Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jedinej kdo jde podobným směrem a má výsledky je vlastně Beyond good and evil 2 a to podle mne bude taky dobrá hra.
Jinak koukal jsem se na nějaká leaknutá videa z testů na Xbox a to co jsem tam viděl (stavění, management celý flotily a tak), to musím přiznat že mne více než zaujalo, to musím říct vypadá strašně dobře. Udělali i obrovskej pokrok s animacema zvířat, maj svý těžiště, chodí úměrně ke své velikosti i síle, vypadají prostě pěkně.

Taky mne teda napadlo se kouknout po jiných konkurenčních projektech, jak na tom jsou a teda žádná sláva. I když Hello games to trvalo další dva roky, ta práce na hře, tak jsou stejně první ve hrách tohoto druhu.

Fakt, první. Star citizen dává peníze spíš PR agenturám a právníkům, takže z netu mizí negativní zprávy spojené s jeho projektem (vypadá to sluníčkově a čím dál víc podezřele). Elite taky v minulosti prodalo hru a pak horizon pass a jako něco udělali, ale z jejich slibů jsou akorát tak planety s pár šutry a skiny na lodičky za nějaký libry. Vlastně je to nakonec jen simulátor lítání a to je vše. A tohle obojí jsou projekty s mnohem vyšším rozpočtem a mnohem více lidma.

A tady mám několik poznatků – jedna lidi jsou skutečně nespravedlivá hovada. Hallo games se to nepovedlo, ale je to maličké studio a nakonec se jim podařilo všechno nejen napravit, ale dnes konečně svoji hru i vydat. A to se vším co slibovali a ještě něco málo navíc.

Asi si měli zaplatit PR agenturu a právníky jako Star citizen a na netu by nebylo negativních komentářů, ale asi by zase nebylo na to tu hru dodělat.
V době kdy vyšel nepřiznaný předběžný přístup NMS, vyšel i Astroneer v tom samém programu a taky není dodnes hotový. Vlastně v tomto druhu her není nic hotovýho, jen tenhle NMS projekt.

Jediné co můžu udělat je pomoct peněženkou a tak jsem si za litr tu verzi na Xbox nakonec koupil (a věnovanou verzi poslal dál). Víc mi teda přijde moc, ale ta tisícovka se mi zdá jako odpovídající.
@Charllize (20.07.2018 12:17): Pravda, ale přecijenom je to docela velký zásah do hry, velké magazíny se o tom možná jen zmíní, ale já si rád přečtu i uživatelské recenze, které věřím, že budou na zahraničních serverech.
Jinak ano, ale tady je problém, že já chci mít vše na steamu, protože mě otravuje neustále přepínat mezi klienty, takže se budu snažit hru sehnat na steam a pokud kamarádi budou hypovat multiplayer tak se bojím, že mi nic moc než plná cena nezbude.
@Molceon (20.07.2018 12:02): hele, to jim nedávej :))))

Byla teď před nedávnem akce kde byla za 20 eur, počkej, brzo bude heloweenský výprodej nebo nejpozději na vánoce a určitě to bude levnější.
A taky bych sledoval šedivky a humble-bundle, jestli se to tam neobjeví. PS4 se dá běžně koupit za pětikolo, hledal bych podobnou cenu i na PC. Prachy jsme jim už poslali, oni je maj – jo mohli mít víc, ale to to měli líp organizovat a víc komunikovat s lidma. Nepřiznanej předběžnej přístup, to si furt 50 a víc euro nezaslouží.
Z toho všeho plyne to, že se pokazilo kde co a poslední dobou se hra vyhrabává z vlastního popela. Tak nějak mě láká hru znovu zakoupit na steamu i když za to chcou znovu plnou cenu ( 55E nebo 60 USD) tak počkám ještě na recenze po tom velkém updatu.
a ano, pokud se podíváme na odkazy u Matta a budeme brát v potaz jen ty důvěryhodnější na neogafu, tak vidíme že refundy se děly na základě hlášení o častých pádech hry, případně její nefunkčnosti. Tedy splnění běžných podmínek opravňující kupujícího k reklamaci.
To samé u steamu nebo GOG u uživatelů s AMD procesory.
Nikoliv, že si Murray vymýšlel v televizních pořadech.
@Molceon (20.07.2018 11:13): "a to zejména na steamu jsi musel mít hru zakoupenou max. 14 dní a nahráno pár hodin tuším, že 2 hodiny."

to platí pro všechny hry zakoupeé na Steamu, to nemá nic společnýho s "masovým vracením a refundací". STále se jedná o běžný reklamační řízení.

"Mimojiné tyhle informace se dají dohledat na Redditech"
ano, a většina z toho jsou výmysly. Tam vůbec probíhají davové hysterky, nesnáším to místo, úplně jsem si ho zablokoval když tam hned po vydání posledního Deus Ex se začalo pištět že hra je pdovod a nemá konec.
Pokud ale tohle prostředí bereš vážně, nemáme si co říct a chápu proč mluvíš o tom jak to nevydělává a jak to milion lidí vrátilo – tyhle pavlačový řeči odtamtud skutečně pocházejí.

"Druhá věc jsou prodeje, "

V roce 2016 NMS patřila mezi nejprodávanější hry na Steamu vůbec, oficiálně byla platinová hned vedle her jako GTA V.
na druhou stranu pravda je, že disků s hrou NMS na PS4 byly plné bazary.
@M.a.t.t. (20.07.2018 11:11): ano, ale pouze podle pravidel reklamací, to znamená že to třeba vůbec nejelo majitelům některých řad AMD procesorů a podobně.

Nikoliv ale tisícům hráčů, co po šedesáti hodinách úspěšně vrátili hru. To byla legenda.
@Charllize (20.07.2018 10:47): to byla legenda na internetech, kde se rozšířila tichá pošta, že znaj kamaráda, kterej i po 48 hodinách strávených ve hře dostal peníze zpět.

Právo na vrácení peněz se tu vztahoval jen podle běžných reklamačních pravidel, žádná vyjímka.

Prodeje na PC nebyly dělaný pod SONY, ale samozřejmě v souladu se smlouvou s ní. Třeba do slev to chodilo cca ve stejné míře, cenově a dobu jako na PS4 store.

Vyjímkou byl pouze GOG, kde absentovaly i hysterické křiky a převažovaly tam docela velice kritické ale rozumné reakce. V zásadě to bylo místo, kde ta indie hra a malé studio bylo doma. Tam právě bylo poznat, jak některé věci prostě do toho korporátního prostředí nepatří.

Dneska při pohledu zpět bych ale řekl, že ani SONY nelze vinit ze zlých úmyslů. Oni prostě tam dostali za úkol propagovat nějaký produkt a ten zcela zjevně vůbec do téhle sféry nepatřil a nepatří. Je to indie hra a jako taková měla zůstat, mimo to svý prostředí nerdů a počítačovejch a možná konzolovejch bláznů, v mainstreemu to prostě napáchalo škody. Už tím jak každý skutečně čekal po takový prezentaci kvalitu SONY a jeho produktů úrovně Horizonu.
Podle mne si tam vůbec neporozuměli, kdo je kdo. Že Hallo games v tý době bylo studio nadšenejch mladejch kluků málem pracující ještě v garáži, smolící si svůj projekt se simulací kosmických zvířátek a SONY chápalo hru jako že mají na PS4 konečně nějaký vesmírný simulátor, vlastní Elite, který jim pomůže svednout cenu akcií herní divize. Není rozdílnějších světů.

Já si třeba za nákup den před vydáním na nic nestěžoval, protože jsem věděl že kupuju indie hru za vyšší cenu od prťavýho studia lidí bez větších zkušeností. A přesně to jsem dostal :D

Co se týká nahypovaných milionů hráčů – tam se jen ukázalo jak je marketing nebezpečná hra často v nezodpovědných rukou. A že youtubeři a jejich využívání k prezentacím je hoodně velkej risk.
@Nikdykde (20.07.2018 10:40): Vracelo se a to na Steamu,PSN i Amazonu, byli určité pravidla a to zejména na steamu jsi musel mít hru zakoupenou max. 14 dní a nahráno pár hodin tuším, že 2 hodiny. I já jsem hru refundoval a můj kamarád dostal hru vrácenou i po 10 hodinách na steamu.
U PSN to bylo složitější, protože se to dalo refundovat první dny a jen digitalní kopie, člověk musel pracně psát na support a řešit s nima důvod vrácení, ale dalo se to taky.
Mimojiné tyhle informace se dají dohledat na Redditech, kde jsou o tom velké vlákna.

Druhá věc jsou prodeje, můžeš mi poslat odkaz kde jsou zveřejněny prodeje za poslední rok například? Co já vím, tak to byla taková katastrofa, že to radši sony ani nezveřejnilo. Tím neříkám, že se hra neprodávala, ale rozhodně né tak aby si mohli dovolit další dva roky zadarmo pracovat na opravách.
@Charllize (20.07.2018 10:47): Tie refundy vraj skutočne prebiehali, len sa to všade riešilo separátne. Teda, ak tomu človek verí.

Inak hra bola, samozrejme, úspešná dosť - ak by nebola, tak by sa na ňu tvorcovia vykašlali úplne a neriešili by ďalšie updaty. To treba priznať Seanovi Murrayovi k dobru, no to nič nemení na tom, že v dobe vydania hry mlžil, kde sa len dalo.
A máte pravdu, štestí bylo že Murray i ostatní ve studiu měli ještě ždibec slušnosti, že se zavřeli do studia, nabrali lidi a hru po dalších dvou letech dodělali.

Blbé je, že na tom nakonec nejvíc vydělaj majitelé Xbox One X, maj hru při vydání nejlevnější (vidím v obchodech cenu 1100–1400) a naopak lidi na PS4 a PCčkáři tak trochu neradi zafinancovali neoznámený a nepřiznaní předběžný přístup a jako odměnu si dva roky počkali.
@Molceon (19.07.2018 16:46): prosímtě kde si enchávali vracet peníze, když SONY si duplo a řeklo jasně, žádnej refund?

To byla jedna z legend, co to provázelo.
A opakuju, hráči se velkou měrou na tom sami podílali, protože i Murray pár dnů před vydáním přiznal absenci multiplayeru a jak na krabičkách, tak na steamu uvedenej nebyl.

@Charllize (19.07.2018 17:20): žádné refundy nebyly, ani an Steam, byla to jen jedna z mnoha dalších legend.

@Molceon (19.07.2018 20:10): Hra patří mezi nejprodávanější hry v historii nejen na Steamu. Další legenda vzniklá na internetu.

@Molceon (19.07.2018 19:16): On hráčům nelhal, on se dostal do presu se svým malým týmem a chybně udělanou smlouvou se SONY a totálně to nezvládl ukočírovat. Všechno co říkal v těch pořadech probíral před tím i s obchodníkama ze SONY, to se nedělá tak že by sis mohl plácat co tě napadne – pokud jej vážně obviňuješ ze lži, měl bys i SONY který poskytlo kompletní marketing.
Poučení z toho je, dělej fakt strašně opatrně smlouvy s takovejma velkejma společnostma. Murray není lhář, ale blbec, když jako indie vývojář si všechno chtěl šéfovat sám, ve chvíli kdy za ním došlo SONY se měl okamžitě obrátit na někoho zkušenýho, co zná korporátní prostředí a na dobrou právní kancelář. On neudělal ani jedno a stal se z něj kašpárek korporátního marketingu, kterýmu je kvalita produktu nebo i jeho existence u zadnice, ten si jen svý cíle, mimo jiné zlepšit cenu akcií herní divize SONY na finančních trzích, což se jim povedlo. Je hra ani moc nezajímala.
To co teď dělají a dělali poslední dva roky je super, nalilo se spousta peněz dál do vývoje i přes to, že prodeje hry už byli špatné. Teď je to na hračích zda to přijmou jako omluvu a zda to nové hráče přinutí hru i přes katastrofální recenze koupit, já doufám že ano, protože hra má opravdu velký potenciál se posouvat a naplnit velké vize.
@Nikdykde (19.07.2018 12:34): Jenže proč se to nestává v takhle velké míře u jiných her?
Ta hra nesplnila skoro žádné očekávaní, které mimojiné vytvořil nejen marketing, ale samotní developeři v rozhovorech pro různé magazíny.
Tohle ke hrám taky patří a tady dopadlo kladivo spravedlnosti jak mělo, měli by si brát příklad s CD projektu, který ví jak má přijít s hrou na trh.

A nakonec to dopadlo dobře, protože hráči jen nešoupali nohama, ale nechávali si peníze vracet v obrovské míře a páni vývojáři taky začali plnit co mají.
@Tarhiel (19.07.2018 12:29): to já ale nijako nerozporuju.
Nicméně když se podíváš i sem na dobové recenze, tak je vidět jak někteří i s krabicí v ruce, na který je napsaný že tam není MP nadávají, že tam není MP.

A ne, vinu mnoha (vlastně milionů) hráčů, kteří už v den vydání mohli vidět z mnoha zdrojů že něco není v pořádku a jen chtěli něčemu věřit bych vedle viny Murraye vůbec nesnižoval ani nepopíral. Ta sračka byla tak veliká, protože se na ní nadšeně podíleli všichni.
@Nikdykde (19.07.2018 11:40): Nie, chyba je jednoznačne na strane Developera a potom aj Sony - Sony hypovalo a Sean Murray to nijako (!!!) nerozporoval, takže za tie sračky si môže sám, a očividne si je toho vedomý, lebo na dva roky sa v podstate s tímom zavreli (temer žiadne interview, etc.) a namiesto vykašľania sa na to, si sadli na zadky a začali na tej hre naozaj pracovať - očividne im ide, ako píše molceon, o omluvu a nápravu reputácie, čo je len dobre.

Prečo to vydali tak skoro a nedorobené - počul som, vraj ich do toho tlačilo Sony, ale nijako som si to neoveroval...
@Molceon (19.07.2018 09:20): cena je jiná, což je největší šílenství, na Xbox konečně celá verze hry vychází mnohem levněji než před dvěma roky vycházela pro PC a PS.
Celej problém byl akorát v tom, že díky smlouvě se SONY to nemohli prohlásit jako EA, ale EA to byl, protože první verze co vydali bylo skutečně hrubé demo a to byl největší problém – že to ani nepřiznali. Teď je to úplně jiná hra a pěkná, ale když to vydávali tak tam byl problém v tom, že se nepřiznali a v tom, že celý internet byl plnej hráčů co přes vlastní nahajpování ani neviděli že ani na krabicích a ani na steamu či GOG nebylo ani napsáno že by to vůbec nějaký multiplayer prvky mělo. SONY co posílalo toho vývojáře do různých šou má prostě marketing vždycky takovej hodně – no že to je prostě automaticky kvalita a nejlepší a ono tomu ne tak vždycky bylo. A když to prasklo, že to není hotové (mimochodem den před vydáním, už týden to jelo jako "na zkoušku" pro vybrané na PS4, den před vydáním jsem viděl na youtube i "konec" hry), hromada lidí nebylo schopno sebereflexe a heldalo obětního beránka. Přitom chyba byla na všech stranách.

Jak ale říkám, nakonec to má pointu v tom, že nejlepší build hry vyjde na Xbox One X a to za mnohem nižší cenu. Vydání a tvorba týhle hry je jak blbej anglickej sitcom.
@Nikdykde (18.07.2018 16:24): No Man's Sky is an action-adventure survival game developed and published by the indie studio Hello Games. It was released worldwide in August 2016 for PlayStation 4 and Microsoft Windows, while an Xbox One release is scheduled for July 2018. To vše za plnou pálku, takže já moc výmluv nevidím.. spíš to bylo jedno velký zklamání za velký peníze hráčů, to co teď dělají beru jako omluvu a nápravu reputace, pokud po tom updatu bude ta hra taková jako slibovali, tak nějaký to placený DLC přecijen hráči přežijí.
@Nikdykde (18.07.2018 16:24): Ono to bylo v předběžném přístupu? Já myslel že všechen ten hejt na hru byl právě protože to je plný release který vypadá jako alpha. Nebo zase trollíš a slovíčkaříš?
A proč by pak nemohli nabízet placený obsah, když po dvou letech hry v předběžném přístupu nakonec dodělali a je skutečně hotová?
Jde vidět, že se dost snaží a pokud to vše vyjde zdarma a né za nějaký poplatek, tak bude určitě na místě přehodnotit znovu recenze, protože ono to vážně zatím vypadá na dobré cestě.
Bohužel já za tím vidím i tak nějakou snahu do budoucna vytřískat další peníze, tím že si teď napraví reputaci a pak bude vycházet placený obsah. Uvidíme
@Paul (17.07.2018 20:48): Som rád že to nevzdali. Taktiež rozmýšľam ju po tomto update vyskúšať :) Kompletne prekopali singleplayer + keď pridajú multiplayer a vyladia chyby, ktoré tam zrejme zanesú, bude to konečne tá hra, ktorú pred 2 rokmi sľubovali :)
Nevim no, s každým dalším updatem pro mě NMS ztrácí své kouzlo. Rozhodně to nebyla dobrá hra, ale těch asi 10 hodin, které jsem tam nechal, jsem si užil, mělo to svou specifickou atmosféru tajemna (a samozřejmě úžasné ozvučení).
Po dalších upgrade jsem si tu hru zase zkusil. Má dokonce i docela zajímavý příběh a lore. Začíná být velice bohatá a změnili i létání.

Nechápu, proč na začátu nepřiznali předběžný přístup a že vydali jen technický demo. V současnosti ještě hra není stále celá, ale už začíná být skutečně i dobrá.
Práve som to hral as 8 hod, foto mód je skvelý, ale stále to nemá na Elite Dangerous: Horizons, stále tam niečo trvá dlhšie ako v tom "grind simulátore" ED+H. Inak perfektná hra to je ak počúvate audio prednášky pri štúdiu na VŠ a nechcete aby Vás niečo rušilo.
Me prijde ze na PC hra bezi cim dal tim hur, co patch to vetsi naroky. Uz v dobe vydani to byla neoptimalizovany a nijak se to nezlepsuje. Samozrejme lide co maji karty 10xx to asi moc nepocituji. O to vic me prekvapilo ze na obycejne PS4 je hra schopna bezet mezi 30-60 fps v zavislosti na prostredi a vypada opravdu pekne. Na mojem PC ktere zcela jasne prevysuje PS4 se na medium detaily mnohdy nedostanu pres 20 fps a vypada mnohem hur nez na PS4.
No ukázalo se, že to prostě je normální ea. A dost se to teda zlepšuje – nebo teda ve skutečnosti tu hru dodělávají, původně to bylo jen pšatné technologické demo.
@Paul (11.08.2017 18:20): Tiež som zvedavý, je z toho cítiť, že to berú ako vážny reparát pošramotenej povesti. Vzhľadom na to, že teraz bola zlacnená na 25€, včera som ju kúpil.