najít hned několik, ale já uvedu ten, který považuji za nejpravděpodobnější. Je to prostě a jednoduše globalizace v kombinaci s masovými médii, který neustále pouští do oběhu informace o tom co je vlastně dobře a co je špatně. Tímto nechci nijak globalizaci odsuzovat, protože se jedná o velmi důležitý krok v lidské evoluci, ale má bohužel i svoje nevýhody. Tou nevýhodou, kterou já mám na mysli je právě vytvoření jakéhosi modelu člověk, kterým by měl každý být. Lidé napříč kulturami si onálepkovali veškeré jednání, které je provází v životě a některým věcem automaticky bez vlastního rozhodnutí tedy dají nálepku, že se jedná o věc negativní. A právě tohoto jevu jsou mmorpgčka obětí.

Pokud se na tuto problematiku podívám z pohledu mentality člověka tak je třeba zmínit, že každý člověk je závislí na sociální interakci. Klidně zajdu tak daleko, že to označím za fakt. Důkazem mohou být příklady tzv. vlčích dětí, které byly od této interakce odtrženy, a jen s málokterými to ve výsledku dopadlo dobře. Samozřejmě jsem použil trochu extrémní příklad toho, co se může stát člověku odtrženému od společnosti, ale myslím, že jste si udělali obrázek o tom, co se vám vlastně snažím říct.

Pokud však začnete hrát mmorpg, tak o sociální interakci nepřicházíte, pouze ji nahrazujete za jinou. A vzhledem k tomu, že největší část života u většiny lidí spočívá právě v interakci s okolím, tak je blbost o někom, kdo hraje mmorpgčko říct, že nemá žádný život. Pokud se však na to podíváte z biologického hlediska, jak jsem popisoval výše, tak je možné takový výnos pronést. Bohužel tímto krokem také zdiskreditujete každou sterilní osobu na planetě. Pokud se tedy chcete vyvarovat etickému konfliktu, který by mohl vznikat při tomto nepřímém napadání sterilních lidí, tak je můžete z tohoto výroku vyloučit, ale tím zároveň řeknete, že sterilní člověk hrající mmorpg má stejně kvalitní život jako plodný člověk běhající po barech a rozsévající děti po celé planetě.

Nyní, když jsem jakž takž ospravedlnil skutečnost, že jsem u téhle hry strávil v kuse asi měsíc, můžu přejít k samotnému komentáři hry.

Ze všech mmorpgček mě Aion zaujal asi nejvíce. Ačkoliv se například od WoWka příliš neliší tak hezčí grafika mě velice potěšila. Také křídla, která vaše postava na začátku hry dostane, jsou velice užitečná a na letecké bitvy v Abyssu budu vždy vzpomínat s úsměvem na tváři. Bohužel to je asi jediné co k této hře můžu napsat, protože víc se od ostatních her tohoto žánru příliš neliší, takže verdikt je jednoduchý. Pokud najdete dobrou partu lidí, se kterými budete moci hrát, čeká vás spousta dní plných zábavy :).

Pro: Pěkná vizuální stránka, letecké bitvy v abyssu.

+10