Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Peach (26.11.2025 18:05): Bossové jsou za mě skvěle vyřešení.
- checkpoint je buď před boss arénou, nebo blízko a pokud umřeš, tak si lacrimu (duše) sebereš před boss arénou. Takže nejdeš do boje s rizikem ztráty lacrimy!
- za každý pokus dostáváš lacrimu v poměru k tomu, kolik bossovi ubereš života. Takže se jednak bosse učíš a ještě k tomu si zlepšuješ postavu.
- pokud je člověk fakt zoufalý, tak si může pomoct spirit fantomem nebo, jako já u jedné zatracené čarodějky po x pokusech, jsem si prostě snížil obtížnost na easy, dal ji a pak si zase obtížnost vrátil na normál a dosud jsem obtížnost nesnižoval. Hry hraju pro radost, ne abych se u toho zbytečně nervoval. Na git gud a podobné věci v mém věku fakt kašlu.
- bossové mají hodně života a boss fight trvá dýl, ale útoky jsou čitelné, stagger jim dá dost dmg a po naučení se dají na pár pokusů zvládnout. A ten pocit zadostiučinění po zvládnutí fightu je k nezaplacení. :-) Fakt jsem měl jen 1x problém s tou čarodějkou a zbytek jsem dal.
- dost pomáhá správný equip a hlídat si rezisty ve výbavě.

Úpřimně. Umím se u hry pěkně a šťavnatě naštvat, ale u Khazana se mi to snad ještě nestalo - odehráno cca. 55 hodin.
@Peach (26.11.2025 18:05): Určite áno. Súhlasím, že obtiažnosť je individuálna. Rovnako ako aj tá miera zábavnosti, neviem ako veľmi toho bossa v Shadow of the Erdtree nerfli, lebo som to hral len raz, ale zas chápem, že aj keď sa jedná o cielene ťažšiu hru, tak je otázne, či to chcú nechať nejaké z princípu (A či je to vôbec dostatočný argument) alebo či to upravia, lebo si uvedomia, že je to fakt ohromný skok oproti ostatným bossom v hre. Ja celkovo nemám rád v hrách veľké skoky v obtiažnosti, nie preto, že by to bolo pre mňa priťažké, ale mám rád, keď vedia vývojári pracovať s postupne narastajúcou obtiažnosťou. Aj keď je pravda, že väčšina RPG má skôr opačný problém a to, že v momente ako si hráč osvojí dostatočne mechaniky a nejaké výhodné kombinácie tak to hru zjednodušuje, nehovoriac o prelevelovaní sa.

Osobne sa mi napr. nepáčilo v DLC Niohu to, že je to extrémne závislé od levelu a ak som po dohraní hry nepriešiel aj ng+, tak neexistovalo, aby som mal dostatočný level na tých bossov a vedeli ma dať na dve rany. A fakt som po dohraní nemal chuť,. hoci ma hra bavila, hrať to celé znova na NG+ len aby som bol efektívny v DLC. Mne skôr takéto praktiky vadia.

Inak s tými všetkými mechanikami je to otázne. Mňa napr. nebavilo používať spirit ashes mimo asi dvoch fightov s viacerými nepriateľmi v boss fighte, lebo mi prišlo, že to narúša dynamiku a to, čo považujem zábavné na boss fightoch a viaceré boss fighty to veľmi trivializovalo. Až na pár buffov som za celú hru v mojom quality builde nepoužíval ani spelly a iné predmety som používal len minimálne, skôr na testovanie a srandu (ako napr. "skratovanie" watchdogov v katakombách vrhacími dýkami).

@Smidra (26.11.2025 06:45): Myslím si, že by to malo byť podľa môjho gusta. Otázne je ešte čo s Lies of P, tam som skončil niekde po štvrtom bossovi nie s tým, že by ma to nebavilo, ale mal som vtedy pracovne náročnejšie obdobie a potom som si to nejak odkladal, že však sa k tomu vrátim, lebo ma to bavilo. Možno ešte to dostane vianoce prednosť, keď už som to rozohral. Ale v takom prípade by bol Khazan určite budúci rok. Možno dovtedy kúpim aj nové pc, ktoré stále odkladám, hoci aj na tom súčasnom by to malo bežať v pohode.
@Tulareanus (25.11.2025 13:05): Tak obtížnost je silně individuální. Pamatuji si, že mě tu někdo osočil z lhaní, když jsem napsala, že pro mne byl Wo Long (tehdy ještě bez DLCček) jednoduchou hrou. Stejně tak pro mne byli zmínění dva bossové daleko za tím, co považuji u her za zábavné, ale nemusí to tak být pro všechny a nemusí to být čistě jen o hard skills hráče, ale také správném využití všech mechanik, které hra nabízí. Ale když už ty bossy někdo nadesignoval a obtížnostně nastavil takto, tak je měli nechat. Chápu dodatečné hejbání s obtížností v nějaké family friendly hře, ale u závěrečného bosse v souls subžánru nikoliv.

O Wuchangu nic moc nevím, ale na Khazana jsem chvíli koukala na Twitchi a přišlo mi, že by mi to nesedlo. Hrozně dlouhé a nepřehledné boss fighty, bossové s velkým množstvím hit pointů a několika fázemi. Asi se toho prostě jen bojím... ale hraju si teď cRPGčka na Normal a jsem spokojená.

Za spoilery se omlouvám, nedošlo mi to.
@Avathar (25.11.2025 14:14): Pro mě je platina to, že zdolám finálního bosse. :-) Skutečnou platinu mám jen v Elden Ringu, jinak to fakt neřeším. Zase tady budu propagovat (pro mě) nej kanál v češtině - Matewick - na 100% průchody v souls hrách, protože si to ten borec zaslouží. Pro nováčky a vlastně i veterány hodně velká pomoc s buildy a vysvětlením mechanik. Když se někde seknu, což už v mém věku u těchto her není problém, tak tam vždycky najdu pomoc.

@Tulareanus (25.11.2025 13:05): Myslím, že ti Khazan zpříjemní Vánoce. :-) Hraju na xbox series x a na Unreal engine 5 to jede úplně v pohodě.

@Peach (25.11.2025 10:42): Za mě je u těch dvou her skvělá věc to, že můžeš kdykoliv zdarma resetovat buildy. Wuchang je dokonce postavený na tom, že je doporučené na určité pasáže a bossy změnit komplet build. Statistiky jsou vázané čistě na strom dovedností, takže nerozděluješ body do síly, dex, vit atd..

Khazan má strom dovedností, který můžeš taky kompletně resetovat. Statistiky postavy si, proti Wuchangu, rozděluješ standardně a víc se to podobá DS, ale na reset můžeš použít item.
@Tulareanus (25.11.2025 13:05): Súhlasím, ja platinovanie a behanie za achievmentmi absolútne neriešim. Rešpekt teda pred všetkými, čo to zvládajú, ale holt ja na to nemám čas, ale hlavne ani chuť. Vlastne som sa o to pokúsil len raz a to v prípade Red Dead Redemption 2, ale aj tam ma to po čase prestalo baviť. To bola ale fakt výnimka z pravidla, kedy som chcel v tom svete ešte stráviť nejaký čas a bolo mi ľúto, že hra skončila. To sa mi inak nestáva teda :)
@Peach (25.11.2025 10:42): Z mojej skúsenosti a skúseností viacerých ľudí v mojom okolí, tak nič človeka neprinesie bližšie k hernému vyhoreniu alebo aspoň znechuteniu nad žánrom alebo subžánrom než to, keď sa snaží nasilu platinovať/plniť všetky achievementy. Viackrát to človeka len vyčerpá alebo mu hru znechutí, lebo kopec toho obsahuje je fakt len naťahovaná vata a nemusí ísť ani o open world hru.

Navyše mne osobne tá kompletizácia vadí už len z hľadiska stráveného času, v tomto veku už naozaj nechcem zabíjať čas niečím, čo ma až tak nebaví alebo z čoho sa stáva druhá práca, za ktorú platím ja a nie som ja za ňu platený. Nikdy si však vopred nepoviem, že nebudem kompletizovať, ale individuálne v hre plním tie nepodstatné veci, kým ma bavia a keď ma prestanú baviť, idem už len tie, čo ma v tej hre bavia. V soulsovkách som napr. nikdy netlačil na to, aby som mal všetky zbrane/itemy/kúzla/prstene, lebo to je presne tá časť čo človeka otrávi a v podstate všetky achievementy mám len v Elden Ringu zo soulslike, ale tam to bolo ešte pomerne jednoduché a zábavné.

Bolo by inak fajn pri iných hrách bez spoileru neuvádzať záverečných bossov, lebo je to celkom podpásovka pre ľudí, ktorí tie hry ešte nehrali. Mne inak záverečný boss Shadow of the Erdtree, ktorého som dal pred nerfom síce jeden večer zapeklil, ale mám pocit, že ten hype z toho, aký je ťažký a nefér bol okolo mňa tak veľký, že nakoniec to jeho renomé bolo hrozivejšie než samotný boj. Síce ho určite nezaradím medzi moje top obľúbené fighty a chcela to megasebadisciplínu, ale nakoniec to podľa mňa nebol nejaký bullshit boss, ale "len" prísny na naučenie.


@Smidra (25.11.2025 11:42): Khazana mám takmer na vrchu wishlistu. Videl som asi prvú pol hodinku a pôsobilo to super. Pravdepodobne si ho zahrám na vianoce. Vždy hrám cez vianoce rád hry, v ktorých je sneh. :)
@Peach (25.11.2025 10:42): Únavě rozumím. Taky jsem to tak měl. Khazana ani Wuchang jsem neměl v úmyslu vůbec hrát - fuj fuj čínský klon Dark Souls a pak nějaký koridor bez otevřeného světa - nu a teď. Wuchang dohraný, Code Vein rest taky splněný a půlka Khazana za mnou. Stačilo si dát od soulsovek pauzu v Clair Obscur, KCD 2, Indiana Jonesovi a Veilguardu ;-) a je to zase tam. Takže Khazana znovu doporučím a třeba tě to taky zase časem chytne.
@Smidra (25.11.2025 09:58): Za sebe musím přiznat, že už jsem žánrem unavená*. Letos jsem doplatinovala Lies of P – moje dvanáctá souls + soulslike platina – úžasná hra, ale už jsem z toho neměla takovou radost jako dřív. Pochybuju, že se někdy budu vracet k Wuchang a Khazanovi, byť by si to ty hry nejspíš zasloužily. Pomrkávám ale po Nioh 3, ten chci zkusit.

* Asi za to můžou hlavně dva debilně nadesignovaný závěrečný DLC boss fighty: Promised Consort Radahn (Elden Ring) a Yuan Shu (Wo Long) s hromadou nefér útoků a nesmyslného vizuálního bordelu, který po stovkách pokusů a stovkách sprostých nadávek konečně porazím a o dva dny později je oslabí patchem. To byly takový dvě velký rány, po kterých mě na další souls hry přešla chuť :D
Po 50 hodinách a na začátku 3. světa (teleportační kámen), jsem fakt nadšený. Mrzí mě, že se tady v diskuzi neprobírá tahle hra a třeba Wuchang: Fallen Feathers, který jsem nedávno dohrál. Obě soulslike hry jsou parádní a pro fanoušky soulsborne her bych řekl povinnost. Sekiro jsem ještě nedohrál, ale v Khazanovi mi ta kombinace parry a dodge vyloženě sedí (Greatsword build). Aktuální patch přidal vše, co Avathar psal v recenzi - např. teleporty v rámci lokací a item, který tě vrátí k poslednímu checkpointu.
Mám za sebou cca 7 hodín a som veľmi spokojný. Fanúšikovia soulsoviek by mali Khazanovi venovať pozornosť. Štýlová grafika a už od začiatku dosť tuhí bossovia (aspoň pre takého priemerného hráča ako som ja). Ak váhate, demo je zadarmo a keď ho skončíte a kúpite si hru, tak môžete pokračovať od checkpointu na konci dema (nemusíte teda hru hrať celú od začiatku).