Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Pluto (komentář):

@Brasikona (10.06.2020 02:50):

Súhlasím s Vami. Hru som ešte nehral a odkladám nákup práve kvôli tej druhej pasáži. Nebaví ma stealth a utekacie pasáže. Oveľa radšej by som bol, keby je celá hra ako prvá časť. Proste skúmať lesy, tábory, hľadať veci, odkazy a riešiť puzzle. Škoda.
@Pluto (komentář): "Byl bych radši, kdybych víc pátral po osudech táborových dětí, řešil úkoly, které jim připravovali jejich vedoucí, sledoval pro ně připravené stezky odvahy či šifrovací hry. Jak ukázala první půlka hry, tvůrci takovouhle náplň dokáží připravit. Místo toho přichází pochmurné temné pasáže s chozením odnikud nikam, které jen otravují a zdržují od pátrání po příběhu."

Sakryš, tohle je děsně dobře shrnuté, pod to se podepisuju. Mně něco podobného došlo právě až o pár dní později a už jsem nechtěla hrabat do recenze, která je už tak dost dlouhá, ale zjistila jsem, že pro mě ta hra snad nejvíc byla připomínkou letních táborů a jeho prvky mě na tom bavily ze všeho nejvíc...
@stepankoby1 (09.06.2020 22:01): Hodinový? Ten nebyl hodinový, já mám pocit, že jsem tehdy snad ani nevěděla, že to musím ukládat sama :D Od té doby jsem se poučila. Ale přiznám se, jednou jsem save z netu také použila... U zvěrokruhu :D
Ale až asi ve třetím průchodu, kdy jsme spěchala, potřebovala jsem jen screeny!
@Brasikona (08.06.2020 01:03): Hodinový zásek je v pohodě, já si těsně před východem z dolů uložil, měl jsem pistoli, a vystřelil jsem jak ten idiot oba náboje. Že to není takový problém? No, je, když neustále přemazávám jednu pozici. :D Tam jsem po chvilkové panice nakonec musel stáhnout savy z netu. Ve dvojce jsem zase omylem načetl dvě hodiny starý save, když jsem neměl novější. Úplně čekám, kdy se mi to znovu stane ve trojce. :D Ten autosave je poklad, když je na správném místě.
@Brasikona (09.06.2020 04:57): Všechny pohádky, s výjimkou druhé lokace všechna místa, totéž QR kódy, zklamal jsem ovšem při hledání skautských odznaků a v lese se stále povaluje okolo čtyřiceti papírků od bonbónů ;)
[neexistující komentář]: a sběratelské předměty, které osobně v ostaních hrách ignoruji, mě zde víc než potěšili. Sbíráte totiž například QR kódy vámi navštívených míst, skautské odznaky, táborové písně a v neposlední řadě čistíte les od poházených papírů od bonbónů.

Docela mě zajímá, kolik toho máš sesbíráno, když tě to potěšilo - dařilo se? :D
Jako já uznávám, že jsem na adventury prostě blbá, ale baví mě, to zase jo, ale klidně si pobrečím... Nikdy nezapomenu, jak jsem asi ve 14 sekla u Posla smrti, když jsem vylezla z dolů – kdo hrál, asi tuší že jsem neprozkoumala zámek a neměla jsem pak jak zastřelit vlka... – a neměla jsem uloženo. A trochu jsem si pobrečela i tady, nebudu lhát, ale nebyl to jen walking simulátor, tak si nemůžu stěžovat, to je moje vina :D
@Pluto (07.06.2020 20:16): Taky píše zejména mladým :P A tam je podlé různých streamů a bečení v diskuzích vidět, že mladší ročníky značně tápou, když je 3D adventura nevede za ručičku.
Mě to teda po stránce provětrání mozkových závitů tak složité nepřišlo. Jasně, bylo to pěkné, ale podle mě toho mohli zařadit mnohem víc...
Tak jsem dohrál Someday You'll Return a na to, že na hře dělali jen dva a ke konci jen tři lidé strčí zejména zpracováním příběhu do kapsy hravě většinu AAA titulů. Docela jsem se při plnění některých úkolů a hádanek i zapotil a uvědomil si, jak je většina dnešních zejména AAA titulů primitivních. Samozřejmě hra není vyloženě zabijácká jako byla například Gooka, kde jste něco zapomněli sebrat, po čase se nemohli pohnout z místa a hra vám o tom navíc ani nedala vědět. Nicméně zejména mladým hráčům slušně provětrá mozkové závity.
Tak já si jednání se studiem vyložila na profesionální úrovni :D A v tuto chvíli mě napadají jen dvě možná studia, ale kdo ví :D
@Pluto (31.05.2020 23:52): No nevím, kdyby to viděl jiný uživatel tady, asi by mě zabil, nemá moje návrhy od jisté doby (Mafia 3; 2015, kdy jsem to zkoušela hodit dle traileru, kde nikdo nemluvil) rád :D
@Pluto (31.05.2020 22:36): Doufám v to. Ale rozhodně bych na autorskou verzi nespěchala, třeba až za pár let, ať je legrace :D

No, já už s tím přestala počítat, protože dodatečně by mě to moc nenapadlo, takže fakt zírám. Ale věřím, že pokud se to dobere zdárnému konci, můžeme se těšit na epické oznámení hezky česky :D
@Brasikona (31.05.2020 21:56): Mě ty diskuze taky baví. A autory evidentně taky, přesně tohoto chtěli docílit. Spíš doufám, že se někdy dozvíme "autorskou" verzi příběhu.

Český dabing by byl super, ale trochu s křížkem po funuse, ten tam měl být hned od začátku... A je taky trošku škoda, že je informace o českém dabingu k dispozici jen v anglickém dopise...
Mě ty diskuze děsně baví, jsem zvědavá na svůj druhý průchod, jak to třeba poberu, když znám teorie ostatních :D

Mimochodem, četli jste dopis od CBE?
https://www.facebook.com/notes/cbe-softw ... re/3659454030736808/
Kdo mě zná, asi tuší, že mě nejvíce potěšila stále žijící naděje na český dabing... :D Dvě (když nebudu počítat ČT) české dabované hry za rok? To je snad sen... :D
@Pluto (31.05.2020 14:34): To je dobrá otázka. Můj názor je takový, že možná chtěl utéct před svými vzpomínkami, ale jeho výčitky mu to nedovolily = auto nabouralo. On za tím autem běžel, chtěl se dostat pryč a když nabouralo, tak se ozval dětský smích, jak kdyby se mu Děti noci zlomyslně smály, že tam musí zůstat.

Ale možná to, co píšu, je až moc komplikované a třeba to prostě jen souvisí s jeho možnou smrtí kdesi na začátku hry.
Ještě by mě zajímalo, co měla symbolizovat ta noční havárie červené Fabie? Má to znamenat, že se Daniel zabil hned, jakmile objevil mrtvou Stelu? A nebo zemřel hned na začátku při cestě k lesu, když šel hledat Stelu? A nebo někdy úplně jindy?
@raisen (28.05.2020 13:32): Já jsem to bral tak, že jim vymýšlel akce jako třeba ta stezka odvahy, aby je dostal z tábora a měl na Ninu čas. Ale nejsem si jistý, jestli zrovna tohle by měl být důvod pro nějaké výčitky (jasně, nevěnoval se jim úplně, tak jak by měl, ale zase pro ně připravil nějakou zábavu).
@Pluto (28.05.2020 13:16): Těžko říct u těch dětí. Třeba se Daniel na táboře sobecky věnoval té Nině a na ně kašlal. Jednou to i kdesi psal, že konečně jsou děti pryč a má čas pro sebe. Třeba to byly zhmotněné výčitky svědomí.
@raisen (28.05.2020 05:27): To, že se bál Daniel od dětství pavouků si vůbec nevybavuju, buď jsem to minul nebo jsem si to nezapamatoval. Ale pak to dává smysl.

Jestliže jsou ty ostatní příšery děti z tábora, proč ho pronásledují? Udělal jim něco konkrétně špatného?

K hodinám jsem taky nedošel. Evidentně jsme měli ten "správný" konec s karetní partií se Stelou, povedlo se nám očistit všechna srdce, takže jsme asi v nebi. K hodinám se dostaneme jedině v případě, že jsme v průběhu neočistili včechna srdce a při výstupu ke klášteru nás odchytne Zvíře právě v podobě pavouka a stáhne dolů pod zem. Aspoň co jsem odkoukal z videí.
@Pluto (28.05.2020 00:08): S těmi pavouky. Daniel spadl v dětství do studny s pavouky a od té doby se jich bojí. A proč je ten velký na konci (já ho neměla mimochodem)? Podle mě, jak se Daniel přestal Beast bát a dokonce to na něho pokřikoval na konci hry, že se ho nebojí a už ho nemůže zastrašit, tak iluzorní svět zkusil přijít s ještě větším kalibrem - nepřítel z dětství, nepřítel, kterého má spojeného s traumatizujícím zážitkem (pád do studny). Ty ostatní příšery (děti noci) beru jako ty děti z toho tábora, které ho pronásledují.

Stela trpěla onemocněním s názvem Wegenerova granulomatóza, která je v hodně případů smrtelná. S tou Ninou to tak bude, také byl své ženě nevěrný. Ne jen ona jemu.

S těmi hodinami jsem to měla stejně a také nevím, proč jsem k nim nedošla.
@raisen (komentář): Super komentář.. vydržel jsem neotvírat spoilery a mám docela chuť si to zahrát skrz ten příběh. Ale na horory jsem hroznej posera.. je to hodně strašidelný? Zbytečné jump-scary, které nenávidím?
@raisen (27.05.2020 19:58): Těch otázek je samozřejmě víc. Jde to celé pojmout, že Daniel vlastně prochází očistcem a veškeré postavy ve hře jsou jeho průvodci. Otázkou je, zda hned od začátku a nebo se to až zvrtne v některé situaci ve hře. Beru, že Zvíře je tedy Danielovo temné ego. Proč je ale ve finále reprezentováno pavoukem? A proč Danielovi při procházení se v temném světě brání zrovna pavoučí nohy? A co ty ostatní příšery kolem?

Stela byla nemocná, několikrát to zmiňovala v deníku. Co bylo tou nemocí? A ta Eleonora - někde v deníku jsem viděl její jméno přeškrtnuté a místo toho napsané Nina, což byla vychovatelka v táboře. Nespustil se s ní Daniel (v době, kdy ještě žili jako rodina se Stelinou matkou)? Nevznikla řada problémů právě kvůli tomu, že se Daniel věnoval víc Nině než dětem/Stele a proto mohly vzniknout problémy, třeba s tím požárem?

Stejně tak jsem asi úplně nepochopil ten dobrý konec, kdy hraju karetní hru se Stelou, ona vyhraje a odchází se projít ven. Ten závěr mě vyloženě zklamal, měl jsem za úkol zastavit hodiny. Ve skutečnosti jsem se k nim vůbec nedostal a jen shlédl tohle nicneříkající video...
@Pluto (27.05.2020 19:30): Myslíš oheň, který byl na táboře za dětství Stely? Já nenašla všechno k oné inkvizici, na kterou si ty děti hrály, takže můžu jen hádat, že oheň byl nechtěným vedlejším "produktem" jejich hry na inkvizici a ti, co ho založili, tak to na Stelu svedli, čemuž její otec uvěřil a možná právě proto i začalo hořet, když Daniel tábor prohledával. Bylo to s ním spojené.

Jinak ten iluzorní svět a vůbec celé to prožívání já osobně beru jako jeho vnitřní svět. Jak kdyby jeho myšlenky a vnitřní pochody, kdy se snaží vyrovnat se ztrátou Stely, byly znázorněné tímto iluzorním světem.
@raisen (komentář): Po dohrání hry mi chyběla spousta věcí k vysvětlení. Vím, co se stalo se Stelou, ale to je asi tak všechno. Ani deník nemám kompletní. Kdo je zvíře? Proč hořelo v táboře? Co má představovat celý ten iluzorní svět? Kdo vlastně byla Lea? Nebo ta bába? Těch interpretací může být spousta, jedna z nich je uvedena v komentáři Raisen. I na Steam fórech k tomu jde najít pár výkladů, ať už toho, co se událo Stele, Danielovi i co má představovat celý svět.
Tak koukám, že se autoři rozhodli zkrátit hlavní část hry s tím, že pasáže, které předtím hrály roli v hlavní dějové linii, zůstanou pořád přístupné, ale už nebude povinné do nich vcházet. Jestli jsem to dobře pochopila.
Bohužel zatím není čas věnovat se hře jak bych chtěl. Dostal jsem se do kempu, něco jsem tam pokutil, posbíral maximum bylin a pokračovat budu až bude víc času. Zatím se mi hra líbí a jediným neduhem je pro mě dosud stále nefunční klávesa ESC v hlavním menu hry.
Tak pro mě jsou ty "stealth" pasáže něco neskutečně otravného. A to mě stealth přístup ve hrách baví.