Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"Do hry bych rozhodně neinvestoval plnou cenu, přeci jen jsou na trhu teď lepší a vybroušenější tituly (třeba Assassin's Creed 2), ale až bude The Saboteur mezi zlevněným zbožím? Sáhněte pro něj, má co nabídnout. " - primo z recenze z doupe.cz, posledni odstavec....

tak nekrivdete pipboyovi...kdyz i recenzent rika taktez, ze by hned ted do hry za plnou cenu nesel....
btw proc taky by lidi museli kupovat hry hned den po lanchy....at si srovnaji ceny a hned to lidi budou kupovat
Vidite to uplne spatne, o konci Troiky bylo rozhodnuto jeste predtim, nez Bloodlines vyslo (tim nerikam, ze by ji pul mega kusu v prvnim tydnu nezachranilo, ale pred peti lety bylo pul mega za celou zivotnost produktu obrovskej uspech). Proto taky propustili vsechny zamestnance cca tyden po vydani hry, konec v lednu 2005 bylo vystehovani prostoru a propusteni tech dvou sekretarek, co tam zvedaly telefony.

Vydavatel se proste podival, kolik to uz stalo (protoze do toho hodne vrazil), udelal si pruzkum trhu vzhledem k typu a tematu hry (dnes by se upirske tema prodavalo o dost lepe nez tehdy) a videlo, ze vynos bude maly, takze reklo Troice, ze to maji sup sup vydat, aby se minimalizovaly ztraty, a hotovo. To s piratstvim prakticky nemelo nic spolecneho.
JJ ale prostě to nebyl ten typický pocit z AAA titulu. Alespoň pro mě tedy ne...
Bloodlines prodalo 72000 kusů během několika tejdnů po vydání.To na AAA hru na zbrusu novém high-tech Source enginu samozřejmě nestačilo, takže prostě Troika skončila.Kdyby to prodalo aspoň půl milionu, měli bychom tu dnes to jejich post-apo RPG, možná pojmenovaný Fallout 3 :/
Vampire vyšel 16. listopadu 2004, Troika končí 25. ledna 2005.

A ještě se podíváme co říká Leonard Boyarsky, vývojář co o tom asi nemá vůbec páru:

One of the problems with our games is that they sell good numbers, but it takes a long time for them to do so. Arcanum is still selling a small but steady number of units each quarter, for instance. But longevity doesn’t matter in this business – it’s all about how much you sell in the first few months.
HEX: Troika zavrela kram hned po uvedeni na trh, to s prodeji, at si kdo chce co chce rika, nemelo nic spolecnyho :)
Nesmysl. Hra musí jít na dračku hned jak výjde. Většina prodejů se odehraje během prvního měsíce prodeje. Několik vývojářů už dojelo na to, že se jejich hry prodávaly dobře, ale ne bezprostředně po uvedení na trh. Taková Troika by mohla vyprávět...
HEX: ja nerikam, ze koupi hry je neocenis, ja rikam, ze prime penize z koupi hry jim nejdou => je "relativne" jedno, kdy a za kolik si tu originalku koupis
Pipboy: Nechci do toho zase zabředávat, ale prostě co jsem chtěl říct, že podle mě kecáš, možná i sám sobě. I kdyby to fungovalo podle tvých představ, i tak bys toho zneužíval.
Mimochodem, jak se skáče z auta na auto? Když jsem shlédl kdysis videa tak to tam bylo, ale já nemůžu zaboha přijít, jak na to.
marwel: City itneractive taky na svych hrach vydelava takze bych se zas tak nedivil :). Precejenom to sezere mnohem min penez a taky se na tom neco vydela
Muzes si zalozit nejakou prosperujici firmu a umoznit vyvojarum pohodlnou praci na vecech, ktere podle tebe maji smysl. Mnoho lidi si rekne, ze jeden clovek, ktery si hru nekoupi nic neprovede, jenze pak takhle zacne uvazovat vetsina a je to v prdeli. At si kdo chce co chce rika, muzeme byt za konzole stastni, protoze jinak by pravdepodobne herni prumysl neexistoval v takove mire jako dnes. Koupi hry sice nepodporujes primo vyvojare, ale pokud je spokojen vydavatel je pravdepodobne, ze vyvojarum da stedrou dotaci k vyvoji dalsich titulu.

btw. Naprosto nechapu jak muze nejaky vydavatel dotovat takove tituly jako je treba Rogue Warrior. Chteji si na tom nahrabat, ale pohybuji, ze jim to skutecne neco vydela.xD
A jak jinak než koupí hry teda máš ocenit vývojáře? Tím, že jejich hře dáš 85% na databázi her?!?
Daemon: praveze nejsou, vyvojari maji fixni plat jako kdejakej delnas v kolbence, kdyz se jim povede gamesa, dostanou maximalne nejaky premie, ale rozhodne to neni kulervouci rozdil mezi tim, kdyz je hra propadak a kdyz je uspesna

ver mi, ze naklady na hru jsou cca 10% z ceny nove hry (to neni z me hlavy, kdesi jsem to cetl) a zbytek jde distributorovi a vydavateli

tim tady nechci nic ospravedlnovat, ale nazor, ze kdyz si koupim hru, strasne tim odmenim vyvojare je naprosto zcestny, pokud to neni zrovna nejaka medialni osobnost, ktera ma prachy ze zisku, jasne, ze ani vyvojari neni jedno, jestli to koupis nebo upiratis, ale pokud to neni fakt markantni rozdil (aka jak jsou obcas ohlasy, ze nejakou hru ma upirateno 90-95% lidi dle poctu stazeni updatu), tak jim to jedno je
Me to tak samozrejme nevyhovuje, protoze podle me by placeni podle uvazeni baveneho melo byt v tehle odvetvich normalnim stavem veci a ne ze si k tomu musim dopomahat ilegalnima aktivitama :)
No jasně, pak si ale nemáš co stěžovat na to, jak to v současnosti funguje, protože tobě to vyhovuje, ty na tom získáváš a můžeš praktikovat svůj "správný přístup". Tys nebyl donucen, tys prostě využil příležitosti. Jak řikáš, mně nikdo tisícovky nepošle, ale nakonec můžu si je od nich vzít. Jsou lidi, co zase tohle považují za správné.
Hm, tahle vymena nazoru zacina celkem jiste zkouzavat k jednomu obvyklych schemat "jak to je" vs "jak by to melo byt". Jestli to znamena, ze si "prosazuju svou na ukor ostatnich"... mozna. Fakt je, ze svuj pristup povazuju za spravny a v ramci moznosti spravedlivy (rozhodne vic, nez je ona legalni "realita") a ze ho praktikovat muzu. Tobe tisicovky nikdo neposle.
Garion: To jsi jen to samé posunul o úroveň výš. Pokud vydavatel na vývojáři vydělává, tak do něj investuje víc peněz. Hlavně v případě, co píšeš, jsou většinou ty firmy spolu tak propojené, že je můžeš od sebe těžko oddělovat.
Daemon: vyvojarska firma dostava ve vetsine pripadu velky prd, pokud nefinancuje velkou cast vyvoje sama, vyvojarske firme zalezi pouze na celkovem poctu prodanych kusu, protoze to urcuje, zda dostanou penize na dalsi vyvoj nebo budou muset hledat jineho vydavatele = zacatek vyvoje zase financovat z vlastni kapsy
Pipboy: To, že je bez nákladů šířitelný v tom přece nehraje žádnou roli. Prostě je to druh zábavy, za kterou chtěji autoři zaplatit. Což je pochopitelné, když na to vynaložili své úsilí. Máš svojí představu, ale to je tak všechno, co to je. Tak to nefunguje a ty si prostě jen prosazuješ svou na úkor ostatních. Taky si umím představovat jak pro mě spoustu lidí něco dělá zadarmo. Jak mi třeba boháči budou posílat pár tisíc korun, tak malé peníze jim neudělají žádnou ztrátu.

Za pirátství se nestydím převážně proto, že nemám svědomí :-) Ale to ještě neznamená, že jsem na to snad hrdej a rozhodně nebudu prohlašovat, že bojuju proti špatnému systému, který třeba podle mě v určitých věcech špatný je. Ty určitou formou záležáš pod kámen tím, že tvrdíš "Já za nic nemůžu, to systém mě donutil, měl by být jiný."

Garian: Vývojářská firma dostává procenta ze zisku, což může ovlivňovat jestli firma přežije, jestli bude schopná platit svým zaměstnancům víc, víc jich zaměstnat nebo jim dávat jiné benefity, co bude schopná vyvíjet za další hry atd. Nemůžeš tvrdit, že to na běžného vývojaře vliv nemá. Ale jinak samozřejmě, že většinou berou pevně daný plat. A to hlavně proto, že si nemůžou dovolit brát na sebe riziko být placen podle zisku, který přijít nemusí.
Kubulus: Hodily by se, uz jsem o tom taky uvazoval. Ale to bych mel pak minusek tri rite.

Garion: Presne tak, vyvojari berou standardni plat a muze jim byt sumak jestli se jejich vytvor prodava. Tedy rozhodne ne kvuli penezum, ale mohou se obavat, ze by jinak mohli prijit o praci no.
rad bych udelal takovou anketu - kdo jeste si milne mysli, ze standardni vyvojar dostava procenta ze zisku?
Už i tady? Zkrátka pirátství je jako ježdění tramvají na černo :-) Užíváš službu/dílo, ale neplatíš za to...
Daemon> prvni odstavec je klasicky pristup nekoho, kdo je odhodlany nebrat v potaz, ze produkt je bez nakaldu kopirovatelny a siritelny. V takovem pripade neni platba nic jineho nez formou oceneni vysledku - stejne jako je to s nakupovanim hudebnich CD, filmovych DVDcek a BluRayu, alespon podle mych meritek. (Coz je v zasade presne to, jak by veci v ramci umelecky/kulturne zalozenych oblasti mely imho fungovat. Podminovani pristupu ke kulture penezma mi vzdycky bylo proti srsti, kdyz k tomu neni zasadni duvod, jako treba v divadle.)

Druhy odstavec.. Jestli se za piratstvi stydis, budiz. Ja se tim teda nesnazim chlubit, ale nezalezu pod kamen, pokud by mi to nekdo chtel vycitat - pro me to vymluvy nejsou.

Pri novinkach za dve kila bych jich asi nakoupil dost :) Jestli ses tim pokousel rict ze bych si je i tak nejdriv stahnul, tak bys asi mel ve znacnem mnozstvi pripadu prvadu :) (A jedim z nich by byl i Saboteur, protoze jsem od toho cekal ze to bude sracka za 6/10 a za chvili pujde z disku a ze zacatku to tak vlastne i vypadalo :))
uz nevim,kdo to chtel: "V EA se nedávno znovu vyjádřili ke kauze rozpuštění dobře známého Pandemic studia a k dříve naznačeným ekonomickým důvodům tohoto kroku. Hlavní díl viny prý nese samotný stát, kde Pandemici působili, tedy Kalifornia. Kvalita her s tím neměla (kupodivu) tolik co dělat.

Uvedené vyjádření má přitom na triku samotný boss EA - John Riccitiello, který zmínil, že Kalifornia je hodně nákladné místo pro zaměstnávání herních vývojářů. Dokonce 2x až 3x dražší, než je tomu v jiných regionech. Jako příklad uvedl Kanadu a Velkou Británii, či východní Evropu a Čínu, kde už to ale asi tolik nepřekvapí.

Riccitiello dává vinu vysokým daním v Kalifornii, postihujícím zábavní průmysl, zatímco takový Montreal může naopak těžit z daňových úlev. K tomu všemu sídlili Pandemici hned vedle dalšího studia - EA LA, přičemž obě byly pouze ze 2/3 obsazené, jelikož práci zadávali subdodavatelům v jiných regionech. Celý článek si můžete přečíst na serveru Kotaku. "
Pipboy:
Nepsal jsem nic o tom, že nezákonné rovná se automaticky špatné. Psal jsem o tom, že ty sis vzal něco, co bylo nabízeno za peníze a nezaplatils, což mě osobně přijde špatné. Prostě tvůrci ti nabízejí hru za peníze, ty to buď přijmeš nebo ne. To je normální dohoda dvou stran, na to ani nepotřebuješ zákony. Jestli částka neodpovídá nabídce, to je věc názoru. Když podle tebe ne, tak nemáš hru hrát nebo si počkat až zlevní a zahrát až tehdy.

S trhem ty nijak nezacházíš, prostě ho obcházíš. Může ti být celkem jedno jaký je, když se ho neúčastníš (a pirástvím to prostě neděláš, i když se s pirátsvím počítá). Já se tu rozhodně nepokouším moralizovat. Netvrdím, že vše je ideální a jen pirátství všechno kazí. Sám jsem za svůj život upirátil velkou spoustu her, ale narozdíl od tebe nemám potřebu si to něčím omlouvat. Já tu teď nevystupuju proti pirátství, ale proti tomu pokrytectví s ním spojeným. Všechny ty dokola omýlané řeči největších pirátů o tom, že to dělají jen proto, že nemají jinou možnost, systém je špatný, hry jsou drahé a špatné apod. jsou prostě jen směšné výmluvy. Neexistuje obchodní systém, kde by nebylo pirátsví a zároveň by to zaplatilo vývoj her. To se už různě v praxi dokázalo.

popkec:
Ale on by hry pirátil, i kdyby novinky vycházeli za cenu 200 Kč. Má spoustu času a potřebu si zahrát každou novinku, která vyjde. I tak by si stěžoval, že nemá peněz dost.
popkec> nevim jakym zpusobem jsou vyvojarske tymy placene, ale tohle je vazne neco co si musi dohodnout vyvojar a distributor. Mozna plati, ze distributor zere velkou cast zisku, na druhou stranu obkvyle jsou to jeho penize, co zastituji kompletni vyvoj. Mozna i proto vic kupuju indie veci kde mezi mejma penezma a autorama stoji leda paypal, pripadne jeste steam.
No zrovna Saboteur by u me prichazel v uvahu za takovych 15 GBP.
pipboy: přeloženo do češtiny: kdyby hra stála 200kč tak si ji koupím, alespoň tak já to chápu, no ne? jenže až si hru za ty dvě stovky koupíš tak popřemýšlej o tom kolik dostanou tvůrci než když si ji koupíš teď. Nechci tě nabádad k (ne)kupování originálek, sám si hru za 1200 obvykle nekoupím ale jen jsem chtěl naznačit že argument že si to koupíš potom někdy ve slevě mi nepříjde moc ok. originál máš, ale tvůrci mají hovno. ale jinak já bych měl o tom držet hubu ze všech nejvíc takže už radši nebudu regovat :)

Daemon: po tom co jsem si pročetl hlavní diskuzy nemůžu napsat nic jiného než +1
Jestli mate jeste nekdo pocit, ze co je nezakonne, je zaroven i spatne, nedej boze ze by se s tim nemelo pri posuzovani realneho sveta vubec pocitat, nechte si ten pocit pro sebe, bo je to naprosta picovina. Piratstvi je realita, ergo soucasti trhu, ergo s ni zprostredkovatel musi pocitat. (A taky to obvykle dela.) Rohodne nezmizi, kdyz nekdo zacne rvat, ze je to portizakonne.

Tohle neni zadne pokrytectvi, ale otazka nazoru. Mam vlastni nazor na to, jak ma zabavni trh vypadat a mam prostedky k tomu s nim podle toho do znacny miry zachazet. Proc bych si mel proboha myslet, ze delam neco spatne? Nemam problem kupovat hry, pokud je to za rozumnou cenu a muzu si to dovolit. Nepiratim proto, abych moh hrat zadarmo. Prakticky do her vrazim co si jen muzu dovolit, ale nebudu platit castky, ktere neodpovidaji kvalite, na zaklade toho, ze autor to tak chce.
Pipboy: To je teda pěkná snůžka keců, kterou si snažíš sám sobě omluvit, že prostě pirátíš. Míň pokrytectví by neuškodilo.

Oháníš se tržním prostředí, ale pirátěním sám stojíš mimo něj a nabouráváš ho. Trh funguje tak, že pokud ty peníze nemáš, tak to tvůj problém je. Trh nefunguje tak, že si můžeš hru stáhnout zdarma, když peníze nemáš.
Pokud jde o argument o zajíci v pytli - Sám dokažuješ, že to u tebe platné není, protože jsi si hru vyzkoušel, celou jsi jí dohrál, bavil ses a stejně jí teď koupit nehodláš. Za cenu, za kterou se v době kdys hrál hru prodává, za cenu kterou si určili tvůrci. Ty nemáš žádné právo určovat si svojí cenu, to si prostě jen bezohledně prosazuješ svou. Od autorů sis vzal, cos chtěl a sáms jim za to nic nedal. To, že jim nevznikla ztráta (teoreticky, ona někde stejně vznikla) nehraje vůbec roli.
popkec> To at si vyvojari vyridi s marketingem. Ja hraju hry. Pokud jsou prodavany za adekvatni cenu a ja mam prislusne penize nazbyt, koupim je. Pokud ne, neni to muj problem. Takove je trzni prostredi a na tomhle systemu nehodlam na tomhle nic menit, at uz si zabavni prumysl protlaci do zakonu cokoliv. Jakekoliv odvetvi zamerene na kulturni tvorbu nikdy nemelo stat na jinem konceptu, natoz si jine koncepty (tj. zajic v pytli za zprostredkovatelem urcenou cenu bez naroku na refundaci) davat posichrovat zakonem. Ja jsem baveny a ja urcuju jak dobre se bavim. Naklady na tvorbu nejsou moje starost. Pokud ty prachy nemam, pro zprostredkovatele nehraje roli, jestli si to zahraju(/se nato podivam/si to poslechnu), nebo ne, protoze v prvni rade neexisutjou penize, ktery by tim mohl ziskat. Doufam ze to staci napsat takhle a jednou.
V mnohém souhlasim s Pipboyovým komentem (+1), ale hra mě koncem 2. aktu začala tak nudit, že sem ji ani nedohrál a smazal. Ale aspoň, že se Pandemic povedlo něco lepšího než Mercenaries 2 a určitě jde o nejlepší otevřenou akci, jakou EA kdy vyplodilo. Ty příšerný přízvuky si autoři ale vážně mohli odpusit, stejně jako historický kiksy (stg 44 opravdu nebyl ve výzbroji v roce 1940 a V2 se neodpalovaly z Paříže...).
Pooky: nekončí, byli odkoupeni EA ale pořád vyrábějí pod svou značkou, takže tu je sice rok zániku 2009 přesto se tu ale budou objevovat pořád jejich další hry (pracuju na popisu tak tam to zmíním)

pipboy: no že si to někde pak koupíš za dvě kila může být celkem vývojářům ukradený
montana> tisknu si je snad? Za rok ve vanocnich slevach na Steamu si ji rad koupim :) Vubec puvodne to bylo 80, jen mi to prislo nefer vzhledem k 85 u GTA4. Ted abych uvazoval estli to obema nesrazit na 80 :)

pooky> ee prave tohle pujde, jsem blbe napsal no.
noo projel jsem to za 3-4 dny, pocet hodin ... e... nevim, celkem urcite pres 20, jetli ke 30 to uz si netroufnu odhadnout...

no po dohrani hry jde normalne pokracovat, krom sbirani aut, perku, dobijeni nacku.. dal nevim. Ja si po konci jen zasel poslechnout zpevacku do kabaretu a tim jsem zkoncil.
existuje jedin hra kam francouzsky prizvuk patri a v te proti sobe bojujou kralici s prasatama :)
Pipboy: Luxusní koment, hlavně třetí odstavec. Nemůžu jinak, než souhlasit :-)
JC2: Klon Mafie, AC, Death to Spies a možná trochu i Hitmana. Ale je to rozhodně skvělý klon. Nádherné prostředí Paříže + typický venkov ala Mafia. Luxusní procházení a skákání po střechách snad lepší než v AC. Stealth přístup je parádní, sabotovat německé techniky také. No prostě jsem nadšen :-)

Pipboy: A mě se ten francouzskej přízvuk líbil.
Zatím jsem odehrál jen pár prvních misí, ale jsem nadšen. Začátek mě fakt chytil jako už dlouho nic. Ty barevný kontrasty nemají chybu.
Jaký to je? Po dlouhý době hra, kterou jsem si ještě předobjednal, tak ať vím, co mě čeká, a jak se mi to bude líbit.