Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@CrocoRay (17.03.2017 16:37):

@USER47 (17.03.2017 16:30):
Tak pánové, Rivals je nářez. Hnedka ze začátku mám Mustanga, líp to začít nemohlo :) oblíbený auto. Zvuk aut, ovládání, paráda, grafárna masterpiece. Akorát..... mi vadí to intro ze začátku a co víc, když chci zmenšit rozlišení abych měl lepší fps (jinak mi to zatim jede cajkově) tak mi hra nereaguje potom na klávesy... taková škoda.
U Rivals mi 30 fps nevadilo. Když jsem hrál The Crew, tak jsem musel zapnout 60 fps, protože u 30 se to strašně sekalo. Bylo to sice hratelné, ale mnohem obtížnější, protože ten cit jde někam, když člověk cítí neustále nějaké trhání.
Ono je to hru od hry. Třeba v Rivals mi 30 fps nevadilo, oproti tomu třeba ve WRC hrách od Milestone jsem to nesnesl, protože to z nějakýho záhadnýho důvodu působilo jako slideshow.

Začni na těch 30fps a když uvidíš, že je to dostatečně stabilní i v honičkách a v noci (spousta odlesků a světel od blikající policie), můžeš aplikovat nějakej ten multisampling a zkusit to sesynchronizovat s vyšším frameratem. Tyhle věci se dělaj přes spouštěcí parametry. Nějakej ReShade/SweetFX taky není od věci.
@USER47 (17.03.2017 15:32): Tak někdo si stěžuje na 30 fps, někdo zas říká, že to tak hrozné není. Já nevim, u závodních her je důležitá stabilita. Třeba gran turismo přes emulator hraju na 30-55 fps. Moc se to hrát nedá, hlavně s rychlejšíma autama..
Inu, tak to zkus a uvidíš, jaká kombinace frameratu, multisamplingu a zbytku nastavení ti bude vyhovovat nejvíc. Pokud by to člověk fakt chtěl napálit na 60 fps s 2x multisamplingem a vším na max, tak by to vyžadovalo nějaký brutální dělo.

Na normálních postarších počítačích a laptopech dvojnásob to bude vždycky kompromis, kterej si budeš muset uzpůsobit vlastním preferencím.
Ono tohle je vizuálně o dost divočejší než PCars, hlavně během policejních honiček. Jak jsem řekl, bude záležet na tom, s jakým se spokojíš frameratem. Pokud ti bude stačit 30fps, utáhne to ledacos, ale pokud vyžaduješ stabilních 60, tam už bych byl spíš pesimista.
Parametry notebooku nedokážu posoudit, ale optimalizace Rivals je celkem dobrá, pokud se spokojíš s defaultním nastavením -> 30fps a nic moc extra antialiasing.

Pokud se pokusíš pomocí spouštěcích parametrů překlopit hru do vyššího frameratu a zapnout multisampling pro ostřejší a hladší obraz, nároky jdou samozřejmě masivně nahoru.

Osobně jsem to hrál na desktopu, dvoujádro i3 3.4GHz, 8 GB RAM, AMD HD7790 1GB. Měl jsem zapnutej 1.5x multisampling, vypnutý SSAO. Framerate jsem nechal na 30, protože vyšší to nebylo schopný držet stabilně v akčnějších momentech. Kvůli tomu, že je na framerate přímo navázaná rychlost hry, jakejkoli výkyv nahoru či dolu je hodně znát.

Někde níž v diskuzi jsem házel i nějaký screeny.
4 gb ram / 1,7 ghz (turbo 2,7 ghz) / intel-core i5-4210U / NVidia-geforce 940M 2 gb VRAM.

To jsou moje parametry notebooku. Hraju na něm blacklist na 60 fps, gta 5 30-50 fps. Jak mi pojedou Rivals? Je optimalizace slušná?
Některý ty závody jsou supr. A taky dokážou občas solidně zatápět. Takhle neslavně dopadl můj 45km dlouhej závod kolem celý mapy pár kiláků před cílem:(.
https://www.youtube.com/watch?v=L8q1V3LdsRg

Nový NFS s tím jednotvárným nočním městem působěj oproti Rivals jako celkem downgrade. Akorát škoda technickejch problémů, nevím, jestli je to enginem, mým hardwarem nebo obojím, ale načítání textur a spawnování provozu má občas problém udržet tempo s hráčem, hlavně v rychlejších autech.
Jinak když jsi psal o stovkách fps, to je naopak kontraproduktivní. Množství vykreslenejch snímků za sekundu je stejně omezený refresh rate monitoru, což je obvykle 60Hz, případně 120Hz. Vyšší framerate než je tahle hodnota naopak způsobí větší screen tearing, kterej ti vadí. Já většinou omezuju framerate na 60 i u her, který by mohly jet vejš, protože s 60Hz monitorem je 60fps stejně maximální smysluplná hodnota, a je lepší mít stabilních 60 než třeba skoky mezi 70 a 90, což často akorát prasí rychlost hry a způsobuje screen tearing.

Co se Rivals týče, tak plynulost a odezva se odvíjí čistě od toho, co si můžeš dovolit se svým hardwarem. Pokud máš brutální grafickou kartu, která utáhne stabilních 60fps ideálně v kombinaci s 2x multisamplingem, tak budeš mít hru absolutně plynulou. Pokud na to HW nestačí, tak holt budeš muset dělat kompromisy buď u AA nebo cílovýho frameratu. Každopádně se s tím dá vyhrát.
Jo, Dead Space je akční hra (velmi dobrá mimochodem). Právě v akcích je s vsync největší problém, protože chceš mít rychlý a přesný míření, vsync ti už ze svý podstaty způsobí zpomalení reakcí hry na tvoje podněty. Právě v tom DS to bylo extrémní, protože myš byla nejen zpožděná, ale i divně plavala. Většinu akčních her hraju bez vsync z tohohle důvodu.

Naopak v závodních hrách se vsync snažím mít zapnutou, protože screen tearing je tam víc vidět a má větší vliv na rychlou orientaci a předvídání zatáček. Je to prostě hru od hry.
@USER47 (21.02.2016 22:43): Je mi jasný, že co se týče nastavení grafiky, je toho víc, než jenom Vsync, co může mít vliv na výsledný efekt, ale když vidim, co všechno se dá nastavovat třeba u grafický karty v PC, nemam většinou náladu na to věnovat hafo času experimentovánim s každym hejblátkem a zkoumat, jestli poznam rozdíl ve hře. A přiznam se, že vlastně ani u některejch funkcí nastavení GK v PC nevim, co přesně provádí :)
A Dead Space? Když jsme tady na DH, napadlo mě, že to bude hra, ale sorry, neznam. V profilu mam celkem jasný info, co vlastně hraju, když už hraju. Co se herních žánrů týče, omezuju se prostě jen na auta. Pro někoho taková omezenost nepochopitelná, ale už je to tak :-)
Problém u vsync je v tom, že hodně záleží na implementaci. Normální vsync bez triple bufferingu může úplně rozhasit odezvu, což třeba u akčních či závodních her znamená, že se v podstatě nedaj hrát. Zkoušel jsi třeba zapnout vsync u Dead Space?:)

V takovejch případech je opravdu lepší vsync vypnout a zkousnout drobnej screen tearing, ale s okamžitou odezvou ovládání.
@USER47 (21.02.2016 20:25): To numero u FPS sice něco o chodu grafiky napoví, ale jenom na základě týhle hodnoty nejde (podle mejch zkušeností) obecně očekávat splnění mé představy o tom, jak se gamesa při hraní bude "hejbat". Mně osobně asi nejvíc vadí, že plno her nemá vertikální synchronizaci; nechápu, že někomu nevadí, když se mu scéna při vertikálním pohybu "rozpadá". Občas v komentáři k nějaký hře čtu, že hra působí plynuleji s Vsync OFF než s ON. Já se s tim v praxi zatim nikdy nesetkal a když hra měla FUNKČNÍ Vsync, vždycky se mi to s tim líbilo víc. Jasně že pak Fraps ukazuje nižší hodnotu fps, ale k čemu mi je numero ukazující několik stovek fps, když mi to nedělá dobře na oči.
Ale aby to nebylo tak jednoduchý, je tu ještě další věc, kterou bysme při hodnocení plynulosti grafiky hry mohli taky vzít na vědomí - rozdílná schopnost ve vnímání vizuální stránky hry, nebo taky náročnost konkrétního hráče. To co jednomu přijde normální, může se z toho samýho druhýmu chtít blejt. Takže to je potom těžký. Prostě to chce vidět naživo a na železe, na kterym to pak případně budu hrát. Proto jsem rád, když je možnost si vyzkoušet demo. Naposled jsem zkoušel demo Sebastian Loeb Rally Evo a díky tomu už vim, že tohle ani omylem. Prostě klasicky zku*vená grafika, tak jak to v Milestone umí už léta.
Líbí se mi, jak si ten týpek v recenzi, co jsi přidal, stěžuje na 30fps cap, přičemž podle nahranejch záběrů mu to zjevně stejně jede tak na 15fps.:-D
Nemusíš, pokud není schopný se to připojit k EA serveru, pustí se ti normální singleplayer (aspoň tak to fungovalo v pirátský verzi, v origo jsem to nezkoušel, ale bude to asi to samý). Ten si můžeš zvolit v menu i když jsi připojenej, takže s ostatníma lidma jezdit vůbec nemusíš. Já jsem v SP většinu času, protože MP je trochu nevyzpytatelnej z hlediska lagu, přepojování mezi hostiteli apod.
Jsem se pokusil nahrát, jak to upravený vypadá v pohybu, ale ta debilní youtube komprese to nějak zprasila...Navíc je tam oproti normálnímu stavu viditelnější doskakování objektů a textur, protože se můj komp asi neumí moc vypořádat se souběžným hraním, hudebním přehrávačem v pozadí a frapsovým nahráváním. No nic, tak aspoň pro představu:
https://www.youtube.com/watch?v=aeZfCyuqEoY
Mimochodem, teď jsem to omylem spustil s vypnutým RadeonPro a nějak se to chvílema podivně poškubávalo. Asi důsledek vypnutý vertikální synchronizace, kterou mám jinak nastavenou právě přes RadeonPro. Pokud máte někdo AMD kartu a problém se škubáním, můžete zkusit tohle nastavení.
http://i.imgur.com/bz5w4JQ.jpg

Jinak pár západů slunce na poušti a večerní horský silničky. Dobrý je to, akorát soundtrack za moc nestojí, takže ho mám ztlumenej a poslouchám u toho pecky ze šedesátejch let:-D.
http://imgur.com/a/S4gVG
Zkus to, vypadá to dobře a stojí to pár korun:). Respektive na Originu to stojí 20 eur, ale já koupil origin klíč na g2play.net za nějakejch 7 eur a pohoda.
@USER47 (19.02.2016 00:27): Ano, tohle je přesně to, co mě na PC-hře zajímá zásadně. Nejspíš už jste si toho někdo všiml, že nejčastějc u závodních her fňukam právě nad grafickym provedením hry. Takže děkuji za info, pokud "seberu odvahu" na tuhle hru, budu nejspíš řešit i záležitosti, který tu zmiňuješ. Zatim se mi do toho ani moc nechce po tom, jak jsem si "užíval" grafiku NFS Most Wanted (2012) nebo NFS Hot Pursuit (2010).
Jen drobnej technickej dodatek ke komentáři, pokud by to někoho zajímalo. Ve hře se nedá nastavit antialiasing. Mám dojem, že hra defaultně možná používá nějaký FXAA, protože je to takový mírně rozblitý a zároveň jsou hrany zubatý a při rychlý jízdě se třepotaj, což vypadá dost blbě.

Kvůli tomuhle doporučuju vynutit multisampling alespoň 1,5 prostřednictvím spouštěcího parametru -Render.ResolutionScale 1.5 (s tím, že na silnějších kompech samozřejmě můžete jít výš). Bude to vypadat výrazně ostřeji, hladčeji a díky absenci třepotajících hran i plynuleji. Dopad na framerate je znatelnej, takže použití v kombinaci s 60fps bude asi pro většinu lidí trochu problém, nicméně při 30fps by to mělo bejt schůdný.

Taky doporučuji to ještě mírně doostřit a zvýraznit barvy prostřednictvím nějakýho umírněnýho SweetFX profilu, standardně je to trochu vyblitý a SweetFX má naprosto zanedbatelnej vliv na framerate.

Pár screenů pro představu jak to vypadá na medium/high settings s vypnutým SSAO, zapnutým multisamplingem a SweetFX:
http://imgur.com/a/OS3Ws

V plný velikosti se daj rozkliknout tady:
http://imgur.com/a/OS3Ws/all
Tušíte někdo, jestli to furt někdo hraje a má to dostatečně živej mulťák?
Nazdar, kamarád si hru ted koupil, ale neumí anglicky a češtinu jsem nikde nenašel. Existuje pro Rivals čeština, nemohli byste prosím kdyžtak poslat odkaz? Hledal jsem, ale nenašel. Dík :)
Dvě fakt slušný blbosti...

1) spikes vám sice proraazí gumy ale auto nijak nezpomalí.. WTF? Jen jiskry... Co lepšího kolo se vám samo opraví...

2) cajti vás honěj.. máte úroveň poplachu na 7 což už je i celkem znát. Ne sice nějak moc ale jo. Nicméně v návalu adrenalinu jedete kolem hideoutu. Zastavíte. Potvrdíte vstup do hidoutu a jste v pohodě... no tvl. Jako máte za sebou deset aut fízlů, zastavíte, zaběhnete do baráku a pustíte si bednu a dáte kafe?

Proč tohle takhle dělaj? Kde je nějakej pocit penalizace za chybu? Dyť i v arkádě jde tohle udělat doře...
První dojmy: překvapivě mi těch 30 FPS nevadí. Hraje se to celkem příjemně. Takové pohodové mainstreamové ježdění. Baví mě to asi stejně jako minulý Hot Pursuit.

Co ale nezkousávám jsou ty drsný kecy asi hlavního hrdiny.. No ty krávo... "Police need a message..." (úkol: wreck a cop). To se člověk zasměje..
Neví někdo jak to spustit na starších ovladačích? Verze novější než 314.xx mi dělá problémy, neni to provozuschopné.
Taky mi to zatím nepřijde vůbec špatný... Propojení singlu a mulťáku je super...
Je to skvělá hra. Rozhodně nejlepší NFS za poslední roky, sice malinko kopíruje Forzu Horizon, ale ne nijak závratně a když ji miluješ, není co řešit ;)

A kdo by chtěl hrát se mnou, ať si mě přidá na ORIGINu: NoCreditCzech
To si dělají prdel, mě to nepustí do hry protože mám zastaralé ovladače ... Nemůžu ale dát nové, protože ty mě na mojí už starší kartě dělají bordel, no super.

A dooost, kvůli tomuto jsem si přeisntaloval ovladače které budu muset za chvíli zase odinstalovat? :D To si dělají prdel ... Skurvený FXAA a rozlišení textur max 720p, toto už neni normální ...

Ani vynucené nastavení v nvidii nepomáhá .. Kdybych za toto zaplatil tak bych si musel vyškubat všechny vlasy.
@Marty34 (23.11.2013 08:43): Nj tak zkušenější hráči se špetkou reflexů cítí inputlag při tak málo FPSkách, některé hry se plouží a některé sice vypadají v pohodě, ale je tam stále inputlag, asi toho moc odehráno nemáš :)
Nejde o to, že by se při 30 FPS nedala hrát, jen je to prostě hnusný. A desítky gameplay videí s tím těžko něco změní.
Je to jen narikani tech radoby paranu co porad tvrdi ze 30FPS je malo a ze musi mit minimalne 60, aby se to dalo hrat. Pritom neni fps jako fps. Ta hra je krasne hratelna i v default stavu. Viz. desitky gameplay videi. To umele zrychleni naopak mohou vyuzit ti uzivatele se slabsimi PC (vyzkouseno s intergrovanou HD 4000), hra pak pojede normalne.