Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Need for Speed: Rivals

  • PC 80
Prvotina švédských Ghost Games se nesnaží bořit zavedené konvence série a z předchozích dílů si chytře vybírá fungující prvky. Spolupráce se zkušeným Criterionem je znát, neboť právě Criterionský díl Most Wanted 2012 slouží jako základní kámen Rivals.

Autoři se však rozhodli vybrousit chyby MW a okořenit je několika novými mechanikami. Jedním z hlavních problémů MW bylo jednotvárné město. Zde tedy město opouštíme a ocitáme se ve fiktivním Redview County. Na nevelké ploše (cca 250km²) tu dokáží koexistovat vyprahlé pouště, zelené vinice i vysoké hory, a to ve všech ročních obdobích současně. Jakožto zcvrknutý severoamerický kontinent to působí mírně směšně, ale herně to funguje. Zaměření na rozmanité přírodní tratě hře maximálně prospívá a tvoří kontrast vůči nudnému městskému ježdění většiny posledních dílů. Pomáhá tomu i velmi pěkná grafika těžící z možností Frostbitu 3.

Jízdní model se příliš neliší od Most Wanted 2012, je tedy značně arkádový, ale auta nepůsobí papírově. Celkově s ním vzhledem k žánru nemám nejmenší problém. Oproti MW byla značně vylepšena progrese ve vztahu k odemykání a upgradování aut, takže se člověk dočká i motivace k delšímu hraní.

Velkým důvodem toho, proč jsou Rivals tak chytlavým dílem, je nový risk/reward systém. Ukládat peníze získané v závodech můžete pouze při návštěvě safehousu, ovšem čím déle jezdíte bez ukládání, tím se vám zvyšuje multiplikátor, jenž ovlivňuje výši odměn. Zároveň proti vám policie vysílá stále otravnější jednotky. Pokud vás chytí, ztrácíte nejen multiplikátor, nýbrž i všechny neuložené peníze. Tento systém způsobuje infarktové momenty, kdy se pokoušíte dojet s vydělanými sto tisíci do několik kilometrů vzdáleného safehousu s hromádkou policejních Veyronů za zadkem, vrtulníkem nad hlavou a s dobitým autem těsně před smrtí.

Dalšími novinkami je celkem nezajímavá kariéra za strážce zákona, jakož i pseudoMMO multiplayer, který se však naštěstí dá vypnout. Osobně jsem si ho neoblíbil, protože při všech pokusech o online ježdění jsem měl znatelný lag při aplikování nitra.

Technická vložka: Hra se vyznačuje jednou technickou prasárnou, kterou mají v oblibě především konzolová japonská studia. Rychlost hry je přímo navázaná na framerate a ten je defaultně uzamčený na 30fps. Tenhle limit se dá zvýšit spouštěcím parametrem, ale framedrop byť i o jeden či dva snímky se znatelně projeví na rychlosti hry. Nechal jsem to na třiceti a vůbec to nevadí. I při 30fps to totiž působí naprosto plynule a bez přímýho srovnání s 60fps bych o nižším frameratu vůbec nevěděl. Třeba Milestone se svými 30fps slideshow by se mohli učit.

tldr: Nejlepší NFS od pátýho dílu.

Pro: Rozmanité přírodní prostředí, chytře navržené herní systémy

Proti: Malá mapa, lagující MP

+11