Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nebyl bych to já, kdybych neměl zase nějaké problémy. Po delší době jsem se k této hře vrátil, našel blackrock gemy v ledovém světě, v tom osmi patrovém vězení i Killorn keep a štráduji si to takhle s dalším šutrem k tomu velkému portálovému blackrock gemu. Použuji ten svůj, jeskyně se otřese, ale žádný nový svět navštívit nemohu i když kolem gemu běhám jako pominutý. Jedna ploška velkého gemu sice zesvětlala, ale to byla ta, kterou jsem již kupodivu navštívit mohl. Je divné, že na velkém gemu svítily plošky jen dvě, ačkoli jsem navštívil tři světy. Tak vám nevím, buď sem blbej já, nebo dělám něco špatně, popřípadě je chyba na mé straně.
Stejně to jsou tam Kilrathi z Wing Commandera a to jsou pěkní parchanti :-)
@90210 (29.01.2019 21:50): Byla agresivní a zaplatila za to! :) Já v této hře útočím jen na vyloženě nepřátelské nepřátele :) Kupodivu těmi přátelskými se to tu hemží. akorát tedy občas překáží, já pospíchám a přede mnou v chodbě pořád se motá netopýr nebo lev (pardon Kilrathi) a pak mám chuť meč vytáhnout :)
@Richmond (29.01.2019 19:10): HA! Mam velmi silny pocit, ze velmi neskoro v hre sa da este jedno vajce ziskat v Tomb of Praecor loth (ale mam istotu iba 90%).
A do teba som vkladal take velke nadeje, ze nepodlahnes lahkej ceste a vydrzis... sklamal si Anakine Skywalkere (ovsem za predpokladu, ze si to spravne pamatam co nie je uplne 100% iste).

BTW co svet Talorus? Navstivil si? Pacilo sa?
@mazar1234 (24.12.2018 11:39): Tak jsi měl pravdu :(( Čeká mě dosud nejtěžší úkol, morální hanba, fakt mi nebude dobře. Ale snad se povede to udělat tak, abych alespoŇ tu krásnou rodinku dreadích spajderů nezranil!
Ta část na ledě je prostě lahldka :) Není nad to, když prchám na mě vybafne sněžná kočka, já se nepřipraven otočím, prchám, pode mnou se propadne kus ledu, tím pádem jsem bez možnosti bojovat, vydrápu se zase na led, otočím se a vidím, jak kočka padá do té díry po mně, žbluňkne to, cákance vody a kočka už nevyplave :) Ovšem to klouzání po ledě tedy je taky zábavička. Se mi stalo, že jsem se po tom ledě fakt rozjel a pak jsem si připadal jak kulečnáíková koule, co se odráží od stěn. Do toho přišli 2 yetti a házeli po mně sněhové koule. A jak jsem tam po tom kluzišti pořád driftoval, tak jsem občas po jednom z nich seknul mečem. Uff. Nakonec samozřejěm to dopadlo tak, že jsem "přistál" na sněhu daleko od nich a pak si oba s chutí podal už připravenej. Designerskej majstrštyk! A ty napůl zmrlé říčky, některé se slušným sklonem, takže se nedá plavat jedním směrem. Bomba hra, jasná stovka zatím a to mám nějakých 25 hodin.
Hm, tak Prison Tower byla tedy lahůdková :) Co mně trochu drásá nervy je to, že ve hře je hodně odkazů především na sedmý díl, který stále nemám odehraný :( A naopak srdce mi zaplesalo, když ta rebelka Syria si slastně povzdechla "If I had born back in the days of the evil Mondain!" Jo holka, tu dobu pamatuju, osobně jsem Mondaina zneškodňoval! :-D
@Richmond (25.12.2018 10:42): Jo 30 je ako max skill, ale môžeš získať neobmedzene "training points" na rozdiel od UUW, kde si mal určitý max počet, ktorý skončil po dosiahnutí LVLcapu.

Ináč teraz ako som u rodičov, tak som zo srandy loadol nejaký save čo tu mám z minulého roku a je tam Paladinka v začiatočnej fáze hry (prejdený Goblin Tower+necelý hrad).
Pobavilo ma, keď som sa teleportoval do Ice Caverns a hneď na začiatku je políčko kde prelomíš ľad a za ním dobiedza snežný had (heh), ktorý v snahe zaútočiť na mňa spadol do diery v ľade a zabilo ho to :-D

Tak teraz sa mi do diery v ľade podarilo nasáčkovať Yettiho a tiež skapal, akurát tam vydržal pekných pár sekúnd oproti hadovi.
Ešte lepšie je ale dostať nepriateľov na lávu, to padajú ako hnilé hrušky.
@mazar1234 (24.12.2018 11:54): Tam je ale i skill point omezení, ne? Myslím, že max je 30. Ale rvát body do Casting, Mana a Lore je zatím moje priorita. Překvapivě jsem už hodně plaval a to mám nizoušký swimming a nějak jsem se zvlášť netopil (opět mě překvapilio jedno milé zákoutí na konci jednoho kanálu s pevnou zemí, kde v rohu relaxoval lurker a já ho nechal být a na památku si ho i "vyfotil" :). Ovšem dovedu si představit, že absence quest logu tady může dělat hráčům (tím pádem i mně) problémy.
To je ten slavny blackrock gem. Inac teraz sa budes po smrti respawnovat pri nom, ale nerob to lebo kazdym respawnom stratis balik EXP takze nasledne nejaky cas (kym sa dorovnas tam kde si bol) nebudes ziskavat ziadne skillpointy na trenovanie.
A Casting je tu ovela dolezitejsi ako v UUW, urcite trenuj vysoko. Hra nema EXP cap, takze nie si nijako obmedzeny konecnou hodnotou skillov (teoreticky sa da nagrindovat skill vsetko na max) ako v UUW, level cap tam je ale aj po dosiahnuti maxlevelu dalej ziskavas skillpointy.
@mazar1234 (24.12.2018 11:39): To jsem nechtěl slyšet, pevně doufám, že ne! Ale jako nejsem si jistej, že mám hru pod kontrolou...některé věci řeším úplně mimozně jakobynáhodou - např. ten krystal na 5.levelu - úplně náhodou jsem při zkoumání do něj až při asi 4. cestě kolem se o něj otřel a bum teleport..
@CeBrk (24.12.2018 10:10): Já mám štěstí, že letos jsem se dočkal větší dovolené právě o vánocích, takže ty přestávky mezi hraním, které jindy jsou fakt velké, tentokrát nehrozí (doufám). Ale mně samotnho to stejně překvapilo. Já dokonce ani nekradu věci v těch hradních prostorech. Pouze jídlo jsem si trochu ehm vzal, ale alespoŇ očima jsem se zeptal vedle stojící postavy, jestli můžu! A protože mlčení znamená souhlas, tak co jsem měl dělat! :)
To není slabošství, ale charakterní přístup hodný statečného reka a hrdiny, jehož činy se zapíší mezi noty heroických písní bardů. Sám také nyní zrovna tuto hru hraji, ačkoli je mé tvrzení eufemismem, protože se k tomu dostanu párkrát týdně a ne na moc dlouho. Interpoluji, že příští Vánoce bych to mohl dohrát :-). Na majetnickou krysu i mírumilovné pavouky si pamatuji a také jsem je nezabíjel ani jim nebral nic, co jim patří a mohlo by je rozčílit. Nikdy nezabíjím nikoho, kdo na mne neútočí, nehledě na to, kolik z něj kápne zkušenostních bodů. Ale jinak jsem strašně drsnej a budím respekt jako medojed, to je jasné.
Buď jsem to v jedničce nějak nevnímal nebo mám špatnou pamět, ale v druhém díle je nějak větší výskyt mirumilovných tvorů. A co je ještě horší (než má paměť) je moje slabošství...jako bych hrál za druida a ne za mága. V jedno chodbě se občas objevovaly krysy, které jsem nemilosrdně zabíjel. A jedna z těch chodbiček byla uzavřená a na konci byl malý piedestal a tam...trochu jinak zbarvená krysa se spoustou jídla (samozřejmě převažoval ementál). Blížím se, krysa nic. Tak jsem to tam prošmátral, sebral jeden svitek a všechno jídlo jsem tomu hlodavci ponechal!! Koneckonců hra mi sama napsala , že to jídlo patří kryse. Krysa nezaúčtočila a já pohdnul tedy zásobou jídla i expry za její zabití.

Druhý případ byla jeskyňka plná smrtelně jedovatých pavouků s krásně červenně svítívíma očima. V tom jeskynním výklendku jich bylo cca osm! Když jsem se do vchodu blížil, pozorovali mě. Schoval jsem mečík a přiblížil se. Jeden z pavouků se pžiblížil a pořád mě pozooval, ostatní zvědavě koulali taky z povzdálí. Nakonec jsem kolem nich prošel a celou místnost prozkoumal. DOkud jsem bral nějaké jídlo či opotřebené zbraně, byli v klidu. Pak jsem omylem sebral jediné černé vejce a bylo zle :) Tak jsem dal load a celou kolonii jsem opustil dojatě bez toho, aniž bych jim ublížil. Když jsou ty vánoce :))) Jinak samozřejmě geniální hra, pořád mě udivuje, jak to ty patra jsou provázané, musím do mapy dost kreslit. V podstatě si netroufnu pořád na žádné větš stvoření. Všechno rvu do Lore, many a castingu, takže sice po spotřebě many pižlám vše mečíkem, ale je to celkem výzva a to je dobře :) Cítím ale, že postupem času budu obávané zvíře, co zabíjí svými firebally celé lány nepřátel.
Po 15 minutovém nahazování vhodných statistik pro mága jsem chtěl už začít hrát, ale moje postava stále "klouzala" dozadu. Problém nakonec způsoboval připojený joystick. Vyřešeno nakonec v dosbox configu zadánín "none" u joysticktype...kdyby někdo měl podobný problém :)
Tak si pročítám tu fialovou brožurku a prostě tohle je věc, kterou na Ultimách mám hrozně rád. Je to udělané jednak vizuálně naprosto perfektně (kresby, styl psaní), navíc pak i užitečné. Kdo má zájem na hodně stručné dějiny všech Ultim, stačí si přečíst pár kapitol. Je tam vše podstatné s důrazem především na události v U7 Black Gate. Já to pochopitelně četl opatrně, protože mám dohráno pouze U1 a UU1, ale kdo chce, dozví se opravdu vše podstatné. A to jsem ještě nečetl Player's Guide. Pro mě fakt velká přidaná hodnota, nechci figurky a jiné kraviny, nejlepší je stejně mapa a krásně udělané, čtivé manuály a guidy :)
Oba díly jsem dohrál za mága. Co bylo peklo byl inventář, on skoro nic neunesl, tak jsem pořád řešil přetížení :-)
@Richmond (15.12.2018 21:10): Ideál je Druid samozrejme z pohľadu ideálne najsilnejšej postavy (má prime STR+INT), ale ak si to chceš zťažiť tak ten Mák bude asi ideálna voľba.

Ja hrávam výlučne Druida, ale už som mal aj Paladinov nejakých, tiež celkom fajn.

Akurát ti dám dopredu jednu radu - zdanlivá nesmrteľnosť nie je bonus, predchádzaj úmrtiam maximálne.
@mazar1234 (15.12.2018 20:54): To je možný, ale to co je nastavené implicitně po instalaci z gogu je pro mě neskousnutelný, úvodní hudba zní jak vojenskej pochod. Hudba v obou dílech pro mě důležitá je, všude jinde v dungeonech, pokud je, ji vypínám, tady nikoliv, dotváří to atmosféru.
Ale tak ten !software emulated roland! nie je fyzické železo na to bacha to už som niekde videl pred 200000 rokmi na oldgames u nejakej hry, že fyzická nahrávka vs DOSboxová emulovaná.

toto je možno fyzická komparízna?

Ale zrovna u tejto hry mi hudba moc dôležitá neprišla.

Aj tá Duna bola celkom fajn.
@mazar1234 (15.12.2018 20:29): tvl, slyšels to vůbec s tím Rolandem? Nakonec ta čtverka není Adlib, ale SB Pro, což zatím ponechám. Rozdíl obrovskej, ty bicí u Rolandu děsně výrazný, mám rád tu jemnější verzi Adlibu/SB.
Tak po Dark Sunu 2 je UU2 už druhá hra, kterou jsem musel downgradovat. Navíc systém pokus-omyl :) Ta nastavená zvukovka mi fakt nedělala dobře. Dlouho jsem hledal nějakej setup, ale tam je pouze pro grafiku. Nakonec jsem našel soubor UW.CFG, kde jsou magická čísla a měněním jsem nakonec dosáhl svého, Adlib nastaven! :)) Nemusel jsem ani instalovat z vlastních disket :)
@Richmond (26.06.2012 22:03): tušil jsem to (zvláště po zkušenosti s jedničkou, ale chtěl jsem vědět, jestli i na mně bude působit to něco, kvůli čemu tolik uživatelů naházelo sto procent. Nepůsobilo... Dus. Dus.
@Richmond (26.06.2012 21:46): Tak tak, zatím jsem pár hodin UU zkoušel a byl jsem mile překvapen - jednou obě hry asi také více zahraji (také jak by šlo odolat světu Ultimy a hratelnosti System Shocku :).
@Fingon (26.06.2012 21:50): Ted jsem si precetl v profilu, ze te zklamaly serie Wizardry, Ultimy nebo Realms of Arkania a koukam i Albion. Pak uz mi to teda prijde logicky, ze ani UU neni nic pro tebe. Tos ale musel prece vedet dopredu, ne? :)
@Richmond (26.06.2012 21:46): tak kdyby se mi chtělo, vypnu repráky, namluvené to stejně není a než poslouchat hlavního hrdinu, jak ztěžka dupe á la Shale z Dragon Age: The Stone Prisoner, můžu si pustit něco na cd (nebo to poštelovat v nastavení, žejo). Ale nepopírám, že UU může mít určité kouzlo... ale ne pro mně.
@Bodkin (26.06.2012 21:37): Scifi mi nevadi, ale v cem se tedy serie UU nepovedla, to by me skutecne zajimalo. Fingon tady nadaval na hudbu, ale hudba specialne v UU nema zadnej vyznam. Ovladani mi prislo taky v pohode (mysi nebo klavesama). Fingon tady vyzdvihuje placatej Wolf3d, kterej mi prisel furt jedno brdo.
V UU mam atosferu, kterou jsem nenasel snad v zadne jine hre, spousta NPC, originalni design levelu, tezke puzzly, zadna inflace souboju, zadne dementni poslickovani, skvela automapa s psanim poznamek atd atd. a nejakej Bodkin prej NEPOVEDENEJ bratricek SS :)
SS2 se mi líbila o dost víc než jednička - ta byla zajímavá, ale nedostal jsem se za první virtuální realitu, resp. z ní. Pořád je to však pro mně lepší hra než obě UU.
Tak jsem si listoval nej hrami na databázi a najednou nějaká Ultima Underworld II. Neměl bych psát "nějaká", jako bych nikdy neslyšel pojmy jako Avatar, Guardian? lord British nebo Looking Glass Studios, navíc jedničku (pár měsíců to bude) jsem hrál - a tehdy mě nepřesvědčila o tom, abych jí věnoval více pozornosti.

Jestli teď čekáte kajícnou zpověď o tom, jak jsem prozřel, tak vás asi zklamu - série Ultim mi nikdy k srdci nepřirostly, hlavní, ani vedlejší (takže se mi ani moc nechce zkoušet Worlds of Ultima). Nemá cenu se bavit o grafice, to je vzhledem ke stáří této hry jasné. Hudba mě děsně iritovala, největším mínusem je ale neskutečně těžkopádné ovládání a pohyb. O co lépe dodnes působí Wolfenstein 3D (byť je to pochopitelně jiný žánr a jiná technologie)!

70%, na které se pro mně hra vyškrábala díky možnosti strkat do beden bedny a do nich bedny, příjemně se tak řeší omezený inventář. A že mě hra z nějakého důvodu prudila méně než Dungeon Mastery - jsem divný a rozmazlený srdcovkami o generaci mladšími:).