Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ugraugra (23.08.2016 14:05): dredy opraveny, dík :)

Srovnání s Ultimou čeká na Tebe :) Ale při hraní Wiz1 jsem měl občas pocit, že hraju Might & magic.

Herní dobu odhadnout fakt nedokážu, protože jsem si dělal mapy v Excelu a také jsem trochu grindoval před návštěvou posledního patra. A hlavně jsem to hrál za 2 party, takže to se pak násobí. Takže naprosto odhad z ruky zní 25 hodin.
@Tarhiel (23.08.2016 14:01): Diky. Ono to není až tak úplně horké. Je třeba pouze s tím počítat a přizpůsobit tomu samotné hraní. De-leveling občas zamrzel, takže jsem se nedostal na Lorda nebo Samuraje, což mě mrzí vůbec nejvíc.

@90210 (21.08.2016 20:55): Také díky za gratulačku. Trochu i chápu tvoje důvody pro ukončení Wiz8. Bylo jich občas až moc, ale mně tenkrát pořád hnal ten vývoj postav a také to, že jsem chtěl vědět, co bude na konci :)
Btw dokážeš odhadnout, jak dlouho ti zabralo dohrání hry? Začínám mít takové blbé nutkání hru rozehrát, i když dopředu říkám, že jestli tohle někdy budu hrát, tak jedině s mapami (pokud tam není jako v Ultimě kouzlo na ukázání celého levelu) a save-scummingem. Já ty dungeony nemusím, ale tohle si nechci nechat ujít. I tak to asi bude těžké :)
@Richmond (komentář): "Wizadrdy"? :)

A zase bych úlohu téhle hry tak nezveličoval, přecejenom jak každý čtenář Addicta ví, je to "jenom" okopčená singleplayer verze PLATO her, co kolovaly na univerzitách. A Ultima z toho tak moc nečerpala, Akalabeth (Ultima 0) vyšel dřív a už obsahoval wireframe dungeony. Počítám ale, že některými prvky (více postav v partě v Ultimě 3 a dále) se nechala inspirovat, i když to jsou spíš spekulace.
Gratulace k dohrani. Ja jsem loni bohuzel opustil Wizardry 8 nekdy po polovine, kdy uz jsem mel Astral Dominae i Chaos Moliri a uz se k tomu asi nikdy nevratim, souboje zacinaly byt silene zdlouhavy a hre jsem neodpustil to, ze me u kouzelnice nechala namaxovat inteligenci tesne predtim, nez jsem objevil fontanku, ktera mi tam u vsech pridala 5 bodu. A vyhodit takto 5 statovych bodu do kanalu, to uz je SAKRA vopruz. Sedmicku jsem nikdy daleko nedotahl a starsi dily hrat nebudu.

BTW prekecavam Indiana, aby zacal hrat Ishar 2, to by byla řiť.:)
@ad142 (21.08.2016 14:33): Nechci napsat natvrdo NE, ale v nejbližší době určitě ne. I proto ,že dvojke je vlastně téměř to samé co jednička a stejné platí i o trojce. Teď si dám MM3 nebo Black Crypt (a snad dohraju i ten GoldRush).
@ugraugra (21.08.2016 14:22): No to by mi ale stejně nepomohlo, protože bych musel vytvořit nové postavy. I když!! Na uložené pozici mám vlastně 12 postava a těch 6, co neprošly sítem, tak jsou pořád někde na úrovni 10. Takže bych je mohl jen trochu vycepovat, znovu vyhrát finální souboj a jít tak do dvojky :) Ale to jsou samé kdyby. crpgaddict pokud vím, tak to řešil prostě savem party, cheater! :) Já bych to u dvojky řešil podobně. Tipuju, že bude náročnější než jednička, kde jsem občas měl tendence hrát si na poloboha, aby měl ale pak jeden náhodný souboj opět postavil do latě.
Tak hlavní zloun pokořen, hra dohrána! Na blogýsku aktualizováno vše (už tam jen napíšu závěrečný epitaf se zhodnocením). Přidám sem i komentář, který ale asi nebude dlouhý, protože vše jsem vybreptal v blogýsku. :)
@Richmond (12.06.2016 09:46): Ako pozerám, tak to vyzerá tak, že sa tá hra stále zlepšuje a zlepšuje :)
Podľa toho čo tu hovoríš som zvedavý čo môže byť v tých ďalších poschodiach horšie ako toto :)
Tedy třetí patro bude asi pěkná sauna. Jsou to stvoření, která v jednom kole ufiknou hlavu postavě, který má třeba 55 HP a samozřejmě bez hlavy nedunguje, takže je mrtvá :) Co si na mě připraví hra v dalích patrech? :)
@ugraugra (29.05.2016 21:26): Nojo. tam je to asi pravda.:)

@Richmond (29.05.2016 21:24): O sestce jsem hodne cetl, ale uz proste nemam tu silu predstavovat si, ze jsem v jednu chvili v jeskyni a druhou v pyramide, kdyz grafika je porad stejne seda. Na tohle uz proste nemam, ja jsem odkojenej Isharama a Dungeon Masterem a pod ne vyvojove proste nejdu.:) Doufam, ze tady jednicku alespon pocastujes patricne kritickym komentarem:)
@90210 (29.05.2016 21:13): Tak šestka už je moderna, tu si nechávám jako bonbónek :) Šlo mi o to alespoň to vyzkoušet ten první díl, nasát tu atmosféru, jaké to tenkrát bylo. Nepředpokládám, že bych díly 2-4 někdy zkoušel. Pětka mě trochu láká, protože tam se už realizoval Bradley. Ale zase je to obří hra.
V obecné rovině jsem vycházel z úvahy v časopise CGW- hned první číslo, článek The Future of Computer Wargaming.
Hmm, ja mam pocit, ze to znizovanie statistik - ako je caste atd, sa odvija aj od veku postavy, Alebo si to uz mozno mylim s inou hrou :)
@mazar1234 (29.05.2016 15:40): no, mám docela dobrou představu jak "kvalitně" se tehdy dělali NES hry, takže si umím představit, že to parta Japonců prostě vzala a zkopčili to i se všema bugama. To neberu jako nějaký důkaz, ze kterého by se mělo vycházet.

Že to má Elminage: Gothic také nic neznamená, mohli to udělat cíleně, aby zachovali kouzlo původní (zabugované) hry.
@ugraugra (29.05.2016 10:58): Nic take asi neexistuje, nicmenej nepriame dokazy hovoria za to ze je to feature.
BTW tipujem, ze zdroj kde je potvrdene, ze je to bug tiez urcite neexistuje.

Nepriame dokazy: maju to aj ine verzie (NES, SNES), hra ktora stavia na odkaze Wizardry Elminage Gothic to ma tiez, pozeral som viacero FAQ/Walkthrough/Forum threads a vsade sa iba konstatuje, ze staty sa mozu znizit, nikde sa nepokusaju tvrdit ze je to bug....

Inac som dost prekvapeny, ze to nevies nejako prekusnut, ved stare hry mali vseliake podivne chujoviny niekedy, neviem preco by zrovna toto ubudanie vlastnosti malo byt nieco extra neuveritelne :-)
Prostě berte to tak, že při vzniku RPG her na počítačích šlapali vývojáři cestou neoranou a spousta věcí se až časem ukázala jako špatný směr. Navíc tvorba ranných her se dá alegoricky přirovnat výrobě prvních aut, které nejprve připomínaly kočár s motorem, až později se začaly profilovat do dnešní podoby. Proto také staré hry (RPG) byly spíše převodem AD&D, kdy počítač funguje jako pán jeskyně. Z tohoto důvodu v mnoha starších RPG je spousta obskurních (na dnešní dobu) pravidel. Na druhou stranu, jsou tyto hry mnohem zajímavější stran obsahu, herních mechanismů i vedení hry a game designu.
@ugraugra (28.05.2016 20:37): Samotny fakt, ze ti mozu klesnut staty je "hardcore feature" a nie bug.
To ci je to inteligentny napad je druha vec, ktora nesuvisi s faktom ze to tak naprogramovali.
Osobne to tiez povazujem za uplne zly napad a casom si to evidentne uvedomili aj v Sirtechu, kedze od isteho casu uz to Wizardry neobsahuje (minimalne od dielu 6 - nizsie som nehral).

Trochu mi to pripomina savovanie za Experience (mimo chram) v prvom Realms of Arkania alebo savovanie za poplatok zlatakov s prvom Ishare.... pridrble featury, ktore sa v dalsich dieloch uz neobjavili.
@mazar1234 (28.05.2016 19:33): No na PC...ona to má, jak píšu i SNES verze, což je remake NES verze. Tam už by to snad odstranili. Pro mě je to blbý, protože budu muset přestat cheatovat a odteďka už neodmítat darované :)
@ugraugra (23.05.2016 19:41): Pořád mi nedá spát ten "bug" při zvyšování levelu. V manuálu to píšou nejasně, teoreticky to přípustné je. NAšel jsem si i diskusi na stránkách crpgaddicta, kde to spíš vypadá, že to bug není! Ona to totiž má i SNES verze, takže asi budu muset přestat "podvádět" a přijmout to, co mi hra provede :) To bude maso teda.
Tak jsem to konečně dopsal do stádia, které odpovídá současné situaci. Ale musím se poklonit těm, kteří už v minulosti deník na oldgames psali. Je to fuška!! Hrani Wizardry 1 je proti tomu procházka růžovým hájkem! :)
@ugraugra (23.05.2016 14:20): Docela i o tom přemýšlím, že bych zneužil oldgames.sk nebo případně svetmightandmagic,cz.

Mimochodem při levelování party se náhodně skoro vždy stane, že postavě se zvýší 3 statistiky a zároveň 2 sníží :) To už je trochu moc, ale prý to je bug. TeĎ nevím, jak se k tomu postavit, jestli si zkopčit před levelováním save...je to/není cheat? U první party jsem dobrovolně nechal některé statistisky snížit, ale trpěl jsem. ale pokud to je bug, tak bych to taky nemusel dohrát, že :)
@Richmond (22.05.2016 19:22): Piš, nás to zajímá. Už dávno lobuji za zavedení "hráčova deníčku" v profilech her, aby se to nemuselo psát do diskuze a je škoda, že to tady ještě dlouho nebude, ale co se dá dělat. Rozhodně si tvůj progress rád přečtu.