Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (14.02.2016 13:12): tak tady se teda opravdu neshodnem. Jak řekl jeden slavnej malíř o umění jako celku, "Art is never finished, only abandoned."

Když vyjde hra a je skvělá, a pak na ní ještě autoři spoustu dalších věcí vylepší a dají mi ta vylepšení zadarmo, tak je to mnohem lepší, než kdyby hru opustili.
Přijde mi že vidíš vývoj hrozně idealisticky:
"Pro me za me at tu hru vydaj o rok později, ale at tam je vse jak ma byt."

Takhle vývoj fakt nefunguje. Když tu hru vydávají, tak tam je vše jak má být, v ten moment vydání. Ale to přece neznamená, že už nejde nic vylepšit. Podle tebe každá hra co kdy vyšla a nevyšla na ní žádná vylepšená edice, tak je vlastně perfektní a nebyl by důvod nic vylepšovat. Ale to je nesmysl, většina her se dá vylepšovat do aleluja, jen se prostě autoři rozhodli to nedělat.

A zrovna ten tvůj konkrétní příklad se Zaklínačem - to si kurva piš, že by se mi líbilo kdyby ještě vylepšili příběh. Např. kdyby tam dodělali ty quest linie co museli vystřihnout, to by byla naprostá paráda. Nebo kdyby opravili návaznost z dvojky co se Saskie týče. Nebo kdyby upravili poslední setkání s Dijkstrou. Kéž by!
Koneckonců do dvojky taky v Enhanced dodělali spoustu animaček, nový questy, a já si jí při dalších hraní užil ještě víc. To samý jednička.

Mimochodem, já třeba taky už Wasteland 2 znova hrát nebudu. Mám v něm 50 hodin při vydání, dobrá hra. Vyšla Enhanced Edice, já jí hrát nebudu, nechce se mi, 50 hodin stačilo. Ale kurva nebudu na enhanced edici nadávat jenom proto že není pro mě, ne ? Spousta lidí to pro další hraní ocení, a spousta lidí původní verzi nehrála a rádi si hru vychutnaj zlepšenou.

A přijde mi že s tou arogancí/nadávkami začínáš jako první, ale možná to jen dojem..
@Paul (14.02.2016 10:05): me jde hlavne o to ze hry hraju většinou když vyjdou, a vadi mi ze rok vydaji druhou verzi v které je dost často plno věci jinak a ja si pak rikam co ze jsem to vlastne předtím hral? nejakou betaverzi? za plnou cenu? Driv když vysla hra jeji obsah se v prubehu casu nemenil, byla hotova tak jak byla, maximalne vyslo par opravnych patchu a to bylo vse. V Divinity Original Sin pozmenily pribeh, to si jako ze me delaj srandu? To mas jako bys dohral Zaklinace 3 a za rok by prekopali pribeh, libilo by se ti to?
Pro me za me at tu hru vydaj o rok později, ale at tam je vse jak ma byt. pristup tak to nejak vydame, lidi zaplati a my to pak doděláme mi leze na nervy, tobe třeba ne, ale ja jsem zvyklej na jinej pristup. Tohle meneni her za pochodu je vhodne pro MMO a ne pro hry které lide hrajou jednou par desitek hodin. Jasne mam par her který muzu hrat porad dokola a u nich by tenhle pristup prosel, ale je jich jen par, a navíc kupodivu se jedna o hry u kterých se tohle nedeje, mozna proto jsem si je oblibil. Dodelavani vydanych her za pochodu které nemaji oznaceni early acces povazuju za kadeni na hracskou hlavu, vychcanost, amaterstinu a zeneuzivani toho ze ma kazdej internet. Nemaji peníze? Tak at jdou přes early acces (i když ten taky nemam rad) tam aspoň bude jasne videt jak to je. Hry s touhle značkou nekupuju, idealni.
Ted mam třeba rozehrany Xenoblade Chronicles X, giganticka hra, s takovou porci obsahu ze se to snad ani neda dohrat, a je proste hotova, nikdo tam nerekne za rok, aha ono to bylo tak nejak cele blbe tak to predelame. Profesionalni práce.
V diskuzích se chovam primo umerne tomu jak se chovaji ostatní.
@Neelixx (14.02.2016 10:01): tak tohle jsou specifický věci, vaše příspěvky vyzněly tak že vám vadí celej ten koncept vydávání enhanced edicí zadarmo. Ale teda že nejsou saves kompatibilní když je hra brutálně vylepšená/překopaná je naprosto logický a pochopitelný. Pokud ti to vadí tak máš k dispozici u DOS i původní verzi (ikdyž jí, taky logicky, hrát dál nechceš, když existuje lepší).
Si pamatuju že u Fallouta dvojky nebyly saves kompatibilní ani mezi patchema co vycházely hned po vydání..
@Paul (14.02.2016 07:29): Mně hlavně vadí, že tam nejsou kompatibilní savy s předchozí verzí, měl jsem v DOS cca 25 hodin a teď asi zas rozehraju novou hru, pač těch změn je tolik, že se to vyplatí. Navíc odebrali OP buildy se kterejma jsem hrál (leech, bloodletting), hrál jsem se dvěma postavama, příště asi zkusím čtyři. Samozřejmě, že bych mohl prostě dohrál starou hru, ale to bych se cítil ošizenej. :) Wasteland to samý, DC má taky nekompatibilní savy s originální hrou, ten jsem naštěstí ještě nezkoušel.

@Charllize (14.02.2016 03:11): Tam by to chtělo pořádně moderovat, nedá se to většinou číst.
@Charllize (14.02.2016 03:11): sorry ale ty se tam fakt vyjadřuješ jak odporný arogantní hovado - přitom tady jsi ještě vcelku v pohodě - konspirační teorie bych za tím nehledal.
A btw vám opravdu vadí když developeři vydávají zdarma update kterej vylepšuje jejich hry ? Tohle je poprvý co podobnej názor čtu. Neřeknu kdyby za to chtěli platit. Ale když Larian, CDProjekt, Techland, InXile atd vydaj skvělou hru (a ty hry byly skvělý už při vydání) a pak na základě feedbacku lidí ještě hru obrovsky vylepší (třeba i novým enginem, který v době vydání ani nebyl venku, viz Wasteland 2) a update vydají zdarma, podle vás to je špatná věc ?

Jasně, bylo by hezký kdyby to mohli vydat dokonale hned, ale takhle software vývoj nefunguje. Vždycky je co vylepšit, co přidat. Každej developer má volbu se po vydání na vývoj vykašlat, nebo dál pokračovat a zlepšovat. A druhá varianta je v případě obřích zlepšení zadarmo super.
@Charllize (13.02.2016 19:19): Dík za podrobný popis. Zkusím to a pak se vrhnu na ty lordy.. Btw., teď jsem četl tvůj názor na vydávání Extended edicí pod článkem o Dex a musím se s tím ztotožnit. viz. např. Divinity: OS EE, Wasteland: DC, ...atd.
@Neelixx (13.02.2016 19:16): ale jo, ja ho ted daval na 47 levelu, sice to dost bolelo ale slo to..zalezi na vybaveni a postavách.
Ale pokud přes ten obelisk je jen online verze tak tam ani nechod, je o dost silnejsi a navíc se sharuje mezi všechny hrace, takze zabit ho je na delší dobu a musís na nej hodnekrat a nebo mit kliku abys ho nacapal v takzvany ,,grace,, fazi když uz nemá zadny zivoty a jen ho dorazis.

No asi by bylo dobry napsat jak ten Ur Dragon funguje
Online verze - jeho zivoty se sdili mezi vsemi hraci radove jich ma miliony a po kazdem zabiti a nasledovnem respawnu posili, ma vic zivotu a je silnejsi. když drak prileti, mas asi 5-10 minut na to dat mu co největší dmg, pak zase odleti, když chces pokracovat musís ven z areny a zase zpet. Drak ma zhruba 20 ,,srdci,, ruzne po tele a to jsou jedina mista kde mu lze dat nejakej damage, postupne mu srdce odumiraji (prestavaji svitit), cim vic hracu na nej chodi. když se podari rozbit všechny, tak potom nastava ,,grace,, faze, drak prileti, nemá zadny zivoty a všechny srdce na nem zari, kazde z nich ma par zivotu a jde znicit jednou ranou, když je znicis všechny (je to lehky) tak drak chcipne a ty dostanes jedinecnej loot kterej je jen za zabiti online verze, jedna se o komplet set armoru a nejaky zbrane plus hafo wakestonu. Grace faze trva chvili cca 30 minut, když ji mines (obvykle ano, prace, povinnosti atd :) tak dostanes při vstupu do areny odmenu zavislou na tom kolik jsi drakovi dal celkem dmg, cim vic tim lepsi odmena.
Offline verze - ma pevne dany zivoty, na boj mas taky cca 5-10 minut, pak odleti a po tvem navratu se vrati tak jak jsi ho posledne poskodil (obvykle na nižších levelech na nej musís jit víckrát), po jeho zabiti dostanes taky specialni loot ale jinej a horsi nez u online verze.
A urcite an nej nechod bez luku nebo kouzel u hlavni postavy, protože jinak mu zrejme nezvladnes znicit srdce na křídlech, neda se na ne vyšplhat. A pawnum to trva vecnost nez je zlikvidujou.
@Neelixx (13.02.2016 18:32): když rozehrajes new game+ tak vzadu na plazi v cassardisu najdes takovej kamenej mensi obelisk a ten te portne primo k Ur Dragonovi (hmm, i když ted me napada ze to funguje jen pro online verzi draka, ale muzes to zkusit..sakra další věc co jsme nikdy nezkusil, a to jsem to hral 10x)). Jinak když si hru dohral, tak se do everfallu nedostanes, leda bys to cely prosel znovu az do faze kdy je pristupnej.

lords of the fallen je dobrej, vůbec se toho neboj:)
@Neelixx (13.02.2016 17:52): aspoň toho ur dragona v everfallu bys mohl zabit (ale prepni si hru do offline rezimu at nekydlis online verzi) najdes ho v Chamber of Lament (prepnout do offline musíš ještě před vstupem do areny). když ho das mas u me maly bezvyznamny Star Trekovsky plus:)
@Neelixx (13.02.2016 17:52): no tady toho mas na hrani minimalne ještě na 100 hodin. A bohužel ne, zadna primo podobna hra není, leda by ses spokojil s téma co ti nabidnul steam. nebo si zahraj na emulatoru Shadow of the Colossus, sice to není rpg ale toho splhani po velkejch potvorach si tam uzijes dost:)
@Charllize (13.02.2016 16:47): Teď jsem to snad už definitivně dokončil. To lítající oko v Everfallu (stačilo mi projít 6 pater, je jich tam myslím 16 ?) mi dalo zabrat snad víc než drak. Škoda, že jako bůh už nemůžu nic dělat a jedinou možností je new game+ . :)

A nějakou podobnou hru neznáte ? Steam mi doporučil jen Dark Soulsy, Lords of the Fallen, Riseny a Gothicy.
@Neelixx (12.02.2016 10:02): ta hra ma myslim 5 ruznych zakonceni a pokazde jsou titulky. zabitimdraka jsi hru nedohral, tenhle omyl se stal hodne lidem, je to trochu zmatecne, ale proste nedohral:)

jinak final boss jde zabit i na levelu 30, ale trva to hodinu, to moje rozmezi je brany tak ze ho das za 10 minut.
A jo je tam takovej mensi ,,postgame,,, asi na 100 hodin:D Ale pokud nechces vyzobávat nepoviny věci a jen to dojet do konce tak staci splnit jeden úkol a zaver hry ti nezabere vic jak hodinu.

jinak ty prodeje jsou excelentni, osobne jsem cekal ze to bude na PC prusvih, ale ten zapadni rpg styl zrejme i zaprdeny wrpg hrace donutil se o hru zajímat, bejt tam manga postavičky s velkejma očima tak to je v prdeli:)
@MickTheMage (12.02.2016 07:40): Hm, no ten ostrov z Dark Arisen mám v plánu vyzkoušet, ale nevěděl jsem, že hlavní dějová linka pokračuje ještě po zabití draka. Myslel jsem , že se jen vrátím do Gran Soren, kde mě všichni poklepou po zádech jakej jsem machr a tím bude konec základní hry. :)

Teď jsem koukal na nějaký walktrough a je tam ještě něco jako "postgame", já normálně japonský hry nehraju, tak nejsem zvyklej, že hra pokračuje i po titulcích.
@Neelixx (11.02.2016 23:22): Takze si vlastne prisiel len po "falosny koniec" a hru si nedohral. I ked finalny boss je proti (je to este spoiler?) drakovi, uplny amater. Sfukol som ho za dve minuty :). Plus, si ani nesahol na dalsich asi 40% hry, co je prostredie a pribeh datadisku Dark Arisen. Takze, co si to vlastne presiel? ;)
Tak jsem zabil draka. (ano, kdo by to čekal ve hře s takovým názvem, že ?). Zakončil jsem na levelu 42 s pawny na stejné úrovni, takže jsem buď fakt dobrej nebo ty Charllizeho rozmezí byly trošku mimo. Celej boj zabral cca 40 minut, asi nejdelší boss fight co jsem kdy hrál. Ještě tam jsou tam asi nějaký questy, ale titulky proběhly, tak můžu v pohodě odfajfkovat jako dohraný. :)
Jedná sa o najrýchlejšie predávanú hru na PC od Capcomu. Za necelý mesiac to je podľa SteamSpy okolo 250 000 kópií.

„Jsme velmi spokojeni s výsledky Dragon's Dogma: Dark Arisen. Jde o náš nejrychleji prodávaný titul na PC,“ prozradil marketingový ředitel Antoine Molant pro MCV.
@Neelixx (05.02.2016 21:18): na normal obtiznost se da dojit k prvnímu bossovi na levelu 50, při trose snahy se v te casti da nasbírat celkem solidni vybaveni (lvl. 1 cursed ) a pak se da jit dal, ale pak znacne přituhne. Osobne tam zacinam kolem toho levelu 70, ale az po tom co jsem si nafarmil krapet lepsi vybaveni v post game (po zabiti draka) everfallu.
Jinak zhruba ty rozmezi pro hru jsou
zakladni hra final boss - lvl 50-60
Everfall + Ur dragon - lvl 55-70
Bitterblack isle - 70
hard mode zakladni hra - lvl 75
hard mode Everfall + Ur dragon - lvl 100
hard mode Bitterblack isle - lvl 100 - 120
hard mode Bitterblack Isle second version - lvl 150 - 200
Samo taky zalezi na vybaveni, zkouset projit cely BBI v nejakym obleceni ze shopu je sebevražda po prvním bossovi:)
Kolik je doporučenej level na ten ostrov přidanej v Dark Arisen ? Na netu jsem našel různá čísla od 45 až po 70.
@Charllize (03.02.2016 02:17): No tu jeskyni z deskama jsem dělal včera, jedna váží 9.5, proto jsem je dával žoldáckým pawnům. A stalo se přesně to co píšeš, po souboji s kyklopem jeden zmizel, asi spadl do vody nebo co.. Tak jsem musel loadnout a teď už jim nic nedávám.

Postavu mám drobnou, moc neunese, ale můj main pawn je mohutnej tank co nosí trash.
@Neelixx (02.02.2016 22:19): věci davej pro jistotu jen svojemu pawnovi, když nekam spadne a zabije se vrati se ti z riftu i z vecma, kdezto cozi pawni když chcipnou tak o věci prijdes (aspoň teda myslim, dlouho jsme to nezkoumal, pamatuju si to z verze z roku 2012, takze jestli něco nezmenily v prubehu patchu a DLC tak to tak je), Jinak jak pise 7c Sinew pomuze. Pak taky zalezi jak velkou a silnou postavu jsi si vytvoril, svalnatej obr toho unese daleko vic nez prcek. taky je dobry koukat co sbiras, nektery věci nejsou moc uzitecny (gran soren ruble třeba) ale vazej moc, potom taky nektery ukolovy predmety jsou tezky (třeba kameny desky z water god altaru). kazdopadne udrzet zatizeny aspon na zeleny muze byt v nekterych soubojích zasadni, kolikrat staci bila a uz neuteces z dosahu kouzla a podobne.
@Neelixx (02.02.2016 22:19): Věci mužeš naházet pawnům. Základem assassina je, že bude co nejhbitější = co nejlehčí výzbroj a výstroj. No a ingredience syslit ne v inventáři, ale ukládat je v hospodě.
@Neelixx (01.02.2016 12:10): grafika je kdztak z roku 2012, ale muzes mi verit ze na PC to vypada mnohem lip nez na konzoli. Mimochodem vypni si DoF, hra bez nej vypada o generaci lip.
Co vidim ruzne screenshoty tak to maj lidi zaply a vypada to strasne (obvzlast recenzenti).
Portovat se muzes i do Cassardisu, akorat sis toho asi nevsim.

Je to celkem fajn, tohle je asi první hra, kde společníci (tady se jim říká pawn) aktivně hledaj a sbíraj bordel v okolí, trhaj kytky, otvíraj truhly..atd. No, atmosféra je taková neslaná nemastná, grafika z roku 2010, úkoly generický jak cyp - připomíná mi to Two Worlds 2, ale na druhou stranu combat a různá povolání (vocations), který se daj v průběhu hry měnit jsou super. Opravdu mi vadí akorát dvě věci, první je nepřehlednej quest log, kde mám desítky questů (90 procent z nich je "jdi a a zabij ve světě 30 zombíku"), chtělo by to nějak seřadit. A pak absence Quick travelu, tahle hra je docela rozsáhla a mimo nějakýho gemu co teleportuje do hlavního města jsem nenašel nic co by mi zkrátilo cestu. Ono to chvilku trvá než člověk doběhne z Gran Soren do tý rybářský vesničky, kde hráč začíná.
@Charllize (29.01.2016 20:19): Ukládání ve hrách je spíš přežitek (po letech s MMO to člověku přijde myslím nějak samozřejmé), ale hra s tím musí pochopitelně počítat.

Shodou okolností jsem hned po vydání četl podobný příspěvek na Steamu - hráč také po smrti nahrál checkpoint a ztratil pár hodin. Je to taková vlastnost hry, která dle mě šla prezentovat trochu lépe - stačilo by prostě uvést čas a místo uložení a nabídnout automaticky jako první normální save (nebo prostě ten nejnovější)).

Off topic (ale pořád je to CAPCOM) - nejlepší systém byl dle mě ve starých RE hrách (pásky a omezené ukládání), potom, co RE4 zavedl "cheatovací" Continue systém (pro mě spíš otravná věc, kterou bych nejradši někde deaktivoval v menu), se občas můžou vyskytnout problémy. Ideálně by měli zavést něco jako krystaly v Biorev2 Raid (transparentní a pod kontrolou hráče). Konec OT.
Jo, escort mise se nejlíp delaji tak jak popisuje Mick, pak jich je par které jsou takzvane za rohem a da se tam v pohode dojit (navíc se nic zasadni nedeje když jich clovek většinu neudela nebo zkazi) Hra uklada dost podobne jako třeba diablo nebo Dark Souls, takze v tom nevidim nic moc odlišného, ja osobne to mam takhle radsi, plno rozhodnuti se tak stava definitivnimi a je třeba nad vecmi vic uvazovat. Kdysi v dobach drevniho hrani když jsem hraval na konzolich tak se tam neukládalo vůbec, maximalne byly kody pro jedntlive casti hry. Třeba takovej Doom na playstationu 1 nesel ukládat, clovek jen dostal kod když dokoncil level, co tak ctu to lamentovani ohledne ukladani v DD tak z tohohle by asi dostali osypky, jo zpohodlnelo se, fast travel, ukazatele kam jit, ukladani na kazdem kroku, napovedy, herni příručky..nekteri jak to hra nemá tak prskaji jak krecek :)
@DJ (29.01.2016 10:11): Checkpoint je tam jako funkce poslední záchrany kdybys vlezl někam, kde si s tím nevíš rady nebo na Tebe bylo něco moc. Takže se ukládá po splnění úkolů nebo na začátku oblastí, tad. abys se v klidu mohl vrátit na "bezpečný" průběh hry. Manuální save a Retry je jediná správná volba :D

@FildasCZ (29.01.2016 09:58): Save systém funguje naprosto v pohodě, jen nesmíš zapomenout ukládat :)
@FildasCZ (29.01.2016 09:58): Určitě to je 1+1. Jelikož uložit to jde kdekoliv mimo boj. A checkpointy si jedou svojí ukládaní linii samostatně, bylo by blbé kdyby manuální save přepsal checkpoint. Stejně tak manuální nepřepíše checkpoint.
@MickTheMage (29.01.2016 10:17): Takže questy nie sú viazané na nejaké extra skriptovanie príšer?
napr. akože máš nejakú karavánu chrániť, žeby tam pribudli nejaké na quest viazané príšery, napr. nejaká tlupa lúpežníkov, ktorí chcú tu konkrétnu karavánu prepadnúť a tak podobne, ale boli by tam iba v rámci toho questu.
@Jack_Dark (29.01.2016 09:38): Ano, ved si aj pravidelne manualne ukladam. Ulozil som si to cca 10min dozadu, avsak (mylne) predpokladal ze ulozeny checkpoint bude "mladsi" spred par minut, kedy som po vstupe do jaskyne jasne videl to koliesko "Saving..."
@DJ (29.01.2016 08:30): Jojo ten tragickej systém ukládání je smutnej, když se jedná o rpg :). To je prostě hřích vývojářů. S tím lastcheckpointem jsem se setkal u vícero her, kdy prostě jsem dal poslední uložená pozice a bum někde 3 hodiny do minulosti.. Ke štěstí jsem si to pravidelně ukládal, takže jsem byl od místa třeba 10 minut :)
Není tam něco, jako online ukládání ted o tom čtu :) s tím měl dost problém uplay :), proto jsem hrál v offline modu :)




@MickTheMage (29.01.2016 09:38): dobrej tip :) není to tak trochu cheat ? Takže dobehneš na místo urcené hodis sutr dobehnes pro quest teleportuješ se tam a voala :). To mi připomíná wow :D.




@Jack_Dark (29.01.2016 09:38): Je tam jeden slot na ukládání, tak by mě zajímalo, jak se to ukládá většinou jsou alespon dva jeden právě na ty automatické savy a druhý na manuálně uložené.. To je nějak udělané, že ti ten automatickej save nepřeuloží tedy ten manuální jo ?..Takže to není 1 one slot, ale virtální 1+1 ?
@DJ (29.01.2016 08:30): Tip k eskort misiam - ak mas portcrystal - pozri sa na nastenku kam chce dotycny ist. Prejdi si tu cestu bez zobraneho questu. Na mieste umiestni portcrystal. Vrat sa k nastenke, zober quest, pouzi ferrystone a teleportuj sa aj s doporovodm k cielu. END. Quest uspesne splneny. Zober portcrystal spat do inventara. Vcera som tak splnil asi tri :) Ulahci to od podobnych bolesti.
Slak aby to trafil!
Vcera som mal sto chuti tu hru nadobro zmazat...
Po prijati eskortovacieho questu som po ceste regulerne expoval, absolvoval niekolko subojov s bossmi kyklopmi, objavil kilometre nepreskumenej mapy a po nejakych 5-tich hodinach vosiel do jaskyne, kde mi postavu co som mal sprevadzat zabil obor (samozrejme sa mu plietla pod nohy). No proste prvy krat som pouzil v menu save/quit polozku "Return to Last Checkpoint" a uz som sa chytal za hlavu. WTF!

Cakal som ze to bude navrat niekam, kde mi to hra automaticky sejvuje (vidim to koliesko saving...) co bolo po vstupe do novej oblasti - jaskyne, ale bohuzial. Checkpoint sa ukazal ako posledna navsteva RiftCrystalu niekde daleko vprdeli kedy som tu hru vcera zapol.

...toz dnes zbieram silu na to aby som to absolvoval znova (snad 4 alebo 5 levelov)...
Mal som požičaného pawa, po poslednom patchy mi zmiznul, ale mal som ho vo friendoch, takže som si ho zobral znova za 1000+ RC, súboje sú nadherné ako po sebe ziapu, ona na moju, moja naň, potom sa spomalí kamera a moja povie JA VIEM!
---
Fakt to pripomína GI, behanie hore dole, ale v DD je viacej teleportov.