Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Potomac Computer Systems

USA
Založeno 1991, zrušeno 1992
Ve Spojených státech amerických, ve státě Maryland, v městečku Potomac se roku 1970 narodil Tim Sweeney. Na své první hře, ZZT, začal pracovat už během studií strojního inženýrství na Marylandské univerzitě. Přes den dělal školu, v noci programoval ZZT a o víkendech, kdy se dostal domů, prodával shareware verze své hry. Jak jeho obchodování po vydání hry postupně rostlo a rostlo, čas na školu se tenčil a Tim nikdy titul nedostudoval.

Shareware obchod dosud plně nedokončeného ZZT rostl, ale stále se nejednalo o něco, co by dokázalo mladého vývojáře uživit. Po práci v železářství za 4 dolary na hodinu a stříhání trávníků za 20 dolarů na hodinu se Tim rozhodl založit si firmu se zaměřením na počítačové poradenství a vývoj malých databází na míru - Potomac Computer Systems.

Netrvalo dlouho a ZZT bylo v říjnu 1991 dokončeno. Krátce na to již Tim prodával tři až čtyři kopie hry denně, což mu přinášelo denní příjem několika stovek dolarů. To už byly peníze, za které se dalo žít. Tim se tak rozhodl vydat se cestou herního vývojáře na plný úvazek a začal pracovat na své další hře - 2D scollovací plošinovce Jill of the Jungle.

Počátkem roku 1992 se na trhu objevilo několik 2D her od Apogee Software a id Software už měli svého Commandera Keena. Timovi začalo být jasné, že v tomhle odvětví se dají vydělávat peníze a rozhodl se udělat z Potomac Computer Systems skutečnou herní společnost. Ta ovšem také potřebovala nějaký serióznější název - a tak vznikl Epic MegaGames.

---
Gamasutra: "Because "Epic" sounds big, is that what it was?
Tim Sweeney: "Epic ... Mega ... Games" -- yeah. Of course, it was just one guy working from his parent's house.

- část rozvoru z webu Gamasutra.com (2009)