Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jo!

Po pár pokusech jsem byla zaseknutá u toho démona ve čtvrtém kole a pak i u Alexandra, ale dneska mi ho podařilo porazit, tak jsem si říkala, že v rámci tréninku zkusím jít dál. Mindflayer byl docela bez stresu, zatímco Bahamut byl párkrát na hraně, ale nějak to vyšlo a Odin byl hned napoprvé, což považuji za zázrak. Ale zlatý Prime Mode!

Tak dneska padla i poslední výzva ve VR. Na třetí pokus a nakonec i ten Odin mě začal bavit!
Tak Brutal Challenges za mnou. Poslední kolo teda se štěstím. Cloud byl v Shadowy Chains, což jsem ani nepostřehla v tom shonu, jak se to stalo. A protože jsem o tom chvíli nevěděla, tak jsem ještě neměla tendenci to vzdávat a pokusila jsem se o perfect parry s Aerith, to se i podařilo, i když jsem neměla pocit, že takto vypadá odražený útok :D Pak jsem teda zjistila tu hrůzu s Cloudem, ale naštěstí stačila Aerith a Arcane Ward (a teda Yuffie).

Ukončila jsem simulátor s rozklepanýma rukama, Chadley měl poznámku, jestli nejsou pro mě ty simulace moc lehké, a hru třikrát uložila.

Z těch Brutal jsem nejvíce času, co se týče pokusů, strávila u Hellions' Intonement. To poslední kolo je čirá hrůza. Nejdelší čas na challenge mám pak u The Seventh Seal, skoro 26 minut mi trvalo těch 10 kol.
Doplatinováno. Obrovskou pomocí mi byl Cloudův Prime Mode, netušila jsem, že ten "debuff", kterej dává při útoku (držet čtvereček, kombo postupně nahodí slabší a pak silnější buff) neuvěřitelně zvedá damage, a to i kouzel. Řekla bych, že je to rozdíl v desítkách procent. Lítalo mi tam pak i 50 tisíc damage (Prime Mode + Faith + Magic Focus +Full Power Magic Up + 499 Magic Stat, jde i víc, ale už by to stálo moc cenných Materia slotů). Škoda, že jsem na to přišla až při posledním souboji, co mi chyběl do platiny :D ... i tak to byl určitě nejtěžší souboj, co jsem kdy ve videohře hrála. Doufám, že se Miyazaki neinspiruje a nebude taky dávat do her desetifázový bosse...

@raisen (12.05.2024 18:22): Většina bossů má víc než jeden opening a je to tak podle mě v pořádku. I v původním FF7 se některý útoky nepřátel točily náhodně, jiný zas po splnění určité podmínky. V posledních Legendary challenges se střídají bossové (summoni) s běžnými silnými nepřáteli a je vidět, že ty nemají tak vyladěné "skripty" a začínají vždy úplně stejně a pak náhodně střídají 2 - 3 útoky.

Myslím, že Kujata má otevření dvě, buď se rozběhne přímo před sebe a nebo zařve, což dává debuff na velkou vzdálenost a stun na krátkou. Gilgamesh mi přišel horší, ten opravdu zběsile dělá, co ho právě napadne.
@Peach (12.05.2024 17:59): Občas mi přijde, že ty boje jsou až moc o náhodě. Třeba někdy Kujata vystartuje tak rychle, že nestačím udělat pomalu jedinou věc a jindy si mohu dovolit udělat tři akce, někdy Gilgamesh je docela v klidu a jindy má takový útok, že je zázrak, že se vůbec dokážu z něho vzpamatovat. Odin mi také přijde nepředvídatelný. Těch RNG je tam tolikrát tak moc, že mě to akorát otráví a na nějakou dobu tu hru opustím.
@raisen (11.05.2024 18:11): Dneska jsem se pustila do Zacka, po cca 3 hodinách zkoušení jsem se dokázala dostat k Odinovi, ale ten mě rozsekal dřív než jsem mu něco udělala. Zkusím to zase jindy. Snad to půjde lépe.
@Peach (11.05.2024 17:38): Jo, první čtyři kola jsou v pohodě a i na Shadowy Chains bych se klidně naučila perfektní parry, ale jediným způsobem, jak to trénovat, je vyhrát ty čtyři kola předtím a pak si párkrát zkusit parry a umřít. Ale spíše to zkusím cestou stun locku třetí sílou kouzel a k tomu útoku by se teoreticky ani nemusel dostat.
@raisen (11.05.2024 16:59): Já teda hard manuskripty nesbírala. Hard obtížnost jsem prošla minimalisticky jen hlavní linku. Cloud dostane všechny manuskripty za ni a na ostatních jsem je nepotřebovala (a ani potřebovat nebudu, když už mi chybí jen legendary souboj za Clouda). On ten rozdíl mezi předposledním a posledním levelem zbraně není moc velký mi přijde, ani nevím jestli to u někoho přidá materia slot, spíš jen tak pár procent magic a strength a možná jednu weapon pasivku.

Jinak Rulers of the Outer Worlds mi přišel super, jen kdyby tam nebyl Virtual Sephiroth. 5 kol je snesitelných, summoni se skvěle doplňují (Phoenix co ressurectuje Kujatu, Titan co chrání Bahamuta, skvělý nápad), ale Gilgamesh by byl dostatečný final boss. Virtual Sephiroth mi pěkně pocuchal nervy.
@Peach (11.05.2024 14:31): Ano, Brutal vlastně. Rulers of the Outer Worlds. Asi nejdříve sesbírám manuskripty na hard obtížnost, hádám, že maximální level u zbraní se docela vyplatí, když to přidává sloty na materie. Jen se mi do toho zatím nechce, protože je třeba udělat některé vedlejší úkoly znovu.
Tak jsem právě dokončila Legendary Bout: To be a Hero. Desetikolový souboj, kde Cloud po boku se Sephirothem bojuje postupně proti všem summonům a některým z nejtěžších monster hry. V závěru je Odin, který když boj nemá dostatečné tempo hodí Zantetsuken, co dá všem instant kill. Myslím, že to bylo to nejtěžší, co jsem kdy v jakékoliv videohře hrála a vyžádalo si to vyšší desítky pokusů...

Ještě mi chybí poslední boj, prakticky totožný, ale místo Sephirotha je Zack, a mám platinu. Obávám se, že to bude ještě těžší, protože Sephiroth je přeboostěnej a některý kola bylo výhodnější vysólovat za něj a Clouda ignorovat.
@BUMTARATA (19.04.2024 13:43)Na OG Aerith jsem úplně zapomněla a souhlasím, že tam bude i její vliv. Asi bych taky souhlasila, že právě ta Cloudovi pomohla se Sephiroth Reborn.

Vtipný je, že cca před sedmi lety jsem psala fanfic povídku o tom, že Aerith z Lifestreamu tajně ovlivňuje charaktery z jiných SquareSoft her (FF3, Chrono Trigger), kde dokáže měnit čas a prostor tak, aby měli šanci porazit svoje "Calamity that fell from the sky a long, long time ago, and tried to destroy the planet".

Nikdy by mě nenapadlo, jak blízko budu budoucímu kánonu :D
@Peach (16.04.2024 13:47): Moje interpretace je postavená na přesvědčení, že během událostí v R je po celou dobu už „nějaká“ verze Aerith v LS (přistoupíme-li na to, že R je fskutečnosti sequel, tak možná můžem říct, že jde přímo o OG Aerith). Díky tomu se může synchronizovat napříč všemi světy, jinými slovy v každý z dílčích realit je „vševědoucí“. „Naši“ Aerith ale o tuhle „vševědoucnost“ připravily whispers.

Platí-li výše zmíněný, tak:

ad 1) Nesouhlasím, že „naše“ Aerith musela zemřít, protože v LS už jedna Aerith je. Další věc ale taky je, že nebylo myslim nikdy úplně jasný, jestli by Holy zastavila meteoroid, kdyby byla bývala castnutá včas. Nutná přítomnost Aerith v LS mi tedy přijde obecně diskutabilní (byť pro R bude dost možná nutná z jiných důvodů).

ad 2) Otázka, není-li R svět, potažmo všechny světy, taky „odpadní“, „naše“ Aerith vnímá Rift minimálně od konce první části. Pořád jsem si neudělal jasno v tom, co tyhle světy/sny znamenaj, a jestli náhodou nejsou všechny v LS, možná i včetně R světa.

ad 3) Nesouhlasím, že Cloud halucinuje, tj. blouzní. Vlastně si troufám říct, že za celou hru nezahalucinuje ani jednou. Všechny vize Sephirotha jsou způsobeny jeho reálnou přítomností, buď prostřednictvím black robes (či jiných SOLDIERů), nebo maka (reaktory, atd.). Ve finále je imho vystaven několika realitám současně (nevim proč, v tomhle se pořád neumim zorientovat, ale taky si nemyslim, že si tu, ve který „nějakou“ Aerith zachrání, vymýšlí). V úplně poslední cutscéně vnimá a je schopnej komunikovat s „vševědoucí“/„naší“ Aerith (ta nám imho pomohla v boss fightu) v LS, která má dost možná na rozdíl od Sephirota ještě tu dodatečnou schopnost manifestovat se na místech, kde rostou reunion květiny.

Pak je tu ale samozřejmě i jeho špatnej mentální stav způsobenej mimo jiný Zackovou smrtí, kterej teď bude ještě znásobenej o tuhle něvdomou schopnost napojit se na LS.
 

Obecně je to ale takovej bordel, že si nejsem jistej, na kolik je to konzistentní a na kolik si to Nomura a spol cucaj z prstu, a tak vlastně ani nevim, kolik mentální kapacity tomu chci věnovat. :)
@Peach (16.04.2024 14:07): Díky za rozbor! :) Vůbec nevadí, že to byla dlouhá odpověď.

Hodně štěstí s platinou. Tohle bude fakt výzva. Už jen některé ty minihry jsou těžké a dosáhnout v nich nejlepší hodnocení je šílenost.
@Stapu (16.04.2024 12:59): Trochu jsem se rozepsala, ale abych odpověděla stručně, osobně bych řekla, že Cloud nevnímá nic, jen mu už Jenova naprosto zatemnila mysl, že není schopen pochopit, co se kolem skutečně děje. Trhlinu z jiného světa vidí taky jen, protože se mu to hodí do krámu. Jen to zvyšuje důležitost jeho mise "jít za Sephirothem". V severním kráteru by se měl zbláznit úplně a od Forgotten City jej k němu dělí jen Icicle Inn, Gaia's Cliff a Great Glacier. Není to daleko :)
Jak pohřbil Aerith si podle mě taky uvědomí, až ho bude Tifa dávat psychicky dohromady a dočkáme se té památné scény z originálu.
 

Ať jen nespoileruju, tak dodám, že se snažím Rebirth zplatinovat a je to teda hardcore na úrovni nejtěžších DLC trofejí z Niohu. Dohrát celou hru na hard je brnkačka, ale některý z Brutal/Legendary VR soubojů jsou už na mě trochu moc. Ale zatím se nevzdávám :)
@Stapu (16.04.2024 12:59): Mě přijde, že se snaží rozšířit myšlenku, že Cloud také v originální hře FFVII halucinoval o Aerith (v optional návratu do kostela v Midgaru na CD3) a zároveň k němu ve filmu Advent Children promlouvali Aerith a Zack, což u Zacka nedávalo moc smysl, protože není Cetra (byť by to nejspíš šlo vysvětlit buňkami Jenovy podobně jako si svou vůli po smrti udržel Sephiroth). Podle autorů by konec této FFVIIR trilogie měl být kompatibilní právě s Advent Children, takže bych řekla, že to vidí jako příležitost změnit pár událostí tak, aby dávaly větší smysl + ta Nomurova posedlost multiversem.

Z toho všeho mám tedy osobní teorii, že tu máme 3 (druhy) Aerith:
1) Ta naše, co musela nutně umřít, aby dokončila vyvolání Holy z lifestreamu. Díky tomu, že je Cetra, si i po smrti v lifestreamu udržuje svou vůli, sleduje postup skupiny a Nanaki ji tak dokáže vycítit.
2) Ty z alternativních realit, tedy ta kde Cloud odrazil Sephirothův meč nebo ta o kterou se staral Zack v Midgaru atd. Těch je potenciálně nekonečno, ale všechny jejich světy jsou "nedůležité" a odsouzeny k zániku po použití Black Materie. Navíc naše Aerith a náš Sephiroth dokáže tyto paralelní "odpadní" reality částečně ovládat díky společnému lifestreamu.
3) Cloudova halucinace. Ne vše co Cloud vidí je realita, jeho mentální stav je dost špatný a upravuje si svou osobní vizi reality tak, aby mu to dávalo všechno smysl + držel se svého cíle a to je donést Sephirothovi Black Materii.

Není mi úplně jasný, která z těch Aerith nám pomohla v souboji se Sephiroth Reborn, ale celkově myslím, že až Part 3 objasní víc věcí, díky kterým to do sebe lépe zapadne. Zatím jen můžeme hádat.
Dohráno! :D Sice jsem druhou polovinu hry trochu flinkal a moc neprozkoumával oblasti v Nibelu nebo Cosmo kaňonu. Chtěl jsem vidět ten konec a bylo to absolutní WTF. :-D Jak se celá hra drží struktury původního FF7, s tím, že ty scény jsou víc rozepsané, delší a propracovanějíší, tak ten závěr je úplně nahlavu. Ani nevím jestli se mi líbil nebo jestli mám být naštvaný, protože nějakého pořádného rozuzlení se člověk dočká za další tři nebo čtyři roky. Chápu to dobře, že Cloud v závěru nejspíš vnímá dvě reality zároveň? Jednu ve které Aerith zemřela a v té druhé žije, protože je teď více napojený na Lifestream? Aerith předtím taky víc vnímala z ostatních časových linií a měla svoje předtuchy.
@Solidor (27.03.2024 21:35): @raisen (28.03.2024 03:47): O meteoru se zmíní v Temple of the Ancients: All life shall perish… Yet I shall remain… My fragmented mother, these errant worlds… All shall be one again… All made whole… Forever. Ve Forgotten Capital potom říká: The reunion – when worlds merge… When spite and sorrow are harvested to feed the planet. Což je jen parafráze „Glenna“: But war can put things right – beget anger, desolation, haterd – and in its wake, new unity. A people rejuvenated… and a planet once more made whole. Takže válka, meteor, who cares, hlavně, že lidi umíraj a maminka je spoko.

@raisen (28.03.2024 07:32): DLCéčko s Vincentem se velmi nabízí vzhledem k tomu, jak je ta postava křiklavě nevyužitá a vždycky se tam jen tak zničehonic objeví, aniž by s čímkoliv pomohl.

@Peach (27.03.2024 20:09): Mě především iritujou ty jeho věčně prázdný kecy.
@Solidor (28.03.2024 07:08): Vidíš, to vlastně dává smysl, že Sarruf by byl Rufus. Tak to by mě teda ještě zajímalo, co tím sleduje Rufus :D

O to zajímavější bude návštěva Wutai, nejenom z hlediska příběhové linky Yuffie. 
 

Někde jsem četla vyjádření vývojářů, že prý DLC k Rebirth nebudou. Což by byla velká škoda, protože jsem se docela těšila na možné DLC s Vincentem.
@raisen (28.03.2024 03:47): Celá ta situace kolem Wutai je zvláštní. Chápu to dobře, že Sarruf je vlastně Rufus? Válku potom podporuje Sephiroth/Jenova, ale Rufus s tím souhlasí a od začátku ví, že Glenn=Jenova? Uvidíme, kam to ve trojce posunou. Nedivil bych se i vydání DLC nebo spin-offu, který tohle trochu rozkryje.
Před chvílí jsem Rebirth dohrál a jestli byl konec Remaku WTF, tak pro tenhle neznám žádnou vhodnou zkratku. Ale k mému překvapení se mi vlastně dost líbil. A souhlasím s Peach níže. Tady se Sephirot zjevuje tak nějak v souladu s originálem. Jen opravdu ten Zolom moment už hraje přehnaně na efekt. Navíc právě, jak nikdy není jisté, zda-li ho vidí jenom Cloud, nebo i ostatní, z toho dělá docela psycho. Cloud už na konci očividně zmagořil a jsem zvědavý, jak se vyvine v poslední části. A vypadá to, že Sephiroth má tentokrát úplně jiní cíl, než v původní hře. Zmínil se vůbec někdy o meteoru?
Docela se divím, že tu jako hlavní problém hráči zmiňují jistou přeSephirothovanost. Mě naopak v OG přišlo dost matoucí, jak funguje přesně ten Cloudův "vztah" se Sephirothem. Nejenže hra nikdy pořádně nevysvětlila Cloudův vnitřní hlas, ale také strohá angličtina a někdy i nepřesný překlad některých termínů (Sephiroth clones, ...) tomu moc nepomohli. Takže já si hodně domýšlela, jak asi Cloudův psychický stav skutečně vypadá a Rebirth se do mé představy trefil přesně. Snad jen u toho Midgar Zoloma se to dalo udělat lépe.
@raisen (27.03.2024 18:36): Dobré vědět. Tak teď ještě jestli to vydají i na další konzole někdy... :) A jsem rád, že si hru všichni tak užívají, aspoň se mám snad taky na co těšit, zejména to porovnávání lokací.
@Tainaru (27.03.2024 18:29): Já osobně jsem ráda, že ty hry měly a mají nějaký rozestup, protože už teď jsem toho měla ke konci dost a nedokážu si představit navázat na to hned s dalšími 120+ hodinami. Zase na druhou stranu bych si některých detailů asi všimla, kdybych měla Remake v živější paměti (třeba ty zatracené psí známky). A také mi teď trvalo, než se mi ty boje dostaly znovu do krve a nešlo mi to zpočátku tak dobře jako na konci Remaku. Proto si šetřím druhý průchod až za nějaký čas, ať to všechno za 4-5 let nezapomenu.
@raisen (komentář): Tak to vypadá na dost zajímavé zážitky. A je lepší to hrát všechno nějak po kupě nebo ty mezery mezi částmi nijak nevadí? Hádám, že se do toho člověk asi snadno dostane.
A gratuluji k těm minihrám, podle mě jakékoliv dohrané minihry v FF zasluhují velkou pochvalu!
Včera jsem zase chvíli dělal arénu. Asi se k tomu teda ještě budu vracet. Mám v sobě teď takový to hrozný prázdno, který se dostaví vždycky, když po dlouhý době skončí něco, do čeho člověk emocionálně investoval.
Já jsem zatím v 11. kapitole (po 80 hodinách) a líbí se mi úplně všechno. Doslova to hltám, nejlepší open world od Witchera 3 a nejlepší Final Fantasy, kterému by mohl konkurovat snad jen s podobnou péčí remaknutý příběh FF6.

Ale věřím, že závěr mi to trochu posere a bude mi dlouho trvat, než nad tím mávnu rukou a budu schopna hodnotit hru jako celek. V FFVIIRemaku jsem to měla stejně. Zatím můžu jen doufat, spoilerům se úspěšně vyhýbám.
@raisen (21.03.2024 08:34): Dobře to vystihlo více lidí v diskuzi k první části remaku. Sephirotha tam tlačí od začátku do konce, i když v původní hře o něm se toho moc neví a jde vidět jen ta zkáza, co po sobě zanechává a pořádně ho jde vidět až ve flashbacku událostí Nibelheimu. Rebirth v tom úspěšně pokračuje a nějak jsem čekal, že uvidíme scénu, kdy Sephiroth napíchne Zoloma na strom. Zase na druhou stranu funguje jako dobrý zasévač pochybností. Třeba jak v Kalmu zpochybňuje Tifinu existenci.
@BUMTARATA (21.03.2024 08:10): Mně přijde to zpracování a zapojení party naprosto skvělé a fakt jsem měla pocit, že bojujeme tak nějak všichni. Nepamatuji si, že bych to viděla v nějaké hře tak dobře udělané.

Někde jsem četla výtku, že pomalu v každé vesnici číhá Sephiroth. A je fakt, že méně je někdy více a ubírá to jeho neustálé objevování na jeho tajemnosti.
@raisen (20.03.2024 19:21): Těžší variantu v Corelu jsem taky nedělal a nevim, jestli vůbec budu, nechci riskovat, že by se tam zase někde objevila ta zrůdnost Kid G. Jinak jsem po několika hodinách pokusů vzdal Two Legs na piano, to můj mozek prostě nedává, chybí mi pár stovek do Ačka.

A pak mi teda ještě zbejvá aréna a poslední protorelicový souboje se summonama, na který nevim, jestli mám nervy a náladu. Vlastně nevim, jestli se k tomu po tý včerejší dardě ještě vůbec chci vracet.
Po 150+ hodinách dohráno.

Musim říct, že mě to vzalo víc, než bych byl býval čekal, mísí se ve mně mnoho emocí, od smutku ze ztráty neztráty postavy, se kterou jsem strávil 200+ hodin a která mi společně s celou partou přirozeně přirostla k srdci, po nasranost, jakej antiklimatickej guláš to zase ke konci byl. Čtyři roky týzovanej potenciál znovuzrození proletěl komínem. Sephirot je nejvypíčenější postava v živý paměti, zacyklená deus ex machina, který jsem už totálně přejedenej.

Výtek by bylo mnoho, především, co se vyprávění a tonality týče. Po hratelnostní stránce je to ale mimořádná hra, která bude zcela oprávněně sbírat na konci roku ceny, nacpaná high quality/high effort contentem až po střechu (minihry), díky synergickejm abilitám a skillům ještě lepší souboják, a fakt, že je s vámi neustále celá parta a že za ně za všechny hrajete, považuju za e s e n c i á l n í.

Poslední věc, kterou ještě chci zmínit, je, že tu nejdůležitější scénu s Tifou jsem dostal jen tak tak, mám tušení, že to byla otázka asi tak jedný konverzace, což mě vlastně sere, protože to znamená, že to nic neznamená, prostě jen další fan servis.

Du brečet.
Krom druhého kola minihry u protorelicu v Corelu, na který se mi zatím nechce, mám za sebou všechny minihry včetně jejich hard verzí. Ta verze karet, která byla v Gold Sauceru, mě fakt bavila a se štěstím se mi i podařilo mít skóre přes 100. Nejvíce času jsem rozhodně strávila se závody Chocobů a z těch zavíracích dveří Cactuarů mám noční můry do teď :D
Ke kapitole 11 - jak jsem se těšila na to místo v rámci hlavní linky, tak jsem byla ráda, že už je to za mnou. Dále raději ve spoileru.

Ovládání házení beden u Cait Sitha musí být snad trolling od vývojářů, nebo nám tím chtěli připomenout, jak neohrabaně se hry mnohdy dříve ovládaly. Vůbec ta jeho část mě moc nebavila. U boje s Vincentem jsem si i v první chvíli myslela, že mám prohrát, jak se mnou při prvním pokusu vytřel podlahu :D A Roche bohužel mrtvý asi nebude, i když by už mohl dát pokoj. Třešničkou na dortu pak byl souboj s Odinem, která má vlastně docela zajímavou mechaniku.