Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

A Golden Wake

09.10.2014
69
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příběh hry A Golden Wake nás přenese na Floridu do 20. Let minulého století, kdy světu vládl jazz, Amerika trpěla prohibicí a blížící se hospodářskou krizí. Alfie Banks je obchodníček s realitami, který má, jako každý, svoje sny a touhy, ale je ochoten pro jejich dosažení přestoupit hranice oficiálního morálního kodexu. Trh s nemovitostmi zažívá nebývalý boom a Alfie cítí svoji příležitost a možnost rychlého zbohatnutí. Jeho oportunismus a chamtivost jej však stahují do bahna korupce a zločinu, z nějž je návrat téměř nemožný.

Old-school adventura A Golden Wake čerpající nejen svým zpracováním z klasických her žánru není pouhou fikcí, nýbrž představuje některé postavy i místa podle reálných předloh. Objevují se zde skutečné lokace Coral Gables, zvaného též The City Beautiful, které přesně dokreslují atmosféru doby Velkého Gatsbyho a ukazují skutečnou tvář honosných večírků smetánky, ale i svět mafie a všudypřítomného zločinu. Její tvůrce Francisco Gonzales hru vydal ve spolupráci s Wadjet Eye Games a jde o jeho první čistě komerční počin.


Poslední diskuzní příspěvek

Tahle adventura opravdu vůbec není tak špatná a je to ve skutečnosti na poměry adventur zajímavý narativní experiment, navíc s morálně diskutabilním hrdinou. Aby byla úspěšnější, tak by nicméně měla být delší a hlavní hrdina by po třetím aktu (který by měly rozvíjet určitě alespoň ještě dva) měl projít ještě větší proměnou - k horšímu. Také by měl být více vykreslen jeho intimní život. Hra by pak měla větší hloubku a obecně by se ještě více přiblížila románovosti (o kterou autoři zjevně usilovali). Jinak je tohle cesta, jak tvořit zajímavé adventury bez lpění na hádankách nebo limitů walking simulátorů. Snad se o něco podobného v budoucnu někdo zase pokusí.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Od A Golden wake jsem nic nečekal a možná o to víc mě překvapila.
Jedná se o hru ve stylu devadesátkových adventur od Sierry. Takže pixel art, klasický styl point-and-click, ale bez používání tlačítek use, push, look apod., levou packou myši provádíte akci a pravou prohlížíte objekty (podobně jako třeba v Poslu smrti), tedy takový ten novější styl ovládání, ale já mám tohle raději.
Příběh se odehrává převážně ve 20. letech 20. století, z popisu jsem mylně usoudil, že se jedná o detektivku a vyšetřování vraždy, ale to vůbec. Spíš je to takový román o životě jednoho člověka, hra je rozdělena do různých kapitol, každý představuje události určitého roku. Tím se kapku od ostatních adventur odlišuje, nepamatuju se, že by takové románové pojetí v nějaké adventuře kdy bylo (ale můžu se mýlit, úplně všechno jsem samozřejmě nehrál, byť jsem toho za těch ufff ... asi pětadvacet let paření neodehrál málo). Třeba i font písma je typicky sierrácký, mně se to prostě strašně líbí a evokuje spoustu vzpomínek na staré časy. :-)
Paradoxně možná, největším kladem téhle adventury je: obtížnost. Protože je nízká. :-) Ale když se ohlédnu zpět, on je to opravdu klad téhle hry. Kdo hrál nějaké ty starší adventury, určitě si vzpomene na spoustu zákysů, opravdu obtížných hádanek atd. To zde není. Je to prostě pohodový hraní, krásně to odsýpá, člověk sleduje příběh a baví se. Žádný návod jsem k tomu nepotřeboval, na všecho se dá s trochou snahy vcelku bez problému rychle přijít. Žádný pixelhunting, žádné nelogické nesmyslné kombinace, žádné desítky předmětů a lokací. Žádné otravné logické rébusy typu mayských hlavolamů, to se přiznám že v adventurách nemám rád... prostě čisté adventuření :-) - mluvení s postavami, používání předmětů atd. Jsou tam takové jakoby mezihry, kde je úkolem přesvědčit nějakého člověka za pomocí správně vybraných vět, ale ve hře to sedí a není to nic, co by mohlo nějak vadit. Pro mě to bylo možná až moc lehké, ale na druhou stranu odpadá frustrace a zklamání, že se člověk kouknul do návodu... u hry jsem si odpočinul a fakt mě to bavilo. A o to přece jde. Pěkné tři večery. Možná to mohlo být delší. Každopádně, Grundislav teda překvapili, já si nemůžu pomoct, za mě hrozně fajn příjemná adventura. Dostal jsem mnohem víc než jsem čekal, obrovské překvapení. Chcete zkusit příjemnou nenáročnou odpočinkovou adventuru? A Golden Wake je přesně to.
+12
  • PC 70
Když si projdete érou her, co jsou zadarmo a setkáte se během té doby s adventurní sérií s Benem Jordanem, tak pak na logo Grundislav Games koukáte trošku jinak než hráč, který tohoto detektiva nezná. Kór, když samotný Francisco González je pravděpodobně ten, co obnovil svými tituly lásku hráčů k pixel artu. To se pak ty jeho hry hrají úplně jinak. Třeba takový první jeho placený titul - A Golden Wake.

Na tuto adventuru jsem před lety nenarazil sám od sebe. To bych kecal, když bych tvrdil, že ano. V diskuzi mi o ní pověděl kamarád a uživatel zdejší databáze - M.a.t.t., za což mu děkuji. Sice mi to trvalo pár let, než jsem se k ní dostal, ale výsledek za to jednoznačně stojí. A Golden Wake je totiž kousek, který přesně odkazuje na autorovy zkušenosti a tak můžete počítat s adventurou, která hráče bude bavit.

Série detektiva Bena Jordana (tedy toho nejlepšího, co éra webů plnehry.cz/freehry.cz nabízela) totiž samotného Francesca naučila, jak vytvořit povedenou adventuru odkazující na ty, které začínaly vždy s logem herního vydavatelství Sierra. Jen škoda, že zdejší adventura na to šla trošku jinak, než by se slušelo a patřilo. Zde totiž hlavní hrdina Alfie přichází na scénu a hned se chová jako prvotřídní čubčí syn. Urazí prvního, povyšuje se nad druhým a pak jde za šéfem, kde práskne třetího. Takové ty vlastnosti mladých a nerozvážných, kteří mají pocit, že si můžou dovolit cokoliv a tak jednají, arogantně a svébytně. Výsledek je ten, že ho vykopnou z realitní kanceláře. Naštěstí se ale v novinách dočte, že na Floridě se rodí nová kolonie s názvem Miami, kde by mohl uplatnit své zkušenosti...a tak razí na cestu směr jih. To vše v období 20. let 20. století.

Škoda ale, že jeho chování se v průběhu hry mnohdy nemění, což je asi i největší kámen úrazu samotné hry. Na jeho obranu je ale hraní poměrně pohodová záležitost, která není vůbec náročná a chvíli jsem měl pocit, že jsem součástí spíše vizuálního románu, než adventury samotné. Důvodem je především fakt, že ačkoliv tu hráč má inventář, nemá v něm nikdy kdoví kolik předmětů. Pokročení v příběhu je tak vždy poměrně logické, jednoznačné a vzhledem k tomu, že hra nabízí buď akci mluvit nebo použít předmět, je vše docela intuitivní a jasně dané. Zajímavostí této hry jsou pak možnosti přemlouvat různé postavy. Jako správný realiťák totiž tuto vlastnost jistě rádi oceníte. Vzhledem k okolnostem mi ale průběh hry nevadil, jen jsem se modlil k momentu, kdy se Alfieho chování zlomí.

To, zdali se zlomí, Vám nakonec říkat samozřejmě nebudu. Co bych ale v závěru rád dodal, tak především to, že kdo má rád adventury, neměl by tuto vynechat. Grundislav Games si totiž každého fanouška žánru pozornost určitě zaslouží. Nevím, jak u jiných, ale u mě určitě jeho předchozí hry obnovily lásku k onomu žánru a především i k pixel artu...a já jsem tak moc rád, když můžu spustit jakoukoliv další hru z jeho portfolia. Málokdy tu totiž narazíte.

Pro: Dobová atmosféra, krásná pixel-artová grafika, mini-hra založená na přemlouvání postav, nejistý průběh hry,

Proti: ve kterém je ale třeba hodně pracovat s emocemi jednotlivých postav. Nikdo tu totiž není jasně dobrý nebo špatný. Prostě jen takový, jaký člověk občas bývá. Proto se obrňte trpělivostí a šetřete si emoce na momenty, které si to zaslouží.

+12