Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Brothers in Arms: Hell's Highway

  • PC 40
Hru jsem měl již rozehranou cca před půl rokem a v posledních 2 měsících ji konečně dojel, ovšem ke konci už to bylo dost z donucení. Nadšen z místních recenzí jsem se na hru velmi těšil, jelikož jsem prahnul po nějakém "novějším" titulu z WW2, který jsem ještě nehrál a toto vypadalo velmi slibně.
Co mne však zamrzelo hned od počátku je inteligence nepřátel, kdosi psal, že jsou lepší jak v 1. No... nevim, ale když se stačí krýt a jen čekat než pokaždé vystrčí kebuli na stejném místě, ani se nepřesouvají. Když je oběhnu, tak sice zmateně nepobíhají, ale jen se ke mně otočí čelem a tím to končí, čekají až je rozsekám, co je na tom lepšího? Nelze se plazit, obrovské mínus! Chápu že to nemusí být často využitelné, ale když se člověk chce plazit za nízkou zídkou, či jinou překážkou nebo vyvýšeninou a krýt se před MG42, je to mnohem lepší, než přiběhnout čelem k nepříteli a až pak se skrčit za prkennou ohrádku. Často nelze přelézt ani velmi nízké překážky, pouze tam, kde je nachystána funkce “vault over cover”. Časovač na výbušninách by mohl mít delší rozbušku, 4 vteřiny jsou opravdu málo, ale 10 vteřin by neuškodilo. Několikrát mi chcípli spolubojovníci, protože jsou tak pitomí, že je samotné nenapadne se vzdálit a než každému týmu zvlášť zadám, aby se kryl, tak je pozdě. Inteligence týmu také dost pokulhává, nejhorší je příkaz fall in, když se mají držet při mně, tak zmateně pobíhají kolem a vypadá to že se kryjí, ale když nabíhaji němci, tak jsou schopni (při mém pohybu) naběhnout bezstarostně do line of fire a je po nich, padaj jak švestky. Další případ - přiběhnu k plotu, assault tým se má držet mně, MG kryje podpůrnou palbou. A co se nestane, jeden z assault týmu se prostě rozhodl, že spáchá sebevraždu vběhnutím do salvy německého MG… jen tak zničeho nic, aniž bych mu k tomu dal příkaz, přitom druhý borec se drží normálně v krytu za mnou...WTF?
Házení granátu vymyslel hrozný kkt, ukazování polohy dopadu je moc fajn, ale už nijak nemohu ovlivnit úhel hodu, takže postava klidně hodí granát do překladu a ten se odrazí zpět a sejme oba vlastní týmy naráz, opravdu propracované házení granátu, prostě Vietcongu se v tomhle snad nic nevyrovná. O max vzdálenosti dopadu se raději ani nezmiňuji.

Sniper mise - nudááá všichni enemy jen čekají s vystrčenou hlavou (vždy jim jde kousek vidět), až jim ji každému ustřelím a v několika vlnách stále dokola, nikdo na mně vlastně ani nevystřelil, krom pár dávek z kulometu, které šly úplně vedle.
Tankové mise - příjemná změna řekl jsem si na začátku, ale jeho ovládání děs, rozjezd ani zpomalování neexistuje, tank pouze jede, nebo stojí s praktickým okamžitým zrychlením a zastavením, není dalekohled, nelze alespoň přiblížit pohled, nelze pohled z kabiny. Mise dost nereálná, ve skutečnosti by Firefly proti těm 88 moc dlouho nepřežil, neměl by šanci. Ani jedno z těch 88 děl na mně za celou hru nevypálilo (a že jich tam bylo?!). Proč na tank neútočí Stuky? Místo toho se honí po obloze s Thunderboltama (asi?) přičemž na vzdušný souboj naprosto nevhodné, narozdíl od útoků na pozemní cíle. Velice úzký koridor (obecně při všech misích), jediné co lze rozrazit tankem jsou pytle s pískem, ani nízkou zídku, ani hromadu bordelu, nejde přejet nic. Myslel jsem, že budu muset nějak taktizovat a schovávat se před děly, ale místo toho jsem se tam projížděl jak na koni. Velitel ve věži by mohl aspoň hlásit - target 12 o’clock, 300 yards nebo tak něco a né tam jen tak neohroženě trčet ve věži jak rambo. Přijde mi, že o 5 let starší Call of Duty mělo propracovanější tankové souboje, určitě tam šlo rozstřelit domky, zídky, přejet stromy, nic z toho tady není. Tedy tankové mise pro mne velmi zklamání.

Na to, jakou jsem předpokládal “reálnost” soubojů, tak co mi ji dost sráží jsou “terčíky” nad všemi enemy, takže pořád non-stop vidím kde vlastně jsou, a kam stačí z krytu mířit, tedy jen čekat a vystřelit na kebuli, stejně tak s 88 kanóny a tanky, copak na tom je něco reálného (vim že to měla už 1)? Úplně to zničí moment překvapení (myšleno od protivníka), vím všechny pozice nepřátel, aniž bych vběhl na bojiště.
Nejsem si jist, jak to bylo u prvního dílu, ale taktizovat se moc nedá, jednak kvůli brutálně omezeným cestám k nepříteli, a pak taky, když už jsem moc vepředu, tak nemohu jednotlivým squadům přikázat, za jakou překážkou (směrem za mnou) se mají krýt, ptz tam prostě jednoduše nevidím a ani tam nelze ukázat. Musím se zvednout, běžet zase úplně zpět a zpoza nich jim dát příkazy kam jít. Kdyby k tomuto šla alespoň využít taktická mapa a tam přikázat jednotlivým squadům, kam se mají přesunout, no to by bylo o něčem jiném. Dost to kazilo hratelnost a často jsem nepřítele mydlil sám, abych se nemusel vracet a udávat rozkazy. Abych pravdu řekl, nesedělo mi ani to krytí ala GTA4(5), (nic jiného, kde by byl takovýto systém krytí jsem nehrál), nechápu, že v krytí mi jde vidět celá kebule, ale když se odkryju, ale zároveň přikrčím a jsem tedy za překážkou vidět ještě méně, tak mi červená obrazovka (rozuměj trefují mne)… trochu nelogické. A sprintování? běžet lze primárně dopředu, když chci někam do boku, tak se pohyb akorát otáčí hrozně pomalu, musím se zastavit, otočit myší a sprintovat dále, myší nelze teoreticky vůbec ovlivnit směr, což při přebíhaní z krytu do krytu dost znepříjemňuje postup.

Snad jedno z mála pozitív bylo zpestření v “hororových” částech, tak mi to trochu připomnělo Half life 2: Episode One v nemocnici, ale po chvilce se z toho stejně stala vyvražďovačka nácků, alespoň, že toho Leggetta jsem se leknul :) Každopádně mně to dovedlo znovu k touze vytáhnout CD s CoD 1 a roztočit to.

Koukám, že jsem vlastně hru celou dobu kritizoval, a ani se nezmínil o příběhu... nu on tam asi nějaký byl? Ale šel docela mimo mne, Road to Hill už jsem hrál tak dávno, že si z tama nic nepamatuji, takže mi to moc neříkalo, animace nešlo ani pozastavit, abych se trochu zorientoval kdo s kým mluví, co se mu stalo atp. Jména jsem si fakt nezapamatoval, vlastně ani nevím, jak se jmenovala hlavní postava, byla jen jedna???

Mmch použili jste někdo někdy Colt? Celou dobu jsem měl takové hromady munice, že mne k tomu nikdy nic nenutilo. Koukám, že dost podobně to vidí "Kosi..", takže nejsem sám...

EDIT: Ještě malý bonus, níže pár screenshotů s mými komentáři:
http://steamcommunity.com/profiles/76561 ... enshots/#scrollTop=0

Pro: partie s nádechem hororu, některé materiály zničitelné, zvuk střílení tanku +některé další

Proti: je toho opravdu hodně, vše prakticky popsáno v komentáři, skripty a zase skripty jak na běžícím pásu, vynucený 3D person pohled

+4

Homefront

  • PC 40
Tak nějak nevím, co psát, když ugraugra to prakticky všechno krásně shrnul. Tak špatnou hru jsem zřejmě ještě nikdy nehrál. Asi si vybírám prostě hry, které mi sednou a vím, že se mi budou líbit. Každopádně pár svých postřehů přihodím, především proto, že jsem se konečně dokopal tuhle hru dohrát (po asi tříměsíční přestávce). Předně musím upozornit, že jsem hru získal zadarmo z Levelu, takže kritizovat za cenu nemůžu a jsem jenom rád, že jsem se udržel a na Steamu si ji nekoupil.

Hra mi už z úvodních lokací a děje začala náramně připomínat předměstí z Modern Warfare 2 v kombinaci s City 17 z Half Life 2, což ani tak na škodu nebylo, jelikož obě hry mám velmi rád, takže prostředí mi vyhovovalo. Bohužel v podání Homefrontu mi dost vadilo, že jsem se nemohl pohnout ani o metr z toho koridoru, kudy mně hra nutila procházet, přitom vymodelovaných pár metrů vedle od neprůhledných zátaras a nepřekonatelných 50cm překážek bylo. Několikrát se mi stalo, že bych si raději zvolil svou taktiku a nepřítele někudy obešel a napadl je z boku, zatímco mí udatní spolubojovnící, kterým občas chybělo trochu inteligence, by prováděli "suppresing fire". To bohužel hra neumožňuje a místo toho musím jít vždy na zteč čelně a spíš se plazit, přitom mí spolubojovníci si kráčí neohroženě jak rambové.

Přesto, že je hra tak krátká, tak si moc nepamatuju, co jsem tam dělal, vím že jsem jen chodil a střílel a střílel a střílel a že mi často docházela munice do mé oblíbené M16, která z nějakého nepochopitelného důvodu fungovala jen v režimu střelby semi-automatic, možnost přepnutí nikde, možnost zamířit jen s nutností držet RMB nikde, její zvuk katastrofální. Překvapilo mne, a někde jsem to i četl, že Korejci používají tolik US zbraní, sice tam je pár neUS, ale přesto na AK nebo nějaký vz.58, či jinou čínskou kopii jsem prakticky nenarazil, což by mi přišlo teda mnohem věrohodnější pro Korejce. Je teda pravda, že jich dost mohli vzít jak z Jižní Koreje, tak z dobytých USA.
Snaha o jakože "stealth" misi, byla fakt trapná. Vykračujeme si to takhle ve čtyřech směrem k farmě, kolegové po sobě řvou, jako by se nechumelilo, přišlo mi to, jako bychom se procházeli v parku?! Nastavení nepřátel tak, aby nás jakože neviděli bylo hrozně okaté, přišlo mi (a nezkoušel jsem to), že kdybych šel kamkoli, tak ke mně budou otočení zády, celý level jsem projel bez jediného opakování, přitom jsem si tam střílel, nepřátelé padali jak hrušky, nikomu z nepřátel to vůbec nevadilo, prostě tohle se nepovedlo.
Celkově by příběh nemusel být špatný, ikdyž je to svým způsobem MW série s trochu jinou stranou "zla", ale přijde mi, že mi jej hra nějak moc nevnucovala. Četl jsem poctivě při každém loadingu, abych se něco dověděl, občas sbíral nějaké ty zápisky, což mně ale rychle omrzelo, protože uprostřed běsnivé střelby se zaseknout a 5 minut si číst 4 stránky mi docela kazilo "požitek".
Jeden z mála silných momentů pro mne byl start ze základny US Army v helikoptéře, jak začala hrát ta hudba, tak mi to hned připomnělo Vietcong. Příjemným zpestřením třeba bylo dálkově řízené šestikolové vozítko.
Jenže pak se to vezlo, co se dělo kolem mně, jsem naprosto očekával, vůbec nic mně tam nepřekvapovalo, žádné překvapivé momenty nebo tak něco. A najednou byl konec, který jsem teda moc nepobral, více viz. diskuze.

Teď bych rád zkritizoval několik věcí, co mi fakt vadily a znechucovaly mi hraní tak, že jsem hru několikrát musel násilím (Alt+F4) vypnout a pak v ní zkusit pokračovat zase třeba další den na dalších 5-10 minut.
Tak prvně jsou to nepřátelé, jak už někdo zmiňoval, někdy jejich přesnost, především s RPG byla ohromující, vylezli jste z garáže a bum okamžitá smrt, tak si řeknu dobře, příště půjdu jinudy, tam mne snad hned netrefí, jenže ouha, stalo se to samé a bylo úplně jedno, jestli jsem se stihl schovat nebo útočníka mezitím zlikvidovat, stejně jsem chcípnul. Tohle se v jisté obměně stávalo na několika místech, až to bylo pro mne frustrující.
Dále kryjete se svými věrnými fellas za bednou, přiletí granát, vstanu, běžím co nejdál od něj, abych přežil, stejně mně to hitne na max ale kolegové si nerušeně dřepí 50cm od výbuchu, no stress.
Celkově postup skrze úrovně byl takový kostrbatý, když mi pořád svítilo nad tím Cooprem nebo Connorem (nebo jak se jmenoval, ani ty jména si nepamatuji! ještě že máme Wikia) "Follow", ale přišel jsem za ním a nic se nedělo, tak v 50-60% případů jsem musel být já ten, kdo vystrčil zobák zpoza rohu, nebo přeběhnul přes uličku, aby se něco dělo dál.
Řízení helikoptéry, no jak bych to jen popsal, nechci srovnávat s BF3, nebo říkat, jak je to správně, ale než mi to ovládání alespoň trochu sedlo, tak jsem sebou mlátil všude okolo, přitom stačilo na nic nešahat a ona vlastně heli sama držela jak přikovaná na jednom bodě v 3D prostoru, chyběla mi možnost rozhlédnout se jak vertikálně, tak horizontálně, takže jste třeba letěli do strany, ale vůbec jste se nemohli podívat, jestli do něčeho nevrazíte (strom/barák/mrakodrap/skála atp.) +neomezené množství raket a munice v podvěsech (WTF?)
Stejně tak chování zbraní, už jsem si asi moc zvykl na BF nebo CoD, ale tohle bylo prostě hrozné, zvuky skoro všech zbraní takové unylé, kopání skoro identické a prakticky nečinilo žádné obtíže při střelbě.
V některých situacích se mi stalo, že všichni spolubojovníci stáli a sentry na ně pálila ze všech stran, jim to nic nedělalo, ale čekalo se jen na to, až ji zničím, koukali na mně, já na ně a nic se nedělo, třeba i půl hodiny...
Co mi tak vadilo asi nejvíc, bylo padání hry, možná to je specifický problém u mne, ale to co se dělo při hraní HF, to se mi u jiných her nestává, hra několikrát při hraní samovolně spadla, zřejmě při šlápnutí na nějaké inkriminované místa, jednou nebo dokonce 2x se mi i restartovalo PC, samovolně. Tohle prostě dost sráží výsledný dojem ze hry.

Omlouvám se za tak dlouhý koment, ale nechtěl jsem napsat jen půlku svých dojmů.

Pro: pár světlých momentů

Proti: atmosféra nic moc, chyby ve hře, chování zbraní, velmi omezené prostředí a interakce s ním

+5 +6 −1

Grand Prix Circuit

  • PC 85
Tak, konečně jsem se odhodlal napsat první komentář, a abych v tom měl nějaký systém, tak začnu od nejstarší hry, kterou mám v seznamu hodnocených. Sice to není úplně první a nejstarší hra, kterou jsem na PC hrál, ale jiné (ty starší) jsem zatím nenašel :)

No, co říci k hodnocení hry, která je tak stará, hrál jsem ji naposledy někdy před 3mi lety v dosBoxu a jen jsem nostalgicky vzpomínal. Vždy ji budu mít spojenou s hodinou informatiky na ZŠ, kde jsme tohle valili za "odměnu", dokud nepřišly nové PC s Win2000, a taky s návštěvou známých na druhém konci naší země. Tehdy nám to připadalo jako dokonalý simulátor, manuální řazení, výhled z kokpitu atp. Samozřejmě nelze zapomenout na trefování se do tunelu, pit-stopy a originální zvuky s hudebním doprovodem.
Mé hodnocení vychází z nostalgie k této hře, kterou nevím, jestli si vůbec ještě někdy pustím, ale vím, že tehdy nás nehorázně bavila, s dnešní konkurencí v podobě F1 a jiných závodních her nelze samozřejmě srovnávat.

Pro: kdysi pro mně a okolí pecka!

Proti: nemohu si na nic vzpomenout, je to už dlouho

+22 +23 −1