Studio v roce 1998 ustavila mezinárodní směsice hráčů z moderské komunity, a tak také i fungovalo. Vývojáři nepracovali ve společných prostorách pronajatých zavedeným vydavatelem, každý dělal při zaměstnání na své náklady z domova, zatímco svou činnost koordinoval s ostatními přes internet, ačkoliv oficiálně firma sídlila v americkém Kentucky. Jejich první a poslední videohra, totální konverze Quake II (1997) jménem Dawn of Darkness, měla studiu otevřít cestu k tvorbě komerčních projektů. Na vývoji ambiciózně pojaté modifikace se průběžně podílela zhruba třicítka lidí.
Řada z někdejších nadšenců do moddingu se však v řemesle zdokonalila natolik, že odešli dělat kariéry ve společnostech jako Ion Storm či Microsoft. Ve Ward Six působili i dva Češi, konkrétně Michal Rybka a Marek Rabas. Rybka napsal část zdrojového kódu Game State Machine a poté studio opustil kvůli časové vytíženosti. Marek Rabas byl hlavním programátorem zodpovědným za dokončení zmíněného zdrojáku, ale také za dialogy, inventář, spouštěče skriptů, zbraně, část monster a vytrval až do konce.
Dawn of Darkness vyšlo v roce 1999 na disku přiloženém k únorovému číslu časopisu PC Gamer, což byla v dobách, kdy řada lidí ještě nedisponovala stálým připojením k internetu, jedna z nejúčinnějších metod, jak dostat něčí výtvor do všeobecného povědomí. Podmínkou vydání Dawn of Darkness 2.0 již na vlastním engine bylo nejprve najít vydavatele. Když se to během roku 2000 nezdařilo, znamenalo to stopku i pro plánovanou Episode Two pro původní DoD a rozpuštění studia Ward Six. Marek Rabas odešel do Illusion Softworks, kde se podílel na vzniku Mafie (2002) a Hidden & Dangerous 2 (2003).
V roce 2010 založil Madfinger Games zaměřené na mobilní hry, složené z bývalých zaměstnanců 2K Czech a Pterodonu.