Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem to konečně dohrál !

Pro tentokrát jen se save-scummingem, ale i s cheatováním to bylo těžké jako prase. Ta hra je opravdu nemilosrdná, kam se hrabe nějaké Dark Souls. Nicméně jsem se díky tomu naučil pár triků a plánuju to dohrát i na férovku.

Abych trochu ulehčil svému svědomí - dohrál jsem to s opravdu špatně rozjetou postavou, která na konci neměla proti většina protivníků šanci, a tak jsem spíše využíval všechny možné prostředky, abych se jim vyhnul a modlil jsem se, abych to proběhl co nejrychleji. Povinný prsten pomalého zažívání jsem našel až v polovině cesty zpět, ale naštěstí jsem nacházel opravdu hodně jídla. Z dobrých předmětů jsem pak získal jen 2h sword a staff of polymorph, což byl life-saver hned několikrát.

Abyste tohle dohráli bez cheatování, tak musíte mít prostě obrovské štěstí na předměty (chce to najít ring of slow digestion, 2h sword, leather armor (ten je nejlepší protože ho nepřátelé nemůžou zničit), několik potionů gain strength, enchant armor, enchant weapon, svitky magic mapping, identify, scare monster (lze využít trik, kdy ho dropnete pod sebe, nehýbete se a jste pak chvíli nesmrtelní) a nějakou útočnou wandku na nejtužší potvory (wand of striking) + hodí se i wand of light pro osvětlování místností. Jak vidíte, není toho málo a samozřejmě vám místo toho budou padat useless kraviny.

Nejhorší nepřátelé nejprve trollové, pak Ur-Viles, následně medůzy a gryfové.

Dohrál jsem verzi 1.1, ale u příštího hraní zkusím 4.x, která má pár změn.

btw takhle ten Amulet vypadá :)
@Bodkin (20.06.2013 22:13): Společné prvky jsou, že tam nejsou rasy, ani povolání, máš tam pouze sílu, armor, goldy, Amulet na 26. podlaží, několik stejných potvor, podobný equip (wandky, neidentifikované svitky, poty) a to je tak asi vše :) Takže jen lehká inspirace, jinak je ta hra někde jinde, už jen ty hezké popisky každého itemu... na jednu stranu je to hezké, na druhou to snižuje obtížnost hry. U původního Rogue dodnes nevím co některé poty dělaly.
@ugraugra (20.06.2013 22:05): Tak je jasné, že brogue je lepší než praotec Rogue (čti: stará vykopávka), ale dost mě tenkrát překvapil tím, že máš jen jeden stat - sílu a na 26 levelu je Amulet Y a tak jsem byl zvědav, jak věrný 'remake' rogue to je. Protože to bylo naprosto jiné než SS nebo ADOM.
@Bodkin (17.06.2013 22:27): Zkoušel jsem i tebou navrhovaný brogue - je to úplně jiná hra jak Rogue, dá se to dokonce ovládat myší, což je teda fuj :) Ale ovládání je příjemně zjednodušené, narazil jsem na dost zajímavé nepřátele (někteří vůbec neútočí, ale raději utíkají a když je zlobíš, tak vykouzlí několik kouzelných mečů :d). Těch rozdílností je tam tolik, že bych o tom mohl napsat tři A4ky. Zaujalo mě to, budu to testovat dál.
Možná se ta hvězdička dá nějak nastavit v configu. Ale nezkoumal jsem to. Je fakt, že je to klávesa navíc a také mě to obtěžuje (rogua jsem hrál ale jen chvilku, nejhloub jsem se dostal snad jen asi do 4. patra, nemá smysl to pak hodnotit). Mám pocit, že podobně je to ale i v Angbandu. Pobavil mě jeden potion v Nethacku, který mi způsobil halucinace, a já díky tomu zabil svého pejska, protože jsem si ho spletl s trollem :-(
@Artran (17.06.2013 23:15): Koukal jsem v rychlosti na tu 5.4 co si postoval. A nelíbí se mi...

Nejhorší je ovládání, které se podobá tomu z 1.1 - vždy když chceš vyjet nějaký seznam, tak musíš zmáčknout hvězdičku, což je neskutečnej vopruz, navíc na mym notebooku to nějak nebralo Fn klávesu, takže jsem tam musel přepínat na eng klávesnici. Připadá mi to také hůře vybalancované, párkrát jsem chcípnul na 1. či 2. levelu, načež jsem se bez problémů dostal do sedmého patra, kde jsem vypil nějaký nový potion, který jsem viděl poprvé - začal měnit potvory na které jsem narazil na jiný typ. A to po každém tahu. Docela psycho :) Jo a taky tě nově může zabít Hypothermia (podchlazení), což způsobuje ice monster. Na pochodně jsem nenarazil. To je tak vše čeho jsem si všiml, ostatní vypadá stejně.

No jsem z toho nějakej otrávenej, takže nějak detailně to zkoumat nebudu, to ovládání mě odpuzuje.
@ugraugra (17.06.2013 22:37): Tak to je docela zajímavé, ohledně toho světla. Otázka, je, jestli se třeba v nějaké pozdější verzi ty pochodně nepřidaly. Nechceš alespoň krátce zkusit tu 5.4? Ani v ní ale není výběr rasy a povolání a ovládání je pořád v pohodě, oproti třeba ADoMu (nebo Vimu :)).
@StriderCZ (17.06.2013 22:09): Díky. Jestli si někdy hrál rogue-like hru, tak Rogue nebude problém hrát. Nejsou tu žádné rasy, classy, ani komplikovaná magie.

@Bodkin (17.06.2013 22:27): Zkusím, i když podle screenů se mi už ted nelíbí ten grafickej styl :)

@Artran (17.06.2013 22:30): Jo, je pravda že bez toho by to nebylo ono, na druhou stranu ve verzi 1.1 kterou jsem hrál to bylo přehnané a i když jsem šel bez přestávek dál, tak jsem umíral hlady. V 1.45 už to bylo v pohodě... Tma je opravdu level 4 a níže, pak už je to ve většině místností.
Bah, tak jsem splnil svůj cíl a dostal se do 16ky. Eru byl ten vyvolený, který se tam dostal a zároven první postava, se kterou jsem dosáhl na úroveň "Champion" :) Bohužel ho opět dobil troll. Na tři rány :(

Koment incoming...
To snad ne, Thellwin měl krásně nakročeno a už jsem fakt věřil že to dá, měl pěkně vylepšenou zbraň a wandku, která nepřítele teleportuje na jiné místo v úrovni - bohužel toho trolla to teleportovalo jen pár metrů jinam, takže mě doběhl a dorazil. Takže další smrt na 14. patře. Ta 15ka je asi prokletá...
@Isair (15.06.2013 16:49): Pár udatných reků tady ještě je, šanci ted dostane Chuck :)

Můj cíl je dostat se do 16. patra, na 26. bych musel trénovat půl roku a to se mi nechce. Kolem 20. patra už jsou prý potvory tak smrtelné, že se musí hrát taktikou kdo uteče vyhraje, na to bych neměl nervy :) Pevně věřím, že tu 16ku dám brzy, cítím že se zlepšuju. Udělat by to měl někdo z top50 DH uživatelů :)
Postava jménem Isair to téměř dokázala, chcípnula krok před vchodem do 15. patra. Bez toho Ring of slow digestion se to fakt nedá. A bohužel jsem ho nenašel zatím ani jednou...
@Artran (10.06.2013 20:16): Tss, takový novoty já nevedu. Mám rád pokud možno původní verze, 5.4.4 už je nějaká zmutovaná šílenost. Kdyby nebyla 1.1 v některejch věcech otravná, tak hraju jí.
Rogue je daleko zábavnější než bych čekal. Verze 1.45 je povedená, doporučuju. Do toho 26. patra se asi nikdy nedostanu, na to jsem moc velká lama a potřeboval bych jako cRPG Addict tak půl roku tréningu :) Ale to 16. patro dát chci, už se přibližuju...

Jinak Mick měl trochu pech, obklíčil ho kentaur, slimák a zombík v tunelu. První dva dal, zombík ho dorazil :/
@Artran (10.06.2013 18:54): Konzole je magie. Na jednu stranu mě pobaví, když vidím někoho přetahovat soubory přes konzoli, když to nějaký commander zvládne během okamžiku, na stranu druhou, grep je grep a když ho ještě správně odtrubkuješ kam patří tak... magic. A to věřím je bash/shell ještě zvládá lepší fígly než takovou školčátkovskou zábavu.
@Bodkin (10.06.2013 18:49): Však to já taky. Na druhou stranu v poslední době zjišťuji, že možnosti konzole jsou vskutku převeliké. Navíc díky třeba ncurses je mnoho GUI aplikací i pro tu konzoli.
@Bodkin (10.06.2013 17:05): Jo, tohle mi došlo hned co jsem to odeslal. Ale myslel jsem, že si to žádnej rejpal neuvědomí. Podcenil jsem tě :D

No za chvilku to pustim znova a zjistím kdo ukončí trápení Micka. Kentaur? Troll? Uvidíme...
@MickTheMage (10.06.2013 16:40): Však co ti brání? Odpoj se od netu, zahoď své LCD a vytáhni nějakou radioaktivní černobílou 12', pak to raději rozchoď na kalkulačce, aby to mělo řádově stejné Hz. A nezapomeň se omladit a dostat zpátky socialismus, jinak to nebude dost autentické.

:Fucking hipsters:

@ugraugra (10.06.2013 16:20): Heh, to mě docela pobavilo. Rogue samozřejmě není rogue-like, protože je... rogue :D
Ach jo, oprasil som krabicku a zistil, ze je na DD diskete, takze nic - moderna USB mechanika tieto diskety akosi nepoberie :) Kiez by som mal doma miesto na nejaku old krabicu - aby mal clovek autenticky zazitok :)
@mazar1234 (10.06.2013 15:36): To je dost dobře možné, rogue-like mi moc nejde :) Ale Mazar je zatím můj šampion, došel do 13. patra a nasbíral nejvíc goldů. Zabil ho až ošklivý troll, který nepochopitelně přežil 3 rány wandkou. Holt smůla no :/
Bodkin byl úspěšnější, kentaura na 8. patře, který dobil Drolina, zabil, protože měl narozdíl od něj wandku, co vysává život. Potom ale došel do 10. patra a loknul si neznámého lektvaru, který ho oslepil a pak ho najednou začalo něco mlátit. Vydal se na zoufalý útěk, ale klopýtnul a rozplácl se na zemi. Neznámá kreatura ho dohnala a zasadila mu kritický zásah.

Musim neznámé lahvičky chlastat až po kompletním vyčištění levelu. I když riziko tu pořád je - potvory se respawnují :/

Tak a ted Memphis :D
Jo, už je tuhej :D V 8. patře ho sejmul kentaur. Což je koukám potvora, která zabila 5 mejch nejlepších gerojů, příště mu radši budu utíkat.

Tak a ted Bodkin...
Verze 1.45 - oproti 1.1 ustaly problémy s jídlem, přijde mi že hrdina nemá takovou spotřebu a jídlo je poměrně rovnoměrně rozprostřeno po úrovních. Ovládání je daleko příjemnější, předtím jsem pořád musel mačkat hvězdičku při vybírání čehokoliv, ted se to zobrazí automaticky. Přibyly určité hodnosti místo čísla levelu (apprentice, fighter, warrior) a asi i potvory (slimák).

Jo a začal jsem dávat pandulákům různý divný jména. Ted startuje Drolin :P
Aha, tak to není bug, akorát jsem pako a špatně jsem to pochopil. Když se sebere to jídlo, tak to napíše "you have 2 rations of food". Myslel jsem, že to znamená "ted si sebral 2 dávky jídla", ale jídla je VŽDY pouze jedna jednotka a hra to rovnou přičte k tomu, co máte v inventáři a vyhodí to hlášku o celkovém množství.

Takže dobrý.

Ted jsem vlítl se svym nabušenym Ugrou do 14. patra a zkoušel přečíst neznámý svitek, který se ukázal být spacím svitkem, takže jsem se uspal, přiběhl troll a třema ranama mě dobil. Kurva!

/edit A jdu ted testovat verzi 1.45 co jsem našel
Bodkine, nemáš nějakou stránku s roguelike hrama, kde by se dala nalézt nějaká funkční 1.x verze vyšší než 1.1? Něco jsem našel v archivu viz odkazy, ale je tam protipirátská ochrana a zabíjí mě první potvora na kterou narazim :)
Aha! Ted jsem si všiml jedné věci. Když najdu jídlo a seberu ho - dejme tomu že seberu 3 rations of food, tak se mi tohle množství nepřičte k tomu co mám v batohu, ale nahradí se. Takže když mám v batohu 3 jídla a seberu 2 rations, tak mám v batohu místo pěti dvě.

Co to kurva!?!?
Na třetí pokus jsem se dostal do 12. patra a trochu mě štve, že celá obtížnost hry je založená na hladovění. Našel jsem dobré vybavení včetně Ring of Regeneration, takže kdybych nebyl tlačenej dopředu, tak věřím že bych měl velkou šanci. Ale když prostě 5 pater nenajdete žádné jídlo a začnete omdlévat, tak musíte začít spěchat a umřete.

Takže ve zkratce - úspěch v téhle hře je založen na náhodě. Jestli najdete dostatek jídla nebo ne. A to mě štve.
První smrt překvapivě nebyla způsobena mojí blbostí, ale tím, že jsem nenašel jídlo a vyhladověl. Ale do 8. patra jsem jinak došel bez větších potíží. Dal jsem si za cíl, že musím dojít do 16. patra, abych byl spokojenej a dál půjdu jen když mě to bude bavit. Amulet se prý dá objevit nejdříve ve 26.
Pche, tohle já nedělám. Spíš dojdu do 10. patra, tam chcípnu a už se k tomu nevrátim :)
Tak, jsem nemocnej a mám konečně spoustu času dohrát i tuhle hru! cRPG Addictovi to trvalo půl roku, já to chci stihnout do neděle! :)