Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Vicarious Visions Vicarious Visions
USA
USA
Založeno 1990
Založeno 1990
Myšlenka na založení herního vývojářského studia s názvem Vicarious Visions se zrodila na střední škole ve Spojených státech roku 1990 v hlavách dvou bratří, Karthika a Guhy Balových. Po dobu své existence nasbírala firma, sídlící v Albaně ve státě New York, mnoho herních ocenění a vavřínů a počet jejich zaměstnanců vzrostl z několika málo osob (většinou kamarádů), pracujících v garáži, na více jak 150 kvalitních, kreativně nadaných lidí, přičemž hlavní platformou se pro tuto společnost staly handheldy a to především ze stáje Nintenda (Game Boy, Game Boy Color, Game Boy Advance, Nintendo DS). Mimo tento hlavní proud se ale Vicarious Visions zabývá také vývojem her pro PC, XBOX, PlayStation, PSP a další. V roce 2010 se studio stěhuje do nově zrekonstruované budovy v průmyslové čtvrti Menandsu.

V roce svého založení získávají bratři, původem z Indie, pro svou firmu cenné investory v osobách Michaela Marvina (bývalý zakladatel a CEO MapInfa) a Charlese S. Jonese (uznávaný obchodník na poli softwaru, sedící v představenstvech GEAC a PSDI). Díky těmto dvěma nabývá studio na hodnotě a schopnosti dojednat si spolupráci s Activisionem. Bratři Balové si uvědomují stále se rozrůstající trh v oblasti videoher a svou schopností stále se zdokonalovat vyvíjejí v roce 1997 Advanced Neural Analysis Layer a 32-bit Monkey Buffer (1999).

V roce 1998 se prezentují na svém první E3 s hrou Terminus a také získávají první ocenění - Best Programming and Audio na GDC (1999). Po té následuje ocenění Best Handheld Game and Technological Excellence na E3 v roce 2001 za Tony Hawk's Pro Skater 2, GameSpot awards za Tony Hawk's Pro Skater 3 jako Best Sports Game on Game Boy Advance (2002) a v roce 2003 za Tony Hawk's Underground (Best Action Sports Game of the year, Spike TV’s Video Game Awards, USA Today awards it the Best of 2003 a Best Extreme Sports Game of 2003). V roce 2004 přichází ocenění v podobě Small Company of the Year od The Business Review Achievement, následované mnoho dalšími cenami (Best Developer Award pro Nintendo DS 2005, Best Artistic Design pro Ultimate Spider-Man nebo Best Nintendo DS Racing Game 2006 za Tony Hawk’s  Downhill Jam). Převážně díky těmto úspěchům zařadí Develop magazine UK Vicarious Visions na 23. místo ve stovce nejlepších vývojářů na světě.

První hrou studia se v roce 1996 stala advetura Synnergist, následovaná Dark Angael (1997). Společnost poté pokračuje množstvím her pro Game Boy Color (Vigilante 8, Zebco Fishing!, Blue's Clues:Alphabet Book, Spider-Man atd.) a to až do roku 2000, kdy pro veřejnost vychází multiplatformní on-line hra Terminus. Od roku 2000-2002 jsou opět vydávány herní tituly pro konzole (Polaris Snowcross, Pro Darts, Snowcross, Monsters, Inc., Zoboomafoo: Playtime in Zobooland, Kelly Club: Clubhouse Fun, Spider-Man: Mysterio's Menace Game Boy Advance, Spider-Man 2: Enter Electro), ale především přichází řada na cenami ověnčenou hru Tony Hawk's Pro Skater 2 (2002). V témže roce (2002) přichází studio se simulací Whiteout, za níž pokračuje další dlouhý výčet titulů, mezi nimiž nechybí třeba Doom 3 (XBOX), hry na motivy komiksů (Batman, Spider-man) nebo kreslených filmů (Finding Nemo, Madagascar a Shrek). V roce 2010 přebírá Vicarious Visions uvadající sérii Guitar Hero od Neversoft.
Myšlenka na založení herního vývojářského studia s názvem Vicarious Visions se zrodila na střední škole ve Spojených státech roku 1990 v hlavách dvou bratří, Karthika a Guhy Balových. Po dobu své existence nasbírala firma, sídlící v Albaně ve státě New York, mnoho herních ocenění a vavřínů a počet jejich zaměstnanců vzrostl z několika málo osob (většinou kamarádů), pracujících v garáži, na více jak 150 kvalitních, kreativně nadaných lidí, přičemž hlavní platformou se pro tuto společnost staly handheldy a to především ze stáje Nintenda (Game Boy, Game Boy Color, Game Boy Advance, Nintendo DS). Mimo tento hlavní proud se ale Vicarious Visions zabývá také vývojem her pro PC, XBOX, PlayStation, PSP a další. V roce 2010 se studio stěhuje do nově zrekonstruované budovy v průmyslové čtvrti Menandsu.

V roce svého založení získávají bratři, původem z Indie, pro svou firmu cenné investory v osobách Michaela Marvina (bývalý zakladatel a CEO MapInfa) a Charlese S. Jonese (uznávaný obchodník na poli softwaru, sedící v představenstvech GEAC a PSDI). Díky těmto dvěma nabývá studio na hodnotě a schopnosti dojednat si spolupráci s Activisionem. Bratři Balové si uvědomují stále se rozrůstající trh v oblasti videoher a svou schopností stále se zdokonalovat vyvíjejí v roce 1997 Advanced Neural Analysis Layer a 32-bit Monkey Buffer (1999).

V roce 1998 se prezentují na svém první E3 s hrou Terminus a také získávají první ocenění - Best Programming and Audio na GDC (1999). Po té následuje ocenění Best Handheld Game and Technological Excellence na E3 v roce 2001 za Tony Hawk's Pro Skater 2, GameSpot awards za Tony Hawk's Pro Skater 3 jako Best Sports Game on Game Boy Advance (2002) a v roce 2003 za Tony Hawk's Underground (Best Action Sports Game of the year, Spike TV’s Video Game Awards, USA Today awards it the Best of 2003 a Best Extreme Sports Game of 2003). V roce 2004 přichází ocenění v podobě Small Company of the Year od The Business Review Achievement, následované mnoho dalšími cenami (Best Developer Award pro Nintendo DS 2005, Best Artistic Design pro Ultimate Spider-Man nebo Best Nintendo DS Racing Game 2006 za Tony Hawk’s  Downhill Jam). Převážně díky těmto úspěchům zařadí Develop magazine UK Vicarious Visions na 23. místo ve stovce nejlepších vývojářů na světě.

První hrou studia se v roce 1996 stala advetura Synnergist, následovaná Dark Angael (1997). Společnost poté pokračuje množstvím her pro Game Boy Color (Vigilante 8, Zebco Fishing!, Blue's Clues:Alphabet Book, Spider-Man atd.) a to až do roku 2000, kdy pro veřejnost vychází multiplatformní on-line hra Terminus. Od roku 2000-2002 jsou opět vydávány herní tituly pro konzole (Polaris Snowcross, Pro Darts, Snowcross, Monsters, Inc., Zoboomafoo: Playtime in Zobooland, Kelly Club: Clubhouse Fun, Spider-Man: Mysterio's Menace Game Boy Advance, Spider-Man 2: Enter Electro), ale především přichází řada na cenami ověnčenou hru Tony Hawk's Pro Skater 2 (2002). V témže roce (2002) přichází studio se simulací Whiteout, za níž pokračuje další dlouhý výčet titulů, mezi nimiž nechybí třeba Doom 3 (XBOX), hry na motivy komiksů (Batman, Spider-man) nebo kreslených filmů (Finding Nemo, Madagascar a Shrek). V roce 2010 přebírá Vicarious Visions uvadající sérii Guitar Hero od Neversoft.
Oficiální stránky vývojáře (http://www.vvisions.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.vvisions.com/)