Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Crash (22.05.2016 19:09): To mi věř! zažívám herní nirvánu, teď jsem se pomstil, protože jsem bez ztráty kytičky rozbil gang 3 nemrtvejch koboldů a 5 klasickej koboldů. Obrovská přesila, myslel jsem, že končím s hrou, protože jsem dřív měl problémy i se 3 slizy. Ale díky skvělé taktice a zapojení mágů jsem to dal. Obří expy (zaslouženě) :) Ale už končím se spamem, nebudu tady hýkat nad každým postupem :)
První problémy...Zmapoval jsem všechny chodby až po dveře. Pak jsem zkusil první dveře a fighter mi umřel. Beru kramle. V hradu ho nechám oživit za nekřesťanských 250 a ti blbci v chrámu to nezvládli, takže je z něj popel. A oživit popel prý jako za 500. Nemám! Tak jsem nechal identifikovat nalezenou zbraň, stálo to 50, výsledkem je trapnej krátkej meč s cenou kolem 7. Úžasný!

Beru druhou partu, snad něco vytříská. Tentýž souboj za dveřmi (dungeon se po opuštění resetuje) a opět jeden fighter po smrti. Opět anabáze do chrámu, opět šlendrián a z postavy je popel. 2x250 vyhučelo pro nic za nic. Peněz mám už malinko, musel jsem si vytvořit nové 2 postavy. Já věděl, že to nebude jen tak jednoduchý :)
@ugraugra (21.05.2016 21:18): Obávám se, že i kdybych hrál podle map cheatoval, tak to zabere dost hodin. ale připravil jsem si už šablonu v Excelu! Buňky stejně velké :) 10x20x20. Sice to budu muset procházet 2x kvůli 2 partám, ale co bych pro svou čest neudělal.
Tak jsem už věnoval hře asi 4 hodiny času a to jsem ještě ani nevkročil do toho 10ti podlažího dungeonu :) Tvorba postavy super, ten způsob, jak to udělali mi hodně vyhovuje. Vyber rasu a přesvědčení, dostaneš odpovídající statistiky a máš určitej počet bodů na rozdělení. A teprve podle toho, jak je rozdělíš, tak se ti nabídnou volby povolání (větčinou jedna či 2 statistiky nad určitou hodnotu). Nakonec jsem skončil u doporučené sestavy. Nemusel jsem ani vytvářet druhou, protože hra jednu sadu obsahuje. Obě party mají pouze neutrální a good postavy, zlouny jsem nakonec pro jistotu nevzal (sbohem ninja povolání). Jednou se mi tam objevila i možnost bishop, ale odolal jsem :) Myslím že to bude finální stav kněze, kterému změním po nějaké době povolání.

Nákup vybavení byl taky pěkná minihra :) Vypsal jsem si všechno zboží i s limitem, kdo co nemůže. K tomu dal napravo sumu počátečníhi kapitálu a v lehátku na chatě špekulovat, co komu dám :) Bohužel netuším, kolik peněz si mám nechat pro případ léčení či oživení mrtvých druhů, takže jsem se trochu držel.

Teď už se ale fakt nemůžu na nic vymlouvat musím vlézt do toho dungoenu. A to samé pak s druhou partou, ať jsou obě zhruba na stejné úrovni.
A nejlepsi je, ze do dvojky si musis importovat druzinu, ktera vyhrala jednicku. A pokud ti ve dvojce umrou, musis tohle dohrat znova. Tedy pokud nechces cheatovat ;)
@ugraugra (15.05.2016 20:34): Jsem připraveno nést následky. Budu udržovat holt 2 party zhruba na stejné úrovni a pokud jedna zhebne, druhá se pro ni vypraví a v případě štěstí přinese kosti mrtvých k živení do chrámu :) Ale masakr to bude, mana se doplní jen mimo dungeon, není tam žádný spánek pro uzdravení.
@mazar1234 (15.05.2016 19:27): Jo třeba ninjové pouze evil :) Ale v manuálu pobavilo tohle: "Wizardry is a very popular game, and several people have written "cheat" programs
that let you create "super" characters
."Pak následuje vysvětlení, že mimo jiné to ubírá challange :) Jako by jí ve hře bylo málo :)
Tedy musím uznat, že na svou dobu překvapuje nabídka povolání. Ještě dlouho po vydání Wizardry 1 nabízely cRPG klasický kombinace bež překvapení, tady jsou už ninjové, samurajové, lordi, bishopové...a k tomu restrikce přesvědčení pro jednotlivá povolání. Budu mít co dělat, abych si vybral 2 srovnatelné party :)) A sakra ten manuál je prostě geniální, vtipnej, rozšafnej a přitom umí namotivovat :)
@ugraugra (04.12.2013 21:23): Urcite by to napisal inak ;-) Wizardry je rozhodne inspirovana prvymi cRPG z PLATO platformy, kedze obaja autori Greenberg a Woodhead pracovali na univerzite s tymito terminalmi, vsetky hry dobre poznali.

Nicmenej co sa tyka prvenstiev, tak Wizardry ich ma hodne. Prve dungeony na PLATO nie su ziadna slava a s komplexitou Wizardry sa nedaju zrovnat. Tiez je nutne dodat ze neslo o ziadne komercne projekty, boli to "volnocasove" aktivity studentov, viacere z nich neboli poriadne dokoncene a boli urcene pre uzku komunitu.
Ja by som povedal ze na zaklade prave komercneho uspechu Wizardry vznikali dalsie cRPG ako Bard's Tale (takmer cista kopia) a Might and Magic.

Dalsim z obrovskych prinosov prveho Wizardry je aj tlak na update softwaru pre pocitace Apple, ktore dovtedy nemali ziaden run-time system a po jeho vydani samozrejme prispelo aj k rozsireniu tychto pocitacov...
@ugraugra (04.12.2013 12:31): Právě jsem vycházel z analýzy crpgaddicta (já samozřejmě jsem žádný z dílů 1-5 nehrál):
It was the first multi-character game; the first game with a complex spell system; the first game to offer such a wide variety of foes; the first game to offer so many character classes and specializations. I think it was the first game to offer a choice of alignments. It inspired Richard Garriott to offer multiple party members in Ultima III, and in its interface and approach to combat, it directly inspired both the Might & Magic and The Bard's Tale series.
Zas tak revolucni nebyl, hodne se inspiroval starsimi multiplayer hrami na platforme PLATO, viz nedavne clanky od cRPG addicta. Revolucni byl v podstate "jen" v tom, ze poskytl singleplayer gameplay a vice postav v parte + vysel na daleko dostupnejsi platformu.
Wizardry me celkove zklamaly, prvni 4 dily jsou pro me v podstate nedohratelne. Nelze jim vsak uprit ze byly historicky dulezite a inspirovaly radu dalsich her.
@mazar1234 (03.12.2013 21:58): Scorpia tehdy v CGW psala, ze ten nejlepsi z koncu uvidi tak 5% hracu. Podle me prestrelila :-) Sice v te recenzi to vypadalo jako super hra, ale uz v tehdejsich reklamach se psalo,ze to je Wizard expert players :-)
@Artran (03.12.2013 21:51): Zalekl jsi se milionové pokuty? :) Mě zatím superdemo spadlo při změně na fullscreen.

Nicméně dle popisu vypadá WIV výborně - lineárnější plus jedna postava, což bych momentálně více preferoval (tedy mimo těch náhodných úmrtí a celé řady jiných klacků pod nohy). Zkusím PSX verzi.
Ani som nevedel ze to Addict vzdal, som bol v tom ze to na niektory z moznych koncov dohral.

Inac odporucam pozriet starsi clanok od Dave de Sade, kde pomerne dobre popisuje okrem dalsich aj Wizardry 4 a vsetky mozne konce, vratane prilozeneho screenshotu z toho najkomplikovanejsieho, pricom je pod nim popisok nieco v zmysle "tak sa pozrite na tento screenshot pretoze je prakticky uplne iste ho nikdy v zivote neuvidite nazivo". (nie ze by to bol jeho screen, len ho tam postuje).
@Drolin (03.12.2013 21:12): Ve čtyřce nemáš partu, hraješ za "zlouna" a celou dobu máš jen jeho :) A k dokončení hry (pokud nebudeš koukat do návodu) je prý nutné znát předchozí díly. Crpgaddcit to mimochodem vzdal :)
@Richmond (03.12.2013 21:03): A nemusejí se hrát pouze s partou z předchozích dílů? A mě by bohatě stačilo dokončit šestý či sedmý díl :).

/A koukám, Cleve již začíná rozesílat Grimoire a dokončil od června superdemo :). Měl jsem za to, že to bude znovu pozastaveno na delší dobu.
@Drolin (26.10.2012 21:11): Ted jsem si vzpomněl, že tam kdosi psal, že DOS verze W1 je zabugovaná a že při levelupu se ti občas statistiky nezvýší, ale sníží :) Proto s tím měl možná cRPG Addict takový problémy a nějaká NESová verze by se mohla nechat dohrát daleko rychleji.
@ugraugra (26.10.2012 20:57): Zvláštní, přitom sedmička není vůbec tak dlouhá jak se zdá, a na rozdíl od nějakých retro her odcýpá, že ji budeš mít dohranou za pár týdnů :).

První díl Wiz je asi jen pro ty nejvytrvalejší. To dokončit by bylo asi na poklonu :).
@Drolin (26.10.2012 20:44): Jono, taky mě to překvapilo. Ono rané Ultimy nejsou proti Wiz tak hardcore, souboje tam jsou celkem jednoduché a spíš než o to přežít další souboj tam jde o to "zjistit co mám sakra dělat". Když to víš, tak Ultimy můžeš dojet za chvíli.
@Drolin (26.10.2012 20:34): Ano, vycházím z jeho tabulky, která je pro mě velice zajímavá, ale má jí bohužel jen v google docs, tudíž tohle info raději archivuju tímto způsobem :)

On je hlavně úchylák v tom, že nechce nikdy žádným způsobem podvádět, tudíž předpokládám, že kdyby si někdo ty savy zálohoval a v případě neúspěchu je obnovoval, tak to zabere mnohem méně času.
ugra: Ta předpokládaná hrací doba je doba crpg addicat?

(jelikož hráčovi - neznalého 80s rpg - by to asi zabralo daleko více času)