Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (18.09.2023 07:22): ok, též si postěžuji:). Včera jsem si řekl, že už jsem před koncem hlavního příběhu, a že to ještě nechci dohrát, a tak jsem jednak zkusil chvíli prozkoumávat čtverec kolem Altantis (bylo to celkem fajn), a pak si říkám udělám nějaké vedlejší questy/aktivity. Třeba to bude něco zajímavého. První byl na řadě jeden companion no a jak jsem dlouho ignoroval jeho I want to talk to you when you have a minute, tak jsem nejdřív musel proklikat těch pět seznamovacích rozhovorů a pak mi dal quest, který dokud nedokončím tak ho nemůžu vyměnit:))). To by samo o sobě ještě šlo, jenže žádný quest co mám v active neodpovídá názvu questu, který on chce splint, takže vlastně nevím, který je ten jeho:)))). Asi s tím šikulou budu muset cestovat déle.
@AlieN (17.09.2023 23:18): no vždyť. Mají engine kde jde s každým itemem pohybovat. Musejí kvůli tomu být loadingy všude ale herně to nijak nevyužívají, je to čistě jen pro ten The Sims aspek, co kdyby si někdo chtěl dát třeba těžítko na stůl ve vlastním bejváku. Nebo dovézt veškerý sýr světa na měsíc. :-D
Hlavně že tam je třeba jídlo.. 5h sbírám různé potraviny abych je pak všechny snědl.. 50kg jídla.. a dalo mi to třeba 40% HP. Protože je tak absurdně zbytečné a skoro nic nepřidá.

Včera jsem měl taky zvláštní úkoly. Nejprve bez využití jakéhokoliv skillu jsem 3x zmáčknul E abych opravil něčí loď. Využití skillů nulové, protože je to úkol a Bethesda nemá koule udělat něco tak, aby hráč občas selhal. Je jedno jakou postavu hraju. Kdyz je zničená loď stačí na třech mistech zmácknout tlačítko. Pak jsem letěl na kliniku uprostřed vesmíru protože to musí být ta jediná správná, kde je náš cíl aniž bychom věděli něco víc nez že dotyčná šla někam na operaci. Ve VIP sekci to bylo trochu výbušné, nějaká ta mrtvola apod.. při návratu do normální sekce na to absolutně nikdo nereagoval. Včera byl ten zážitek s hrou docela špatný no.
@LIUWIL (17.09.2023 20:17): Zajímavá prkotina. Ale další ukázka že Starfield má překvapivě velmi dobré zpracování fyziky, jak je vidět i tady.
... akorát toho hra vůbec nevyužívá, což je dost zvláštní, dovedu si představit hodně cool momentů jako zničitelné kusy prostředí při přestřelkách, v rámci questu se probořit skrz stěnu v jeskyních která se rozpadne na tisíc kousků, a podobně. Ehm, další prostor pro moddery.
@SilentWolf (17.09.2023 20:55): Není to tím že se bere nejdřív z největšího stacku který máš, tzn kdybys měl 21 kradených, tak se bere z nich?

@marwel (17.09.2023 22:19): Jo, klasická Bethesda. Prodávat kradené věci jde v Trade Authority obchodech, což ti hned otevřeně oznámí (wow, such realism). Taky když tě zatkne policie, tak ti je všechny zabaví - ale prý je jde na policejní stanici zase ukrást zpátky.
@SilentWolf (17.09.2023 20:55): Hlavne proc do rite stale Bethesda trva na tom, ze ukradene veci jsou nejak jine nez ty neukradene. Predpokladam, ze je tam stale ten nesmysl s tim, ze ukradene veci lze prodavat jen specialnim obchodnikum, protoze vsichni poznaji na prvni pohled, ze je to ukradene a nechteji s tim mit nic spolecneho.
Ukradené věci spotřebujete vždy jako poslední. Tzn. pokud máte 20 stimpacků a jeden ukradnete, máte v inventáři dva rozdílné předměty. 20 klasických, a jeden ukradený, červený. Ať už kliknete na libovolný z nich, klesá vám zásoba těch 20. Ten ukradený jde prostě až jako poslední.

Kdo to proboha vymyslel?
Ještě taková perla. NPC můžete tahat za vlasy :D

Tak jak lze zvednout nějaký předmět a hýbat s ním, tak z nějakého důvodu to funguje i na vlasy.



@SilentWolf (17.09.2023 20:03): Mě přijdou hodně absurdní i ty věci co začnou NPC jen tak sami od sebe vykládat když jdou kolem tebe. Jeden sekuriťák v Atlantis tam měl snad dva odstavce o tom kolik je v systému pirátů.
A: XY zmiňovala, že klientka musela jít na nějaký zdravotnický zákrok, je to něco dlouhodobého, napadá vás, kde by to mohlo být?
B: Jasně, uprostřed vesmíru je klinika, která se zabývá těmito dlouhodobými zákroky. Bude to určitě tam.

To je prostě tak absurdně vtipné.. :D
Díky Neonu btw o to víc doceňuji co zvládli s Cyberpunkem.
Hraju už 12 hodin a teprve teď jsem si všiml, že některé dialogy mají víc než tři řádky :D

Jinak našel jsem takové super akvárko s mini medúzami, chtěl jsem si ho vystavit na lodi a zjistil jsem že sbíratelné předměty nelze zvednou a někam položit :(
@Widl (16.09.2023 16:38): mě teď třeba taky baví řešit tu terromorphí krizi.. zatím jsem na začátku a už ta otázka co dělal v tak nové lidské osadě mě zajímá. A to je to vedlejší Q. I když pravda, guildovní Q vždy patřily mezi to nejlepší z her.
@AlieN (16.09.2023 16:17): Přitom ty osnovy questů jsou občas fakt dobrý. Celý quest se získáním artefaktu spolu s tím CEO společníkem byl dobře vymyšlený. Rozpracovat trošku charaktery, udělat pár animaček a je z toho super napínavý quest až do konce. Je to škoda.
Výhodou toho že jsou ty questy a dialogy tak lobotomické je, že se pak stírá rozdíl mezi "s velkou péčí" Bethesdou vytvořeným obsahem, a generickými věcmi které v tom světě na hráče vyskakují - přispívá to imerzi.

No a pak přijde zas nějaká nedomyšlená hovadina a imerze je pryč, jako když třeba na planetě přistane loď, já zabiju všechny na palubě, vystoupím, a loď se zvesela vznese a odletí pryč. Asi kvalitní autopilot.
Ty jo, tak jak jsem myslel, když ten pohyb po galaxii není volný, že oproti třeba NMS bude aspoň přímočařejší a pohodlnější, tak prd. I když pominu nepřehledné a krkolomné UI, tak co akce to nepřeskočitelná cutscéna nebo animace. Ve výsledku mi ani nepřijde, že bych se po vesmíru pohyboval rychleji.


@Widl (16.09.2023 14:07): Našel jsem nějakou pistoli co se mi líbí, ale většina obchodníků na ni má jen pár kousků munice a na mrtvolách jsem ji ještě neviděl.
@LIUWIL (16.09.2023 10:50): Ekonomiku munice jsem teda u sebe nějak nezaznamenal. Používám dvě zbraně, laserovou pušku a brokovnici. Munici není problém nasbírat jen z enemáků, popřípadě to má každý obchodník, momentálně mám asi 260 patron v zásobě :D
@LIUWIL (16.09.2023 10:50): jojo, často měním kousky. Plus různé typy gravitace suprovně ovlivňují potyčky. V hodně nízké gravitaci můžeš nepříteli poslat přes celou místnost minu, jindy jsem zase hodil granát na nepřítele o patro pod sebe a ten jak se odrazil tak mi přiletěl zpátky před xicht. It just works. :D neironicky.
@SilentWolf (16.09.2023 10:43): Z hlediska bojů jim musím nechat jednu věc - velice se mi líbí celková "ekonomika" munice. Tedy alespoň to, že se pořád nebojí do hry nacpat větší škálu různých typů munice a výběr vhodné zbraně tak nejsou jenom její samotné staty, ale i jestli do ní jsi vůbec schopný sehnat dost munice. A jasné, můžeš ji křečkovat a nahromadit třeskuté množství, ale musíš se aspoň nějak snažit. Nestačí přijít do obchodu kde mají úplně všechny druhy munice v hojném počtu. Přál bych si, aby se touto cestou vydalo víc her, například Cyberpunk. A upřímně bych něco takového chtěl i v Borderlands.
@LIUWIL (16.09.2023 10:31): Jo já to nemyslím jako kritiku. Jsou hry které ti za odměnu dají nějaký ten pocit, že jsi něco dokázal, hutnou atmosféru, nebo prostě story na které nezapomeneš. To si odneseš. Stále mám vzpomínky třeba na Returnal a to je to tupá střílečka - jeden z těch bodů prostě splnila. Kdysi Alan Wake, samozřejmě kousky jako Disco Elysium, Cyberpunk (ač jsem ho dost zkritizoval).
Na Starfield vzpomínat nebudu, trávím tam čas a baví mě to. Ale to je tak vše. Tak jako všechny jejich hry. Ale já chci takový typ her - chci vypnout a nic neřešit. Pak s tím možná něco udělají mody, ale zatím si užívám nenáročný Borderlands ve vesmíru s fajn lokacemi. Má to skvělé zvuky, takže když jsem sám někde na opuštěné stanici, oknem vidím plynného obra a do toho taková správně melancholická hudba.. to se jim prostě sakra daří. Těším se i na případná DLC. Doufám, že se hned nevrhnou na nový TES, protože mi přijde, že tam už musejí zákonitě dělat oproti Starfieldu zase kroky zpátky kvůli settingu. A já fakt nemám chuť třeba stavět hrad, nebo budovat královskou rodinu apod. :D

Co se obtížnosti týká, měl jsem to tak od začátku. Jen jednou mi došly medpacky, on ten jetpack ulehčuje to utíkání z boje a ta tupá AI často umožňuje že do ní minuty střílíš někde skrz škvíru. Protože když potkáš lvl22 spacer troublemaker, tak nad ním pár minut strávíš.. :D :D to se mi moc nelíbí. Ale akceptoval jsem to, není to holt střílečka. Ale mě hodně pomohlo, že mi docela brzo někde vypadl magnum s DMG 109. Což bylo 2x víc než brokovnice.

Problém jsem měl jen s 3 tierem ve vesmírném simulátoru, abych se mohl přidat k Vanguardům, než mi došlo, že stačí zapnout i trochu motory a tím pohybem mě nebudou zas tak trefovat.. :D na úkor slabších zbraní, pak to šlo.
@Widl (16.09.2023 00:55): Jsou místa a postavy kde to sedí, a hlavně talenty nabrali velmi schopné, takže když se něco povede tak je to opravdu dobré. Ale zatím mi přijde, že nějak divně mluví každá druhá postava, ať už je to strážný nebo obchodník. Když přijdu do nějaké zapadlé zbrojnice, čekám "zdar, co chceš", ne divadelní představení.


@SilentWolf (16.09.2023 07:49): Měls to s tou obtížností tak od začátku nebo až postupem času? Já jsem teď někde u měsíce na Hard a docela jsem tam dostal na frak. Dokonce jsem i třikrát chcípl. Sranda byla že mi někam zmizela ta společnice co hledá ty artefakty, tak jsem tam toho posledního týpka s milion HP musel pižlat sám. Pak jsem ji našel na začátku mapy jak visí ve vzduchu a nemůže chudák odejít :D



"ač si hra říká RPG nemůžeš tam nic pokazit"

Jo, toto na Bethesdu sedí. Nicméně si myslím, že většina lidí co tento žánr vyloženě vyhledávají (a co pak nadávají že jiné hry nejsou "opravdové RPG") právě toto očekávají, tedy svět který se vyloženě točí kolem hráče a kde se všechno daří. Podle mě Bethesda je na tom stejně jako Rockstar. Dobře znají své cílové publikum a dokáží přitom docela slušně zabavit většinu ostatních.
@Charllize (15.09.2023 23:20): Já za to nemůžu =D Taky bych byl mnohem radši kdyby CP77 a SF byly dobrý hry, ale jsou to sračky. Na druhou stranu jsem hrál za poslední roky i super hry (třeba It Takes Two), ale už je to nějakej pátek co měly release a nadšeně nekrofilovat diskuzi mi přijde z nouze ctnost. Jinak abys věděl, byl jsem pozitivní v BG3 diskuzi :P
@Charllize (16.09.2023 01:04): hraju na nejtěžší a ta hra prostě neklade odpor. Nemám jediný útočný skill vše soustředím do nebojových. Na těch nejextrémnějších planetách ti to hodí několik negativních statusu z kterých se postava maximálně zakašle. Žádná integrita obleku, řešení kyslíku nebo horka. Přitom si dokážu představit plno situací, jako utíkat před sluncem, které pomalu vychází apod.. ale ač si hra říká RPG nemůžeš tam nic pokazit. Je jedno jak to hraješ. Ideální odpočinkové hry. A proto zmínky o plochosti.
Jediný odpor ti tam klade to UI a writing. :-D
@Charllize (15.09.2023 23:20): Fakt se mi tam líbí hudba, ale o tom nebylo vůbec pochyb, to mají zmáknuté vždy. Ozvučení obecně. A že je to skoro bez bugů :) Já jsem dostal přesně to co jsem chtěl, bethesdí hru z vesmíru. Pořád stejné jádro se vším všudy. Já mám jejich hry rád hlavně kvůli modům, jsou z toho za pár měsíců skvělý záležitosti. Vanilla je pro mě vždy něco jako ty moderní český seriály v telce. Utíká s tím čas, nemusí se u toho přemýšlet a zabaví to :) 

@LIUWIL (15.09.2023 22:22): Mně se naopak dabing líbí, ty různý pauzy, citoslovce, atd. tomu dávají trochu šťávu a není to tak strojové. Ale přízvuky mi taky celkem nesedí.

A mrzí mě, že je tu málo záznamů, knih, "terminálů". I když to je k velikosti světa asi logický.
Bylo by fajn kdyby aspoň jednou tady někdo začal v diskuzi když něco začne hrát být pozitivní. Ne fakt tady to je jak někde na sjezdu starejch dědků co furt jen něco kritizují. Každá jedna hra co vyjde. To je nějaká móda nebo co? To ste všichni už z toho hraní tak opruzelý že se vám nic nelíbí? Co takhle jednou začít tím co se vám líbí ? :D
Tamtamy nelhaly, ten začátek je třeskutě pomalý, ale jak jsem na to připravený tak to až tak nevadí. Už jsem se párkrát zasmál. Pod novým grafickým kabátem je to pořád typická Bethesda. Otevřu skříň plnou zbraní, beru je abych měl čím zabít piráty a samozřejmě nesmím zapomenout vzít i všechny zkumavky a kostičky jídla. Potkám pár lidí kteří mě v životě neviděli, řeknu jednu větu a jsem najednou důležitý. A nebo když vám někdo něco říká a najednou tam někdo přijde a začne do toho kecat :D

Abych si ale i postěžoval, všechno je tak strašně ukecané a u některých dialogů si říkáte, že ty herce museli platiti od hodiny jak ty věty natahují. Docela mě taky irituje jak každá druhá postava musí mít nějaký přízvuk, nebo že ten robot co mě sleduje hned od začátku má horší syntetický hlas než Google Translate.
@SilentWolf (15.09.2023 19:03): jo, tak já to hraju přesně obráceně no:). Asi 2x jsem přistál někde jen tak omylem než jsem se trochu zorientoval v tom menu:), ale stejně to ten článek úplně neobjasňuje. Každopádně je ale drsné, že ten "čtverec" je odhadem myslím si, tak obdobně velký jako Fallout 3. Jasně, určitě na ní není tolik lokací k objevení a ty lokace se určitě na jednotlivých planetách budou opakovat, ale stejně je to drsné.
@SilentWolf (15.09.2023 18:35): upřímně. Jak hraju zatím jen hlavní linku, tak já vlastně pořád nedokážu rozeznat co je generované. Je jasné, že lokace pro hlavní quest je handcrafted, ale furt jsem nepochopil jestli se okolo ní na těch planetách ten "čtverec" po každé generuje znovu jinak, nebo jestli jsou ty lokace pokaždé stejné a generují se jen když nahodile přistaneš na planetě.
Po 26h jsem měl ve hrách od Bethesdy dost. Guildy splněné, většinou jsem jim šéfoval, pomalu jsem se prokousával deadrickými questy, většinu mapy jsem viděl, už jsem cítil, že mi hra ukázala vše, nejlepší brnění apod.

Zde mám po 26h pocit, že jsem furt na začátku. A není to výtka, protože si to dělám sám, tím jak moc se zdržuji vším tím nepovinným obsahem, ten navíc vůbec neuráží. Baví mě to hodně. A dokonce si troufám říct, že se nejedná o "na Bethesdu dobré", prostě je to dobré. Sci-fi studiu podle mě sluší a jak jsou leví skoro na vše, tu atmosféru zmáknutnou mají. Za mě stále hodně dobré a po hře, která mi již dala 26h takové zábavy, asi úplně plivat nebudu ať už bude zbytek jakýkoliv.
A popravdě to že tu nejde volně přelétat z planet a vygeneruje se jen "čtvereček" je opravdu to poslední, co by koho mělo štvát.
Jen se to teda předhání, co se tuposti dialogů týká, ale s tím stejně každý počítal, takže co.
@SilentWolf (13.09.2023 21:19): pěkný, kvůli těmto discoveries se na to furt docela těším, plus jsem zvědav na ten neon. Snad to tam bude zajímavější než ta sterilní new atlantis, nějaký bordely a tak..

@Widl (13.09.2023 22:12): "Even if we don’t get to your requests immediately, we’d love to do it in the future, like city maps." Takže se možná, někdy, dočkáš :)

@HolyMeatball (13.09.2023 21:39): it's funny because it's true :)
Kterýho blba prosím napadlo, že tam nebudou mapy? Někam se dostat v těch větších městech nebo je jen vůbec prozkoumávat je prostě za trest. Ve Skyrimu to nevadilo, tam těch pět uliček a deset domečků nebylo zase takový problém. Ale tady to vážně chybí. Tohle vidím, v roce 2300 a nějaký drobný, jako velký krok zpět :D
@Paul (13.09.2023 19:48): Na Phantom Liberty, respektive patch 2.0. mám šílený hajp. Jak už jsem tam psal, to by už mohlo attackovat tu stovku.

EDIT: nevím jestli to tu nezapadlo, ale alternativní klávesa na jetpack jej udělá silnější. Nabindoval jsem si levý alt a hned je pohyb jetpackem o dost lepší.

EDIT2: teď jsem vletěl na random planetu a našel tam tohle. A díky tomu mě to prostě baví. Funguje to na mě. Jen doufám, že se tyhle věci nebudou pak ve velkém opakovat, jakože asi budou.

https://ibb.co/1TP1Rkn
https://ibb.co/2qQMjyt
Jsem to odinstaloval. Vůbec mě to teď neláká hrát, příští týden jsem na dovolený, a po příjezdu akorát vychází Phantom Liberty. Ke Starfieldu se vrátím v zimě a dám si ho od začátku, snad už hezky opečovanej.
Ručně vytvořený obsah by měly být ty tečky co jsou občas na planetě. Některé mají ty tečky třeba tři. Zatím se jim vyhýbám a šetřím, tak nemohu potvrdit.
@Tulareanus (13.09.2023 17:19): tak na facial animations docela mákli od F76, ale chápu co myslíš. Mě to tolik nevadí, protože bych si klidně zahrál nějaké retro sci-fi RPG ve stylu Might and Magic ve vesmíru:))) Vůbec by mi to nevadilo, kdyby to bylo dobré:). Zastaralost enginu je pro mě zrovna to poslední co by mi vadilo. Spíš mě ty dialogy leckdy nebaví.

@Neelixx (13.09.2023 17:12): tyjo těch osad je. Super! Jsem cca ve 2/3 příběhu a byl jsem v podstatě v těch hlavních čtyřech akorát.
Ale konečně se bethesďáci probrali z post-launchovýho rauše a vydali první update o tom co chystaj. Takže mimo ofiko DLSS si třeba i budeme moci nastavit brightness, kontrast a fov :)

A hlavně eat button for food.

This first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:

Brightness and Contrast controls
HDR Calibration Menu
FOV Slider
Nvidia DLSS Support (PC)
32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
Eat button for food! 
@Feidias (13.09.2023 16:56): On to bol len príklad na to, že už existuje pomerne dosť hier, aj tie bývalé sony exkluzivity, kde už sa tie postavy či už vizuálne pohybmi, gestami a mimikou alebo tým, ako sú napísané naozaj začnú správať ako postavy/ľudia. Pred 20 rokmi to nebolo veľmi bežné alebo možné, tak sme to ani nepoznali a neriešili, ale keď nám Bethesda stále servíruje také NPCčka, ktoré sú ako pokazení roboti, tak aspoň mne to kazí ten zážitok a neviem takú hru brať vážne. Mne to napr. strašne kazí imerziu aj ten ich engine a technológia v hre od Obsidianu Fallout: New Vegas . Dialógy aj voice-acting sú relatívne fajn, ale tá retardovaná AI v kombinácii s gumovosťou a absurdnosťou pohybov ma z tohoo strašne vytrháva. A v gameplay videach Starfieldu to jednoducho vidím furt, aj keď na to nekladú dôraz tí, ktorí to video nahrávali. Bethesda, Bethesda never changes. A to mi príde smutné, pretože on tam ten potenciál je a na niektorých questoch, prostrediach v ich hrách to je vidieť, ale to je malé percento obsahu a veľké vyplnia odfláknutými kravinami, ktoré ani úplne nefungujú. Veď aj ten Obsidian sa snažil narozdiel od Bethesdy poskladať nejaké vetvené questy, aktivované udalosti, ale bolelo to evidentne nielen ich pri vývoji, ale aj hráčov, pri snahe o hranie, taký je ten ich engine a kód smutný.
@SilentWolf (11.09.2023 18:44): Ale jo, plus mínus to tak funguje, akorát občas musíš na té konkrétní planetě přistát vícekrát, protože se na tom čtverci, na který si právě dosedl, ten trait nevygeneroval.

Jinak mi to přijde dost lehký, hraju na normal a za 40 hodin co hraju jsem zatím v klasické přestřelce nenatáhl brka. A od tý doby co jsem si koupil novou loď za 120k creditů mi nedělaj problémy ani souboje ve vesmíru. :D

Doporučuji prozkoumat nejen města jednotlivých frakcí ale i ty menší osady. Nevím, zda jsou součástí hlavní dějové linky a hráč tam později musí tak jako tak zavítat. Ve spoileru je jejich seznam.

New Atlantis - první velké město, kam hráč zavítá. frakce United Collonies a Constellation (hl. děj. linka), planeta Jemison, systém Alpha Centauri.
Akila City - frakce Freestar Rangers, pl. Akila, sys.Cheyenne
Neon - frakce Ryujin Industries, pl. Volii Alpha, sys. Volii
The Key - frakce Crimson Fleet Pirates, vesmírná stanice kroužící okolo pl. Suvorov, sys. Kryx
Cydonia - menší hornické městečko na Marsu, sys.Sol
New Homestead - osada, co slouží jako muzeum na měsíci Saturnu, Titanu, sys. Sol
Hopetown - korporátní městečko na pl. Polvo, sys.Valo
Gagarin Landing - jedna z prvních osad, která vznikla po expanzi lidí do vesmíru, pl. Gagarin, sys. Alpha Centauri
Paradiso - hotel na pl. Porrima III, sys. Porrima
Red Mile - hnízdo pašeráků na pl. Porrima II, sys. Porrima, mimojiné se tu dá sehnat shielded cargo holds a signal jammers