Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
35 let • ČR - kraj Středočeský

Komentáře

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

  • PC 95
Tahle hra má imho nejdokonalejší a pro mě nepřekonaný soubojový systém zbraní na blízko :)
Žádné zběsilé mačkání několika tlačítek a čekání které z 20 000 komb z toho vyleze jako v Path of Neo či Prince of Persia, žádná pitomá kamera jako v Enter the Matrix atd.
Máte tu dokonale jednoduchý princip boje se světelným mečem- tři tzv. styly, z nichž každý se hodí pro jiné boje. Modrý pro boj s jedním nepřítelem, saje nejméně HP, ale zato je extrémně rychlý. Červený je jeho přesným opakem- hrozně pomalý, ale nesmírně účinný a žlutý je mix mezi oběma předchozími, který se hodí při bojích s vícero nepřáteli. Určité kombinace kláves znamenají různé pohyby v závislosti na tom, jaký styl máte právě navolený. Do toho přidejte 7 "Síl", které v průběhu hry získáváte a které se vám postupem času samy vylepšují (odstrčení nepřátel, skákání, odrážení střel, blesky, škrcení, rychlost...) a máte dokonale jednoduchý a přitom skvěle akční soubojový systém :)
Daleko lepší než boje proti nepřátelům se střelnými zbraněmi jsou ovšem střety s Reborny, kteří jsou rovněž jako vy vybaveni světelným mečem a Silami jako vy. To jsou pak opravdové Star Wars orgie :)
Dodnes si pamatuju, jak se ke mně někdy v 8. třídě dostalo demo téhle hry a já z něj byl naprosto unešený (mimojiné i z toho, že světelný meč na stěnách zanechává otisky :))
Příběh je celkem slušný, grafika taky, hudba je překvapivě StarWarsácká a finální souboj se záporákem, kdy vám do něho hraje motiv The Final Duel je prostě zážitek nejen pro SW geeka :)
Mise jsou občas pěkně nápadité, škoda jen těch několik prvních, kde ještě nemáte ani Síly ani světelný meč... jenže těch je naštěstí jen pár.
Kapitolou samou pro sebe je pak multiplayer, který mě bavil víc v Jedi Academy, ale i tady je opravdu fajn.

Pro: Světelný meč!!!, Síly!!!, soubojový systém, trénink v akademii, běhání a odrážení po zdech, multiplayer, hlavní záporák

Proti: mise bez světelného meče jsou nuda

+7

Baldur's Gate

  • PC 100
První RPG, se kterým jsem přišel do styku. Vzpomínám si, jak jsem kdysi v jednom herním magazínu četl preview a tam stálo, že ve hře potkáte postavu a musíte se k ní nějak zachovat. Později ve hře tu samou postavu potkáte znova a ona se zachová k vám podle toho, jak jste se poprvé zachovali vy k ní...
To mi tehdy v roce 1998 (?) přišlo naprosto senzační a když se mi pak těch 5 CDček dostalo do rukou, neváhal jsem ani vteřinu :)
První plus: Tvorba postavy, resp. obrovský výběr: pohlaví, rasa, povolání, přesvědčení, bojové dovednosti...
Druhé plus: Atmosféra. Procházení hlubokým lesem s partičkou dobrodruhů, to je prostě zážitek nejen pro fanoušky dračího doupěte :)
Třetí plus: Příběh, který se krásně rozvine. Začíná jako nepříjemná železná krize, která sužuje celý kraj, aby se pak stočil úplně jiným směrem.
Čtvrté plus: Obrovské množství celkem různorodých questů, které můžete, ale nemusíte plnit. Je to jen na vás (samozřejmě že za jejich plnění dostanete odměnu v podobě zkušeností a občas zlata či nějakého toho magického předmětu)
Páté plus: Velké množství kouzel a předmětů, ať už to jsou helmy, brnění, zbraně, štíty, lektvary nebo zlaté kalhoty :) Navíc každý předmět má svůj vlastní podrobný popis, magické zbraně mají i svoji vlastní historii (!). Opravdu hrozně moc to přidává na atmosféře...
Šesté plus: Možnosti volby- ať už při tvorbě postavy, složení družiny, ale i procházení hrou za správňáka nebo zloducha... je to opět jen na vás.
Sedmé plus: NPC charaktery. Ty by sice mohly být trochu víc proklesleny (tato chybka byla napravena ve druhém díle :)), ale stejně vám přirostou k srdci (třeba nebohý trpaslík Yaslick, kterého zradil jeho "přítel" a kterému se chce pomstít). Každá postava má zkrátka svůj vlastní důvod proč se k vám (ne)přidat.
Osmé plus: Souboje, které můžete kdykoliv pauznout a rozdat příkazy, ale u kterých musíte občas opravdu přemýšlet (záleží na jakou hrajete obtížnost). Tady se taky hodí, abyste alespoň trochu znali herní pravidla- kouzlit Spánek na kostlivce opravdu není to pravé ořechové :) Navíc si můžete nastavit základní druh chování u každého člena družiny- bojovník ať útočí dle libosti, ale příliš se nevzdaluje od družiny, kouzelník ať na sebe nejdřív sešle obranné kouzlo, a pak kosí nepřítele kouzly...
Deváté plus: Provázanost s dalším díle a datadiskem- na konci hry si svoji postavu můžete uložit a začít s ní hrát druhý díl.

První minus: Grafika, která mi tehdy přišla kouzelná (mně osobně přijde i teď), ale nyní už asi nikoho nového moc neuchvátí.
Druhé minus: Družina měla občas problém s nalezením správné cesty (hlavně ve městech), ale když je budete navigovat vícero příkazy pomocí shiftu, dá se tomu celkem dobře předejít.

Na svou dobu je to prostě neuvěřitelně propracovaná hra, ke které se i dnes čas od času rád vrátím.

Pro: Tvorba postavy, piplání postavy od 1. levelu, putování Tolkienovým světem, moře questů, soubojový systém, NPC charaktery, příběh, herní doba

Proti: Grafika už dnes leckoho odradí, pathfinding... jinak nic :)

+30

Fury of the Furries

  • PC 100
Hra mého mládí :)
Klasická plošinovka, ve které je vaším jediným cílem dostat se na konec levelu. Pod kontrolu dostanete vždy jednu roztomilou chlupatou kouli, která se může "přebarvit" na čtyři různé druhy.
Žlutý střílí klasické firebally, zelený může použít vystřelovací lano ala Tarzan, červený se může prokousat skrz některé povrchy a modrý se dokáže potápět a bránit se pod vodou střílením bublin.
Samozřejmě jen málokdy máte k dispozici všechny čtyři barvy, takže místo toho, abyste nepřítele jednoduše odstranili dobře mířenou ohnivou koulí, musíte před ním se zeleným Furýkem utíkat atd.
Každý level je navíc limitován časovým limitem, ale ten by hráče ani tak nepálil, protože se vždycky dá stihnout.
Co opravdu, ale opravdu pálí je obtížnost- stačí totiž pouhý kontakt s nepřítelem/jeho střelou/napichovacím kůlem a skončili jste a musíte celý level jet znovu. To je občas pěkně frustrující, ale na druhou stranu pak máte o to lepší pocit, když nějaký level pokoříte :)
Hra se skládá celkem z 8 oblastí (poušť, pláž, prales, pyramida, hory, továrna, vesnička, hrad a pak závěrečný finální level) a v každé je vždy 10 levelů, to máme dohromady 81 levelů. To vám nějakou tu hodinu vydrží :)
Hra se ukládá vždy do jednoho herního slotu pokaždé, když pokoříte 6. level nebo když se probojujete do 1. další oblasti.
Do toho vám hraje vážně povedená hudba, která se vždy do té které oblasti celkem hodí.
Když si to srhneme, jedná se bez diskuzí o jednu z nejlepších plošinovek a starších her, kterou jsem kdy hrál.

Pro: Obtížnost, hudba, hratelnost, grafika, délka

Proti: Obtížnost :)

+8 +9 −1

Deus Ex

  • PC 100
Jedna z mých nejoblíbenějších her.
Zajímavý příběh plný konspirací, skvělá atmosféra (hra se odehrává pouze v noci), systém vylepšování postavy (chci být spíš Rambo, nebo Sam Fischer?), postavy a jejich rozhovory (ty hlášky fakt nemají chybu, vzpomínám na rozhovor dvou teroristů zakončený "Nezlob se na mě, ale u nás v Alabamě by nikdo s naušnicema vojenský operace řídit nemoh'!"), povedený soundtrack, volby, které mají vliv na váš postup ve hře...
Zkrátka u mě jasných 100%

Pro: RPG prvky, příběh, atmosféra, možnost volit vícero postupů, augumentace, prokreslené postavy, zrcadlovky hlavního hrdiny :)

Proti: AI by potřebovala doladit

+17 +19 −2